Jeroen330's El cheapo

Gestart door Jeroen330, 01 augustus 2015, 11:52:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dino

Goed bezig!
Fijne (vakantie?) alvast!  O0

Jeroen330

Thnx!

Amerika reis is voor studie.

Vandaag een nieuwe motor op de kop getikt voor El Cheapo. Ik had een motor op het oog maar de motor in de Aztek begaf het een week na aanschaf.. Daar laatst een nieuwe motor in gelepeld.

Nu voor El Cheapo een CG13DE gekocht met maar 26.000km op de klok. Spoedig deze inbouwen en LPG revisseren.

Leo

goeie reis Jeroen.

hoeveel had el cheapo nou ook alweer gelopen ?

en even voor duidelijkheid dit word nu gewoon een auto om lekker goedkoop veel km mee te maken ?

ik raak de draads steeds kwijt  :-\
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Roadrunner

Veel plezier in Amerikaland. Waar ergens ga je heen?
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Dino


Jeroen330

Ik ga naar Florida.

@Leo: het wordt binnenkort wel duidelijk hoe en wat het plan is..

Jeroen330

Vandaag de motor opgehaald voor El Cheapo!
Super nette staat en aan alles is wel af te leiden dat de lage kilometerstand zal kloppen. Tellerbak erbij en man vertelde mij hoe zijn vrouw schade had gehad aan de auto waarna hij hen zelf gedemonteerd heeft.

Direct nog wat andere onderdelen zoals koplampen etc opgehaald.

Komend doel voor El Cheapo is hem technisch weer 100% te hebben en dan Veel kilometers erbij op drukken. Daarnaast heb ik nog wat leuke goodies dubbel of over dus zal  ik nog wel wat kleine zaken aan deze auto upgraden

Jeroen330

Voor het overzicht van alle projecten de planning met El Cheapo:

- Motor wissel + LPG revisie (spoedig)
- Nieuwe remmen voor
- Micra Challenge velgen en verlatingsveren monteren
- Interieur wat opfrissen
- Radio vervangen
- Buitenzijde rollen en Super S bumpers plaatsen
- Zwarte koplampen monteren
- Andere grill

Eigenlijk niet enorm spannend. Meer om ervoor te zorgen dat deze auto nog een paar ton aan kilometers extra kan draaien. Het moet gewoon een relaxte kilometervreter zijn!
Na deze upgrades is het gewoon rijden geblazen en het basis onderhoud blijven doen

Jeroen330

2 weken geleden wat spullen voor El Cheapo tevoorschijn getoverd..





Super S bumper pakketje en voorschermen zonder knippers. Ook de cleane achterklep is tevoorschijn gekomen..

toen maar een zijdeglans kleurtje uitgekozen:





Lekker diep kleurtje.. dat wordt zeker dik!

Vorige week ook even een trekhaak opgehaald en deze even een als nieuw behandeling gegeven






Dat was het even.. Nu het mooi weer wordt en de dagen langer zijn heb ik op de avond genoeg ruimte zo nu en dan wat te doen. Aankomende weken blijft het bij schuren, plamuren en primeren maar ik hoop spoedig ergens een kleurtje op te zetten!

Conodihno


Dino


Riesh

Ben benieuwd hoe dat er uit ziet op de auto zelf
Micra Addict

Jeroen330


Vandaag wat minder leuk werk...: Schuren.. Heb alles met de hand gedaan tot nu toe..
Het resultaat van wassen, ontvetten, schuren (korrel 600) en weer ontvetten:






Voorschermen, motorkap, grill, bumpers en kofferklep maak ik klaar in kleur voordat ik aan de auto begin. Deze delen worden dan ook allemaal vervangen voor iets anders/mooiers.

Luuukske

Als je hem nog met een iets fijnere korrel naschuurt (als dit al niet de bedoeling was) heb je minder kans op orangepeel tijdens het spuiten, dus een strakker resultaat :)




Leo

een schuurapparaat is echt een aanrader, voor €30 heb je er al een :)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2