Jeroen330's El cheapo

Gestart door Jeroen330, 01 augustus 2015, 11:52:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Riesh

Leuk speelgoed. 37mm is inderdaad vrij klein. Normaal is 54 mm (2 inch) of  60 mm d8 ik
Micra Addict

jop

zoowww das wel echt vet roze bijna verblindend zo met die zon erop.  :o

Jeroen330



Rolkooi is binnen!
Gaat tijdelijk in de opslag tot Piet zijn garage klaar heeft!
Dan gaat Piet er mee aan de slag!

Ook een 100nx GTI stuur binnen gekregen.
Niet in nieuwstaat, maar wel beter dan het huidige stuur!


Leo

whoot rolkooi :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

chiba_kun


Jeroen330

Naast het slopen van het toilet (zie foto) ben ik gisteren begonnen met het kleuren van de gestraalde 200SX klauwen en 308mm remschijven..

Het is een 2K lak Goud geworden!





Vandaag weer een beetje verf aanmengen en nog een laagje doen

ReSp4wN

Netjes, zijn dat oude schijven ja? Zou je niet meer zeggen haha

Conodihno


jop

goud met roze dat word wat jeroen xD

Jeroen330

Citaat van: ReSp4wN op 23 juni 2016, 10:40:44
Netjes, zijn dat oude schijven ja? Zou je niet meer zeggen haha

Schijven zijn nieuw..

Riesh

wel binnen de lijntjes kleuren he
Micra Addict

ReSp4wN

Citaat van: Jeroen330 op 23 juni 2016, 14:58:18
Citaat van: ReSp4wN op 23 juni 2016, 10:40:44
Netjes, zijn dat oude schijven ja? Zou je niet meer zeggen haha

Schijven zijn nieuw..

Awkward haha, ziet er zoiezo goed uit xD

jop


Jeroen330

TIJD! Er is gewoon weer wat tijd...

Dus aan de slag ermee!

Allereerst het feit dat er meerdere type draagarmen voor de K11 zijn. Je ziet het aan de afmetingen van de bus voorin de draagarm.. En je ziet direct, de Strongflex rubbers hebben niet het goede formaat voor de roze draagarmen.

Daarbij hebben de roze draagarmen om het eenvoudiger te maken verschil in diameter tussen de voor en achterzijde..





Dus... of originele bussen bestellen, of de PU rubbers aanpassen..
Dremel in de hand en gaan!





KLAAR!!





Persen




Direct nieuwe Fuseekogels in de draagarmen geperst..
Samen met de Whiteline Caster correction kit liggen deze klaar voor montage!




Dan de Fusees... Ook heb ik een verschil gevonden in de diameter van de fuseekogel aansluiting. Gelukkig kwamen mijn fuseekogels overeen en zijn de fusees links en rechts gelijk..

Begonnen met stralen van alle onderdelen..




Daarna behandelen met Hammerite





En het zooitje ligt klaar voor de pers. Incl nieuwe Vaico lagers om alles weer als nieuw te hebben..





Persen en naast nieuwe lagers ook nieuwe stof/vuil keerringen geplaatst aan beide kanten..




Klaar en als nieuw!!




Ook een vervangende motor uit de stalling getrokken, want de huidige motor loopt op LPG op 2,5 cilinders en op benzine gebeurt er echt niets.. Compressie is afgelopen maand NOG slechter geworden. Dus tijd voor een andere motor met maar 120.000km erop!




Dit is een standaard 1.3, maar krijgt voor montage wel wat nodige liefde:

- Grote beurt uiteraard
- Nieuwe rotor/verdelerkap
- Vers kleurtje
- Roze aanbouwdelen
- JUN lichtgewicht vliegwiel
- Lichtgewicht krukaspoulie
- Nieuwe koppeling
- Cold Air Intake
- LPG revisie


Mooi klusje om mij in de vakantie mee te bemoeien..
Als de motor eruit is direct proberen de motorruimte aan te pakken en uiteindelijk ook het onderstel aan de voorzijde direct wisselen..

Heerlijk om weer wat tijd te hebben!