Jeroen330's El cheapo

Gestart door Jeroen330, 01 augustus 2015, 11:52:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen330

Een tijdje geleden kwam ik op Buyee een mooie set veren en hoogte verstelling van TEIN tegen.. voor de achterzijde van de K11..




Niet getwijfeld en direct gekocht.
Vorig week kwamen ze binnen, in perfecte staat!!!


Een week nadat ik de achterzijde gekocht had kwam ik ook de voorzijde tegen.....




Toen begonnen de problemen..
Ik kon ze niet aanschaffen via Buyee.. Veiling was geblokkeerd. Fromjapan.com had dezelfde veiling, alleen niet geblokkeerd dus hup, kopen die hap.

Bij aankomst van de goederen in het warenhuis van FromJapan kreeg ik direct een bericht dat zij dit niet wilde versturen naar Nederland. Het moest verstuurd worden naar iemand in Japan.. Waar vindt je iemand in Japan denk je dan..

Gelukkig kwam Patjeee met een oplossing. Zijn vriendin heeft haar vader wonend in Yokohama Japan. Dus ik de schokbrekers naar hem laten versturen.

Na wat uitvogelen met verschillende maatschappijen bleek de goedkoopste optie 700 euro (!!!!!?!?!?!) verzendkosten omdat de schokbrekers gas gevuld zijn.  :( :'( :-\

Toen even gebrainstormd en met SW-Performance gebeld. Zij halen immers hele auto's uit Japan. Sam Woo van SW-Performance wilde mij wel voor een keer uit de brand helpen. De schokbrekers zijn nu naar zijn kantoor in Yokohama gestuurd en gaan met de eerste container auto goederen mee naar Nederland!!!! Kosten: €50,-

SW-Performance: Thanks!!
Patjee en Kelly: Bedankt voor alle moeite en hulp!

Nu afwachten tot deze binnen zijn en dan is de TEIN schroefset nagenoeg compleet!

ReSp4wN

Zo daar heb je mooi geluk mee dat het mooi zo kon dan! Leerzame weg ook

chiba_kun

Zo dat is super dat Sam je hiermee helpt!

thom-micra

heb je wel geluk met sam, hij wilde mijn nismo bumper niet mee laten komen...



Leo

dat is toch wel heel gaaf als je dat rond krijgt.

thom heb je al andere import bedrijven geprobeerd ?
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Roadrunner

Ik denk meer dat het een kwestie van €'s is :)
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Dino

Hoe vind je het toch telkens weer!

Roadrunner

Ik denk meer dat het een kwestie van €'s is :D
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Jeroen330

Alles uit Japan is duur.. gewoon heel duur...

PW-performance

Lekker spul weer hamster.... ;D
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

jop

kijk daar hebje een club voor gaaf om te lezen jeroen.  :mfc:

Jeroen330

De kop is eraf!

Met goede hulp en bijstand van Marco330 zijn we gisteren begonnen aan El Cheapo.
En voor de mensen die nog steeds niet helemaal begrijpen waarom El Cheapo een goede naam is voor deze Micra, hier komt het bewijs!

Eerst lekker wat simpele dingen verwijderen en ruimte maken in de motorruimte.
De LPG is een wirwar van leidingen en bedrading dus alles maar even gelabeld om later nog te weten hoe het in elkaar zat




Toen het plaatwerk rondom de neus eraf en daar begon het..




Werkelijk alles wat vorige eigenaren gedaan hebben aan deze auto is RUK..
Neem een voorbeeld aan het front wat ervoor gelast is...




Vergeten te lassen ofzo?!




"nee joh, gelaste delen behandelen is bullshit"




".....echt waar...."





Juist ja... we stuiten op een hoop extra werk..
Maar dat is juist de aanmoediging om alles nu in een keer grondig aan te pakken!!!


Zo dus:




Overigens was het front met 4 minuten verwijderd van de auto.
Best beangstigend om te zien dat je eigen veiligheid zo onprofessioneel en gevaarlijk bevestigd zit

Nu eerst op vakantie, daarna meer!

Riesh

doet zijn naam wel eer aan zo
Micra Addict

.maarten

Is wel mooi makkelijk te demonteren...

K11-1.4

Hmm, dan begrijp je toch ook wel weer waarom mensen zeggen van nee, ik koop t liever nieuw, dan weet ik zeker dat er niet aan gekloot is... Beter dat je het aanpakt dan, komt de stijfheid van de wagen wel ten goede vermoed ik :)