Jeroen330's El cheapo

Gestart door Jeroen330, 01 augustus 2015, 11:52:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Taxloss

Nou lekker dan. Succes ermee en fijne  Vakantie

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

kjiratsiekoedel

ziet eruit als een bekend gassysteem. Geen idee hoeveel je daar inmiddels zelf al mee kan, maar anders is verdampere in Helvoirt (niet naast de deur) wel een goed adres. Daar laat ik mijn gasauto's doen (en goede gereviseerde verdamper & verdeelhuis)

Jeroen330

Citaat van: kjiratsiekoedel op 09 augustus 2016, 20:34:55
ziet eruit als een bekend gassysteem. Geen idee hoeveel je daar inmiddels zelf al mee kan, maar anders is verdampere in Helvoirt (niet naast de deur) wel een goed adres. Daar laat ik mijn gasauto's doen (en goede gereviseerde verdamper & verdeelhuis)

Thnx voor de tip!
Ik ga de revisie van de verdamper en verdeler zelf doen.
Afstellen is een ander verhaal, daar moet ik echt wel ff een viergassen tester hebben.

Maar dat komt ook wel goed

Jeroen330

Zo, het nieuwe front is binnen, dus we kunnen spoedig aan het lassen gaan!
Ook is alle primer, lak en overige benodigdheden voor de motorruimte gekocht! Kijken wat we er van kunnen maken.

Allereerst was er nog een motor te verwijderen..






En direct ook deze motor even van binnen bekeken..
Naast slechte compressie had cilinder 3 ook meer trek in koelvloeistof dan in benzine. Zo blijft de motor wel lekker schoon hahaha



No need to say more.. met 330.000km op de klok heeft ook deze motor een laatste rustplaats gevonden op de oud ijzer stapel.


Afgelopen dagen een hoop spul binnen gekregen.
Onder andere deze toffe wielmoeren van Epman Racing:





Beschermt velgen tegen schade en tegen diefstal!

Riesh

Micra Addict

Jeroen330

Tussen de drukte van het nieuwe schooljaar en verbouwen in huis door hebben we nog wat tijd gevonden voor El Cheapo!

Zo begonnen we gisteren..




Het doel:
- Motorruimte verder leeg maken
- Paravaan/ruitenwissers demonteren
- Motorruimte schoonmaken en ontvetten
- Roestige delen zo kaal mogelijk maken en behandelen
- Onderstel demonteren


Allereerst meer spul uit de motorruimte gehaald, kabelboom delen ingepakt en het onderstel verwijderd.. Ook het hele stuurhuis is er onder vandaan gekomen zodat we er goed bij kunnen als de motorruimte zijn nieuwe kleur krijgt







Vervolgens de hogedrukreiniger gepakt en aan de slag gegaan..
Roestige gedeeltes zijn met de staalborstel aangepakt zodat er alleen wat vliegroest hier en daar overblijft






Uiteindelijk een hoop vuil weten te verwijderen..








Zo, schoon en zo kaal mogelijk... Nu tijd om er weer wat van te gaan maken..
Beginnend met het oplossen van de laatste roestige delen. hiervoor heb ik een mooi spulletje staan:




Het lijkt ernstig, maar het valt in feite reuze mee..




Vanmorgen nog even gekeken, bijna alle roest is weg!
Dat betekent: bepaalde delen primeren en andere delen doorbehandelen voor een anti-roest coating met RX5..

Beter even all out gaan met schoonmaken en behandelen, dan over een paar jaar terugkerende roest...

chiba_kun

Goed bezig!!

@Jeroen: ik heb er zelf geen problemen mee hoor, maar klein vraagje. Heb jij geen problemen met klagende buren met dergelijke klusprojecten? Mensen staan bij mij altijd al raar te kijken als ik mijn auto was bij wijze van spreke (iets wat in sommige gemeentes trouwens ook al verboden is).

Jeroen330

Citaat van: chiba_kun op 12 september 2016, 10:11:15
Goed bezig!!

@Jeroen: ik heb er zelf geen problemen mee hoor, maar klein vraagje. Heb jij geen problemen met klagende buren met dergelijke klusprojecten? Mensen staan bij mij altijd al raar te kijken als ik mijn auto was bij wijze van spreke (iets wat in sommige gemeentes trouwens ook al verboden is).

Hallo Marco,

Inderdaad een goede vraag.
Wij wonen punt 1 in een vriendelijke buurt als het gaat om leven en laten leven. Natuurlijk zijn er ook mensen (en deze wonen een aantal straten verderop) die er een uitgesproken mening over hebben dat het niet kan.

Echter is het zo dat mijn garage achter het huis enkel en alleen bereikbaar is via een "eigen weg" van de bewoners in mijn straat. Mijn garage zit aan het einde van deze weg.

Kortom, ik alleen mag mijn auto daar parkeren. Dit betekent dat ik met een wat geruste hart mijn auto onder een afdekzeil daar neer kan zetten. Tijdens het klussen let ik vooral op dat ik er geen monsterlijke bende van maak en mijn rommel.weer netjes opruim.. op deze manier hou ik de mensen een beetje te vriend..

En daarbij komt het feit dat als een buurtbewoner problemen of onderhoud aan de auto heeft er vrijwel direct bij mij wordt aangebeld voor hulp.. Dit scheelt ook een boel!

Jeroen330

#308
Vandaag weer wat goede stappen kunnen zetten samen met Marco330..

Allereerst waren er een hoop herstel werkzaamheden in de vorm van lassen voordat het front er voor kon komen.. Dit hebben we eerst gedaan en vervolgens alle delen die gelast worden kaal gehaald en in de lasprimer gezet. De carrosserie voor is hiermee roestvrij geworden!





Ook het front voorbehandeld en in de lasprimer gespoten




Meten, meten en nog eens meten en vervolgens de eerste zijde lassen.
Niet alleen de originele puntlassen zijn weer dicht gelast, ook hebben we alle naden doorbelast voor extra stevigheid

Na lassen:




Vervolgens strak gemaakt:




Andere zijde




Na het lassen en slijpen met de lamellenschijf hebben we alles in de gewone primer gezet. Nadat dit gedroogd was zijn we begonnen de lasnaden en overige naden af te kitten met carrosseriekit.. Dit om een strak resultaat te krijgen na zulke ingrijpende werkzaamheden!





De kit naden zijn overspuitbaar als ze uitgehard zijn.. Dus goed laten uitharden, ontvetten, opnieuw primeren en er kan eventueel kleur overheen!


Als een na laatste stap zijn we begonnen met de coating in de wielkasten en onderzijde van de motorruimte. We hebben als basis vandaag een dunne laag RX5 aangebracht. Deze moet 24 uur drogen. vervolgens komen de volgende stappen:

- 2e laag RX5
- 3e laag een mix van RX5 en RX10 (is zwart)
- 4e laag RX10 puur (zwart)







Resultaat van het front:





En de voorschermen gepast.. Past op de millimeter nauwkeurig en alle boutgaten komen precies overeen!!





Ook hebben we de kuipstoelen geplaatst!
Zit heerlijk!





Stap voor stap komen we er wel!

Volgende stappen:
- Motorruimte spuiten
- Bodem, wielkasten en motorruimte behandelen/coaten
- Onderstel plaatsen
- Motor bouwen

PW-performance

Goed bezig mannen. Front zit er goed in.  O0
Zit momenteel weinig op het forum.... :'( Druk met het huis... 8)

www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Milo

Bekende stoeltjes :P Mooi werk verder O0
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

kjiratsiekoedel

dit project wordt alleen maar groter :). wat voor motor gaat er wel in dan? En wil je ook niet gelijk een moderner lpg systeem?

Jeroen330

Een update is op z'n plek..

Ondanks de drukte en andere prioriteiten gebeurt er achter de schermen genoeg met El Cheapo.. Vandaag wat groters aangepakt.

Mijn buurman heeft mij geholpen met het juist preppen en voorbewerken van de motorruimte..
Schuren, ontvetten en afplakken was behoorlijk wat werk..





Toen de motorruimte opgezet met roestwerende Epoxy primer in licht grijs..





Toen gedroogd en een test spot van de kleur gemaakt. De primer net aan droog laten zijn, zodat de kleur beter hecht op de ondergrond




Daarna de eerste lichte laag kleur opgezet..







Maandag wat extra verf halen en dan de tweede laag kleur en blank spuiten..
Daarna alles gaan behandelen en de bodem ed coaten in Zwart


K11-1.4

Ziet er mooi strak uit :) beter dan nieuw :D

jop

haha eindelijk weer tijd gehad voor elcheapo.
mooi man weer wat aparts dat goud.  O0