Micra k11 Daily driven ga16

Gestart door thom-micra, 06 augustus 2015, 21:59:26

Vorige topic - Volgende topic

thom-micra

Geslaagd dagje gehad zondag op Streetpower.
Best gruwelijk de valtonen motorsport RX7 en ex CPR evo een keer in het echt te zien.

thom-micra

Update

Eindelijk een paar passende spacers gevonden voor de achterkant.
Leek toch echt veelste smal met die 6.5j wieltjes.
Dus nu spacers van 20mm ertussen.
Helaas waren het wel spacers net als die bij de artecs zaten, zonder een centrerende ring.
Dus daar zelf maar wat voor gefabt

van

naar

PW-performance

Goed bezig. Altijd mooi om te zien.  O0
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Leo

Dat staat best wel dik :D

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Micra Addict

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

chiba_kun

Jeroen330

micra-hvt

netjes hoor doe mij ook maar zoon setje  ::) haha

ReSp4wN

Netjes hoor, gaat dit nog vaak aanlopen denk je?

thom-micra

thanks iedereen :)

Citaat van: ReSp4wN op 25 april 2016, 19:40:39
Netjes hoor, gaat dit nog vaak aanlopen denk je?
doet niks anders haha.
maar scheelt, aanlopen houdt het mooi roestvrij

ReSp4wN

;D  O0  Staat in ieder geval super dik!

thom-micra

Wellicht is het een enkeling al wel wat opgevallen aan mijn vragen op diverse forums.
Maar ik heb de micra in een weekje geswapt van 1.3 naar de ga16 uit mijn sunny.

Waarom? nou, de 1.3 had 400k gelopen en begon hier en daar wat olie te verbruiken e.d.
en had mijn oude sunny terug gekocht voor enkele onderdelen voor de sr20 micra.
Dus toen dacht ik, waarom ook niet, dus zo gezegd zo gedaan. in een weekje vakantie, bijna dag en nacht bezig geweest met swappen, heb ik de ga16 erin zitten en rij ik al lekker rond.

Welke 1.6? het is een ga16ds, dus met semi carburateur. dus een carburateur met een monopoint injector en ecu e.d. nog.
Had opzich liever een injectie gehad, maargoed, wil hier tzt nog een paar dingetjes aan doen op gebied van performance, en dan moet dat voor daily ook wel te doen zijn.

Hoe heb ik t gedaan? Ik heb het wel op de simpele manier gedaan, dus met de micra 1.3 versn. bak en assen nog op originele plek. Nu de motor op hangt, valt het best mee in hoe zo'n hoek de assen zitten. verlagen zal het zelfde effect hebben, en dat heeft mij nog geen problemen geleverd.

Heb de airco eraf gehaald, evenals de stuur bekrachtiging.
Ipv de stuur bekrachtigings pomp heb ik zelf een spannertje gefabriceerd zodat ik het riempje nog wel kan spannen.

Motorsteun heb ik van de micra iets aangepast zodat de motor rubber van de sunny erin past. En heb een stukje kokerbalk weg gehaald.

Enige wat een kleine issue was, was de brandstofpomp. op de ga16ds zit namelijk een mechanische brandstof pomp aangedreven door de nokkenas, en de micra heeft een elec. in de tank.
En had nog wel een FPR liggen, maar die moest minimaal 1.9bar leveren terwijl de ga16 maar 0.2/0.3 nodig heeft.
Dus heb de pomp uit de tank gehaald, daarvoor een messing bus gemaakt met een filter die op de plek van de pomp komt.

nja genoeg gelult, tijd voor fotos..

motor uit dat sunny hok gelepeld.

Krukas pulley ring eraf gedraaid, toch niet nodig.

spannertje gemaakt.

blokje hangt tijdelijk

en blokje zit.

gebruik nog de 1.3 rad, wat het tot nu toe nog prima houdt.
misschien met warmer weer niet, maar dan kan ik altijd nog wat anders doen.

Enige waar ik nu nog mee bezig ben, zijn de laatste elec. dingetjes aan het uitzoeken. dan alle kabels even netjes solderen en weg werken, en dan is de swap alweer gereed.

Riesh

Ik had idd al zo'n vermoeden ja.

Nu de hamvraag. Hoe rijdt het ?
Micra Addict

Leo

lekker bezig thom.

op ncn komen regelmatig nog leuke 1.6 onderdelen voorbij van n 100nx.

421 spruitstuk etc.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2