Oma's Auto - Micra K10 1.0 Automaat '86

Gestart door Losroyos, 06 september 2015, 22:48:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

faabberg

ik gooi er v power van shell in is volgens mij 97oct en rijd die prima op

Herkieeee


Citaat van: Losroyos op 25 februari 2016, 11:46:29
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat bij het monteren van een facelift/phase 2 bumper je de phase 1 gril moet aanpassen om dit te laten passen?

Ik denk dat dit niet hoeft, het gaat vooral om de koplampen die verschillen. Aangezien jij alleeb bumpers wisselt denk ik dat dit 1 op 1 past. Maar kan me vergissen hoor!

Riesh

klopt helemaal Herkie, grille aanpassen is nodig als je fase 1 grille op een fase 2 neus zet
Micra Addict

Herkieeee


Citaat van: Riesh op 17 maart 2016, 13:49:46
klopt helemaal Herkie, grille aanpassen is nodig als je fase 1 grille op een fase 2 neus zet

Zoals bij de mijne het geval is

Losroyos

Oke oke, ik hoop dat het weer woensdag redelijk is. Dan ga ik er even mee aan de gang. Er is een nieuwe telefoon dus foto's zullen volgen (denk ik)

Losroyos



Iemand wel is met dit bijltje gehakt?
Schokdemper aan de bestuurderskant achter is losgebroken van de carrosorie.

Valt dit te maken? en zijn er mensen die er ervaring mee hebben evt qua kostenplaatje?

dat word het bumpers omschroeven nog even uitstellen.  :(

Leo

Dit is een bekende kwaal bij de k10.

Je kunt dit laten lassen voor een paar tientjes echter is dit een apk punt.

Eigenlijk moet de hele veertoren vervangen worden maar dan wordt het weer een dure reparatie.

Haal aan beide kanten de bescherm kappen eraf en kijk of je daar nog meer roest tegenkomt
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

coos

#97
Voordat je vanalles op de sloop gaat halen en afrekenen  ;)
Ik heb een complete nog rollende K10 carosserie staan uit 1992 kleur wit.
Deze gebruik ik als donor voor mijn pao, maar ik lees veel van je wensen die ik nog heb eventueel:
- 13" velgen, misschien mosterd na de maaltijd, maar mag je voor weinig kopen of zo ruilen tegen je 12"
- bumpers in nette staat
- al het plaatwerk zoals deuren, achterklep enz. Eigenlijk allemaal nog netjes. Auto is nog best hard!

Eventueel ook in zn geheel te koop. Alle motorische dingen en het interieur zijn er uit...
Voor de rest dus een rollende carosserie, nu nog met kenteken en Apk  :)

Misschien kun je hier je voordeel mee doen?
Ik hoef echt geen hoofdprijzen!
Het doel om mijn pao te redden is al bereikt!  :)
En als deze micra niet naar de sloop hoeft, zou ik alleen maar leuk vinden! :)

Riesh

Ik zou het blok van de rode in de witte hangen
Micra Addict

Losroyos

Riesh, ik weet niet welke rode je bedoelt want mijne is ook wit?

Coos, Was de micra die jij hebt ook een automaat? en ben jij zo handig dat als de kosten bij de garage te erg worden dat we eventueel het blok van mijn witte in die witte hangen?

Bumpers heb ik al, en die 12" zou ik wel grappig vinden om te verbreden eigenlijk mocht het zo ver komen.

Morge eerst maar even horen of ze het kunnen maken en met wat voor bedrag ik dan rekening zou moeten houden.

thieme

Kijk ook eerst even naar de staat van de rest van de auto voor je dingen gaat beslissen!

coos

Kom gerust eerst eens kijken! Ik ben een hobbyist, geen auto handelaar... kom gerust een keer in, onder, op de auto kijken of je er iets in ziet!

Deze auto was een automaat.
Ik wil best even met je mee kijken of jouw motor er in zou kunnen...
De motor die er in zat zit nu in de pao, en dat was ook een 1000cc het zal meer om de elektra gaan denk ik...

Leo

#102
Coos dit is een prefacelift . Die k10 van jou is een facelift er zit nogal wat verschil tussen de motoren.

Ja het past maar het werkend krijgen zal meer werk zijn dan bij jouw pao.

Maar naar mijn idee is het lassen van deze k10 toch een goedkopere optie.
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Citaat van: Losroyos op 22 maart 2016, 02:34:43
Riesh, ik weet niet welke rode je bedoelt want mijne is ook wit?



ik zag rood dus ging uit van een rode k10  :)
Micra Addict

Losroyos

Dat rooie zijn de as steunen  O0

Vaak een krik startkabels en assteunen bij voor de zekerheid.

Snap de verwarring ;)