K11 1.3 Glassie

Gestart door glassie, 14 september 2015, 22:43:26

Vorige topic - Volgende topic

Roadrunner

Ja. De zilveren bijvoorbeeld blijven inderdaad veel mooier dan de rode (A)
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Conodihno

Citaat van: Roadrunner op 29 mei 2016, 23:19:14
Ja. De zilveren bijvoorbeeld blijven inderdaad veel mooier dan de rode (A)

:-)

glassie

Toch vind ik de kleur van mijn auto mooier dan die die uit de spuitbus komt. Je zou niet zeggen dat hij dof geworden is hij blinkt nog altijd heel mooi. Ook natuurlijk omdat ik hem goed onderhoud. En toch heeft hij nog altijd dezelfde kleur als mijn 1.0 en die had mijn grootvader bijna altijd in de garage staan.
Glassie

jop

lijkt ook alsof dr geen metallic in die lak zit?  :-\

PW-performance

De kleur ondergrond is ook belangrijk voor dit soort kleuren. Deze kleur dekt lastig en met het aantal lagen maak je de kleur een beetje.
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

glassie

Citaat van: jop op 30 mei 2016, 10:32:15
lijkt ook alsof dr geen metallic in die lak zit?  :-\

Ik dacht het wel want dat hebben ze gevraagd. De foto is wel in een donkere garage genomen.
Glassie

glassie

Mijn 1.0 is een keer slecht herspoten (kleurverschil) aan de deur en de vleugel en daar lijkt dit spuitbusje meer op. Ga dat morgen eens vergelijken.
Glassie

chiba_kun

Kleurcode AP0 zeker?

Er schijnen verschillende tinten te zijn van de AP0.

@Leo: moeilijke kleur voor wat betreft de tint, maar niet omdat het rood is. Dit is metallic rood en houdt zich echt wel prima hoor.

glassie

Citaat van: chiba_kun op 31 mei 2016, 09:21:21
Kleurcode AP0 zeker?

@Leo: moeilijke kleur voor wat betreft de tint, maar niet omdat het rood is. Dit is metallic rood en houdt zich echt wel prima hoor.

Inderdaad AP0 K. Ik denk ook dat het een moeilijke kleur is. De eerste keer toen ik schade had heeft de plaatselijke garage de kleur ook niet goed gekregen (te donker). De professionele spuiter bij het 2e ongevalletje kreeg wel de juiste kleur maar die had dan ook het juiste matereaal
Glassie

chiba_kun

Citaat van: glassie op 31 mei 2016, 09:50:28
Kleurcode AP0 zeker?

Inderdaad AP0 K. Ik denk ook dat het een moeilijke kleur is. De eerste keer toen ik schade had heeft de plaatselijke garage de kleur ook niet goed gekregen (te donker). De professionele spuiter bij het 2e ongevalletje kreeg wel de juiste kleur maar die had dan ook het juiste matereaal

Dat heb ik ook. De vorige eigenaresse heeft een keer een bochtje te krap genomen, wellicht en de Micra is door overgespoten en uitgeneveld, echter je ziet het wel hoor, ondanks dat men naar de kleurcode heeft gekeken. Ook mijn lakstiftje (AP0 K) is toch weer een tint donkerder.

Melon Red, is de naam. Zo zie je maar de ene meloen is de andere niet. :)

glassie

Citaat van: chiba_kun op 31 mei 2016, 11:53:31
Citaat van: glassie op 31 mei 2016, 09:50:28
Kleurcode AP0 zeker?

Dat heb ik ook. De vorige eigenaresse heeft een keer een bochtje te krap genomen, wellicht en de Micra is door overgespoten en uitgeneveld, echter je ziet het wel hoor, ondanks dat men naar de kleurcode heeft gekeken. Ook mijn lakstiftje (AP0 K) is toch weer een tint donkerder.

Melon Red, is de naam. Zo zie je maar de ene meloen is de andere niet. :)

Inderdaad. Maar ik moet zeggen de 2e keer dat ik schade had met men 1.0 (stond geparkeerd en er was iemand in de deur gereden)  heb ik toen uit een sloop micra een blauwe deur gehaald en daar heb ik nooit verschil van kleur gemerkt (nadat die herspoten was).

Bij men 1.3 zelf nog geen schade gehad maar ik weet dat de linker kant herspoten is aan een klein vernislopertje op de deur en een miniem kleuverschil met kofferdeksel. Ik denk voor het echt goed te hebben dat de kleur moet  gescand worden op de auto.
Glassie

glassie

Update over de lak:
Ik ben vandaag naar een shop geweest en daar hadden ze dus ook verschillende tinten in mijn kleurnummer. Ze hadden 4 tinten op kaartjes en die op mijn auto gehouden. De lichtste kleur leek het best op mijn kleur. Dus ze gaan voor mij zo een spuitbusje maken. Niet goedkoop want het is geen 'base line' kleur. 42 euro voor een spuitbusje. Ik ben dus benieuwd.

Deze zal ik volgend weekend hopelijk uit testen. Als het kleur er echt zal uitzien als op het kaartje zit het wel goed.
Glassie

Leo

sow das prijzig zeg.

maar als het de goede kleur is dan is het dat wel waard

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Mich

prijzig spuitbusje inderdaad. hopelijk staat dat ook voor de kwaliteit die je ervoor terug krijgt.
ik heb in de buurt ook eens bij een verfhandel een spuitbusje laten maken voor 2 tientjes, maar die spetterde meer dan dat ie een mooie spuitnevel gaf.

PW-performance

Ik laat hier de kleur scannen en dan komt er standox verf in de spuitbus. kost verkoop 23 euro.
www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods