M Tuning Micra

Gestart door micra-hvt, 05 oktober 2015, 12:29:16

Vorige topic - Volgende topic

jasperdut

ik heb het een keer voor150 euro laten doen.
don't need a big car to have fun driving it!!
micra 1.0 '97. geel metallic.

micra-hvt

om te beginnen sorry ik heb een super s spoiler vergald .... :nocheer:

maar daar in tegen ben ik wel begonnen met me spoiler project  :cheer:

hier een foto van een ruw idee wat ik van plan ben word natuurlijk gewoon 1 geheel

volgende week maar eens polyester matjes halen heb van me werk nog een pot met glasveselplamuur dus gaat wel goed komen maar word een hoop schuur werk maar als het half zo goed word als ik het me ingebeeld heb ben ik al tevreden weer iets unieks wat niemand heeft :D

Milo

Grappig zeg, ben erg benieuwd!
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Leo

Het idee is wel echt super gaaf
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

micra-hvt

@ leo daarom was ik dus op zoek naar een super s spoiler  ::)

alleen vind ik het zo jammer dat eigenlijk de kant die op de achterklep gaat het gaafste stuk is naar mijn idee die 2 flappen zeg maar en ik wou dus zoon super s spoiler erop maar dan doorgetrokken beetje fiesta st style en gewoon geinspiereerd door de Mull holand spoiler  :D

en ga binnenkort toch nog met plexiglas een poging te wagen tot het maken van nog 1 of 2 custom spoilers in de trand van de mull holand spoiler

micra-hvt

vandaag wat spulletjes gekocht en opgehaald bij het postkantoor

voor de heb
oil catch can

ik moet alleen nog ff een beugeltje maken om hem vast te zetten

verder nog een accubak besteld

en bij slager nog wat accu polen en haken en ogen gehaald

plus pool met ingebouwde voltmeter

polyester setje en extra matten gehaald voor diverse aanpassingen

en nog een aem brandstofdruk regelaar voor op de rail

weet niet of het gaat passen maar heb een extra rail liggen met 1.6 injectoren dus kan altijd wat aanpassen op 1 van de brandstofrailen en waar ik wat dingen mee wil gaan proberen heb nu 2 verschillende drukregelaars liggen en wil toch kijken hoe de micra reageerd op iets meer benzine druk vanwege de 1.6 injectoren en 1.5 gasklephuis

Roadrunner

Vindt je brandstofpomp dat wel grappig?

Verder, lekker bezig in ieder geval. Ben ook benieuwd wat je van de spoiler(s) gaat maken.
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

micra-hvt

ja een andere brandstofpomp word ook nog besteld en aan de spoiler wil ik volgende week een beginnetje maken  :cheer:

vraagje aan de heren hier heeft iemand nog een 255 lph brandstofpomp liggen en ben ook echt op zoek naar een 4-2-1 spruitstuk als iemand nog wat heeft liggen stuur me aub een pm

Jeroen330

Citaat van: micra-hvt op 25 januari 2016, 16:54:32
ja een andere brandstofpomp word ook nog besteld en aan de spoiler wil ik volgende week een beginnetje maken  :cheer:

vraagje aan de heren hier heeft iemand nog een 255 lph brandstofpomp liggen en ben ook echt op zoek naar een 4-2-1 spruitstuk als iemand nog wat heeft liggen stuur me aub een pm

Mag ik vragen waarom je een andere brandstofpomp en een Druk regelaar wilt plaatsen?

Je originele pomp kan zelfs een 200 pk SR20 bedienen van genoeg brandstof.. een Walbro op een CG13 is dus echt een zinloze upgrade.

Ook je Druk regelaar gaat alleen maar voor onnodige problemen zorgen. Je ECU regelt zelf de duty cycle van de injectoren terug en je zet onnodig druk op delen die daar niets aan hebben.. je injectoren worden daarbij geforceerd om meer druk te verstouwen wat niet altijd gunstig is

Je draait nu met standaard nokassen waarmee de hoeveelheid lucht wat de motor in komt niet vergroot. Extra brandstof zal dus voor rijker mengsel zorgen, meer koeling van de motor maar zeker niet meer vermogen.

Excuus voor mijn directheid, maar vermogensresultaten die je hiermee wilt bereiken zitten enkel tussen je oren en nog niet onder de motorkap

Roadrunner

Zolang het niet onbeschoft wordt (er zijn van die mensen :P ) kun je op deze manier alleen maar direct en duidelijk zijn Jeroen.
Laten we wel wezen, het is ook gewoon geld dat je dan onnodig uitgeeft. Nou doen we dat wel vaker (A) maar goed..
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Jeroen330

Het is ook meer om te behoeden voor geld weggooien..

Leo

Citaat van: Roadrunner op 25 januari 2016, 20:00:35
Zolang het niet onbeschoft wordt (er zijn van die mensen) kun je op deze manier alleen maar direct en duidelijk zijn Jeroen.
Laten we wel wezen, het is ook gewoon geld dat je dan onnodig uitgeeft. Nou doen we dat wel vaker (A) maar goed..

Goede uitleg jeroen.

En idd is onnodig geld uitgeven kunnen we beter bij postnl uitgeven aan onze pakketjes (uit japan e.d.)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

RubinvdLinde

Zolang het goed bedoeld is en de feiten juist zijn mag het gewoon gezegd worden vind ik hoor!

Zou dit geld lekker bewaren en verder sparen voor een mooi rvs spruitstuk uit japan of laten maken in combinatie met een bijpassende uitlaat lijn. Genoeg over te vinden voor de 1.3 en krijg je echte toename in vermogen en gooi je niet je geld weg, waar je huidige idee een klein beetje op neerkomt..

Maar het zijn natuurlijk jouw eigen centen en hobby dus moet je uiteindelijk helemaal zelf weten wat jij met jouw micra wil doen O0

micra-hvt

@ jeroen

de onderdelen koste me zeer weinig maar ik word gewoon gek van dat onregelmatige lopen na dat ik dus die 1.6 injectoren en 1.5 gasklephuis erop heb zitten alles na gekeken wat je zei uitlaat lijn en spruitstuk zijn gasdicht nieuwe spruitstuk pakkingen vacuumslangetjes  vervangen maar niks wilt helpen of hij moet echt opnieuw afgesteld worden want dit is echt heel iritant

@rubin

ik heb dus 2 bedrijven een mail gestuurd met de vraag of ze een 4-2-1 spruitstuk op maat kunnen maken voor me micra en een 2inch uitlaatsysteem naar achter maar ik heb na 1,5 week nog steeds geen gehoor

nog een oproep hier dan wie weet een goed bedrijf waar ik een rvs 4-2-1 spruitstuk kan laten maken en een 2 inch uitlaatsysteem naar achter ???

Leo

Je moet je micra laten afstellen een andere brandstofpomp of drukregelaar gaat dat probleem niet verhelpen.

Veel bedrijven reageren niet op emails. Gewoon bellen of langsgaan voor een afspraak.

Maar zoiets custom laten maken is heel erg duur.

Piet (in drachten) heeft voor quincy een hele mooie 2" uitlaat gemaakt.

Je kunt de delen zelf bestellen bij www.stroevemotorsport.nl

Of je besteld en fox uitlaat maar die is geen 2" maar wel rvs

http://www.fox-sportauspuff.de/store-products.php?pName=nissan-micra-k11-vorschalldaempferersatzrohr-p-7625

Rvs 4-1 kost rond de €300
http://www.thunder-muffler.com/en/product/92-01-MARCH-1.3-Header/thunder-muffler_154.html
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2