Detailen

Gestart door Luuukske, 27 juni 2016, 13:30:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Luuukske

Wat is nou precies detailen?

Meer dan alleen maar even een emmertje met sop over de auto gooien en even de binnenkant opruimen en uitzuigen, de naam zegt het al. Je bent bezig met de details. Je veranderd de staat van de auto van schoon naar glanzend als nieuw.

Detailen is toch hetzelfde als poetsen?


Nee, poetsen en detailen zijn niet hetzelfde, althans in de wereld van detailen.
Uitzonderingen daargelaten, zijn autopoetsbedrijven eigenlijk maar geïnteresseerd in 1 ding: zoveel mogelijk auto's doen in zo min mogelijk tijd, het gaat hun om de kwantiteit en meestal niet de kwaliteit. Hier verdien je het meeste mee. Om een auto in zo kort mogelijke tijd te laten glanzen gebruikt men producten waar zogenaamde "fillers" in zitten, deze verdoezelen de aanwezige krasjes en hologrammen in de lak. Als u de auto ophaalt is het resultaat geweldig, enkele weken en wasbeurten later bent u waarschijnlijk iets minder blij met het resultaat. De krasjes zijn terug en in het ergste geval heeft de autopoetser uw lak voorzien van hologrammen door een verkeerde techniek te gebruiken of andere oorzaken. In dat geval is goedkoop duurkoop.

Een detailer bekijkt de lak van de auto goed en bepaald aan de hand daarvan de te volgen stappen. Waskrasjes worden echt verwijderd en grotere krassen worden minder zichtbaar als dat mogelijk is. Er worden geen onderdelen van de buitenzijde van de auto vergeten, banden, velgen, wielkasten, motorruimte, vrijwel alles komt meestal aan bod (afhankelijk van de behandeling die u kiest). De glans na een detail beurt zal beter zijn en langer houden (mits goed onderhouden). Een detailer doet dit vaak uit passie voor het vak, en wil graag het mooist mogelijke resultaat behalen voor alleen al de kick!


Mochten jullie vragen hebben, stel ze vooral!

Riesh

Goed en duidelijk verhaal Luuk
Micra Addict