Nissan Micra K11 Time Attack

Gestart door LucaS14, 09 december 2017, 12:05:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LucaS14




Hallo allemaal,

Mijn naam is Lucas en ik heb me aangemeld op dit forum om wat informatie en en mogelijke inkoop/verkoop te kunnen opdoen voor een project waar ik mee bezig ben.

Ik ben vanuit hobby oogpunt al ruim 10 jaar besmet met het auto tuning virus en heb diverse project auto's gehad. Mijn meest omvangrijke project is mijn Nissan S14 die ik al ruim 9 jaar heb en van originele straat auto tot show auto tot full spec Time Attack circuit auto heb omgebouwd.

Wellicht hebben jullie haar al eens op een evenement gespot:



Inmiddels heb ik 5 volledige Time Attack seizoenen met de S14 mee gestreden met als resultaat dat ik in 2017 kampioen ben geworden van de PRO klasse. Mijn PR's qua rondetijden liggen op Assen en Zandvoort beiden in de 1:58,xxx.

Voor mijn persoonlijke gevoel en ambities heb ik het maximale wel uit de S14 gehaald en werd het tijd voor een nieuw project.

En daarbij heb ik er voor gekozen om de Nissan Micra k11 die ik enkele jaren geleden gekocht heb als daily te gaan upgraden voor circuit rijden op een hoger niveau. De afgelopen 3 jaren heeft mijn stiefvader voor de fun met de Micra meegedaan aan de Time Attack competitie in de CLUB klasse. De Micra is al een erg leuke auto om op het circuit rond te sturen, maar mist absoluut vermogen om enigszins deftige ronde tijden te rijden. Daar moet maar eens verandering in komen!

Huidige Specs:

Bouwjaar 2000
Motor CG13DE
Vermogen +/- 100pk

Janspeed 4-2-1 spaghetti spruitstuk (voor airco)
Janspeed cat vervanger
Nismo einddemper
Beek Racing nokkenassen
K&N luchtfilter + cold air intake
Shortshifter

Corsa schroefset van AP
OMP veerpootbrug voor en achter
100NX remklauwen
Brakemax geventileerde en geperforeerde remschijven
Fremax sport remblokken
OZ F1 15" velgen
Toyo R888 195/50-15

QSP racestuur + stuurnaaf
QSP vierpuntsgordels
Kuipstoelen
4 punts gelaste rolkooi
Interieur volledig gestript


En zo zag de Micra eruit de afgelopen jaren:







Nu de plannen voor het 2018 Time Attack seizoen:

- SR20DE + versnellingsbak swap (N15 GTI)
- Div. upgrades om tot +/- 160 pk te komen
- Circuit spec coilover kit
- Maximale gewicht reductie
- Div. onderstel upgrades
- Remupgrade AD22VF klauwen etc.


Enkele maanden geleden kon ik voor een prikkie een Almeri GTI (N15) kopen en die heb ik toen volledig gestript als donor voor het Micra project.








Zo staat het project er momenteel bij, met de SR20DE al netjes op z'n plek aan de 4 originele motorsteun punten.








Ik zal de komende tijd wel af en toe een update doen over de voortgang van het project.

Tevens zal ik eerdaags diverse upgrade spullen van de Micra via dit forum te koop aanbieden. Denk daarbij aan schroefset,remmen,motorblok + upgrades.



Milo

#1
Oude bekende Micra! Heerlijk wagentje, altijd 1 van mijn favorieten geweest.
Reuze benieuwd naar het verloop van dit project O0

EDIT: En uiteraard welkom hier! Je S14 mag er ook zeker zijn daarom  ^-^
Mocht je daar meer over willen laten zien kun je dat in het Show Your Other Ride topic doen :)
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Arjan


Roadrunner

Welkom hier Lucas. De Micra was al enkele keren gespot. Erg leuk ding! Ben benieuwd naar het oordeel van de Micra in de toekomstige uitvoering. Mooi project in ieder geval.

En voor de S14 zullen velen hier ook wel warmlopen, mooi speelgoed.

Wat heb je zoal nog meer als project gehad?
I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Dino

Welkom dikke s14! Erg gaaf dat er een sr20 inkomt!  Wellicht heb ik wel interesse in wat parts die te koop gaat aanbieden  O0

Bramk11

Welkom!  Die gele heb ik wel is op Assen gezien. Gaaf spul heb je!

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk


LucaS14

Alweer een jaartje verder, dus zal hier ook eens updaten. Het is allemaal wat minder hard opgeschoten dan gepland maar we hebben niet stil gezeten!




Om de SR20 met aanbouwdelen passend te krijgen waren er ook wat modificaties nodig aan de chassisbalken. Tevens was de frontbalk helemaal verrot en de linker dorpel en achterwielkast waren ook beschuit. Dat allemaal netjes gerepareerd en in de conservering gezet.

Frontbalk hersteld:


Rechter chassisbalk uitsparing gemaakt voor stuurbekrachtigingspomp:


Linker chassisbalk uitsparing gemaakt voor versnellingsbak:


Linker dorpel beschuit:


Linker achterwielkast beschuit:






In het kader van gewichtsbesparing zelf lexaanramen gemaakt voor de portieren en zijruiten. Tevens de deuren uitgeslepen en alle overbodige materialen verwijderd en PolyEthyleen afwerking paneeltjes gemaakt.









Om het onderstel circuit waardig te maken hebben we gekozen voor een K11 achteras waar schijfremmen op kunnen. Aan de voorzijde willen we de N15 GTI aandrijflijn gebruiken dus hebben we de K11 fusee's laten uitkotteren zodat er N15 lagers in passen en de N15 naven gemonteerd kunnen worden. De originele N15 GTI assen waren echter te lang dus deze op maat gemaakt en worden momenteel door een specialist nagemaakt uit 1 stuk.

Trommelrem as vs schijfrem as:


Schijfrem as ontroest en in de verf gezet:


K11 Fusee en N15 naaf:


K11 Fusee's uitgekotterd:


Gemonteerd:


N15 GTI assen te lang:


N15 GTI assen ingekort als voorbeeld om na te laten maken:






Qua remmen gaan we aan de voorzijde voor de AD22VF remklauwen van de donor N15 GTI. Een setje verse Brakemax schijven aangeschaft. Voor de achterzijde wilden we voor een originele set remmen gaan, maar dat kwam qua nieuwprijs nog best duur uit. Aangezien we de 100NX voorremmen nog hadden liggen die voorheen op de K11 zaten hebben we besloten die pas te maken op de achteras. Zelf uit RVS adapterplaten gemaakt en de remklauwen gereviseerd.

Brakemax 255x25 schijven voorzijde / Brakemax 240x18 schijven achterzijde:


RVS adapterplaat:


100NX voorremmen gemonteerd op achteras:


Achteras gereed voor montage:






Qua uitlaatlijn hadden we een mooi Megan Racing 4-2-1 RVS spruitstuk besteld. Echter de rest moest custom gemaakt worden. Dus een zooi 2,5 inch RVS besteld en aan het slijpen/lassen gegaan. Ook gekozen om een decat te maken zodat er een katalysator tussen kan voor de toekomstige APK  >:D








Het idee was eigenlijk om de K11 begin dit jaar al klaar te hebben om het 2018 seizoen van Time Attack mee te kunnen doen. Door omstandigheden is dit helaas niet gelukt. Maar we vonden het toch leuk, met name richting onze sponsor Fullcartuning, om de K11 vast te showen aan het publiek op JapFest Assen op 23 september. Zodoende de auto op z'n wieltjes gezet en meegenomen naar het circuit. Die stond er daar zo bij:










Tot zover de tussenstand.

Next up is wachten op de custom aandrijfassen, de auto op z'n wielen zetten en met de elektronica aan de slag!

LucaS14

Ps. ook heb ik enkele onderdelen van forumleden kunnen overnemen, dank daarvoor!  ;D

jop


.maarten

Dat is strak werk! Ziet er heel goed uit.

Wat voor zaken moet je nu nog afwerken om ermee te kunnen rijden?

Jeroen330


Bramk11

Erg gaaf! Zal vast leuk zijn een flinke pk boost op het circuit!

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk


micraSR


MaStErTuNeR Q


LucaS14

Zo weer even een update!

De laatste maanden nog flink bezig geweest aan de auto en helaas ook wat complicaties gehad met de elektronica. Maar inmiddels is de auto klaar.

Paar weken terug op de dyno geweest bij JT-Performance om de Nistune ecu te laten mappen. Met een prima resultaat van 162pk en 199nm.



Zie filmpje van de dyno run op https://youtu.be/_s-9lig1TJ0

En de dyno grafiek:





Het eindresultaat zoals de auto geworden is:














Nadat de auto klaar was gelijk meegedaan met de eerste Dutch Superlap race van het seizoen 2019. Dit was echt een goede test om te kijken hoe de auto zich zou houden en om de potentie te ontdekken.

Op wat kleine kinderziektes na heeft de auto zich perfect gehouden. En met hele oude versleten semi-slick bandjes al een serieuze ronde tijd laten zien van 2:09 op Circuit Zandvoort. Met wat kleine aanpassingen en nieuwe bandjes gaan we proberen daar nog een paar seconde van af te rijden en dan zouden we serieus competitief kunnen zijn in de PRO klasse waar we strijden tegen Impreza's / Evo's etc etc.  >:D