Michiel's Micra Turbo project

Gestart door Michiel, 29 september 2006, 19:15:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

biermagnaat

ziet er erg goed uit! super super gaaf project! zou ook graag zoiets zien op mijn eigen micra maar daar heb ik het geld niet voor en al zeker niet de kennis. wat ik me afvraag he, is het volgende: is het moeilijk om die olietemperatuur meter te installeren? en hoe moet ik ongeveer te werk gaan?

ga volgende week naar essen en als ik daar een olietemperatuur meter zie zou ik er ook wel 1 in de micra willen bouwen.
nog tips voor de afmeting of iets dergelijks? en is een voltmeter ook handig?

alvast bedankt groeten Tom.

Michiel

Ik heb zelf geen olietemperatuurmeter, maar die komt ooit nog wel.

Er zijn adapters te koop die je tussen het oliefilter en het blok plaatst, hier kan je dan direct een sensor in steken en die aansluiten op de meter.

Voltmeter heb je niet zo veel aan tenzij je iets met audio gaat doen volgens mij....

MicraMuts

zag vandaag trouwens een heel stuk over turbo in Total tuning staan.. ::) best interessant om te lezen!  :)

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

the legend

helaas adapter voor tussen oliefilter past niet heb het zelf aan den lijve ondervonden er is gewoon geen plaats voor..Je zult het moeten doen via de oliepeilstok. Deze kun je krijgen bij autostyle van VDO.

Challenge

had ik ook geprobeerd maar op een gegevenmoment komt er toch iets van olie uit.
Dit doordat die peilstokken niet helemaal lekker sluit.
En nu met het sphagetti spruitstuk past het helemaal niet meer bij mij.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

the legend

klopt idd peilstokken sluiten niet lekker af. heb dit toen opgelost door er stukje siliconenslang overheen te trekken. nu sluit ie perfect ;D

Challenge

Das het betere idee.
Helaas geld bij mij dat het bovenste stukje wordt opgerookt door de hitte van het sphagetti spruitstuk :(
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

the legend

Oeps dan hoop ik dat dat bij mij niet het geval zal zijn als ik spaghettispruitstuk koop ???

Challenge

Ben bang van wel bij het sphagetti spruitstuk komt ie er haast tussen te zitten.
Enigste om er vanaf te komen is om de uitlaat denk in te tapen.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Michiel

Vandaag nieuwe remschijven en remblokken binnen gekomen, ook een stabilisatorstang voor de achteras binnen.

Morgen maar even alles monteren, ook m'n nieuwe olie-opvang-tankje :)

Zal dan ook fotos plaatsen.

Michiel

Vandaag nieuwe remschijven gemonteerd en olie-opvang-tankje:

[verwijderd door de beheerder]

[verwijderd door de beheerder]

Michiel

Die had ik er wel bij besteld, maar ze passen niet helaas, dus maar even tijdelijk de oude erop gezet.

Miesjelle micra

heeey

waar heb je die bumper vandaan?
heb je hem zelf moeten spuiten?

groetjes miesjelle

Michiel

Citaat van: Miesjelle micra op 23 januari 2007, 13:31:11
heeey

waar heb je die bumper vandaan?
heb je hem zelf moeten spuiten?

groetjes miesjelle

Ik neem aan dat je de voorbumper bedoeld?
De bumper die er nu opzit is standaard voor het SRI of SR model dacht ik.
Hij is dus gewoon bij de fabriek erop gezet.

Michiel

Vandaag de extra injector controller en aansluitingen afgemaakt.

De bedoeling is als de druk in het inlaatspruitstuk hoger is dan 65 mbar dat dan de injector wordt aangestuurd en meer benzine wordt ingespoten in de inlaat.
Zodoende kan ik met hoge druk nog steeds veilig rijden zonder dat mijn zuigers eventueel verbranden door een te arme verbranding van de motor.

Hier plaatje van het brouwsel: