Michiel's Micra Turbo project

Gestart door Michiel, 29 september 2006, 19:15:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Michiel

Citaat van: Mystical Green ® op 09 mei 2008, 22:18:21
en dat is ?

En set met kleine en grote inbus en torx bits om op een 3/4 of 1/2 ratel te zetten :)

kilzone

Hahaha. Dat heeft een beedje auto knutselaar toch standaard?

Je kan beter een kopere koppakking laten maken denk ik. Deze kan je namelijk na demontage nogmaals gebruiken door hem helemaal roodgloeiend te stoken. Bij een stale pakking kan dat niet.
Nissan Micra 1.0lx


Michiel

Helaas heb je met een koperen pakking dat deze al gaat vervormen naar mate je de turbodruk opvoert, hierdoor wordt het blok veel heter, ook heeft koper een andere uitzettings coëfficiënt.
Staal is ook sterker dan koper, ik wil uitsluiten dat de koppakking er niet nog een keer uitspringt.

kilzone

Was je huidige dan een normale pakking? IPV staal?
Nissan Micra 1.0lx


Michiel

Er zat een normale pakking tussen, gewoon fabriek af. Is van composite geloof ik.

kilzone

Dus nu als je een stale pakking heb, kan je motor bijna niet meer kapot?
Nissan Micra 1.0lx


Michiel

Citaat van: kilzone op 10 mei 2008, 11:05:59
Dus nu als je een stale pakking heb, kan je motor bijna niet meer kapot?

Jazeker wel, als er nu wat kapot gaat dan zullen het de zuigers, drijfstangen of krukas zijn. Of het blok scheurt gewoon.

rob

ojeej ik lees ff niks hier en mis meteen heel wat zie ik al nou heb weer ff bij gelezen :p niet zo fijn @ je blokje dat hij naar de knoppen is

Michiel

Vandaag koppakking naar het bedrijf gebracht waar ze een nieuwe pakking voor me willen maken. Hopelijk hoor ik deze week wat het gaat kosten.

rob

#489
is die koppaking dan binnen inmiddels en werkt het al beetje naar je zin??

Michiel

Nee helaas, de pakking is nog niet gemaakt, morgen maar even bellen of langsgaan, vind het zelf ook wel langgenoeg duren :)

Helaas gaat zoiets tijd kosten.

rob

ja idd dat wel moet perfect zijn maar toch haha zat te kijken denk go tijd niks meer van je gehoort en update's :P

Michiel

We zijn weer een klein stukje verder:

Vandaag kop weggebracht, morgen wordt hij gevlakt en ook nog nieuwe kopbouten besteld, die kan ik volgende week ophalen.

Morgen hoor ik ook eindelijk wat m'n nieuwe koppakking gaat kosten.

Voor hoever m'n vakantiegeld nog niet op was, is dat het nu wel :(

Micra SRi

respect hoor.
Succes.
gr.Luigi

rob

#494
mooi! minder @ je geld maar ach je moet er wat voor over hebben he

maar ja ben benieuwd