Michiel's Micra Turbo project

Gestart door Michiel, 29 september 2006, 19:15:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Michiel

Citaat van: MicraMuts op 20 mei 2007, 14:13:52
ik heb er 1 met zuignappen  ::) misschien dat wat?


Nee, dan laat ik het achterraam wel doen denk ik. Misschien anders eens proberen om de kofferbakklep eraf te halen, dat zal al een stuk makkelijker gaan denk ik.

Taxloss

Nou had het nog niet weer gezien maar ziet er erg mooi uit!
Als je een zonnealergie hebt mag je wel de voorruiten blinderen... dus misschien spontaan een allergie kweken... hahaha
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Marc

Citaat van: Taxloss op 20 mei 2007, 15:03:24
Nou had het nog niet weer gezien maar ziet er erg mooi uit!
Als je een zonnealergie hebt mag je wel de voorruiten blinderen... dus misschien spontaan een allergie kweken... hahaha

Das een heel lastige docters verklaring om te krijgen. Heb namelijk sinds 2 jaar ook een zonne allergie maar aangezien je tegenwoordig allerlei antie zonne straal glas kan krijgen is de verklaring om te blenderen nagenoeg onmogelijk.

Marc

Citaat van: Michiel op 20 mei 2007, 13:10:24
Citaat van: MicraMuts op 20 mei 2007, 13:06:38
ja achterruit begin ik ook niet aan.. dat heb ik een zonnescherm voor zitten..

Heb/Ga jij die wel doen Michiel?

Nee dat loopt toch te bol denk ik.
Ik weet nog niet precies wat ik met de achterruit ga doen eigenlijk, een zonnescherm heb ik ook aan zitten denken, maar aangezien de hoedenplank eruit gaat heb ik straks niets meer om hem aan vast te maken.

Te bol !!!!   Klopt. Is nagoeg onmogelijk om uit ÃÆ'Ã,©ÃÆ'Ã,©n stuk te doen (blindeerfolie bedoel ik). Maar een goeie blinderder doet het in 2'en waarvan je nagoeg niets van ziet. Die snijt hem namelijk precies onder een achterruit verwarming lijn.

Challenge

Dat heb ik ook bij mij is die ook uit 2 delen geplakt de achterruit.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

ex streetlegal micra

achterruit red je niet uit 1 stuk
If it has tires or tits
You're gonna have problems with it !

Michiel

Ik ga het gewoon eens proberen in 2 stukken, misschien wel 3, binnenkort eens kijken hoe dat werkt :)

Igor

Bij mijn oude Micra heeft de prof het ook in 2 stukken gedaan.

nismo

#263
Bij onze micra had de prof het ook in 2 delen gedaan, was anders niet te doen.. Je zag een heeeel dun lijntje onder een streepje van de achterruitverwarming lopen..

2500e post van mij  :D

Anti autostyle!!

Tweety

Citaat van: nismo op 21 mei 2007, 22:03:05
Bij onze micra had de prof het ook in 2 delen gedaan, was anders niet te doen.. Je zag een heeeel dun lijntje onder een streepje van de achterruitverwarming lopen..

2500e post van mij  :D

Feli !! :D
Tweety :

Nissan Micra K11 1.3i Lima

Kenteken : ZJ-NH-65
Bouwjaar : 1999
Kleur : Geel
Brandstof : Benzine
Vermogen : 55kw
Gewicht : 840kg

Marc

Citaat van: Michiel op 21 mei 2007, 19:13:47
Ik ga het gewoon eens proberen in 2 stukken, misschien wel 3, binnenkort eens kijken hoe dat werkt :)

Ik heb er toen bijgestaan toen het bij die van mij gedaan werd.
Hij maakte hem aan de buitenzijde eerst pas (2 stukken die elkaar een stukje overlappen waar je de snede wil hebben) en dan met een goede fÃÆ'Ã,¶hn de bolling erin krijgen. Vervolgens aan de binnenzijde overlappend plakken en met een RVS mesje (krast niet in je raam) net langs een verwarmingsdraad door de overlappende laag snijden. Vervolgens de onderste overlapping verwijderen (gaat nog makelijk omdat er nog vocht tussen zit). En dan (schijnt heel belangrijk te zijn) ongeveer 2 weken je achterruit verwarming niet gebruiken. Ik had het in de winter laten doen dus dat was ff lastig maar ik had gewoon het stekkertje los gehaald zodat ik hem ook niet per ongeluk aan kon doen. Het is een klote werk dus succes.

aztec micra

bij onze micra's is het uit 1 stuk gedaan

Michiel

Vandaag dus weer verder gegaan met de andere achteras strippen van alle doorgezaagde stabilisatorstangen.
Ook helaas een erg belangrijke moer afgebroken waar de panhard rod aan vast zit, dus dat wordt uitboren en wat nieuws in lassen.

Ook moet ik nog even van de remschrijven wat roest verwijderen  ;D


Challenge

Moet je nu ook een ander remdrukverdeler hebben?
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Michiel

Ik denk het eigenlijk niet, deze remklauwen komen gewoon op de huidige aansluitingen (heb wel andere remleidingen nodig).
Mocht de kracht niet voldoende zijn, dan past dacht ik een 100NX hoofdremcylinder ook op de Micra.