Michiel's Micra Turbo project

Gestart door Michiel, 29 september 2006, 19:15:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

kilzone

Citaat van: Michiel op 28 maart 2008, 17:47:52
Het scheelt wel degelijk per wielmoer, lichtere wielen maakt snellere acceleratie, ok... zo veel zal het niet zijn (eigenlijk wel verwaarloosbaar) maar alle beetjes helpen :)

Je kan er ook 12 inch alluminium velgen onder gooien ipv 15 inch. :P Zal ook wel lichter zijn, MEER VERMOGEN (lagere top :S )
Nissan Micra 1.0lx


Michiel

Nee dat kan helaas niet, met mijn remmen heb ik minimaal 14" velgen nodig :)

kilzone

Citaat van: Michiel op 28 maart 2008, 20:14:22
Nee dat kan helaas niet, met mijn remmen heb ik minimaal 14" velgen nodig :)

Jij heb ook alles getuned aan je micra zeker? Hoeveel pk heeft je micra nu en wat is je topsnelheid?
Nissan Micra 1.0lx


Michiel

Pk's: geen idee, nog geen gelegenheid en zin in gehad om te testen.
Top speed, over de 200, denk zo'n 210 a 215, maar is lastig te testen zeg maar in NL.

Michiel

Ik ga binnenkort toch maar nieuwe velgen bestellen, even geknutseld hoe het eruit komt te zien. Heel apart, maar het heeft zeker iets:


MicraMuts


http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Heiko

Heel mooi gouden velgen! Zijn dat OZ Crono's?

Michiel

Citaat van: Heiko op 29 maart 2008, 12:27:42
Heel mooi gouden velgen! Zijn dat OZ Crono's?

Je bent goed op de hoogte in velgen ;)

Heiko

Het is geen toeval dat ik dat weet ;)

Michiel

Vandaag op de heenweg naar Assen merkte ik al dat er iets mis was met m'n auto. Mijn air-fuel meter gaf bij een warme motor geen tekenen meer dat er iets doorgegeven werd door m'n lambda sonde. Na de installatie van m'n nieuwe intercooler heb ik nog niet zo'n eind gereden als vandaag.
Ik denk dat m'n lambda op een vreemde manier het niet meer doet, waarschijnlijk verbrand denk ik door een veel warmer mengsel doordat de lucht nu een stuk koeler is door de nieuwe intercooler.

Deze week maar even de sonde vervangen en binnenkort opzoek naar een andere die wat hogere temperaturen aan kan.

Igor

Citaat van: Michiel op 29 maart 2008, 12:30:57
Citaat van: Heiko op 29 maart 2008, 12:27:42
Heel mooi gouden velgen! Zijn dat OZ Crono's?

Nice nice.

Je bent goed op de hoogte in velgen ;)


Michiel

Net m'n lambda sonde vervangen door een tijdelijke, ook gelijk gezien dat er een rubberen bocht in het inlaatsysteem toch wel begon uit te drogen. Hier dan straks maar even een andere voor bestellen.

Deze week ook maar even m'n boostcontroller installeren, even kijken hoe het gaat als ik op 0,55 of 0,6 bar draai.

ogduvezz

ik zou zegge dat moet kunnen
want mijn vorige auto was een 1.5 12v turbo garret t15
en die draaide standaard op 0.5/0.7 bar mja dat was
een hyundai scoupe
Greetz Ogduvezz

keep ya head up
stick ya chest out
and handle it

Michiel

Het nadeel van een turbo Micra is wel dat het blok al standaard redelijk hoge compressie heeft, bij meer turbodruk zal als eerste de koppakking het begeven.
Bij lage compressie zal hij makkelijk op 1 tot 1,5 bar kunnen draaien (a 180 pk). Maar zover is het nog niet ;)