Michiel's Micra Turbo project

Gestart door Michiel, 29 september 2006, 19:15:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

denplayk12

echt tof man een turbo op je micra sucses ermee mooie micra bakkie zo!

Michiel

Vandaag verder m'n boostcontroller verder afgesteld, hij draait nu op 0,6 bar, het is een hele verbetering, de intercooler en de buizen zijn nu sneller op druk.
Toch wel minstens 5 tot 10 pk winst schat ik zo.

Michiel

Vandaag is m'n Micra weer voor een jaartje APK goedgekeurd :)
Is toch altijd spannend met deze auto.

Taxloss

Altijd goed toch. Helemaal super!
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

kilzone

Citaat van: Michiel op 18 april 2008, 18:13:42
Vandaag is m'n Micra weer voor een jaartje APK goedgekeurd :)
Is toch altijd spannend met deze auto.

Dan zou ik maar wel als ik jou was steeds bij het zelfde bedrijf je auto APK laten keuren, want als je naar een ander ga volgend jaar kunnen ze hem wel afkeuren. Maar zit jij dan randje kantje op wel of niet goedgekeurd ofzo?

Waar twijvel je dan aan? Geluid, uitstoot of vermogen ofzo?
Nissan Micra 1.0lx


Michiel

De auto zelf is in topstaat, zowel motorisch als uiterlijk en chassis. Maar als je een hoop extra erop hebt zitten dan kan dat allemaal natuurlijk wel stuk. Qua vermogen komt er een stuk meer druk en kracht op de auto t.o.v. een standaard Micra.

kilzone

Citaat van: Michiel op 19 april 2008, 13:53:27
De auto zelf is in topstaat, zowel motorisch als uiterlijk en chassis. Maar als je een hoop extra erop hebt zitten dan kan dat allemaal natuurlijk wel stuk. Qua vermogen komt er een stuk meer druk en kracht op de auto t.o.v. een standaard Micra.

Waar was je dan bang voor? Bij mijn micra kunnen er ook lampjes stuk gaan natuurlijk. Maar bedoel je dat je turbo stuk kan gaan onder het keuren ofzo, en dat hij er dan niet doorheen komt?
Nissan Micra 1.0lx


Igor


Michiel

Vorig jaar moest ik een paar keer terugkomen vanwege m'n remmen, toen reed ik redelijk weinig met m'n auto en zat er roest op, dat was afkeur.

Het jaar ervoor inderdaad de uitstoot, maar dat heb ik daarna opgelost met andere injectoren en een Apexi SAFC2.



Omdat ik m'n originele motorkap steunen niet meer heb ben ik erachter gekomen dat de constructie die ik had gemaakt op m'n intercooler niet goed werkt, bij een snelheid van 120 KM/H klappert m'n motorkap. Ik had wel eens foto's en filmpjes gezien waar een motorkap opeens open vliegt tijdens het rijden. Dat leek me geen gewenste gebeurtenis. Daarom begin van de week een andere motorkapsluiting besteld.
Het zijn de AeroCatch motorkapsluitingen geworden, deze kun je bijna helemaal plat monteren.


Vandaag dus begonnen met 1 kant, dit is erg goed gelukt, het was wel erg veel meten, meten en nog een meten, maar daarna heb ik de boormachine en de Dremel in m'n motorkap gezet.

Ik zal vanavond even een foto plaatsen :)

Michiel

Hier nog even een foto van 1 van de sluitingen, de andere moet ik nog monteren maar dat doe ik in de loop van de week wel.

Het staat niet heel mooi, maar helaas was het noodzaak....


Larrs

Met de andere gespiegeld aan de andere kant, is het veel beter wennen. :)

Ik zat ondertussen al te denken voor een oplossing om het mooi weg te werken, maar dat wordt nog meer meten en uitproberen.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Challenge

Gekke vraag:
Maar waren 2 pinnen zoals in de rally niet iets geweest?
Of bang voor inbraak?
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Michiel

Van die pinnen zijn vaak APK afkeur omdat ze scherp zijn, meeste rally auto's hebben dan een rubberen flap erop zitten.

En deze zijn helemaal plat, dus ook minder luchtweerstand en mogelijkheid op fluiten tijdens harder rijden...

kilzone

Heb zondag op de afsluitdijk met me micra 1.0 een top van 170kmh (op teller, en 166kmh op tomtom) behaald bij 5000 toeren. Wist niet dat de micra 1.0 zo hard kon.

Dan nog even een vraagje hierover:

De micra is begrenst op 6500 toeren (de 1.0 dan), waarom wil hij dan niet naar die 6500 toeren?
Nissan Micra 1.0lx


nismo

Waarschijnlijk heb je in z`n 5 gereden en op de top is het zowieso het verhaal van wrijving en weerstand en dergelijke, als je in z`n 1 of 2 rijd loopt ie er wel tegenaan.

Daarnaast is de 1.3 volgens mij rond de 7000rpm begrensd

Anti autostyle!!