Michiel's Micra Turbo project

Gestart door Michiel, 29 september 2006, 19:15:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

nismo

Als ze blij kijkt en niet chagrijning en bang ofzo neem ik aan dat ze het niet erg vind ;)

En ja hoor kan ik je wel vertellen maar kost je wel geld :D

Anti autostyle!!

kilzone

Voor dat geld kan ik voor morgenavond alvast zeggen dat ik niet mee eet :P koop ik voor dat geld wat ik aan jou kwijd ben wel een burger extra :P

(Michiel gluurt mee in dit forum  :D )
Nissan Micra 1.0lx


Michiel

Citaat van: kilzone op 01 mei 2008, 22:07:36
Voor dat geld kan ik voor morgenavond alvast zeggen dat ik niet mee eet :P koop ik voor dat geld wat ik aan jou kwijd ben wel een burger extra :P

(Michiel gluurt mee in dit forum  :D )

Inderdaad, nu weer ontopic dus ;)

kilzone

Ben je al weer aan het knutselen geweest aan je blok? Nog dingen aan het omzetten geweest? Zondag is de meeting. Jij ben daar toch ook?
Nissan Micra 1.0lx


Michiel

Nee ik ben er zondag niet, ben wel al deels begonnen met demonteren, maar eerst verder gegaan met de rolkooi in m'n andere Micra, dan rijdt die ook weer namelijk.

Heiko

Ben ik de enige die het opvalt dat je je velgen verkocht hebt en je schoks & veren te koop hebt gezet? Update!

Michiel

Citaat van: Heiko op 06 mei 2008, 09:48:22
Ben ik de enige die het opvalt dat je je velgen verkocht hebt en je schoks & veren te koop hebt gezet? Update!

Er is nu nog weinig te updaten, ik ben bezig met het uitbouwen van alle buizen, turbo en meer voor een ander motorblok.
De veren en schokdempers die ik verkoop zijn overigens van een andere Micra, voor de mensen die dat nog niet weten, ik heb er 2.

Heiko

oh, ik dacht altijd dat de turbo Mak velgen en Monroe shocks had...

Michiel

Citaat van: Heiko op 06 mei 2008, 15:32:16
oh, ik dacht altijd dat de turbo Mak velgen en Monroe shocks had...

Dat is ook zo, de Monroe dempers bevielen zo goed, dat ik ze ook voor die andere Micra had gekocht.

Michiel

Vandaag toch maar besloten om zelf m'n motorblok te herstellen. Binnenkort even kijken waar ik een koperen of stalen koppakking kan laten maken. Dan kan ik namelijk gewoon op 0,6 bar blijven rijden ipv dat ik later nog een keer zit met dat de pakking het heeft begeven.

Vandaag dus weer verder gegaan met demonteren, MAF is eraf, inlaatspruitstuk is bijna los, bedrading is los, benzinerail is gedemonteerd, morgen even kijken of ik het kleppendeksel, nokkenassen en kop eraf kan krijgen.

Michiel

Vandaag de turbo eraf gehaald, de downpipe los gehaald en het kleppendeksel los gemaakt, alle bedrading is ook al van het blok af, dus eigenlijk alleen nog de kop eraf, nokkenassen en ketting.

Ook heb ik een bedrijf gevonden die een stalen koppakking voor me wil maken, hij heeft dan wel een origineel nodig, vandaag dus besteld.
Morgen ophalen en dan hopelijk maandag of dinsdag bij dat bedrijf langs zodat ze een mooie koppakking op maat voor me kunnen maken.

Mocht iemand ook nog interesse hebben in een dikke (lage compressie) of een dunne (hoge compressie) koppakking, stuur me dan even een PM.

nismo

Goede berichten dus. Alvast veel succes met het hele gebeuren wat nog komen gaat :)

Anti autostyle!!

Michiel

Dat komt wel goed denk ik, als ik alles goed los krijg zie ik geen problemen verder. En ik kan het blok toch niet meer slopen, hij is toch al stuk namelijk :)

nismo

Dat is natuurlijk ook een fijne gedachte :P

Anti autostyle!!

Michiel

Vandaag de nokkenassen eruit gehaald, distributieketting los gehaald met de tandwielen. De kop al losgedraaid, alleen de thermostaat nog losmaken en dan kan de nieuwe pakking erop (als ik hem heb laten maken).

Ook vandaag m'n normale pakking ook opgehaald, hopelijk kan ik de stalen pakking snel laten maken :)

Gisteren wel een handig stukje gereedschap gehaald om de kop los te halen, heb het geld er nu al uit.