Michiel's Micra Turbo project

Gestart door Michiel, 29 september 2006, 19:15:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Michiel

Ja, dat is mijn volgende project :)

Ik heb nu weer de originele injectoren erin zitten, over een paar weken ga ik verder met de opbouw van de 5e injector. Hiermee verhuist de luchtmassameter ook.
Hij liep stationair ook veel te rijk, hierdoor is de lambda sonde ook een keer stuk gegaan vermoed ik.

En in het vervolg 98 tanken ipv v-power.

the legend


rob

ja wat is nou beter voor de micra 95 of 98 (tank altijd braaf 95 maar sommige pompen hebben aleen 98)

Michiel

Citaat van: rob op 22 augustus 2008, 15:22:58
ja wat is nou beter voor de micra 95 of 98 (tank altijd braaf 95 maar sommige pompen hebben aleen 98)

Standaard is het beter voor een Micra om 95 te tanken. Maar ipv met de vele mods op mijn Micra is het verstandig om 98 te tanken ivm pingelen.

rob

oke en zou dus niet uit maken af en toe te wisselen omdat het niet anders kan bij de pomp ;) mooi

Michiel

Vandaag voor het eerst een stuk gereden, hij lijkt wel een stuk sneller als dat hij eerst was.
Motor loopt mooi en trekt flink door.

Over de race-koppeling van Helix, dat is even wennen, die koppeling slipt totaal niet zoals een normale koppeling dat doet, resultaat is dat het schakelen niet zonder stoten gaat. Maar met een beetje beleid en snel schakelen is het erg goed te doen. Vanwege het hoge koppel van de turbo is hij wel een stuk sneller, hij flink gas slipt de koppeling dus niet meer en grijpt hij echt vast.
Al met al, denk ik toch wel een mooie upgrade 8)

Daarna nog even auto gewassen en schoongemaakt met het 3 stappenplan van Meguirs. Morgen nog even andere velgen monteren en dan mooi stukje opzoeken om foto's te maken :)

rob

dus je bent de 31ste er bij met je turbo monster????

Michiel

Citaat van: rob op 23 augustus 2008, 19:14:44
dus je bent de 31ste er bij met je turbo monster????

Nee, waarschijnlijk niet, we moeten nog even kijken hoelaat we weg gaan op vakantie.

rob

Citaat van: Michiel op 23 augustus 2008, 20:41:16
Citaat van: rob op 23 augustus 2008, 19:14:44
dus je bent de 31ste er bij met je turbo monster????

Nee, waarschijnlijk niet, we moeten nog even kijken hoelaat we weg gaan op vakantie.

he jammer :( nou volgende keer dan he ;)

Michiel

Deze week begonnen met nieuw project: electrische ramen en centrale deurvergrendeling (allebei origineel Nissan).

Best een hoop werk om aan te sluiten aangezien ik de bedrading er niet voor heb...

aztec micra

het is wel handig hoor als je het hebt, maar heb je dan ook al een alarm systeem zo niet kun je die dan ook niet het beste meteen aanleggen nu ben je toch bezig

Michiel

Citaat van: aztec micra op 27 augustus 2008, 07:33:23
het is wel handig hoor als je het hebt, maar heb je dan ook al een alarm systeem zo niet kun je die dan ook niet het beste meteen aanleggen nu ben je toch bezig

Dat laat ik denk ik door een professional doen met certificaat, dan krijg ik ook nog eens korting op de verzekering :)

Michiel

Laatste tijd niet stil gezeten en met een hoop projecten bezig.
Ik heb nu electrische ramen en centrale deurvergrendeling van Nissan.
Ook een nieuw interieur, in donkerblauw met wat lichtere tinten.

En net afgerond: accu verplaatst van onder de motorkap naar onder de bijrijdersstoel. Hierdoor kan ik wat intercoolerbuizen verplaatsen zodat ze niet meer af en toe tegen de versnellingsbak aan trillen.

Hierna weer even verder met het interieur, maar eindelijk eens de achterbak wat netter maken en nog achterspeakers plaatsen.

Ook weer opnieuw metertjes aansluiten en de Apexi AVC-R boostcontroller :)

rob

nice een update weer is :D leuk om te horen dat het zo vlot gaat op het moment

al weer een keer gereden?

Michiel

Net wat metertjes besteld:
Oliedruk, olie temperatuur en water temperatuur.
Uiteraard van 1 van de beste merken: Autometer :)

Nu maar een paar weken wachten totdat het binnen komt.