Challenge Micra SR20DE inside.

Gestart door Challenge, 30 april 2005, 22:15:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Challenge

Het is een tijdje stil geweest wat er nu in die grote doos zat,maar dat is niet doorgegaan, omdat ik met iets anders in mijn hoofd liep en dat was namelijk een SR20DE in de micra.
Voordeel een hele goede  basis om verder mee te gaan,ondanks het hele mooie vermogen wat dit blok al standaard heeft

Om te beginnen moest ik op zoek naar een zo'n compleet mogelijke auto en die heb ik gevonden bij ludolph,deze was door dick goedgekeurd en heb deze van hem overgenomen,daarna is de hele auto voor zo ver de onderdelen nodig waren uitelkaar gehaald.
Deze is daarna naar de sloop gegaan.
Dick wou eerst een sloop micra halen, om te kijken of het wel allemaal gaat passen,zou zonde zijn als heel mijn auto uitelkaar lag en het niet zou passen.
Vandaag was dus de dag of het wel of niet zou doorgaan,als er te veel zou moeten worden aangepast zou het het niet waard zijn,en willen ook niet het chassi gaan aanpassen.
Na 2 uur de oude micra motor uit de sloopmicra te hebben gesloopt ,kwam het moment van de waarheid: past het of past het niet.
Het past
Nu moeten alleen nog een aantal motor steunen worden aangepast,uitlaat en de aandrijfassen en dan is de bedoeling dat daarna de hele motor kan worden overget in mijn micra
Hierbij een aantal foto's:

De sloop micra:

En na een aantal uren slopen het grote moment het past:

En dit was het eindresultaat alles past en de motorkap kan ook nog dicht.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

rob

lekker bezig en zoals ik al zij op andere forum aan de ene kant vind ik het niks en aan de andere kant ook wel leuk

is een wolf in schaaps kleding zo :)

en ja ja me woorden zullen me achterhalen want ik wil zelf een 1.4 het liefste er in hangen bij mij

Michiel

Erg stoer, ben erg benieuwd hoe het gaat worden :) :duim:

Challenge

Citaat van: Michiel op 04 juli 2009, 21:49:06
Erg stoer, ben erg benieuwd hoe het gaat worden :) :duim:
Als het zoals het nu gaat ,binnen 3 weken rijden.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Larrs

Citaat van: rob op 04 juli 2009, 21:05:39
lekker bezig en zoals ik al zij op andere forum aan de ene kant vind ik het niks en aan de andere kant ook wel leuk

is een wolf in schaaps kleding zo :)

en ja ja me woorden zullen me achterhalen want ik wil zelf een 1.4 het liefste er in hangen bij mij
Wat vind je niks dan? Dat er een groot motorblok met veel vermogen en koppel in een klein autootje gestopt wordt?

Dat maakt alleen de rij sensatie groter. En daar gaat het om. ;)

Ik denk dat een 1.4 niet veel uit zal maken tegenover een 1.3. Maar dat is mijn mening. :)


Maar ik ben benieuwd of het gaat lukken om het binnen 3 weken rijklaar te krijgen. Het lijkt me best een groot project.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

paulus

Hallo,

Had al vernomen dat dit project op stapel stond! Ben alleen heel erg benieuwd naar de gewichts verdeling in de auto, als het hele spul erin zit! Ben bang dat de zwaardere motor voorin een negatieve invloed gaan krijgen op het rijgedrag van de auto?
Ik kom tussendoor nog wel effe kijken naar t project!
:P En hou mezelf aanbevolen voor de proefrit :P

Challenge

Goed hoor,
Maar als ik de accu naar achteren breng, scheelt dit ook al weer aardig wat,volgens mij komt er 60kg bij aan de voorkant,daarna zal ik het onder het rijden ervaren wat de wegligging gaat doen.
En daarna kan je altijd kijken, wat je gaat aanpassen om het te verbeteren.
Als je een turbo in een micra gaat hangen, komt er ook al snel een kilo of 30 aan gewicht bij.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Red Racer

ziet er wreed uit , om met zo'n groot blok in een micratje te gaan rijden :D

dan staan ze echt versteld bij een stoplichtsprintje.

even over die sunny heb je daar toevallig nog meer foto's van, mis dat ik er wel wat van willen overkopen.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Challenge

Citaat van: Red Racer op 05 juli 2009, 12:52:02
ziet er wreed uit , om met zo'n groot blok in een micratje te gaan rijden :D

dan staan ze echt versteld bij een stoplichtsprintje.

even over die sunny heb je daar toevallig nog meer foto's van, mis dat ik er wel wat van willen overkopen.
De hele sunny is gestript en staat al op de sloop :duim:
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Arno

Ik ben hier heel benieuwd naar hoe dat het gaat rijden enzo. Hoe heb je het gedaan met de motorsteunen en de aandrijfassen  en versn.bak en enz enz. Dit is een 136pk blok toch??

grtzz

Challenge

Nee is standaard 141 tot 150.
Motorsteunen zijn de meeste nu aangepast en pas alles perfect.
Versnellingsbak past gewoon alleen moest daar ook een steun aangepast worden.
Enigste wat nu nog moet gebeuren zijn de aandrijfassen laten aanpassen en pu motorsteun "rubbers'.
Als laatste de uitlaat en versnellingsbak schakelstang en dan kan de hele motor over.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Michiel

Al een planning in zicht?

Challenge

Ligt er aan hoe snel ze uit GB de pu rubbers versturen maar een week of 2/3.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Red Racer

#823
heeft die sunny een achterspoiler?

zoja kan je daar een foto van gaan maken.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

rob

hoezo wil je van jouwe een bijzet tafel maken :P