Mijn rode Micra 1.3 TC (update)

Gestart door Larrs, 27 november 2007, 20:09:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Larrs

Citaat van: Red Racer op 28 februari 2009, 16:12:23
dus als je daar op een van die sites wat vind voor je auto bestellen hun het en laten het verschepen naar nederland.

aleen jmmr dat r vrij weinig voor een k10 te koop is GVD.
Klopt.

En de K10 is gewoon te oud. Volgens mij hebben de tuning onderdelen in Japan niet echt een lange productie tijd.
Hier is wel iets te krijgen: http://rallynuts.com/motorsport/Nissan_Micra_K10_2075/
Of anders misschien wel op de auctions site van Yahoo of misschien wel Ebay.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Red Racer

mischien dat ik over een jaar of 2 overstap naar een k11.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Larrs

Het middelste gedeelte van de uitlaat is vervangen en de nieuwe einddemper zit er ook onder.

In het begin merkte je wel dat die er was, maar na een ritje al wat minder.
Stukje gewenning. ;)
Alleen nog een stukje tunnel zoeken. :P :D

Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

rob

ziet er goed uit zou zweren dat het mijne is voor hij zijn spoilers kreeg

Heiko


Larrs

Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Red Racer

knap pijpje lars!

lijkt idd wat op die van rob

hoe klink die sound trouwens? en je kunt als je dichtbij woont mis de coen tunnel proberen.
Werk wel met mijn catloze uitlaat.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Larrs

Citaat van: Red Racer op 07 maart 2009, 19:28:54
knap pijpje lars!

lijkt idd wat op die van rob

hoe klink die sound trouwens? en je kunt als je dichtbij woont mis de coen tunnel proberen.
Werk wel met mijn catloze uitlaat.
Het klinkt zwaarder, als goed is geen gebrom maar zeker geen gesnerp.

De Coentunnel is een beetje te ver voor mij.  :)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Taxloss

lijkt op wat ik heb... bij mij zoemt het een beetje... zo'n donker geluid
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

MicraMuts


http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

rob

maar stukje coentunnel klinkt wel lekker hoor heb ik gedaan toen ik met de zwarte terug kwam :)

anders onder die geluids wal bij zeist naar amersfoort toe hmmm

Larrs

Citaat van: rob op 08 maart 2009, 14:03:45
maar stukje coentunnel klinkt wel lekker hoor heb ik gedaan toen ik met de zwarte terug kwam :)

anders onder die geluids wal bij zeist naar amersfoort toe hmmm
Zal vast wel, maar die afstand ga ik niet eventjes rijden. ;)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.


Larrs

Ik had nog een versterker liggen die nog gemonteerd moest worden en door het mooie weer ben daar ik aan begonnen. Heb geen foto's genomen, dus je moet het zonder doen.

Afgelopen vrijdag begonnen met het gedeeltelijk strippen van het interieur en gaan bedenken hoe ik de versterker ga monteren en de kabels gaan leggen.

Dit was even lastig, maar de dag erna op de zaterdag ben ik de hele dag bezig geweest om de kabels zo goed mogelijk te leggen. Dit is mijn eerste keer en kabels leggen in een auto is totaal anders dan voor mijn hifi set in mijn slaapkamer.

Vooral de deuren leken erg moeilijk te zijn, maar uiteindelijk was het eigenlijk super makkelijk.
Het is zo dat je gewoon de rubberen afdichting aan beide kanten eruit moet halen. Heel het hele tussenstuk eruit en haal de tape eraf en dan gaat het met gemak. Je hoeft niks kapot te maken, alleen even nieuw intapen.

Het enige waar ik moeite mee had, was de kabel naar de rechter deur trekken. Je zou eigenlijk het dashboard eraf moeten halen, want je kunt er nauwelijks bij. Maar met mijn geduld is het toch gelukt. :P

Kwam erachter dat de RCA-kabel eigenlijk veels te lang was, dus heb ik zo goed als het kan onder de bekleding gestopt aan de passagierskant. Geen lussen gemaakt, vanwege dat er warmte kan ontstaan en dan kortsluiting.

Uiteindelijk heb ik vandaag alles in het interieur kunnen doen en de versterker op zijn plaats kunnen zetten en aansluiten.
Met de eerste test werkte het direct. Dus ik blij. :)

Alleen heb ik veel moeite gehad met het monteren van de stoelen. Die wouden niet echt meewerken. Net of het onderstel niet recht was of zo.
Van beide stoelen hadden sowieso een probleem met 1 bout. Waarvan eentje dolgedraaid en eentje niet helemaal erin wou.
Dat laatste is mijn fout met het leggen van de voedingskabel. Die zit iets in de weg. Moet nog aangepast worden.

Ontzettend lang verhaal, maar ben het wel kwijt. ;)
12 april is het te zien en te horen. Geen subwoofer overigens.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Vandaag mijn auto gewassen en gepoetst.









En een extra foto van mijn plantje. :P

Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.