Mijn rode Micra 1.3 TC (update)

Gestart door Larrs, 27 november 2007, 20:09:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Michiel

Die zijn redelijk zeldzaam in NL heb ik me laten vertellen.
Ik wil er ook nog steeds wel 1 :)

Larrs

Ik ben net even bezig geweest met het controleren van een vacuumlek en doormeten van de airflow meter van de maf.

Alles zit naar mijn weten goed vast en ik hoor duidelijk windgeruis uit mijn luchtfilter. Tenzij het vacuumlek bijna onhoorbaar is en slecht voelbaar.

Maar over het doormeten heb ik twijfels. Volgens mij heb ik dat niet goed gedaan, aangezien ik niet de waarde krijg die in het Haynes boek staat.

Voor degene die er een hebben:
Blz. 4a.1
Specifications
Airflow meter voltage
0.5v als de motor uitstaat met contact op On. (deze moet als tweede)
2.0v als de motor aanstaat. (deze moet als eerste)

Ik meet bij de eerste test 13.10v
Bij de tweede test meet ik 12.50v
Dat lijkt mij de accu.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

rob

als je de etingen bedoeld in voltages dan zou je zeggen dat je idd de accu spanning hebt

maar ja weet niet nog niet hoe dit in de auto techniek zit

Larrs

De v staat altijd voor volt(age) of spanning. ;)


Ik heb trouwens de pinnen van de voltmeter gewoon naast de draden in de connector gestoken. Als je de connector eraf haalt, dan kan je de airflow meter niet meten.
Als de airflow meter niet goed meet, kan ik twee dingen doen. Solderen of een werkende gasklephuis kopen.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

rob

die v snapte ik al ja ;) maar vind he idd vreemt de spanningen die hij aan geeft zou bijna denken dat je verkeerde aan voer hebt gehad zitten er geen plus en min pool op dat systeem wat je wil naar meten??

Larrs

Hmm, zit net te denken dat ik inderdaad verkeerd gemeten heb. Ik moet terminal 2 en 3 hebben. Ik heb 1 en 3 gedaan. :P

Nu kan ik morgen weer meten, want het mag alleen als de motor warm is gedraaid.

Wat ik wil meten is dit: http://www.micra.com.au/technical-articles/cg13de-throttle-body-resoldering-guide.pdf
Dat is de airflow meter en die kan mijn probleem veroorzaakt hebben, omdat ik over de 100.000km ben.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

rob

hoe zien ze er uit die contacten of ben je daar nog niet geweest?

kan zijn dat ze wat geoxideert zijn ofzo door beetje vocht wat door 1 of andere manier er in is gekomen (niet goed gekit geweest ofzo)

gewoon opnieuw verwarmen zoals hun ook al zeggen anders probeeren wat tin weg te halen en dan wat nieuw bijvoegen wel uitkijken dat je geen verbindingen tussen de andere contacten maakt dat zou denk ik wel een ramp veroorzaken

Larrs

Ik had een pdf toegevoegd, wat ik bedoelde. Onderandere over het solderen.

Zal nog een foto toevoegen.
Deze connector die je op de foto ziet heeft drie contactpunten(terminals zoals in het boek genoemd worden). Contactpunt 2 en 3 heb ik nodig om weten of de airflowmeter nog werkt.
De female connector is op de foto los gehaald van de male connector. Daar zie je de drie contactpunten.


[verwijderd door de beheerder]

[verwijderd door de beheerder]
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Citaat van: rob op 11 september 2008, 20:23:42
kan zijn dat ze wat geoxideert zijn ofzo door beetje vocht wat door 1 of andere manier er in is gekomen (niet goed gekit geweest ofzo)

gewoon opnieuw verwarmen zoals hun ook al zeggen anders probeeren wat tin weg te halen en dan wat nieuw bijvoegen wel uitkijken dat je geen verbindingen tussen de andere contacten maakt dat zou denk ik wel een ramp veroorzaken
Het solderen is inderdaad risicovol werk, goed uitkijken ja. Zo ben ik heel makkelijk van mijn auto af voor een korte tijd.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

rob

denk dat je ze van boven af moet tellen 1 de bovenste dus 2 midden 3 onderste ;) lijkt mij het meest logise (zou zo ik ze teminste gemonteert hebben als ik in die fabriek werkte)

Larrs

Door de regen is het vandaag niet gelukt, morgen maar een keer proberen. Moet morgen toch nog naar iemand toe.

Mocht de meting morgen goed zijn, zit ik ook aan de brandstofpomp te denken.
Alleen nog bekijken hoe dat gecontroleerd moet worden.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Vanochtend naar Apeldoorn gereden. Rijd ik van de snelweg af, auto voor mij en een auto achter mij, valt de motor uit. Ik had alleen de koppeling in, dus de motor mocht het even zelf doen. Niet dus. Het lampje van de accu en oliedruk gingen branden en geen reactie op het gaspedaal.
Aangezien ik toch even hard reed als de rest, heb ik de motor weer via het contact aan gekregen.
Niet leuk, maar wel grappig. Ik wist dat dit een keer ging komen.
Op toeren zijn er weinig problemen, maar zodra de motor niet aangestuurd wordt gaat het meestal mis.

Ik heb vandaag ook de meting kunnen doen.
De onderste twee contactpunten had ik nodig.

motor aan: 0.90v (moet ongeveer 2.00v zijn)
motor uit, contact aan: 0.37v (moet ongeveer 0.50v zijn)

Lijkt mij niet goed. En solderen ga ik toch niet zelf doen, liever een goede gasklephuis voor in de plaats. Het werk is toch te riskant.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Michiel

Weet je wel zeker dat alle stekkers goed zijn aangesloten en niet half contact maken?

Olie had je al gecontroleerd? Zitten alle stekkers van je injectoren wel goed?

Larrs

Olie is inderdaad gecontroleerd, de stekkers controleren kan ik nog wel even doen. Dat heb ik nog niet gedaan.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Citaat van: Larrs op 13 september 2008, 16:35:23
Olie is inderdaad gecontroleerd, de stekkers controleren kan ik nog wel even doen. Dat heb ik nog niet gedaan.
Alle mogelijke stekkers onder de motorkap zijn gecontroleerd. Alles zit goed vast en geen corrosie.

Ben ik alleen nog benieuwd naar twee dingen. Wat de stationaire toerental is en hoeveel bar de brandstofdruk is.
Heb alleen geen idee hoe ik dit moet meten.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.