Mijn rode Micra 1.3 TC (update)

Gestart door Larrs, 27 november 2007, 20:09:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Michiel

Stationair toerental is tussen de 800 en 900 rpm.
Als je geen toerenteller hebt kun je het wel zien aan de motor, als hij minder dan 800 rpm draait is de motor aan het schudden (lijkt alsof hij maar op 3 cylinders loopt)

Taxloss

Wij hebben met de eclipse precies hetzelfde gehad. Toen was de stappenmotor kapot. Misschien idee
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

rob

als je in de buurt woonde had ik het best willen solderen voor je ;) durf het wel aan zulke dingen :P heb zelf een hele licht computer gebouwt (printplaatje is 3 keer zo groot als die in je gaskleppenhuis)

Larrs

Vandaag ook maar eens op vuil gecontroleerd op het rooster en de sensor in het gaskleppenhuis/MAF. Vuil was er niet.

Daarna gelijk alle schroeven aangedraaid van elke ringklem van het luchtfilter. Deze konden nog strakker.


Weet nu wel hoe je het stationaire toerental eventueel kan veranderen, maar dan heb je sowieso een toerenteller nodig. Om de brandstofdruk te meten heb je een manometer nodig, dat heb ik niet.


Zit wel te denken om naar een Nissan dealer te gaan, zal mij eerste keer worden, alleen voor diagnose.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Citaat van: rob op 14 september 2008, 15:18:33
als je in de buurt woonde had ik het best willen solderen voor je ;) durf het wel aan zulke dingen :P heb zelf een hele licht computer gebouwt (printplaatje is 3 keer zo groot als die in je gaskleppenhuis)
Dat had gemogen. Bedankt in ieder geval. :)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Valt me op dat nu elke dag mijn Micra wel een keer stil valt wanneer ik de koppeling indruk. Net een F1 auto, die rijden ook het beste met hoge toerentallen. :P

Maar morgen ga ik een andere gaskleppenhuis/MAF halen. Hopelijk lost dat het probleem op.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Na mijn werk naar een Nissan dealer geweest voor een pakking voor de luchtmasameter.
Deze hadden ze niet op voorraad, omdat de pakking met de nieuwe luchtmassameters geleverd worden.
Ik ben in Deventer geweest en daar hebben ze nog gekeken of Apeldoorn nog wat had. Beide dealers hadden niks.

Volgens de dealer zou ik mijn eigen kunnen gebruiken als die nog goed is. Als dat niet zo is, hoe zou ik er dan aan kunnen komen?
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

rob

tja ik heb ze wel is uit een stukje dik print papier gehaalt voor kleine apparatuur denk dat het geen aanrader is voor de auto ;)

kwestie van overtekenen of kopieren is het dan

Larrs

Dik papier/karton doe ik er niet tussen. Lijkt me inderdaad geen aanrader. :)

Als ik tijd over heb ga ik morgen in Twello vragen bij een Nissan dealer of ze wat hebben. Deze heb ik nog kunnen vinden op internet. ::)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Michiel

Oude als hij heel is kan je makkelijk gebruiken, ik hergebruik hem ook altijd.

Micra_powerk10

En anders vloeibare pakking (hittebestendig)
I am only the driver..
Ford USA Mustang

Micra SRi

Vreemd, een pakking kun je nl. los kopen heb ik ook gedaan bij een Nissan dealer in Nieuwegein.
succes.

gr.Luigi

Larrs

De luchtmassameter is vervangen en het probleem lijkt opgelost te zijn. Vandaag tijdens de toerrit en de weg terug naar huis zijn de problemen niet meer voorgekomen.

Het probleem dat die stationair langzamer leek te gaan, is ook opgelost. Schijnbaar was dat een voorteken dat de luchtmassameter problemen ging geven.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Micra_powerk10

I am only the driver..
Ford USA Mustang

Larrs

Zoals in het andere topic is aangegeven, wil ik het volgende proberen.

Een luchtmassameter van een Primera Ga16de, airbox van een Almera (de vierkante versie) en als het kan injectoren van een Primera 2.0.

Hier heb ik foto's neergezet van de betreffende Micra uit Groot Brittannië.
http://members.home.nl/lars.is/pics/micra/album1/
Hier heb ik vanaf gekeken. :P

Het topic op het Engelse Micra forum: http://www.micra.org.uk/showthread.php?t=22225

Heel misschien houd ik het alleen bij de luchtmassameter en de airbox. Ik wil niet teveel problemen krijgen. ;)

De reden dat ik dit wil is, omdat ik eigenlijk geen openluchtfilter wil, maar een gesloten sportfilter. Een CAI.
Die zijn alleen veels te duur. En daarom toch een openluchtfilter genomen. Al was die uiteindelijk ook prijzig.

Ik heb nog veel plezier met mijn openluchtfilter, maar als iets beter kan wil ik ook beter hebben. Alleen moet het niet te duur worden.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.