Mijn rode Micra 1.3 TC (update)

Gestart door Larrs, 27 november 2007, 20:09:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

lady cat


Larrs

Dank jullie wel, het zag buiten ook zo mooi wit uit. :)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Even een kleine update over mijn Micra.

Ik heb een aantal probleempjes wat ik nog moet verhelpen.

- Claxon werkt niet (geen idee waarom)
- Mistachterlicht werkt niet (waarschijnlijk de schakelaar op het dashboard)
- Ashoes kapot, waardoor ik nu waarschijnlijk de homokineet mag vervangen omdat het geluid maakt.
- kachelventilator werkt niet goed, waardoor ik steeds last heb van een kapotte kachelweerstand. (repareren lukt niet echt, dus moet ik eens bij Brezan vragen voor een nieuwe)


Verder nieuwe deurpanelen en zwarte pookknop en hoes, al had ik die al een hele tijd. Alleen nooit hier kenbaar gemaakt.
Dus foto's komen nog.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Taxloss

Ah dus je hebt eigenlijk wel een klein projectje. Hopelijk is het allemaal een beetje makkelijk te verhelpen.
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Red Racer

de meeste dingen kan je van de sloop af halen of je koopt sommige delen bij brezan/cartal

dus je orgi panelen(grijs) heb je vervangen door zwarte? of meer luxe er op.

de fot's zien wij wel verschijnen.
Grt Patrick


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Larrs

Ik zat wel te denken aan de sloop, maar dat doe ik niet. Koop nu wel nieuwe onderdelen.
Er is een Brezan in de beurt, dus ga ik daar heen.

Voor de meeste ben ik al mee bezig geweest, toen het laatst lekker weer was, maar een elektrisch probleem oplossen is best lastig.

Zodra het weer het zonnetje schijnt, ga ik weer verder en zal ik ook foto's maken.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Vandaag is mijn Micra voor de APK geweest en helaas weer niet geslaagd. net als vorig jaar, is de CO waarde te hoog.
En het stadslicht werkte niet, maar die had ik ook vergeten te controleren. :P

De monteur vond dat de katalysator in het midden wat leeg klonk. Kan het zo zijn dat een katalysator door de jaren heen weg slijt? :-\

Ik heb overigens geen katalysator meer aan de voorkant, voor degene die dat niet weten. ;)

Verder moet ik opzoek naar een andere tellerhuis, want de wijzer van de koelvloeistoftemperatuur werkt niet goed meer. Misschien maar eens opzoek naar een Super-S variant waar een toerenteller bijzit.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Rob

een kat kan verbranden... en een super s unit  kan je in den dolder halen met beetje mazzel. zou je is moeten bellen: japanse autosloperij den dolder opsturen doen ze misschien ook nog wel
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Larrs

Ik heb vandaag mijn Micra naar de garage gebracht met de nieuwe Kat en de CO waarde is gedaald, maar niet ver genoeg. Nu hebben ze mij gevraagd of ze de lambdasensor mogen vervangen.

Aangezien de Micra door de keuring moet, laat ik het door hun doen. Dus weer meer kosten, vanwege die stomme CO waardes. :P
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Ik heb de Micra op mogen halen en is dus goedgekeurd.

Alleen heb ik een waslijst aan opmerkingen meegekregen wat ooit nog verholpen moet worden.

Dus voor mij geen extra's meer voor mijn Micra.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Red Racer

gefeliciteerd er voor Larrs :duim:

ps. hoe groot is het lijstje? en zijn het prijzige dingen?

grt


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Ed

Die adviezen die je bij een garage krijgt daar heb ik niet zoveel mee dat zijn namelijk allemaal praatjes om de kas te spekken.
Rijdt nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Groetjes,Ed

Larrs

Het lijstje is als volgt.

- Een band met te weinig profiel (1,6mm t/m 2,5mm).
- Schokdemper met lekkage.
- Roestschade, terwijl dit vorig jaar behoorlijk wat van verholpen was.
- Stuur- of fuseekogel met speling.
- Zichtbare mechanische delen van het remsysteem vertonen verregaande slijtage (letterlijke tekst).
- Gordelspansysteem functioneert niet goed. ( hier heb ik niet zoveel problemen mee overigens, al trekt die zich niet altijd soepel op)

Dit zijn punten voor de volgende APK, maar ik ga het eerst zelf onderzoeken. En inderdaad hoef je inderdaad niet alles direct te doen wat de garage aangeeft.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

paulus

#284
Staan deze advies punten ook op je APK keurings rapport of zijn ze alleen mondeling gemeld?
Volgens mij zouden er iig 3 vermeld moeten staan...

Wel een beetje jammer dat eerst de kat vervangen wordt en vervolgens de lambda sensor aan beurt komt? Hadden ze hier nog een verhaal bij? Kan me namelijk slecht voorstellen dat ze allebei kapot waren.... Maar zeg nooit, nooit...