Nissan Micra 1.0 uit 1995

Gestart door kilzone, 06 april 2008, 22:21:38

Vorige topic - Volgende topic

kilzone

Jahhhhhhhhhhhhhhhhhh, Zijn we weer met een update. Mag ook wel, stond op pagina 2 :P

Ik ben een beetje mijn audio over de kop heen getrokken, omdat ik het niet echt mooi vond allemaal kwa geluid in me auto. Slechte bas, veel hoge tonen (ZERE OREN :P ) Komt allemaal door me Magnat Clasic 480w Versterker en me merkloze active (ingebouwde versterker) subwoofer met onbekend vermogen, en signaal en voedingskabels die via 1 baan naar de versterkers gaat (storingen)

Nu heb ik het volgende gekocht en ingebouwd:

Excalibur X280.4 Versterker (4 channel x 280w) (1120w totaal)
Excalibur X280.2 Versterker (2 channel x 280w) (560w totaal)
BM 10 inch Subwoofer 600w
MDF kist voor Subwoofer

Nu heb ik de 1120w versterker voor mijn deur en hoedenplank speakers gebruikt. De versterker heb ik gebrugd (hier straks nog even een vraagje over) omdat ik nu nog een 4 kanaals radio heb, en wil ik over 1 a 2 maanden een 6 kanaals radio voor kopen.

2x Sony Explod 200w max speakers in deur (wordt vervangen voor Pioneer)
2x Pioneer 260w speakers in hoedenplank

De 560w versterker heb ik gebrugd en gebruikt voor mijn subwoofer.

Ik heb nu een 25mm2 van de accu door de wielkast aan de linkerzijde de kabel naar binnen laten gaan, en links langs de goot naar de kofferbak naar de wielkast geleid, en daar een verdeelblokje geplaatst. Vanaf daar ben ik met 2 kabels van 10mm2 weer zelfde weg terug gaan leggen, en voor de achterbank naar rechts naar het midden geleid waar ik ze op me versterker heb aangesloten.

De massa kabels van 10mm2 heb ik vanaf iedere versterker onder de bout vastgedraait van de handrem.

De RCA kabels heb ik rechts voorlangs getrokken tot voor onder de voorstoel, over het middenstuk naar de versterkers gebracht samen met het stuurdraadje voor de versterkers in en uit te schakelen die ik op de antenne uitgang van de radio afgetapt heb.

---Vraag 1--- heb ik de 1120w versterker zo goed gebrugt voor 2 kanaals? Ik denk namelijk zelf dat ik de speakers gewoon achter als front en rear moet aansluiten, en de 1rca plug op de plus van de front moet zetten, en de andere rca plug op de min van de rear, en dan een schakelaartje omzetten voor het bruggen, maar weet niet of dat goed is. Zie onder voor duidelijke foto's.

---Vraag 2--- Moeten de frecuenties van de subwoofer en de speakers gewoon in het midden staan, of kan je de frecuenties terugvinden bij de specificaties van de speakers en subwoofer?

Fotos ben ik nu aan het plaatsen, staan er 11.00 uur op.

Handig he, demontabele hoedenplank :P

Verdeelblokje wou ik ook achterin hebben omdat je er dan makkelijk bij kom, en niet tegenaan zit te trappen ect.
Nissan Micra 1.0lx

Ronald

goed werk :duim: ziet er netjes uit!

kilzone

Mag ook wel, ben er best lang mee bezig geweest om alles perfect te krijgen. Nu al 2 middagen en avonden mee aan de gang geweest. Nu me bekabeling achter me radio nog netjes aansluiten, en dan inregelen.

Citaat van: Ronald op 25 juli 2009, 11:04:23
goed werk :duim: ziet er netjes uit!
Nissan Micra 1.0lx

Ronald

t mag wat tijd gekost hebben maar dat mag ook wel
beter in 1x goed dan straks met problemen

kilzone

heb liever geen sluiting in me auto.

Hoor nu alleen nog een brom in al mijn speakers. is dat weg te halen met zon ontstoor condensator?

Iemand nog antwoorden op mijn vragen?

groetjes bjorn
Nissan Micra 1.0lx

Challenge

Ziet er mooi uit,ook alles netjes weggewerkt :duim:
En komt er veel geluid uit :)
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Ronald

Citaat van: kilzone op 25 juli 2009, 12:33:55
Hoor nu alleen nog een brom in al mijn speakers. is dat weg te halen met zon ontstoor condensator?

groetjes bjorn
misschien vervelend klusje nu: maar je hebt hoogst waarschijnlijk een massalus in je auto.

Waar heb je je massa op vastgemaakt? heb je beide versterkers op 1 centraal punt geaard?

kilzone

Citaat van: Ronald op 25 juli 2009, 13:34:33
Citaat van: kilzone op 25 juli 2009, 12:33:55

groetjes bjorn
misschien vervelend klusje nu: maar je hebt hoogst waarschijnlijk een massalus in je auto.

Waar heb je je massa op vastgemaakt? heb je beide versterkers op 1 centraal punt geaard?

Ik had me versterkers voluit, en dan kon ik maar tot 40% op de radio, dus nu heb ik het andersom gedaan. Max van de radio en dan de versterkers afregelen dat ze niet vervormen.

De massa's zitten 10cm bij elkaar vandaan. Op de 2 m8 bouten die je handrem vast zet. Is ca 30cm naar bijde versterkers toe.
Nissan Micra 1.0lx

kilzone

Kan nu alleen me versterkers maar half open zetten, anders vervormen me boxen.

Is hier wat aan te doen?
Nissan Micra 1.0lx

kilzone

Je kan eigenlijk niet meer in de auto zitten met afregelen. heb nu effe in me radio ingesteld dat de verhouding subwoofer speakers dat hij iets meer subwoofer heeft dan speakers, anders is het echt niet meer uit te houden in de auto.

Subwoofer kan trouwens wel voluit, maar me speakers niet. Erg jammer al zeg ik het zelf, omdat ik nu me bass ook moet terugregelen omdat anders de verhouding weg is.

Citaat van: Challenge op 25 juli 2009, 13:19:15
Ziet er mooi uit,ook alles netjes weggewerkt :duim:
En komt er veel geluid uit :)
Nissan Micra 1.0lx

Ronald

Citaat van: kilzone link=topic=4099.msg76740
Ik had me versterkers voluit, en dan kon ik maar tot 40% op de radio, dus nu heb ik het andersom gedaan. Max van de radio en dan de versterkers afregelen dat ze niet vervormen.

ben je wel van de brom af nu?

Larrs

Citaat van: kilzone op 25 juli 2009, 16:20:34

Is hier wat aan te doen?
En als je de gain van je 4 kanaals versterker helemaal op min zet?
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

kilzone

Citaat van: Larrs op 25 juli 2009, 17:38:33
Citaat van: kilzone op 25 juli 2009, 16:20:34

Is hier wat aan te doen?
En als je de gain van je 4 kanaals versterker helemaal op min zet?

Ik heb hem afgesteld zodat de bass en de speakers samen een mooi geluidje produceren. het geluid is goed als ik de radio op zn max zet, maar als ik de gain iets verder draai dan krijgen de speakers mischien te weinig vermogen.

Heb ik die 4 kanaals versterker zo wel goed gebrugt trouwens?

Nissan Micra 1.0lx

Ronald

je hebt toch de 2 kanaals gebrugd? de 4 kanaals heb je alle 4 de kanalen aangesloten zo te zien

Dat de gain niet voluit kan is niet erg. daar is de gain juist voor.
als je de versterker op een andere autoradio zou aansluiten met dezelfde speakers zou je de gain weer anders moeten instellen (minder of meer).

waarschijnlijk heeft je autoradio MOSFET waardoor de uitgangen al (licht) voor versterkt zijn.

kilzone

Op de 2 kanaals heb ik alle 4 de spakers op de front kant aangesloten, en aan de achterkand de speakers voor paralel aangesloten op elkaar en de speakers achter paralel aangesloten. Maar weet niet of ik het zo niet verkeerd gedaan heb.

Tips?
Nissan Micra 1.0lx