Nissan Micra 1.0 uit 1995

Gestart door kilzone, 06 april 2008, 22:21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

kilzone

Maar je carterontluchting hoeft niet persee met je luchtklephuis in verbinding te staan?
Nissan Micra 1.0lx


kilzone

#31
Citaat van: Michiel op 27 april 2008, 23:11:05
De carterontluchting is zoals het woord al zegt, hij ontlucht, hij zuigt dus niet aan.

Als ik me blokje stationair heb lopen zuigt hij wel aan, maar mischien hoe verder je het gas intrap dat hij dan niet meer aanzuigt maar blaast.

Of is het een continue beweging van blazen en zuigen (op de maat van je zuigers)
Nissan Micra 1.0lx


Michiel

Citaat van: kilzone op 27 april 2008, 23:12:19
Citaat van: Michiel op 27 april 2008, 23:11:05
De carterontluchting is zoals het woord al zegt, hij ontlucht, hij zuigt dus niet aan.

Als ik me blokje stationair heb lopen zuigd hij wel aan, maar mischien hoe verder je het gas intrap dat hij dan niet meer aanzuigd maar blaast.

Of is het een continu beweging van blazen en zuigen (op de maat van je zuigers)

Dat laatste is inderdaad het geval, gewoon een filtertje erop en klaar.

kilzone

#33
Ik heb de boosdoener gevonden. Volgens de bandenzaak (waar ik de banden om de velgen heb laten liggen en heb uitballanceren) ligt het aan de pasring die je in je velg klik en die je over je wielnaaf schuif. Deze is iets te krap, en dan krijg je hem natuurlijk nooit 100% recht.

Kan dit ook invloed hebben op je max snelheid? Op een stuk weg kom ik binnen 2km niet boven de 122kmh uit, en met mn 155/70/13 bandjes haalde ik de 160kmh. Lijkt mij stug dat door iets bredere banden je top ruim 30kmh omlaag gaat.
Nissan Micra 1.0lx


kilzone

#34
Deze ring is 63mm inwendig op de naaf, en mn naaf is 65mm. Nu zij me pa dat ik de pasring ook kon hoonen naar die 65mm. De konische moeren richten tenslotte de velg uit op het midden.
Nissan Micra 1.0lx


Larrs

Citaat van: kilzone op 28 april 2008, 13:45:06
Ik heb de boosdoener gevonden. Volgens de bandenzaak (waar ik de banden om de velgen heb laten leggen en heb uitballanceren) lecht het aan de pasring die je in je velg klik en die je over je wielnaaf schuif. Deze is iets te krap, en dan krijg je hem natuurlijk nooit 100% recht.

Kan dit ook invloed hebben op je max snelheid? Op een stuk weg kom ik binnen 2km niet boven de 122kmh uit, en met mn 155/70/13 bandjes haalde ik de 160kmh. Lijkt mij stug dat door iets bredere banden je top ruim 30kmh omlaag gaat.
Dit heeft meer met de omtrek van je band te maken, dan de breedte.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Ed

Ja je hebt gekozen voor een band die hoger is dan de 13 inch die eronder zat en nu heb je dus last van de omtrek snelheid die nu aan de gang gaat.
En nu gaat je snelheids meter dus afwijken.
En lijkt het dat je minder hard rijdt.
Rijdt nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Groetjes,Ed

kilzone

#37
Toen ik met me 13 inch vanden 80kmh op de teller reed dan reed ik 73kmh echte km. Nu rij ik met 15 inch (wel dunnere banden) en rij 77kmh echte kilometers. Dus zo heel veel is de afwijking niet. Het lijkt wel dat de micra langzamer rijd, maar dat is dus mislijding, je kijk tenslotte alleen naar je kilometerteller.

Die pasringen heb ik met de boormachiene met rolletje schuurpapier op een buisje gehownd. Nu trilt met stuur bij 140kmh nog niet eens. BETER :P
Nissan Micra 1.0lx


kilzone

Ik heb vanmiddag een RJD Powerfilter gemonteerd. Toen ik hem van een gozer overkocht (nieuw) Schrok ik me rot. Wat een groot ding. Dus het plan om de powerfilter tussen de radiateur en de gril te plaatsen ging niet door. Nu heb ik hem direct op de luchtklep aangesloten.

Ik weet niet of het nu beter is dat je hem naar de gril toe breng (koude lucht) of dat je hem direct op je luchtklep aansluit? Als je het powerfilter bij je gril heb moet je 1,5 a 2 meter buis gaan leggen naar je luchtklep. Met deze bochten erin bouw je ook weer luchtweerstand op. Dus dan maar iets warmere lucht, maar dan kan hij wel zn volledige luchtcapasitijd aanzuigen.

Morgen maak ik even met een 3megapixel camera (helaas, tijdelijk slechte kwalitijd foto's maar worden later vervangen voor scherpere) een paar foto's van me velgen en van het powerfilter.

Morgen ga ik de Micrafanclub.com stickers op me geblindeerde uitzetraampjes plakken.

Volgende week dinsdag (6 mei) word me voorruit vervangen door carglass. Kost me 75 euro (eigen risico). De prijs voor wit glas (wat er normaal in zit) en getint (groen) glas is het zelfde, dus had ik gelijk voor getint gekozen omdat ik me zijruiten ook vervangen heb voor getint glas. Nu volgend jaar nog even me achterruit, en dan heb ik weer een getinte micra :P
Nissan Micra 1.0lx


kilzone

Owjah, het is een uitwasbaar filter. Moet je deze nog met WD40 of wat dan ook inspuiten?
Nissan Micra 1.0lx


MicraMuts

ik was voor me witte raam 67,50 kwijt.. voor zonneband erin zou ik meer moeten betalen..en dat zat alleen in groen getinte ramen en dat wou ik niet.. 

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

kilzone

Citaat van: MicraMuts op 28 april 2008, 23:43:38
ik was voor me witte raam 67,50 kwijt.. voor zonneband erin zou ik meer moeten betalen..en dat zat alleen in groen getinte ramen en dat wou ik niet.. 

Dus ge ga me nu vertellen dat er in een groene ruit al een zonneband in zit? Beter. Bij een ander bedrijf moest ik daar nog 25 euro extra voor lappen. Nu voor 75 euro een mooi raampje. Dan ziet me micra er weer strak uit.

die 75 euro is eigen risico, dus dan komen ze hem er ook nog in plaatsen enz. Verder geen kosten meer.
Nissan Micra 1.0lx


MicraMuts

Dat weet ik niet of die er al inzit volgens mij was dat een optie om erin te laten zetten..

ik heb verder ook geen kosten gehad.. maar lijkt me niet dat ze prijs verschillen hebben.. ???

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

Stefan Aztek

Nog interesse in de stoelen?
Met durex om je knuppel verlies je geen druppel!!!!

www.groeppernis.nl

kilzone

#44
Als je ze aan een ander kwijt kan heb ik pech. Moet voorlopig even rustig aan doen met mijn geld. Zondag nog naar de meeting, dat is ook weer 30 euro aan brandstof. Morgen nog te feesten. Net nieuwe banden gekocht, kosten ook weer 260 euro in totaal. Heb het minimum jeugdloon voor een 19 jarige, en een autootje, dus houd je niet zeer veel over in de maand.
Nissan Micra 1.0lx