Uitlaat voor de K11

Gestart door Larrs, 13 april 2008, 14:20:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Larrs

Hoi,

Wat is een leuke uitlaat voor een Micra?

Een einddemper is misschien al leuk, maar zat ook te denken om de uitlaat te vervangen vanaf de tweede kat. Dat laatste is uiteraard duurder, maar zou waarschijnlijk meer uit kunnen halen voor de prestaties.

Ik weet dat er best wel veel keus is, maar welke beter is weet ik niet.

Tweede vraag:
Zo'n OMP Group N uitlaat. Maakt dat echt veel geluid en ben je verplicht om de eerste kat leeg te halen?
Deze uitlaat haalt volgens mij wel alle restricties weg van de standaard uitlaat.



Ik wil wel graag makkelijk door de APK gaan. ;)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Micra SRi

Hoi,
Kijk naar Show your car o.a. van mijn auto en misschien nog de vorige auto van Igor.Succes verder.
vr.gr.
Luigi



Michiel

Bij een OMP group N uitlaat is het niet verplicht zoals ze op de website vermelden om de eerste kat ook leeg te halen. Je hebt in ieder geval 1 katalysator nodig op een Micra, er kan er dus 1 leeg.

Als je een creditcard of paypal hebt, dan kun je ook misschien wel een Janspeed uitlaat systeem uit Engeland bijvoorbeeld halen, dat is over het algemeen iets scherper aan de prijs.

Larrs

Een uitlaat uit Engeland halen via internet durf ik nog niet aan, al is de prijs inderdaad scherper.

Zowel voor Janspeed als voor Ashley. Ashley is een Engels uitlaten specialist, waar je zelf voor weinig de uitlaten direct bij hun kan kopen.
Maar toch koop ik liever iets in Nederland.

Hier kom je dan uit bij Remus, Sebring, Laser, OMP, Fox(Duits merk) of custom made.

Als ik het zo bekijk, is het complete systeem van Janspeed vrijwel hetzelfde als die van OMP. Alleen de prijs is anders.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Michiel

Het is wel met de grote fabrikanten dat je wel voor de kwaliteit betaalt, ik heb eens een Remus RVS demper gehad en na 2 jaar toen ik hem weer verkocht zag hij er nog als nieuw uit.
Op de turbo heb ik een volledig RVS uitlaat zitten, deels custom made door EPS uitlaten, ze leveren daar echt vakwerk, maar de prijs is er ook naar.

Larrs

Citaat van: Michiel op 13 april 2008, 19:01:10
Het is wel met de grote fabrikanten dat je wel voor de kwaliteit betaalt, ik heb eens een Remus RVS demper gehad en na 2 jaar toen ik hem weer verkocht zag hij er nog als nieuw uit.
Op de turbo heb ik een volledig RVS uitlaat zitten, deels custom made door EPS uitlaten, ze leveren daar echt vakwerk, maar de prijs is er ook naar.
Over EPS lees ik veel goede verhalen op internet.

Ben ook eens op hun site geweest, maar het kost inderdaad wel veel (voor wat ze op de site hebben staan). Je hebt wel direct een uitlaat die, denk ik, voor altijd eronder kan blijven zitten.

Misschien moet ik daar eens vragen wat de kosten kunnen worden als ik de uitlaat vanaf de kat laat vervangen.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Michiel

Een indicatie:
Vanaf turbo tot aan de kat, was ik ongeveer 450 euro kwijt, er zaten wel heel wat bochten in.

Larrs

Dat kost inderdaad best veel, vooral omdat dit stuk niet zo lang is.
Het ziet er wel erg goed uit.

Quote van de site van EPS:
"Een einddemper (met enkele in en uitgang) gemaakt naar keuze qua geluid en sierstuk zit meestal rond de â,¬ 500,- tot 550,- inclusief btw en montage."

Het gaat voor mij dan erg veel worden, wat ik zou willen. Er moet dan een lang stuk pijp met middendemper geplaatst worden plus einddemper.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Ik heb vandaag een mailtje gekregen van EPS uitlaten.

Aan hun heb ik gevraagd wat de prijzen waren als ik mijn uitlaat vanaf de tweede kat laat vervangen.

De einddemper is gewoon de prijs wat hun op de prijs hebben staan en een middendemper zou vanaf 200 t/m 275 Euro kunnen kosten.

Het is ook mogelijk om alleen een zogenaamde soundpipe te plaatsen. Deze vervangt de originele middendemper. Dit doen ze vaak wanneer de klant al een TUV goedgekeurde einddemper heeft. Een fabrieks einddemper dus.

Om de prijs te drukken, zit ik te denken om een Remus te halen en de middendemper door hun te laten te vervangen voor een soundpipe.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Michiel

Als je toch geld aan het uitgeven bent kun je natuurlijk ook complete set daar laten maken, het kost wat meer, maar dan is het wel precies zoals je wil hebben en zal het ook beter op elkaar aansluiten denk ik.
Misschien zelfs ook wel iets meer vermogen opleveren.

Larrs

Alleen al een einddemper op maat laten maken kost sowieso twee keer zoveel als een fabrieks uitlaat.
Je hebt dan wel zeker weten een einddemper van hoge kwaliteit.

Voor mij kost op dit moment hetgene wat ik wil veels te veel, wordt zo rond de 1100 Euro in totaal. Alleen een einddemper zou 550 Euro kosten, volgens de mail die ik ontvangen heb.

Een Remus wat bijna iedereen heeft kost ongeveer 245 Euro.

Ik ga denk ik eerst nog even sparen voor een uitlaat van EPS. Sportievere wielen moeten er ook nog komen. :)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

kilzone

Citaat van: Larrs op 22 april 2008, 23:11:19
Alleen al een einddemper op maat laten maken kost sowieso twee keer zoveel als een fabrieks uitlaat.
Je hebt dan wel zeker weten een einddemper van hoge kwaliteit.

Voor mij kost op dit moment hetgene wat ik wil veels te veel, wordt zo rond de 1100 Euro in totaal. Alleen een einddemper zou 550 Euro kosten, volgens de mail die ik ontvangen heb.

Een Remus wat bijna iedereen heeft kost ongeveer 245 Euro.

Ik ga denk ik eerst nog even sparen voor een uitlaat van EPS. Sportievere wielen moeten er ook nog komen. :)

15 inch 195 breed?
Nissan Micra 1.0lx


Larrs

Citaat van: kilzone op 22 april 2008, 23:41:34
Citaat van: Larrs op 22 april 2008, 23:11:19
Alleen al een einddemper op maat laten maken kost sowieso twee keer zoveel als een fabrieks uitlaat.
Je hebt dan wel zeker weten een einddemper van hoge kwaliteit.

Voor mij kost op dit moment hetgene wat ik wil veels te veel, wordt zo rond de 1100 Euro in totaal. Alleen een einddemper zou 550 Euro kosten, volgens de mail die ik ontvangen heb.

Een Remus wat bijna iedereen heeft kost ongeveer 245 Euro.

Ik ga denk ik eerst nog even sparen voor een uitlaat van EPS. Sportievere wielen moeten er ook nog komen. :)

15 inch 195 breed?
Ja, wel zoiets. :P
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Larrs

Iemand trouwens nog ervaring met einddempers van Trust (GReddy)?

Ze zijn Japans en voor de Micra te krijgen. De MX en de Power Extreme II is voor de Micra te krijgen.

Alleen over de kwaliteit kan ik niet oordelen. Ik ken het merk niet zo goed.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Michiel

Merken zoals Trust, Greddy, HKS, Apexi en Blitz, is qua kwaliteit allemaal hetzelfde. Allemaal top kwaliteit.