Mijn Micra K11 1.3 uit 98

Gestart door Rick, 30 juni 2008, 20:01:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Challenge

Dat is de carteronluchting en daar is een filtertje opgezet.
Deze zit normaal aangesloten op je luchtfilter.
Maar bij de meeste openluchtfilters zit geen aansluiting voor je carteronluchting.
Vandaar de oplossing met een klein filtertje om geen vuil in je motor te krijgen.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Rick

gaan we die morgen is even snel halen:)
bedankt voor de uitleg!

gr rick

Michiel

En is overigens verplicht voor de APK, komt oliedamp uit en mag niet in het milieu enzo.

Rick

heb ik er dus verstandig aan gedaan om het originele filterhuis te laten zitten :)

Taxloss

leuke auto hoor en welkom op de site natuurlijk
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Rick

Dankje:) Het is echt gezellig hier!

Motor blik moet een keer een poetsbeurt hebben, moet daar nog speciaal spul voor gebruikt worden?

gr rick

Michiel

Remmenreiniger en een doekje, dat doet hem meestal al glimmen :)

Igor

#37
Citaat van: rob op 16 juli 2008, 21:49:11
waar is dat kleine filtertje voor???

oke pvc tunning why not? hoezo te warm er komt toch koele lucht door de pijp van filter af



Het kleine filtertje is idd carter ontluchting.

Igor

Citaat van: Michiel op 16 juli 2008, 22:29:24
En is overigens verplicht voor de APK, komt oliedamp uit en mag niet in het milieu enzo.

Mee eens, maar er word niet echt naar gekeken, zelfs niet door een steekproef controleur.

Igor

Citaat van: Igor op 17 juli 2008, 08:49:07
Citaat van: rob op 16 juli 2008, 21:49:11
waar is dat kleine filtertje voor???

oke pvc tunning why not? hoezo te warm er komt toch koele lucht door de pijp van filter af



Het kleine filtertje is idd carter ontluchting.

Je mag hier blijkbaar geen antwoord geven op vragen.

Zal het anders formuleren voordat de stasi weer dingen veranderd.

Door de warmte van je motorblok, wordt PVC heel erg warm. Warmte = vermogensverlies. Zodoende is PVC niet geschikt voor motorische tuning. PVC kan je het beste gebruiken voor je regenpijp.

Neem je RVS bijvoorbeeld, dit geleid beter lucht en wordt minder snel warm.

Turbo intercoolers worden ook niet met PVC buizen verbonden.

Larrs

Naast PVC en RVS heb je ook nog aluminium. Dit voldoet ook wel, maar is ook niet ideaal. Net als PVC wordt aluminium ook warm.

Er zijn genoeg mensen die tevreden zijn met PVC, alleen RVS is inderdaad beter.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Michiel

Voor bijna alle toepassingen qua luchtinlaat wordt aluminium gebruikt, dit houdt niet de warmte vast maar geleid het, zo snel het opwarmt zal het ook weer afkoelen bij koele lucht.

Persoonlijk zou ik RVS niet gebruiken voor je luchtinlaat, het biedt niet heel veel meer positieve eigenschappen boven aluminium.

Igor

Citaat van: Larrs op 17 juli 2008, 10:37:46
Naast PVC en RVS heb je ook nog aluminium. Dit voldoet ook wel, maar is ook niet ideaal. Net als PVC wordt aluminium ook warm.

Er zijn genoeg mensen die tevreden zijn met PVC, alleen RVS is inderdaad beter.

Zet je auto eens op een rollentestbank met PVC onder je motorkap.

Challenge

Heb ook vaak zat getest.
Kan alleen maar zeggen: kijk gewoon waar het beste resultaat mee haalt.
Mijn inlaat op de turbo is ook van plastic.
Er zijn zo veel manieren en ideeën over.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Igor

PVC of plastic is wat anders.