2000 K11 1.3 NCVT

Gestart door chiba_kun, 08 juli 2008, 13:56:33

Vorige topic - Volgende topic

Joery-Joery

Even in het kort voor Milo:

-Meguiars Blue clay
De auto is (na het wassen en afspoelen) gekleid, met klei en een detailerspray.
De detailerspray is een glijmiddel voor de klei om over je lak heen te kunnen gaan en vuil mee te nemen die in je lak zit.
De vervuiling die je hiermee mee neemt krijg je vaak niet weg met alleen wassen.

-Inizio forza op Gele pad
Een wat groffer polijstmiddel om alle krasjes op de lak goed weg te krijgen.
Per auto/lak verschillend wat je nodig hebt. De ene lak is harder dan de andere.

De kleuren van de pads geven ook aan hoe grof zij zijn.
Overzicht met uitleg: http://img22.imageshack.us/img22/43/padcetera.jpg

-Finale op witte pad
Polijstmiddel die je gebruikt als laatste stap om de glans weer helemaal terug te krijgen.

-Poorboys blackhole op rode pad
Glaze voor extra glans, schijnt volgens mij ook de lak te voeden.

-Poorboys ex-p selaant op zwarte pad
Verzegelt de glaze en extra glans.

-Meguiars M16 op gold pad
Wax voor de bescherming

Overigens is het polijsten zelf wat voor 90% van de glans zorgt.
Krasjes vangen licht op en weerkaatsten dit niet/slechter.
Door alle krasjes weg te polijsten krijg je meer glans omdat het licht beter kan weerkaatsen.

Rob3600

En in het kort voor Rob  ;D, dat die kleuren de grofheid van de pads aangeven wist ik wel, de uitleg van de rest niet.  O0
Groeten Rob & Zn

chiba_kun

@Joery-Joery: Thanks! :)  Jij hebt het beter uitgelegd dan dat ik het zou kunnen. ;)

Joery-Joery

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

chiba_kun

Geen updates eigenlijk wat betreft mijn Micra behalve dat deze het uitstekend doet en nog erg goed bevalt.

Wel de Micra van mijn vrouw weer eens in de wax gezet (Collonite), kan geen kwaad. Bij de Micra mag dan wel geen stukje plaatwerk zonder een krasje of deukjes hebben (openslaande deuren bij supermarkt), maar wil niet zeggen dat deze geen liefde van mij krijgt. Glimmen zal die! Hahaha!

Oh, tot slot nog even een update van de K13 Dig-S CVT van mijn vader. Die Micra is ERG ZUINIG. Loopt wel 1 op 18,8 met dit weer. Erg netjes, zeker gezien het feit dat de fabrikanten tegenwoordig wel erg overdrijven met hun verbruikscijfers.

Leo

ik had niet anders verwacht van het verbuik van een Nissan :)

ik kan met mn 1.4 ook gewoon lekker doorrijden en 1 op 16 halen (fabrieks opgave) en als ik een beetje rustig aandoe 1 op 17 a 18
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

Micra's are still going strong... letterlijk going strong want zijn door Jeroen330 nog net even wat lekkerder afgesteld. Die van mij is er in ieder geval een stuk levendiger en zuiniger op geworden, dus ik kan dat van harte aanbevelen. ;)

Verder nog een kleine update, betreffende mijn Micra. JDM spatlappen gescoord! :D

MaStErTuNeR Q

Roadrunner

I spent most of my money on hookers, drink and drugs. The rest I wasted.

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Riesh

kewl, lijken me wel die ze bij de challenge ook gebruikten of zit ik ernaast ?
Micra Addict

chiba_kun

Vandaag naar de Nissan Dealer om even naar het airco lekkage te laten kijken (afvoerpijpje doorblazen, want condenswater loopt bij lange ritten niet genoeg weg). Voor het eerst de Micra op de brug gezien en zag er toch wel ERG NETJES uit. Eigenlijk bijna nieuw...  8)

Waren nog wat K11's terplaatse, dus was nog gezellig ook!

Vandaag veel en vooral lang gereden, dus gelijk een goede test. In de auto lekker koel, dat is prima voor elkaar, echter toen ik thuiskwam was toch de vloer weer nat. Ik verdenk dat het pijpje toch nog niet helemaal open is, of dat er hier wat lekt. Volgende keer nog maar eventjes terug, maar komt goed.

Dinky

Das mooi balen man, dat het nog niet voor elkaar is  :(
Nissan Cube Z12
Nissan Micra K12
Volvo S60 Exclusive Edition
Nissan Primera P11-144
Nissan Almera N16
Nissan Almera N15
Nissan Sunny N14
Nissan Sunny N13
Nissan Sunny B11

Liever een tweedehands Japanse, dan een nieuwe Franse.

chiba_kun

Allereerst een fotootje van de Micra van Mrs.Chiba, waarom...?? Omdat het kan!

Vandaag nog even terug gegaan naar de dealer vanwege het airco(lekwater)probleempje. Het pijpje is nu verlengd met een slangetje en het is nu opgelost. Er lag tenminste een flinke plas onder de wagen (lang niet meer gezien!) en de vloer bij de passagier bleef mooi droog. Verder zijn de stabilisatorrubbers als service netjes ingevet!  8) (meende wat te horen, maar bleek achteraf de veren zelf te zijn). In ieder geval superservice van de dealer! 

's Middags kwam het pakketje met de March spatlappen. Deze er gelijk maar even opgezet. Ze vallen wel op, maar ik vind ze wel supervet staan!!   8)

Tot zover de kleine update! ;)