2000 K11 1.3 NCVT

Gestart door chiba_kun, 08 juli 2008, 13:56:33

Vorige topic - Volgende topic

chiba_kun

Afgelopen weekend wezen kijken naar een opvolger van de Micra van mijn vrouw. Ik wil gewoon dat ze weer ietsje nieuwer gaat en met (nog) minder kilometers. Voor de gein (nou ja, niet helemaal voor de gein natuurlijk) een laag bod gedaan op een Micra 1.3 N-CVT Miracle met 77.000km op de teller en verse apk en ik mocht komen kijken.

Gereden, en met name gelet op de bekende plekken waar een Micra kan roesten en deze heeft geen spatje roest (staat ook al jaren half onder een carport, dat scheelt ook), tevens zijn er nauwelijks parkeerdeukjes e.d. De auto is dealeronderhouden, maar voor de zekerheid(veiligheid) wil ik toch mijn dealer er wel even naar laten kijken voordat ik mijn vrouw ermee de weg opstuur. Het enige grote minpunt is dat de blanke lak van de achterklep loslaat, maar dat wil ik wel laten spuiten (of een vervangende klep vinden in AP0 rood), maar goed dat wist ik en daar was de prijs ook naar. De 22e ga ik hem ophalen en wat nodige TLC geven.

Binnenkort komt er dus een K11 Micra N-CVT uit 1998 vrij met 93.000km (uiteraard zonder berenvellen en konijnenorenbekleding – haha!) dus als iemand nog iemand weet die zo'n Micra zoekt. (zie ook het verkooptopic).

Mijn handen jeuken om aan de slag te gaan met de Micra en alles weer netjes te maken, zodat mijn vrouw er weer fris bij rijdt. Het grappige is trouwens dat het WEER een rode is en dat het exact dezelfde kleur, bouwjaar, uitvoering (Miracle dus airco, cv, elec.ramen), kmstand is als de mijne... :-)

Foto's!!

(de achterklep met een 'huidprobleem' is hier goed zichtbaar)

Conodihno

Leuk! Wilde eerst ook een ncvt hebben. Lijkt me heerlijk. Veel plezier met de nieuwe aanwinst!

Riesh

ziet er goed uit Marco (op die achterklep na dan)
Micra Addict

Jeroen330

chiba_kun

Offerte voor spuiten zat ik al iets boven de 400 euro... Even iets anders proberen. Ik heb een ruilklep gevonden als het goed is maar kort vraagje:

Past een achterklep van een Micra achterin een Nissan Micra???
  ;D

Zo ja, dan ga ik hem ophalen.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

Citaat van: Leo op 12 november 2014, 11:46:16
Bij mn k10 paste dat :D

Dan een K11 ook wel denk ik zo. ;) Heel de IKEA is al eens meegereisd, dus dan moet dit ook wel lukken. :D

Leo

Bank plat hoedeplank los en rechterstoel naarvoor

Raampjes kun je ook nog openmaken voor extra ruimte
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

En het paste (net) hoor!

Vanmorgen een ritje Almere om een achterklep op het halen. Scheelt toch weer de nodige euro's.  :)

Maar goed dat ik de PW Performance veerpootbrug achter nog niet bij de buren had opgehaald en gemonteerd anders had het niet gepast. Dus toen ik thuis kwam natuurlijk gelijk de veerpootbrug gemonteerd.

Paste echt precies en zonder problemen was het binnen een paar minuten gemonteerd (en eventueel weer gedemonteerd, wanneer ik toch weer eens wat (heel) groots moet vervoeren. Gelukkig komt dat maar zelden voor.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

PW-performance

www.pwperformance.nl  Banden en velgen montage en balanceren /  Laswerk / Veerpootbruggen / Verstelbare Panhard Rods

Jeroen330

Joery-Joery

chiba_kun

Even een korte update hier. De veerpootbrug moest er even af, want gaf bijgesluiden (gepiep en gekraak bij inveren). Dit kwam waarschijnlijk om dat deze de veerpootbrug contact maakte op de carroserie (die rand onderaan) en zoiets toch een heel klein beetje nog kan bewegen. Dit opgelost door er iets tussen te doen zodat er geen koud contact meer is tussen de veerpootbrug en de auto.  ;)

Oh ja, op visite bij een lekker luxe hotel en in de garage kreeg je dan dit tafereel.  :)

De K11's gebroederlijk naast elkaar!

Mooie beading van de Collinite 915 wax op de mijne.

Voordat de oude K11 van mrs. Chiba weggaat, krijgt deze ook nog wel een poetsbeurtje hoor. ;)

Eerst volgend weekend de andere halen en daar de nodige dingen (poetsen, klep en onderhoud aan doen).

Cheers!!

Milo

Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)