2000 K11 1.3 NCVT

Gestart door chiba_kun, 08 juli 2008, 13:56:33

Vorige topic - Volgende topic

chiba_kun

Citaat van: Rob op 23 juli 2013, 17:23:03
die japanse zijn het mooiste ;) heb ze zelf ook (zijn ook in nl geleverd)

Niet heel vaak, maar ik heb ze inderdaad wel vaker in NL gezien.

Rob, hoe zitten ze eigenlijk bevestigd? 

Rob

ze zitten normaal met een dubbelzijdig tape vast en 2 of 3 standaard klemmpetjes die aan het scherm vast zitten deze houden de boel op zijn plek

mooiste is zwart dubbelzijdig tape terug te plakken in de plak rand (ik had alleen wit helaas ooit nog is vervangen).

ik zag last hier een 5 deurs rijden met het setje echt nice :) jammer van die petjes in de auto :P
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

Joery-Joery

Ik had de mijne met een paar drupjes kit bevestigd werkte perfect en je ziet er niets van.

chiba_kun

Rob3600

Citaat van: Joery-Joery op 24 juli 2013, 19:26:24
Ik had de mijne met een paar drupjes kit bevestigd werkte perfect en je ziet er niets van.

En bij de volgende K10 werkt het ook nog steeds perfect  O0 O0
Groeten Rob & Zn

chiba_kun

Afgelopen zondag was ik bij 2 leden van NCN om Almera 14" velgen op te halen. Hier komt nieuw winterrubber omheen, voor later onder de Micra.

Velgen hebben wat TLC nodig, maar zijn nog erg goed hoor. Het ingebrande remstof is al bijna weg (lekker poetsen) en ik denk dat ik alleen 1 randje met stoeprandschade repareer. Het is in ieder geval niet nodig om ze helemaal over te spuiten.

Van zo:

Naar zo:

Dus nog een paar keer de tijd voor nemen en dan zijn deze ook weer netjes.

De klepperende blikken binnenkant van het kofferdeksel (bekend bij K11 rijders ;) ) is nu helemaal rammelvrij en beetje gedempt met bitumen. TOP wat een heerlijkheid! 

Even een kleine downgrade gemaakt voor wat betreft de velgen en banden. Ik was de N15 GTi velgen nog niet beu hoor, maar 1 van de achterbanden loopt al een hele tijd langzaam leeg, om de 2 weken moet er weer flink wat lucht bij. Ik had het vermoeden dat het aan het ventiel lag (kwam er later met het schoonmaken achter dat het een flinke roestige spijker was). Geen nood, leg ik mijn 14" Micra velgen er weer onder is weer even wat anders... Alleen, ik zag dat er een flinke droogtescheur zat in 1 van de voorbanden (Bridgestone)... dus ja, ook daarmee is het voor mijn gevoel niet veilig om mee naar Duitsland te rijden....

DUS ja...: Gelijk maar 2x nieuwe banden gekocht (Hankook Kinergy) voor de 14" en gelijk het gaatje laten dichten bij de bandenman, nu is alles weer netjes en vooral veilig.

De 15" gerepareerd en weer voor een tijdje netjes opgeborgen:

De 14" set blijft er nu weer even een tijdje onder totdat het weer winterbanden tijd is. Ach, mistaat ook zeker niet en al met al scheelt het wel wat gewicht per band/velg. Zo ziet de Micra er nu uit:

Verder... lekker de wielkasten weer netjes getectyleerd, dus dat kan er ook weer even tegenaan.

Riesh

Weer goed bezig. Dat rammeltje hebben de k10 rijders ook, daar zit nagenoeg dezelfde plaat in de koffer.
Plaatje bitumen en wellicht een stukje compriband doen wonderen
Micra Addict

Leo

ai das jammer van je voorband, ik snap alleen niet hoe dat nou opeens kan ontstaan door de warmte  ???
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

Citaat van: xleonl op 30 juli 2013, 19:48:28
ai das jammer van je voorband, ik snap alleen niet hoe dat nou opeens kan ontstaan door de warmte  ???

Band was al oud en dat setje heb ik al redelijk lang. Kan gebeuren. ;)

Leo

ok ik haal zelf even je banden sets door elkaar
(luxe probleem heb ik zelf ook een tijdje last van gehad ;D)

de 15'' GTI velgen moet jouw zomer set worden

en de 14'' almera velgen word jouw winter set

maar waarom rij je nu dan niet met de 15'' ???
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

Citaat van: xleonl op 30 juli 2013, 20:44:18
maar waarom rij je nu dan niet met de 15'' ???

Eigenlijk omdat ik dacht dat het een ventielprobleem was bij de brede 15" velgen. Aangezien ik laatst flink overstuur had (natuurlijk omdat de achterband te lage spanning had) en ik geen zin had om naar de bandenboer te gaan en ik een paar dagen naar Duitsland ga, even als tijdelijk de 14" eronder... Alleen bleken deze minder goed dan ik dacht, dus uiteindelijk toch naar de bandenboer. Nieuwe 14" banden + 15" gerepareerd. Hahaha! 

Op 1 of andere manier kan ik maar geen afstand doen van de 14" challenge velgen.

Rijdt wel weer iets comfortabeler weer. Haha!

Maar je hebt gelijk, de 15" zijn mijn zomerset. ;)

Leo

duidelijk :) de 15'' is een plattere band en heeft daardoor wat minder comfort

Citaat van: chiba_kun op 30 juli 2013, 21:33:09
Op 1 of andere manier kan ik maar geen afstand doen van de 14" challenge velgen.

misschien leuk om ze onder de micra van mrs. chiba te leggen ;)
Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

chiba_kun

chiba_kun

Winddeflector fitted...!

Eigenlijk met de klemmetjes hangt deze al heel netjes (nissan kwaliteit!!) alleen kan er dan water langs de kiertjes lopen, logisch want normaal dit er over de hele lengte sponsachtige dubbelzijdige tape. (voorlopig) Opgelost met doorzichtige dubbelzijdig tape, alleen zie je nu precies waar de tape zit... moet daar dus nog wat op verzinnen...

Zoals iemand al aangaf misschien wat (in mijn geval doorzichtige)kit er tussen (erbij) spuiten. Zwarte kit zou bij mij niet mooi staan.

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2