2000 K11 1.3 NCVT

Gestart door chiba_kun, 08 juli 2008, 13:56:33

Vorige topic - Volgende topic

chiba_kun

Thanks!

Vandaag nog even afgewerkt met een beetje doorzichtige kit. :)

MaStErTuNeR Q

is dat nou hoe je ze moet bevestigen op de lak met kit enz..
Ik dacht dat die dingen altijd ergens in klikte ofzo .

chiba_kun

Klopt inderdaad! Er zitten 3 haakjes/clipjes per kant en dan zit 'ie al lekker stevig hoor. Maar origineel zit er een soort spons rubberachtige dubbelzijdige plakstrook op. Die zat er ook nog op maar werkte natuurlijk niet meer en heb ik zo goed mogelijk verwijderd. Jammergenoeg weet ik niet waar ik die kan kopen, maar zo is het ook redelijk goed gelukt met dubbelzijdig tape (goede kwaliteit) en een laagje kit.   

MaStErTuNeR Q

Citaat van: chiba_kun op 04 augustus 2013, 18:57:46
Klopt inderdaad! Er zitten 3 haakjes/clipjes per kant en dan zit 'ie al lekker stevig hoor. Maar origineel zit er een soort spons rubberachtige dubbelzijdige plakstrook op. Die zat er ook nog op maar werkte natuurlijk niet meer en heb ik zo goed mogelijk verwijderd. Jammergenoeg weet ik niet waar ik die kan kopen, maar zo is het ook redelijk goed gelukt met dubbelzijdig tape (goede kwaliteit) en een laagje kit.   
oke !!
ik denk dat je die tape eventueel kunt halen bij een zaak die kunstof kozijnen levert .
en anders misschien dat zelfde spul waar je je stootstrippen mee vast zet .

chiba_kun

Citaat van: MaStErTuNeR Q op 04 augustus 2013, 19:02:33

oke !!
ik denk dat je die tape eventueel kunt halen bij een zaak die kunstof kozijnen levert .
en anders misschien dat zelfde spul waar je je stootstrippen mee vast zet .

Dat is inderdaad een goede!

Eerst kijken of het zo goed (en mooi) blijft, anders kunnen we dat altijd nog proberen. ;)

Riesh

Als ik heel eerlijk bent vind ik deze windafwijzers minder mooi dan de heko of climair aftermarket visors. Ik houd er niet zo van om ze op de buitenkant tegen de lak te zetten. daar krijg ik de kriebels van

maar, dat is slechts mijn mening natuurlijk
Micra Addict

Rob

Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

chiba_kun

Citaat van: Riesh op 04 augustus 2013, 20:52:01
Ik houd er niet zo van om ze op de buitenkant tegen de lak te zetten. daar krijg ik de kriebels van

Wat dacht je? Ik ook hoor. (Als het weer weg moet dan dat een hobbymesje, caramelschijf en een plaatselijke polijstbeurtje wonderen hoor) Maar het staat wel gewoon zo gaaf, dat ik het ervoor over heb. In tegenstelling tot de Heko's die ik bij mijn andere Micra's ook had, bij deze geen wijkende rubbers, een zakkende Heko of een raam wat moeilijker dichtgaat (had ik overigens niet bij alle Heko's last van, maar de eerste serie) 

Riesh

Misschien moet ik ze gewoon eens een keer in het echt zien :)
Micra Addict

chiba_kun

chiba_kun

De 15" Almera GTi velgen staan geweldig onder de Micra, maar rijdt voor mij fijner met de 14" velgen en dus gaan de 15" velgen in de verkoop.

De Micra is goed zoals die nu is en er zal nog nauwelijks iets aan veranderen. Weet je, het moet niet teveel worden en ondanks dat het natuurlijk een hobby is (en blijft), kan ik er toch geen Skyline van maken, dus vanaf dat moment van verkoop Skyline, toch ook een beetje einde hobby voor mij.

Trouwens, toekomstmuziek... maar moet toch ook een beetje vooruit gaan denken aan een opvolger voor mijn Micra of die van Mrs. Chiba. ;) ;)

chiba_kun

30 graden hier en ik ben al klaar voor de winter! (mag natuurlijk nog wel wegblijven hoor! ;) )

Ik heb de velgenset die ik van Sunnyke(NCN) heb overgenomen, de stoeprandschade van 1 velg netjes weggewerkt en gelijk maar alle velgen gespoten. Vandaag de winterbanden (Bridgestone Blizzak LM20) erom laten leggen.  8)

Crappy phone cam pics:

Mrs.Chiba gaat op de winterset rijden waar ik vorig jaar op gereden heb (zgan Bridgestone winterbanden), dan is mijn vrouw ook weer veilig in de winter. I.p.v. witte (zomer)velgen waar ze nu op rijdt, misschien leuk om in de winter eens alles zwart te hebben. Nissan naafdopjes zwart gespoten.

Voor de rest nog wat te melden?

Ja, mijn verbruik is lekker omlaag gegaan met de standaardmaat banden weer. 1 op 16.5~17 met airco.  :D
Of het door de droogte komt weet ik niet, maar ik vind de APEX verlagingsveren veel geluid maken met inveren... Eens naar laten kijken bij de volgende beurt.  :)

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

Micra Addict

chiba_kun