2000 K11 1.3 NCVT

Gestart door chiba_kun, 08 juli 2008, 13:56:33

Vorige topic - Volgende topic

Riesh

kan best zijn dat de veren in het metaal van de schotel schuren, of zitten daar nog beschermrubbers ?  anders wil een stuk tuinslang nog wel eens uitkomst bieden
Micra Addict

chiba_kun

Zitten (in ieder geval aan de achterkant) boven en onder een soort rubber.

Riesh

Micra Addict

chiba_kun

@Riesh: ik heb er even een net emailtje uitgegooid aan Apex met de vraag of ze mij kunnen helpen. Schijnt meer voor te komen:

http://type-r-owners.co.uk/forums/showthread.php?82556-Clunking-noise-on-new-springs

We wachten even af! ;)

thom-micra

ik had het aan de voorkant wel, maar daar kwam het omdat de veerpoot op de veer draaide ipv de lagers

chiba_kun

Ondanks dat het show your car heet, wil ik toch even een klein uitstapje maken. ;)

Vandaag namelijk de K13 Micra 1.2 DIG-S CVT van mijn vader eens lekker verwend met een flinke poetsbeurt! 

Wax: Collinite - No. 915 (2 lagen)
Motor: AutoGlym - Vinyl and Rubber Care
Banden: AutoGlym - Tyre Dressing
Wieldoppen: PoorBoys - Wheelsealant
Interieur: Meguiars - Natural Shine Vinyl & Rubber Protectant
En hier en daar, op strategische plaatsen nog wat Monello - Perfetto Detailer Spray

Beading!  O0

Rijdt echt superlekker... Nu wil ik er ook 1.   ::)

Joery-Joery

Daar zal je vader blij mee zijn geweest, mooie foto's O0

Rob3600

Groeten Rob & Zn

Leo

Mitsubishi Colt CZT 1.5T
Nissan Micra K12 1.6
Nissan Micra K11 1.4
Nissan Micra K10 1.2

Riesh

super netjes. Als ik genoeg geld had zou ik ook een k13 gaan halen
Micra Addict

chiba_kun

Bedankt voor de reacties.

Citaat van: Riesh op 09 september 2013, 12:55:16
super netjes. Als ik genoeg geld had zou ik ook een k13 gaan halen

Same here! Alleen daar ontbreekt het nog even aan.

chiba_kun

Zo'n K13 CVT maakt echt belachelijk weinig toeren hoor, in de normale stand (dus niet de sportstand, want die zit er ook nog op):

50km/h = krap 1100tpm(!!) - misschien zelfs een beetje te weinig...  :o
80km/h = 1500 tpm
100km/h = 2000 tpm
120km/h = 2600tpm

Alleen dat startstop systeem is (ondanks dat het echt snel werkt) niets voor mij. Vanmorgen in de file en dan iedere keer starten en stoppen, vind ik niet fijn (en op den duur ook niet voor de techniek denk ik). Lekker uitgezet (net als mijn vader, want die zet dat ook altijd lekker uit).

Sportstand bij invoegen geprobeerd, wat een verschil met mijn 1.3 want gewoon echt een stuk rapper dankzij de supercharger.

Joery-Joery

Dat vind ik het nadeel van mijn k12, 4000 toeren bij 130. Hij is alsnog zuinig maar als er nu een extra versnelling zat of een extra lange zeg maar dan had daar volgens mij nog veel winst uitgehaald kunnen worden.

Milo

Huh!? 4k toeren bij 130?? Da's tog wel héél veel? Mijne zit op 32 á 3300 toeren..?
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)