SamBam's K10 (Te Koop!!! p18)

Gestart door SamBam, 30 juli 2008, 10:44:38

Vorige topic - Volgende topic

Red Racer

hij bedoelt de berekeningen van hoeveel inhoud hij nodig heeft denk ik.

een kist maakt sam zelf wel.

[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

SamBam

Beste mensen ik ga mijn micra verlaten.
Na bijna twee jaar trouwe dienst gaat ze de verkoop in.

Ik heb een nieuwe liefde gevonden. Ze heet Renault 5 GT Turbo en heeft een rode vacht.
Maandag ga ik haar ophalen maar kan er nog niet gelijk mee rijden. Er moet een nieuwe versnellingsbak onder. Maar daar heb ik wel ervaring mee dus gaat wel lukken.

Als het mag wil ik wel nog eens naar een meeting komen. en ik zal zeker hier blijven rondhangen.

Tnkx voor alle tips en gezelligheid.
Tot wederziens. Hoijuh
grt,Sam

Red Racer

Jammer dat je ons gaat verlaten Sam, waarom zo opeens de verkoop er van als ik vragen mag.
maja gaat de micra wel naar een goed iemand toe en niet in onderdelen he!
Heb je toevallig een foto van die 5 gt turbo, ze zijn zeer fel en rijden als een malle schijnt het.

Groetjes Mede K10 rijder Patrick

[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Larrs

Die Renaults komen wel rap van hun plaats. :)
Heb wel eens meegereden met iemand die er een grotere turbo in had zitten.

Succes ermee. :)

Wel een paar foto's tonen hier. ;)
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

emiel

Aloha,

jammer van de micra, maar veel plezier met de turbo.
Denk je er wel aan om hem na een rit nog even te laten lopen, zodat de turbo nog even smering krijgt.
Er zijn ook wel turbo-timers te koop die je zelf in kunt stellen, die had ik in de smart en dat was ideaal.
De mensen keken wel raar op, de auto op slot en de motor draaide nog even een minuutje door.

Geuens

jammer, maar veel succes met je nieuwe aanwinst.

SamBam

Heb hem gekocht.
Hij staat sinds maandag voor de deur.
Hoop dat ik snel kan beginnen met klussen zodat ik kan gaan rijden in dit beest.

De reden dat ik overgestapt ben is dat ik simpelweg wat snellers wil. Dat is deze ongeveer 3 keer dus zit wel goed.
De plannen die ik met de micra had zijn niet uitvoerbaar voor mij op dit moment.

Hier een paar foto's en daaronder wats specificaties uit de advertentie van de vorige eigenaar.

Auto is qua carrosserie en bodykit volledig standaard gelaten, op 15" OZ F1 velgen en de side pipe na. Volledig gereviseerd blok, incl. nieuwe cilinders en zuigers, heeft pas zo'n 4000 km gelopen. Nieuwe turbo, nieuwe dynamo, nieuwe accu, nieuwe kabelboom, nieuwe startmotor, nieuwe koperen radiator. Carterontluchting aangepast, carburateur aangepast, vacuumsysteem aangepast (zgn. "cup mod"). Verder nog veel meer aanpassingen om de betrouwbaarheid, maar vooral de prestaties te verhogen, zoals:

- front mount intercooler achter de bumper 

- versterkte spruitstukpakking 

- versterkte koppakking & -bouten

- Magnecor 10mm HT bougiekabels 

- NGK Racing bougies

- de meeste standaard rubberen slangen vervangen door siliconen slangen (Samco) 

- KTR (K-Tec Racing) power system nokkenas 

- KTR spaghettispruitstuk

- KTR side exhaust system 

- KTR uitgeboorde turbo elbow 

- KTR 2,5" RVS turbo down pipe 

- KTR stalen turbo olietoevoerleiding 

- KTR T3 turbo actuator kit 

- KTR afgedraaid vliegwiel 

- KTR sportkoppeling 

- KTR RVS carburateur inlaat elbow 

- KTR RVS carterontluchtingspotje 

- KTR RVS oliedop 

- KTR RVS expansievaatje 

- KTR group A dump valve 

- Toyo aluminium olie-opvangvaatje (i.v.m. aangepaste carterventilatie) 

- gepolijst aluminium veerpootbrug 

- wideband lambdasensor kit 

- sportgordels 

- ingebouwd in dashboard: digitale AFR/olietemp./watertemp. meters 

- Goodrich stalen remleidingen

- 285mm remschijven voor 

- Greenstuff remblokken rondom 

TURBO INFO (MD84R): 

- T25 compressor .48 A/R 

- T25 core 

- T2 turbine .47 A/R 

- 360 degree ramped thrust bearing 

- enlarged wastegate 

- staggered gap seal 

Verder is de auto roestvrij en onlangs zijn de dorpels aan beide kanten geheel vervangen. Achterbank zit er niet meer in; in de plaats daarvan heb ik een mooie beklede laadvloer gemaakt. Achterste ruitenwisser is verwijderd. Stoelen en interieur in zeer goede staat. Auto is door de vorige eigenaar ong. 8 jaar geleden geheel overgespoten. Achterklep (wegens roest en verwijderen ruitenwisser), motorkap (steenslag), rechter spatscherm (schade) en bumpers (nieuw) zijn daarna in mijn bezit nogmaals overgespoten. Ziet er tip top uit en is een half jaar geleden op €7000 getaxeerd. Ongeveer 180 pk/230 NM... knalt als een gek en loopt als een zonnetje.

grtz, Sam

Ed

Dat zoek ik ook nog,een auto die 3 keer sneller is.

Hij moet dan al gauw 450 km per uur rijden wauwwwwwwwww.
Dan wil ik wel eens een rondje meerijden.
Rijdt nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Groetjes,Ed

emiel

:duim:

Ziet er goed uit en de specs zijn veelbelovend!

Heel veel rij-plezier ermee!!!

Emiel & Andrea

Cookiebox

zo mocht wat kosten of niet?! Is van een echte liefhebber geweest bah bah! Leuk ding! Veel rijplezier er mee! Je oude K10 al verkocht? super s interieur ::) link van MP? 8)

Taxloss

I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Red Racer

Godnondeju zeg hé wat een kei gaaf bakkie!

en nog in de zelfde kleur ook sam.
geeft die ''side pipe'' zo veel geluid meer als je K10 of niet?

Wees er wel zuinig op he sammie.

grt Patrick :duim:

Jaar.''[/size]

SamBam

Hij is gestolen.
In de nacht van zaterdag op zondag

Dus als iemand hem ziet of iets ziet van mijn mirca laat t aub weten!!!

grt,Sam

Red Racer

WHaaaaaaaht.

ik zal me ogen open houden hier voor je sam k kom morgen ook richting heerenveen dus ik zal me beszt gaan doen.

een regelrechte medelijde met je sam, het is een mooie micra natuurlijk.
nog sporen op de plek van je auto gevonden=

Grt Patrick

Jaar.''[/size]

Cookiebox

de micra gestolen? :o radio en al zat dat er nog in? Aangifte en al al gedaan? Niet dat de politie nou echt veel erop uit doet.. Maar ik zal voor je rond kijken.. Als ik hem ergens tegen kom. Balen zeg!