Mijn Micra K11 1996 (Red and Black)

Gestart door jasperdg, 29 oktober 2008, 13:26:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob

ik last bij http://www.deijne.nl/ ge informeert voor een achter klep
die konden ze niet in kleur leveren maar vroegen ze wel 150 euro voor + spuiten is ook 150 euro dus 300 vind ik veel

ik weet dat den dolder http://www.feeldersautodemontage.nl altijd leuke prijzen heeft

buurvrouw haar micra had ik achterklep en bumper in kleur samen voor 100 euro
toen moest ze alleen nog de reservewielbak uitdeuken

dus ik zou het gokje wagen
Ik bedoel het wel goed... Alleen sommige mensen begrijpen me verkeerd.

I have a need for speed

richardwbb

tegenpartij moet schadeformulier opsturen, je hebt toch wel telefonisch contact?

jasperdg

Ja eenzijdig telefonisch contact met verhaalsbijstand. Donderdag schadeformulier naar eigen verzekering gestuurd met ingevulde achterzijde. Vrijdag gebeld en men zegt dat ik geduld moet hebben....
Bedoel je dat ik ook zelf de taxifirma moet gaan contacten zodat zij hun deel van het schadeformulier snel indienen?
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

richardwbb

#273
Dat kan vast geen kwaad, gewoon es ff belle met ze.

Ik doe altijd gewoon begripvol voor de schade hoe ontzettend vervelend het ook is en dan een verzinsel waarom ze je zielig vinden en zo.

Die munten kan je vrij snel op je rekening hebben, laat je in elk geval niks wijs maken met geduld hebben, schade. verzekerd. betalen.

Dit kan zijn dat je een schaderaportje mag indienen die kost een tientje of 7 en is ook te claimen uiteraard of dat er een onafhankelijke taxateur naar de auto komt kijken (en pleur hem gewassen en compleet bij de Nissan dealer)

kost ook tientje of 8, ook te verhalen

Laat je een expert naar je onder het zand zittende auto kijken voor je deur in 'lutjebroek' kan het zijn dat die een klein beetje weinig waarde ziet in de auto.

Letop, bij total loss altijd zeggen dat je het wrak wil houden. Daar worden foto's van gemaakt en die worden op soort van internet gezet voor een hoogste bod.

Met auto behoud gaat dat hoogste bod af van het schadebedrag. Maar mocht dit zo lopen zou ik ff snel bellen met de expert die kan je ook bellen er voor, anders staat die 3 weken te koop ergens (niet op MP of internet of zo) en als het goed is wil geen handelaar je auto opkopen dus alleen maar tijdgedoe.

Als het allemaal 'op geduld hebben' aankomt heb je een koekwous zonder beslissingsbevoegdheid aan de lijn en gewoon doorjammeren totdat je wel iemand aan de lijn hebt die ken zien wat der is

Je kan ook afwachten... De verhalen die daarbij horen zal ik je besparen. Kort gezegd, drama. (of niet, dat is niet te zeggen)

Pobresh

als je met behoud van wrak doet, denk maar niet dat men je auto niet wilt opkopen, daar vergis je je nog sterk in. Kijk maar eens op sites als www.schadeautos.nl En kijk wat ze nog vragen voor de grootste wrakken. Je schrikt daar nog van! ook oudere autos staan daar regelmatig tussen.

richardwbb

Dat is net ff anders hoor, dat is handel of afstand gedaan van

Je zal je schadeauto echt niet op internet aantreffen als je er nog geen afstand van heb gedaan of ik eet mijn hoed op

Pobresh

Ik bedoel ook niet dat de auto op internet terecht komt als jij er nog geen afstand van gedaan hebt. Meer dat een handelaar wel degelijk interesse kan tonen in een wrak.

Paar jaar geleden reed een maat van me een auto in de prak terwijl er al een offerte was opgemaakt dattie verkocht werd voor export. Handelaar had er nog steeds interesse in, wel voor een veel lager bedrag,  maar de auto was totall.

Handelaren zien juist iets in wrakken die snel op te lappen en/of te exporteren zijn. Daar maken ze juist winst op.

richardwbb

Daar heb je wel een punt want ik dacht zelf echt mazzel te hebben met een wrakwaarde van 250 op een uitkering van 2500

Maar ja, het gaat ook even om de hoofdprijs vangen als dagwaarde en dan zeg ik op mijn beurt als het mijn auto was, alle handelaren opsodemieteren, het is mijn auto.

Waarom kan een taxateur wel taxeren maar dan ineens niet meer.

Ik zie namelijk geen verschil in een deuk meer of minder of totaal plat aan 1 kant  ^-^

jasperdg

Nou wat stil is het in dit topic geweest.
Inmiddels heb ik het geld ontvangen voor de schade.

Nu komt de auto echter niet door de APK. Eigenlijk wilde ik wat extra werkzaamheden laten uitvoeren, maar nu moet ik eerst maar de APK zelf halen.
Wat is er aan de hand?
- Veer linksvoor gebroken;
- Remleidingen schuren en tectyleren;
- Achterremmen reinigen en gangbaar maken;
- Achterlicht rechts stuk (verholpen);
- Knipper voor te wit (onzin);

Daarnaast aandachtspunten (oplossen voor de volgende APK):
- 3 Banden profiel dicht bij de 2.5mm;
- Remslangen achter vertonen scheurtjes (te vervangen dus).
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

2yellow4u

Citaat van: jasperdg op 10 oktober 2011, 11:56:40
Nou wat stil is het in dit topic geweest.
Inmiddels heb ik het geld ontvangen voor de schade.

Nu komt de auto echter niet door de APK. Eigenlijk wilde ik wat extra werkzaamheden laten uitvoeren, maar nu moet ik eerst maar de APK zelf halen.
Wat is er aan de hand?
- Veer linksvoor gebroken;
- Remleidingen schuren en tectyleren;
- Achterremmen reinigen en gangbaar maken;
- Achterlicht rechts stuk (verholpen);
- Knipper voor te wit (onzin);

Daarnaast aandachtspunten (oplossen voor de volgende APK):
- 3 Banden profiel dicht bij de 2.5mm;
- Remslangen achter vertonen scheurtjes (te vervangen dus).
Ik wens je er veel succes mee, Jasper!
Kom je niet naar de meet?

Red Racer

dta is nog een lijst voor de apk, maar dat gaat wel lukken aangezien je wel heel wat voorelkaar krijgt O0


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

jasperdg

#281
De auto is alweer bijna een week goedgekeurd.

Uiteindelijk heb ik een set verlaagde veren besteld incl bezorgen € 119, laten monteren voor € 45, dan nog een APK voor € 45 en remmen gangbaar maken lag aan de handremkabel (compleet vastgerot) € 120. Totaal dus € 374 inclusief de eerste APK.

Oh ja, remlicht heb ik zelf gedaan net als remleiding tectyleren...

Deze 2e APK had trouwens geen aantekenig voor de banden. Allen waren meer dan 3mm! Met APK mogen ze pas advies geven bij minder dan 2.5mm. Die eerste APK ga ik nooit meer heen snappen jullie wel.
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

Red Racer

van harte gefeliciteerd met je apk op de micra, en over die verschillende apk meesters heb ik ook moeite mee, heb je op de sloop een goeie katalysator gevonden blijkt ie toch een goeie waarde te hebben die nog onder de auto zit.

dus de micra blijft nog voor de deur of gaat ie evengoed weg voor iets groters?


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

jasperdg

Afgelopen zaterdag nieuwe voorremschijven (Bosch) en remblokken geplaatst. Nu krast het een stuk minder.
De verkoper was vrijdagmiddag uitgelaten en gaf mij zomaar 20% korting. Altijd welkom!

@red racer: Ik heb geen geld voor wat groters (over). Ik zoek iets betrouwbaars, voordeligs, zuinig in gebruik, comfortabel en er een beetje leuk uitziend. Mijn Micra voldoet aan de meeste wensen.. Zou alleen wat soepeler over drempels willen zoeven  :-\
Bij IT'ers gaat alles automatisch maar niets vanzelf...

Red Racer

over die drempels, komt dat ivm je verlagings veren dan jasper?


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]