Jan-Paul --- driemaal is scheepsrecht: de derde K11! (blz 7)

Gestart door Jan-Paul, 02 mei 2005, 17:57:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Challenge

ik had effe een vraagje ik zat jouw spec van de motor te bekijken?
maar heb je echt die pbv op 3,8 staan???
de mijne staat namelijk maar op 3 ...

Challenge
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Jan-Paul

Tsja, die druk zou toch nagemeten moeten worden om te kijken wat die druk echt is. Er is mij verteld dat ÃÆ'Ã,­e op die druk stond, zeker weten doe ik het niet.  ;)
Penningmeester Nissanclub Nederland

Challenge

oh oke dus jij hebt geen meter er tussen zitten?
want ik heb gehoord als de druk te hoog is je injectoren kapot kunnen gaan vandaar.
maar ik zal het maandag gelijk is effe na vragen.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Jan-Paul

Als de druk te hoog staat heb je ook een gigantisch benzine verbruik, en dat heb ik niet. Dus 't zal wel goed zijn...  ;)
Penningmeester Nissanclub Nederland

Jan-Paul

Zo, tijdens de vakantie is de versnellingsbak raar gaan doen. Binnenkort bij de garage langs. Vandaag met een aantal personen er naar gekeken en voorzover wij kunnen oordelen is het niet de koppeling. Die grijpt goed aan.

Het probleem is, soms kun je ''m niet in de versnelling krijgen. Je krijgt de pook alleen met heel veel kracht in de juiste versnelling. Bij lage toerentallen en lang wachten tijdens het overschakelen gaat 't vrijwel altijd goed, bij hoge toerentallen gaat 't meestal niet goed.  Ik moet alleen van de week kijken wanneer ik er mee langs ga, de lange afstanden rij ik wel met de auto van mijn ma.  >:(
Penningmeester Nissanclub Nederland

karin

klinkt wel een beetje bekend , dus als je hoort wat het is dan hoor ik het graag!
vroem vroem :p ik rijd niet hard, ik rij gewoon vlot :P

Jan-Paul

Het is gewoon als je van bijvoorbeeld 3 naar 2 schakelt, of van 3 naar 4, dat het lijkt alsof 'ie blokkeert. Geen bijgeluiden op dat moment. Als je dan 'm uiteindelijk (bij een laag toerental) wel naar zijn 2 krijgt, dan lijkt het wel alsof 'ie met elastiek tegen wordt gehouden en juist de tegenovergestelde richting op wil. Je moet echt veel kracht zetten om 'm dan in de juiste versnelling te krijgen. En de andere keren gaat 't opeens weer soepel.
Penningmeester Nissanclub Nederland

nismo

ligt het dan niet aan de versnellingspook, dat er van de versnellingsbak tot aan de pook iets fout is? is niet makkelijk te zien dus...

Anti autostyle!!

Jan-Paul

Van de week zal ik het wel te horen krijgen. En dan zie ik wel verder wat er aan de hand is.  ;)
Penningmeester Nissanclub Nederland

Jan-Paul

ff hier dezelfde reactie neerzetten als ik op het NCN forum had gezet bij mijn vraag hierover....

---------------


Haha, de oorzaak is gevonden en is wel een hele goeie....

Halverwege tijdens mijn vakantie heb ik eens voor de grap onder de motorkap gekeken om te kijken hoe 't met oliepeil e.d. stond. Niks mis mee. Wel was mij opgevallen dat het carterontluchtingsfiltertje spontaan verdwenen was, d.w.z. de slangklem zat er nog, en een stukje rubber. Nou mogen jullie 3 keer raden waar die ergens terecht was gekomen.

Hij is zojuist gevonden tussen de stangen van de versnellingsbak en het schakelmechanisme. Daar zat ÃÆ'Ã,­e vrij stevig tussengeklemd, in een bepaalde hoek, zodat ie vervelend kon gaan doen als de motor en bak op temperatuur waren en het ijzer een tikke uitzet.
Penningmeester Nissanclub Nederland

nismo

whaha  ;D  :D en heb je `m er wel uit gekregen?

Anti autostyle!!

Jan-Paul

hij is er tussenuit, alleen dat filtertje was niet meer bruikbaar. Heb inmiddels een andere, die op een andere manier bevestigd is.
Penningmeester Nissanclub Nederland

Jan-Paul

Van wat? het nieuwe filtertje? Digitale camera is niet opgeladen.

Het type filter wat er op zat werd blijkbaar niet meer geleverd. Voorlopige oplossing:

Filtertje met andere diameter er in, soort plug er tussen (die in de buis uit je kleppendeksel geklemd zit) en in het aansluit stukje van het filtertje. Ik kreeg 'm er niet uitgetrokken, maar mooi is anders. En het heeft nog een beetje speling. Klein beetje kit er tussen doen ofzo, komt ook wel goed.

Nadeel, zo'n plug is belachelijk duur. Filtertje was 12,50 en plug 7,50 ofzo.

Maar goed, ik ga ook geen extra tijd besteden als ik even onbetaald verlof heb opgenomen. Elk uur dat ik moet besteden om verder te gaan zoeken (of naar andere winkel moet gaan) kost ook weer geld.  :(
Penningmeester Nissanclub Nederland

Bianca

Hehehe hij gaat goed zo.. in iedergeval geen leverworst die er tussen zat :P

Erwin

:P, haha, elastiek  ;D, wel toevallig dat dan ding nou juist weer daar tussen moet komen  :-\
:) Micra k12 1,2 80 pk :)