Ronald's K11 >> 20-3: Verzameling modjes gedaan

Gestart door Ronald, 19 maart 2009, 19:06:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald

Bij deze mooi tijd om mijn micra hier ook eens te plaatsen

Dit is 'm:





Deze auto heb ik gekocht als auto voor woon-werk.
Mn andere auto is een nissan almera, daar is inmiddels zoveel werk in gaan zitten dat het nu gepromoveerd is tot hobby auto. Daarom is de micra er gekomen. Ik moet wel zorgen dat het met deze micra niet dezelfde kant uit gaat, anders moet ik straks weer een 3e auto kopen voor woon-werk verkeer :D

De micra is technisch nog in zeer goede staat en zowaar geen roest op de gevoelige plekjes.
De bedoeling was eigenlijk verder weinig te doen aan de auto, maar heb vooralsnog besloten toch wat dingetjes eraan te veranderen om hem net wat leuker voor het oog te maken en zich te onderscheiden van de micra van de gemiddelde opa en oma ;D

Maar het blijft allemaal wel een beetje budget, geen dikke velgen, verlaging, dikke geluidsintall of bodykits.

Wat dan wel? Ik had het volgende in gedachte:
- witte zijknippers (al gekocht via ebay)
- laguna lip (gereserveerd bij de MFC spam king ;) )
- halogeen verlichting (reeds besteld)
- grille uitwerken en wit gaas erin
- nieuwe achterbumper, in de huidige zit een dikke scheur
- flexwipers voor+achter (reeds besteld).
- reflectorplaten van de achterklep verwijderen (of wat het ook zijn, kan er best af)
- logo en stikkerloos maken
- Green stuff remblokjes voorop
- motorruimte beetje cleanen (volgens mij in zn 16 jaar nog nooit gebeurd)
- nieuwe handgreep bestuurderskant (half afgebroken)
- witte wieldoppen (heb al wel een setje op het oog, nog ff informeren)
- middenconsole wit spuiten, eventueel nog andere dingen die ik tegen kom
- buitenspiegels + sleepoog wit spuiten
- uitlaat of opzetstukje
- ruitenwisserarmen wit spuiten
- binnenhandgrepen wit spuiten
- misschien nieuwe speakertjes in de deur (kraken nu wat)


en ik ken mezelf, er komt vast nog een hoop bij
maar er komen zoals je ziet wat witte accenten op, lijkt me wel lekker apart :)
Eerst dit maar even zien, wellicht veranderen de plannen nog wat.
Ideeën van jullie kant uit is natuurljik altijd welkom  :)

Dat was hem voor nu, ik zal jullie op de hoogte houden van de updates en upgrades

Grtz Ronald

Red Racer

allemachtig wat een ,lijst.

zo begint bijna iedereen, ken mezelf er wel een beetje in terug.

kwam u met de almera? of de micra naar de Nissan only meeting?


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Ronald

Citaat van: Red Racer op 19 maart 2009, 19:19:40
kwam u met de almera? of de micra naar de Nissan only meeting?
heb nog niet echt plannen om er heen te gaan, maar mocht ik nog gaan dan waarschijnlijk wel met de almera

en laat dat "u" maar achterwege hoor ;)

rob

Die refelctor plaat zit denk ik met dubbelzeidig tape ;) weg er mee!!! das eerste wat ik zou weg halen BAH!

ene komt wel goed denk ik gehoord dat je met een oude bekende van deze club het wil gaan fixen enzo

Ronald

Citaat van: rob op 19 maart 2009, 20:50:33
ene komt wel goed denk ik gehoord dat je met een oude bekende van deze club het wil gaan fixen enzo

ja, en gelijk de laguna lip mee nemen

Taxloss

Heej auto ziet er goed uit
I`m only responsible for what I say,
Not for what you understand...

Ronald

Citaat van: Taxloss op 20 maart 2009, 11:09:36
Heej auto ziet er goed uit
van dichtbij zie je toch de nodige krassen en parkeerdeukjes hoor ;)
als ik van het weekend tijd heb, misschien even de k11 in de meguiars zetten en zien wat het resultaat is :)

rob

zou hem vast goed doen

Red Racer

t zou m zeker opknappen, wel voorzichtig doen he want hij heeft mis nog nooit meguiars gevoelt :P


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Ronald

Citaat van: Red Racer op 20 maart 2009, 20:20:54
hij heeft mis nog nooit meguiars gevoelt :P
best kans van
kijken of ik ook gelijk wat stikkers kan gaan verwijderen alvast, ik verwacht namelijk niet dat die bij de eerste keer een mooie lak zal achterlaten

nismo

Ik ben benieuwd Ronald! Zeker naar de foto's na een meg behandeling

Anti autostyle!!

Ronald

ga ik zo aan beginnen
kom net terug van de sloop met een verse achterbumper en deurhandgreep
kijken of ik die erop krijg

nismo

Is wel goed te doen, heb gisteren de micra ook maar weer een goede meg. behandeling gegeven, wordt er nooit slechter op :P

Anti autostyle!!

Ronald

Vandaag een lekkere bezige dag gehad
Vanochtend begonnen met een ritje naar de sloop, en aardig geslaagd (wat wil je, sloop-k11's in overvloed)

Eenmaal thuis, eerst de portiergreep gedemonteerd


Er was ook een stangetje losgekomen en kon niet zien waar deze vast moest aangezien dit precies achter de raamvanger zat. Maar op gevoel er toch weer ingekregen en de nieuwe handgreep erin gezet


Daarna gestart om de achterbumper te demonteren. Daar zit een dikke scheur in, en verwachte achter de bumper te zien of het gaat om een parkeerfoutje
En jawel:


Zoals je ook ziet staat er 2x de tekst micra geplakt
Eerst zaten daar die reflector platen overheen, die heb ik er gelijk afgesloopt


Nog een mooi acherbumpertje gevonden op de sloop


en erop gezet (is overigens een afterpoets-foto)



Toen de micra gepoetst, waarschijnlijk voor het eerst in zn 16 jarig bestaan dat hij Meggie krijgt.
Het resultaat valt me nog niet tegen voor een eerste keer. De lak van het dak zit vol vieze vlekken en moet nodig gekleid worden en de motorkap ook.
Moet zeggen dat de zijkant aardig glad geworden is




Ik heb een heel eind de stikkers eraf gehaald en zo goed mogelijk de kit eraf gehaald.
Ik dacht achterop ook wel even het logo eraf te halen, maar verrassend genoeg kwamen er gaten in de klep tevoorschijn. Dus gauw maar weer terug vastgekit.
Ik moet nog een keer de boel goed bewerken met commandant of stikkerverwijderaar of caramelschijf om de resten goed eraf te krijgen.

Ik heb in ieder geval 2 blinkende auto's voor de deur staan want mn almera is ook mee gepoetst 8)

grtz Ronald

nismo


Anti autostyle!!