Ronald's K11 >> 20-3: Verzameling modjes gedaan

Gestart door Ronald, 19 maart 2009, 19:06:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Red Racer

oohw dan  kan ik ze wel overnemen voor wintervelgies :P


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Ronald

Thanx mensen, autootje bevalt tot nu toe heel prima.


Citaat van: Rick op 06 juni 2011, 19:47:43
Haha das toevallig! Leuk om te zien dat mijn oude auto hier terecht is gekomen. Lekker ingereden eh?;) Ben wel benieuwd waarom Ruben hem weggedaan heeft eigenlijk.. en wat je er er voor betaald hebt..
Die bumperlip ligt trouwens nog ergens in de schuur, voor geintresseerde..
Ik denk dat Ruben graag ook eens een 100NX wilde rijden :P De auto beviel 'm goed hoorde ik al.
Bumperlip hoeft van mij niet, vond hem er leuk uitzien maar de auto moet niet teveel gaan kosten. Tenzij die lip voor weinig weg mag. ;)



Citaat van: Taxloss op 07 juni 2011, 16:02:50
Die velgen zijn inderdaad ook nog van mij geweest!
En ik vind ze helemaal mooi onder de auto, wieldoppen zijn ook maar zo saai. Lichtmetaaltjes doen altijd veel met het uiterlijk van de auto :)


Ik heb overigens nog een simpel toerentellertje besteld, die mis ik wel in de auto.
Ik heb ook nog een olietemperatuurmetertje liggen die ingebouwd gaat worden, dus dan kan ik nog eens gecontroleerd dat hok op z'n donder geven :P

Ronald

Van het weekend weer bezig geweest met de k11. Weer wat dingetjes zoals een rpm meter en olietemperatuur meter.

Plaatjes bij de praatjes:

Bezig met bedrading aanleggen voor peilstok sensor en signaal voor toerental aftappen.


Plaats bepalen op het dash voor de meters, idee  was om ze als mickey-mouse oren op het tellerhuis te maken. En dat vond ik eigenlijk ook wel helemaal prima, zag er goed uit.


De meterhouders zijn gemaakt van spijkermat. Gebogen in de goede vorm, pootje eraan gebogen, zwart ingetapet en gaan met die banaan




Bekabeling trekken binnenin de auto





Op een gegeven moment wilde ik het resultaat van vele draden solderen en intapen wel eens zien. Eigenlijk werkte niks :D Alle draden van de toerenteller met gemeenschappelijke functie als de olietemp.meter (plus, massa, lamp) allemaal verkeerd aan mekaar geknoopt. Dom dom dom. Dus alle wirwar weer losgehaald en alles weer op een rijtje gezet, welke kleuren welke kabel en welke meter. Daarna alles in 1x weer goed gemaakt O0

Plaatje van het eindresultaat

De meters steken precies langs het stuur erlangs en goed in het zicht. Alleen de lampvoeding van de toerenteller moet ik ff goed vastmaken nog, die knippert af en toe :D

Ook nog een el-cheapo antenne erop geschroeft, er zat niks op namelijk :D en de radio antenne in de auto aangesloten, er moest nog een verloopje op.
Fototje antenne


Ben er voorlopig wel weer ff klaar mee :)

grtz Ronald

Milo

Nice, goed bezig hoor.
Ik wil (en moet stiekem) eigenlijk ook nog steeds eens een toerenteller in mn K10 zetten, maar weet niet of dit lastig is of niet...
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Red Racer

ziet er netjes uit, kon je niet mooi op een zelfde hoogte bouwen of was dat niet mogelijk?

als je de houders wit maakt zijn het idd mickey mouse oortjes.

@ milo: zal even kijken hoe ik me rpm meter vast heb dan laat ik het je weten.


[size=10pt]''De Nissan Micra K11 staat bekend als de eerste Japanner die de titel heeft gekregen van Auto van het
Jaar.''[/size]

Milo

Citaat van: Red Racer op 14 juni 2011, 18:45:15
@ milo: zal even kijken hoe ik me rpm meter vast heb dan laat ik het je weten.

Oewhh, graag! ;D
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Ronald

Even wat korte updates van m'n micra'tje. :)

Oktober:
Deel 1:
bezig geweest om de bestaande centrale deurvergrendeling op afstand bedienbaar te maken.
Ging in het begin niet lekker vanwege het wazige nissan cv systeem :D
Maar dat is opgelost met behulp van Casper, hij heeft me voorzien van een extra stelmotor en nu werkt het perfect O0

Wat plaatjes van de inbouw:
Bekabeling door de deur heen manouvreren




Het extra stelmotortje


Stangetje vastgemaakt aan het OEM systeem met klemmetje en locktide


Gisteren nog de knipperlichtfunctie aangesloten, draden verbonden achter de alarmlichtenknop. Werkt perfect O0
Filmpje (inclusief demonstratie binnenverlichting waarvan ik 2 weken geleden pas achtergekomen was dat die al werkte bij het slot van de deur en omdraaien contactsleutel en met een dimfunctie :cheer: )
http://www.youtube.com/watch?v=0VBXUwxoZjE#noexternalembed#

Deel 2
Tijdje terug nog wat K11 spul gescoord van de sloop.

Dus de K11 een faceliftje gegeven O0

Before:


After:


Hele verbetering zo, die gaas dingetjes en de zwart gespoten logo's vond ik niet zo spannend dus alles weer naar origineel gemaakt.


Toen gestart om mijn Audio System composet in te bouwen. Deze komen uit mijn N16 en zijn na 2,5jaar nog als nieuw!

Eerst een poging gedaan om MDF speakerringen te maken. De inbouwdiepte bij de K11 is niet veel, dus die ringen waren een must.
Maar helaas helaas, met de ringen erop kwam de speaker weer tegen de grill van het deurpaneel aan.
Daar ga ik niet mee rijden.

Dus een en ander gebrainstormd, speaker op de grille schroeven ofzo. Maar dat vond ik niet echt praktisch, scheve ondergrond enzo.

Uiteindelijk met een aardig idee opgekomen, dus aan de slag gegaan. Wordt de K11 toch nog enigzins een klein projectje. Blijft een daily, dus wordt niet wereldspannend, maar wel leuk.

De kaartenbak van het deurpaneel geschroefd en het speaker gedeelte eraf gezaagd


De kaartenbak netjes afgewerkt door Kevin


Die gaat op deze manier teruggemonteerd worden.


Dan het speakergrille gedeelte vervangen door een houten kunstwerkje




Overzichtsplaatje:


Ik moet eerst nog even een fatsoenlijke versterker vinden voordat de composet er definitief inkomt.
Die houten stukken worden bekleed met gewoon simpel hoedenplank bekleding.
Dan de kabels trekken etc.

Deel 3
Voor de k11 nog een mooi versterkertje gekocht wat perfect past bij de Audio System Radion 165 composet, namelijk de Audio System X-ION 100.2


Doet een keurige 100Watt RMS op 4ohm per kanaal. Ideaal dus. Uitbreiding is ook gemakkelijk als ik het zou willen, een extra woofer erbij aansluiten om de impedantie per kanaal op 2ohm te krijgen en dan pompt dit kleine versterkertje al 190Watt rms per kanaal eruit.
Zelfs een sub van 2ohm gebrugd aansluiten zou kunnen en dan geeft ie gewoon 500Watt rms, echt veel voor zo'n compact dingetje

anyway, binnenkort knallen in de K11


Deel 4:
vanavond het pollenfiltertj e van de k11 vernieuwd.
De oude was denk ik nog nooit vervangen, roetzwart dus
oud vs nieuw


Nou zal de aanjager wel weer wat harder blazen en zal de warme lucht sneller de auto inkomen. En het zal wat frisser ruiken ook

En nieuwe ruitenwissers

Bosch aerotwins

Deel 5:

Niet omdat het er zo mooi eruit ziet, maar omdat het kan >:D





:applaus:
Mooi alles herbruikbaar wat uit de N16 kwam.
De subkist staat bewust wat uit het midden ivm de basspoort :)
Hoedenplank komt nu wel net op de versterkers te liggen bij dichte klep. Even kijken wat ik daar op ga verzinnen, misschien laat ik hem er wel af ivm koeling.
Morgen eens (als het droog is) de tijd nemen om wat extra bekabeling aan te leggen door de hele auto.

Nog een beetje bouwinfo:
Onder de kofferbakmat ligt een houten plaat welke geheel over de bodem ligt.
De subkist zit met ijzeren plaatjes aan die bodemplaat geschroeft, door de kofferbakmat heen.
De versterkers liggen op een houten plaat die weer op de sub geschroefd zit. Staat goed vast O0

Deel 6:
Hier wat foto's van afgelopen weekend waarin we de complete setup in de almera naar de micra hebben overgezet.
Eerst wat draden rechttrekken en een goed massapunt vinden.







Vervolgens verder met de deurpanelen en de composet inbouwen. Hierbij moesten heel wat draden doorgevoerd worden maar uiteindelijk is het allemaal prima gelukt. Je ziet er bijna niks meer van, en dat is hoe het hoort ;)

Het opzetstuk van het deurpaneel is met skai leer bekleed en dit smoelt ontiegelijk goed. Het is beter dan ik had verwacht eigenlijk.




Het resultaat mag er dan ook wezen:





Wat Ronald er van vind? Ik denk dat deze foto genoeg zegt O0



Nice!





















Het knalt echt ontiegelijk hard in de micra >:D De lucht suist rond je oren haha man niet normaal
Helaas vandaag (blijkbaar) een misselijk steentje tegengekomen op de weg :(

En toen hadden we een gat in het koplampglas



Dus dat wordt spoedig een nieuwe lamp scoren en een nieuwe accu gescoord


November
Geluidsfragment krijgen jullie nog van me tegoed, maar de k11 heeft z'n 2e 139dB toeter gekregen.
Het is de oude toeter uit mijn N16 :)




Ik was ook nog bezig geweest met m'n oude hoedenplank te fixen zodat ie gemonteerd kan worden zonder dat die op mijn versterkers ligt te stuiteren achterin.

Verzonken/diepe gedeelte uitgezaagd en daarna een stofje overheen getrokken


foto's van het stofje

Hoedenplank is best slap geworden nu, maar ligt niet meer op de versterkers.
D'r hoeft verder ook niks op te liggen dus ik vind het wel prima zo

Verder ook bezig geweest om de kofferklep wat te dempen. Vreselijk gerammel van die blikplaat die daar zit. Dus de hele klep volgepropt met noppenschuim. Resultaat was verbluffend, wat ik al gezien had bij Kevin's N15. Daar was het ook al zo'n succes.




Geluidsfragmentje :)
http://www.youtube.com/watch?v=noxxGsZmYrs#noexternalembed#

M'n linker koplamp was al een hele tijd stuk. Zaten inmiddels al 4 gaten in het glas. Dus nieuw koplampje van ebay geplukt, vandaag gemonteerd

Het oranje vlak is wel anders dan de andere, net wat donkerder. Maarja, niet zo belangrijk, ik heb weer goede verlichting :)

Ook eindelijk eens een geluidopname gemaakt van de dubbele toeters in de micra.
In dit filmpje eerst 1 toeter, daarna 2:
http://www.youtube.com/watch?v=Hu1vStpVYfY#noexternalembed

In dit filmpje even op de toeter hangen onder het viaduct
http://www.youtube.com/watch?v=cjcq2KEsbsQ#noexternalembed#

Gaat echt debiel hard :D :D

December:

de oude winterset van de 100NX op de K11 gesleuteld.
Niet echt de aanbevolen bandenmaat voor de K11, maar gaat helemaal prima. Lekker comfi ballonbandjes :D

Laat het winterse weer dan nu ook echt komen dan
Fototje



Gelijk kleine inspectie gedaan aan de remmen en ophanging. Zag niks schokkends, geen ashoezen kapot ofzo of dat soort dingen.
De zomerset zag er ook prima uit nog. Dit keer heb ik de banden eens een keer niet vol spijkers en/of schroeven gereden O0
En na bijna 20000km nog opvallend veel profiel. Na de winter kunnen ze voor en achter gedraaid worden en kunnen ze nog gerust zoveel kilometers mee O0

Nog wel binnekort een beurtje laten doen op de k11, ben ik al een paar duizend kilometer te laat mee :D



Ondertussen is ook mijn oude vertrouwde Almera de deur uitgegaan. Na lang sparen heb ik mijn nieuwe liefde kunnen aanschaffen: Nissan 350Z Coupe 3.5 V6





Zo, en nu proberen ook hier op MFC m'n topic een beetje up-to-date te houden O0


groetjes Ronald

dimimicra

M'n broer heeft ook een 350Z :-) Blauwe Roadster. Super auto :-)


skralebenderacing

ziet er goed uit hoor O0 erg veel aan de micra gedaan afgelopen maanden zie ik wel.
die 350 ziet er ook goed uit trouwens
micra power, simply the best


Riesh

Had je topic op de NVN al gevolgd, kan je me trouwens vertellen waar je die claxon vandaan hebt ?
Micra Addict

Ronald


Rick

Goed dat m'n blikkie nog leeft hehe! Had alles qua remmen enzo altijd netjes bijgehouden, alleen de rest niet echt.. zoals de pollenfilter inderdaad. Lekker bezig in iedergeval!

Milo

Gaaf man, goed bezig!
Heb wat van je anders filmpjes op internet bekeken, je maakt wat mee op de weg zeg! :P
Met wat film je dat allemaal?
En wat een goede muziek draai je hier :D
Eigen lichaam, eigen lot, eigen leven. Je moet het zelf doen want niemand komt het geven!

Spulletjes die ik nog te koop heb staan van de (ex)-Micra (Silver Pandaren)

Ronald

Citaat van: Rick op 21 december 2011, 23:18:21
Goed dat m'n blikkie nog leeft hehe! Had alles qua remmen enzo altijd netjes bijgehouden, alleen de rest niet echt.. zoals de pollenfilter inderdaad. Lekker bezig in iedergeval!
Ik probeer 'm wel in leven te houden hoor O0 Doe zo'n 30 a 40000 km per jaar. Dus moet allemaal een beetje goed blijven natuurlijk.

Citaat van: Milo op 22 december 2011, 00:13:25
Gaaf man, goed bezig!
Heb wat van je anders filmpjes op internet bekeken, je maakt wat mee op de weg zeg! :P
Met wat film je dat allemaal?
En wat een goede muziek draai je hier :D
Ik film dat met een visiondrive3000.
't filmpje wat jij daar hebt is een openbaar filmpje. Nog zo'n 250 andere filmpjes heb ik verborgen staan en post ik alleen op NCN. Dus als je op mijn kanaal klikt op YT zie je maar een topje van de ijsberg :P

Muziek die je hoort, ja een van de zeldzame keren dat ik naar de radio luister hahaha