Mijn Aztek micra

Gestart door Arno, 26 april 2009, 15:14:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Larrs

Ziet er beter uit dan een pvc pijp oplossing. ;)

Was deze speciaal voor de Micra gemaakt?
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Arno

Nee dat niet. Die bochten zijn gewoon te koop alleen vrij duur ik betaalde geloof ik iets van 70 eurie voor dat stukje alleen. Dat verloop stuk heeft een maat van mij gedraaid en die buis is gewoon van autostyle. Het las werk heeft dezelfde maat gedaan. De rubber ring had ik nog liggen.

Grtzz

Arno

De laatste tijd is het een beetje rustig op het micra front. Ben even een huis aan het opknappen waar ik met mijn vriendin ga wonen vandaar. Nu had ik vandaag even iets geks met de micra. Ik heb al eens vaker storing gehad met de micra dat hij net na het starten raar liep, de enige remedie was dan contact uit en opnieuw starten en geen problemen meer. Ik heb hem al meerdere malen uit laten lezen maar er staan geen storingen in, ook de test die we uitgevoerd hebben met de consult kwam geen resultaat. Nu wilde ik vanavond mijn auto even verzetten. Ik starte hem hij begon te lopen en chack engine lampje ging knipperen en de motor viel uit. Meerdere malen hierna het contact aangezet en direct ging het lampje knipperen en starten ho maar. Tot de laatste keer toen starten hij weer gewoon en nu blijft hij het weer doen. Iemand een idee?????

GRtzz

Ed

Als het lampje gaat knipperen dan combineren de chip in de sleutel en de transponder niet zo goed.
Dat komt wel eens voor.
Zit de chip in de sleutel er nog in?
Rijdt nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Groetjes,Ed

Arno

O ok die is nieuw voor mij. Jep de chip zit er nog goed is. Zou dit de andere storing ook kunnen veroorzaken af en toe??? Dat de motor zo raar loopt net na het starten want na een keer het contact aan uitte zetten doet hij het weer goed. Alleeen gaat dit vaak niet gepaard met een lampje.

GRtzzz

illko

heb ik ook, als ik dan weer probeer te starten doet ie het niet. sleutel uit contact en er weer in dan weer wel :(

Arno

Het verhaal word nog veel gekker. Na een tip van de nissan club heb ik mijn computer er uit gehad en alle contact punten hiervan schoongemaakt, deze leken ook wel wat ingesleten mar niks ernstigs. Een tijdje weinig last gehad maar de laatste tijd is het probleem er steeds vaker. Ik moet af en toe meerdere malen starten om een normale stationair loop te krijgen. Als hij dan draait dan springt het toerental na enige tijd van zelf ineens naar 1500 tpm en zakt dan weer langzaam af. Ook voel je gewoon in je pedalen dat de motor niet lekker draait een nissan motor hoor je niet te voelen en die van mij die haalt iets lijkt het. Maar vandaag reed ik uit mijn werk naar huis netjes 80 km/h motor op normale temperatuur, valt het ding ineens uit. Dus ik "what the f*ck" op gas geven reageerde hij niet ik kreeg alleen meer aanzuig geluid maar geen onsteking of geen benzine. Ik had nog wel contact want de toerenteller en km teller werkte nog. Wederom geen storingslampje. Zet het contact uit onder het rijden en weer aan en hop ik ben veilig thuis gekomen geen problemen meer. Iemand een idee, bij mij spoken er 2 LMM en onstekings unit. Allebei t*ring duur als je een huis aan het opknappen bent.....

Grtzzz

Larrs

Ik zeg luchtmassameter. Probeer eerst een tweedehandse, voordat je een nieuwe haalt.

Bij liep die stationair ook niet goed en de motor viel gewoon uit bij het stoplicht na een lange rit.
Ik heb toen een tweedehandse luchtmassameter kunnen vinden en die werkt goed. Deze koste mij 100 Euro.

De ontstekings unit is ook wel het nakijken waard, maar kans is groot dat het de luchtmassameter is.
Ik heb geen Nissan Micra 1.3 (K11) meer, wel weer een Japanner.

Ed

Haal die LMM er eens een keer af en soldeer de punten even door,de beschrijving kun je hier op de site vinden.

Maar ik denk eerder dat je het in de ontsteking moet zoeken de stekker aansluiting of iets dergelijks,ik heb wel eens gehad dat de conectoren roestig waren en niet goed contact maakte.

Er zijn optie's te over om het zo maar te zeggen.
Rijdt nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

Groetjes,Ed

Arno

Ik heb de punten van de LMM al door gesoldeerd, dat was ik vergeten te melden
Ik weet niet wat een ontsteking unit moet kosten bij AC tronics want ik geloof dat een een LMM iets van 200 eurie is gereviseerd.

Grtzz

rob

hmm dan heb je wel een hele nieuwe sensor kan wel slecht zijn...
heb je de benzine toevoeg gecheakt? misschien gaat daar iets fout (pomp defect ofzo)
wel een raar probleem ik zou er net zo blij mee zijn als jou (totaal niet blij dus) :(

Stefan Aztek

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad en bij mij was de computer kapot. Dan wens ik je heel veel succes dit zijn namelijk prijzige dingen.

Ben benieuwd wat er naar voren komt. Weet voor 90% zeker dat je hetzelfde probleem heb. Het wordt steeds erger toerental gaat varrieren en op den duur is er  niet meer normaal mee te rijden.

ben benieuwd succes

groetjes Stefan
Met durex om je knuppel verlies je geen druppel!!!!

www.groeppernis.nl

HSDJ

zit je massapunt op het chassis nog wel goed? Deze zit onder je accu.
Heb vaak genoeg mee gemaakt dat de accu geen contact of slecht contact maakt met het chassis. Contoleer meteen je massa van je motor.
misschien helpt het.
Krijg al airmails van het CJIB.

Voor foto's, check;  http://www.mijnalbum.nl/Album=USIV67UB

Arno

Thnx allen voor de info ik ga er morgen weer mee aan de slag. Ik merk idd dat hij het nu ongeveer iedere keer doet na het starten. Uitvallen heeft hij niet meer gedaan maar wel hikken. Morgen avond weer even uitlezen kijken wat er uit komt.

Grtzz

Challenge

Mocht het de ecu zijn ,heb ik die eventueel liggen.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl