Effe voorstellen

Gestart door Stefan Aztek, 05 augustus 2005, 18:17:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

D3nnis

Ik ga ook zo'n pvc aanzuigbuis, maken maar hoelang moet het rechte stuk zijn??

D3nnis

Stefan Aztek

Je kan waarschijnlijk die van mij overnemen. Ga waarschijnlijk een orgineel filter terugplaatsen op advies van de dealer. Als ik me orginele filter terug heb geplaatst laat ik het je effe horen.

mzzl Stefan

Heb trouwens een beschrijving in dit topic staan over het maken van een luchtfilterbuis.
Met durex om je knuppel verlies je geen druppel!!!!

www.groeppernis.nl

D3nnis

ja is goed maar waarom gaat hij eraf?

D3nnis

Stefan Aztek

Volgens de dealer heeft ie meerdere malen een micra gehad, waarbij het luchtfilter voor problemen zorgt.

Ook heeft hij een aantal micra's gehad met verbrande zuigers doordat het mengsel verhouding brandstof, lucht anders is. Ook zorgt het voor het defect maken van de luchthoeveelheidsmeter. Deze kosten alleen al 285 euro uit zijn hoofd en dan moet ie nog gemonteerd worden en er nog een of andere code gewist worden. Dus om dit allemaal maar te voorkomen neem ik liever het zekere voor het onzekere en plaats ik weer een orgineel filter.

Dan maar wat minder herrie. Moet eerlijk zeggen dat ik er nooit problemen mee heb gehad hoor met het filter, maar nogmaals neem zekere voor het onzekere en hoop dat dit een kleinigheidje is. Een relais van de brandstoftoevoer of een gebroken draadje of iets. Kwam een zoemend geluid uit het langwerpige kastje toen ik mijn motorkap open deed. Is nu effe afwachten wat ze vinden bij de dealer heb tot nu toe nog niks gehoord.
Met durex om je knuppel verlies je geen druppel!!!!

www.groeppernis.nl

Stefan Aztek

Ben eindelijk eens begonnen met het opknappen van de kofferruimte. Ben begonnen met het maken van een hoedenplank van mdf om deze later met zwarte hoedenplank stof te bekleden. (tip voor het bekleden van een hoedenplank of andere dingen. Doe de randen allemaal goed afronden, hierdoor blijft de stof niet hangen op de scherpe rand en krijg je een veel mooier afgewerkt effect.) Nu ik toch met een andere hoedenplank bezig was heb ik gelijk andere hoedenplank boxen gekocht. Dit zijn 4 weg boxen 380W van pioneer.
Ook voor op de bodem heb ik een nieuwe plaat gemaakt. Deze bestaat uit twee delen zodat ik eventueel met een lekke band nog bij de reserve band kan. Ook deze zijn met zwarte hoedenplank stof bekleed.
De versterkers heb ik op pootjes gezet en in het midden een gat geboord, zodat ik hier de bekabeling doorheen kon laten lopen en zo onder de plank door weggewerkt hebt. Ook heb ik bij de hoedenplank een hoekstaaltje van alluminium aangebracht om de hoedenplank star te maken en de bekabeling weg te werken.

Zie hieronder de fotos van hoe het er nu bij ligt. In de toekomst mischien nog neon verlichting aan brengen.

Hier zie je het totale plaatje.


De versterkers op pootjes met het gat eronder waar de kabels doorheen lopen.


Het hoekstaaltje dat dient voor versteviging en kabelgoot.


En nogmaals het totale plaatje.

Met durex om je knuppel verlies je geen druppel!!!!

www.groeppernis.nl

Challenge

Ziet er goed uit :duim:,komt zeker aardige herrie uit al die boxen of nie?
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Igor

Citaat van: Stefan Aztek op 04 juli 2006, 20:00:01
Volgens de dealer heeft ie meerdere malen een micra gehad, waarbij het luchtfilter voor problemen zorgt.

Ook heeft hij een aantal micra's gehad met verbrande zuigers doordat het mengsel verhouding brandstof, lucht anders is. Ook zorgt het voor het defect maken van de luchthoeveelheidsmeter. Deze kosten alleen al 285 euro uit zijn hoofd en dan moet ie nog gemonteerd worden en er nog een of andere code gewist worden. Dus om dit allemaal maar te voorkomen neem ik liever het zekere voor het onzekere en plaats ik weer een orgineel filter.

Dan maar wat minder herrie. Moet eerlijk zeggen dat ik er nooit problemen mee heb gehad hoor met het filter, maar nogmaals neem zekere voor het onzekere en hoop dat dit een kleinigheidje is. Een relais van de brandstoftoevoer of een gebroken draadje of iets. Kwam een zoemend geluid uit het langwerpige kastje toen ik mijn motorkap open deed. Is nu effe afwachten wat ze vinden bij de dealer heb tot nu toe nog niks gehoord.

Wij noemen dit een BLA DI BLA DI BLA verhaal. Jouw ECU regelt de benzine/lucht verhouding netjes af met een open lucht filter. De hoeveelheid lucht is niet in 1 keer ZOVEEL dat de MAF cq zuigers het zwaar te verduren krijgen.

Het is weer duidelijk een dealer die teveel Impreza's gezien heeft, die blaas je namelijk te snel op met een andere filter.

Stefan Aztek

Tnx. Komt zeker aardige herrie uit. Morgen beginnen aan mijn deurpanelen. Hier komen mijn boksen in die eerst in de hoedenplank zaten. Dit zijn 17 cm boksen van jbl ik dacht 60 w rms. Dan komt er nog meer herrie uit.
Met durex om je knuppel verlies je geen druppel!!!!

www.groeppernis.nl

Challenge

Dus dan durex over je oren ,anders kan je over 10 jaar niks meer horen :D :D lol
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Michiel

Ziet er goed uit, mooi weggewerkt ook :)

w8upforme

mijn broertje heeft dat probleem ook gehad (gelukkig binnen de garantie), maar dan schuiven ze idd direct de schuld op je openluchtfilter (alleen jammer dat ze die toen zelf geleverd hebben).
maar is gewoon een lulpraatje van de dealer om de schuld (en dus de kosten) te proberen af te schuiven naar de klant.

bij hem was er uit de bovenkant aan de rand van de zuiger een heel stuk uit, dat kan ook echt door je luchtfilter komen (maar goed dat verhaal had ik al ns eerder gepost hier geloof ik, maar toen met fotos).

MicraMuts

Ziet er indd super uit!! mooi en netjes weggewerkt!!  :duim: :duim:

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

Stefan Aztek

#162
Heb eindelijk mijn instaplijsten afgemaakt.

Ben begonnen met het op maat knippen van twee rvs strippen. Hierna de strippen afgebraamd met een zoetvijl.
Nu waren de strippen klaar om gepolijst te worden. Dit heb ik gedaan met een polijstsetje van de karwei voor in de boormachine. Gaat trouwens prima.

Nadat de strippen gepolijst waren moest de tekst er nog opkomen. Voor de tekst heb ik een sticker laten maken. Deze sticker heb ik op de gepolijste rvs strip geplakt. Hierna heb ik heel voorzichtig en met weinig luchtdruk de letters gepareld met een glasparel. En zie hieronder het resultaat. Er komen nog andere fotos deze zijn net in de volle zon genomen, maar zo heb je al vast een idee van hoe het geworden is.









Met durex om je knuppel verlies je geen druppel!!!!

www.groeppernis.nl

nismo


Anti autostyle!!

Challenge

Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl