Effe voorstellen

Gestart door Stefan Aztek, 05 augustus 2005, 18:17:08

Vorige topic - Volgende topic

Stefan Aztek

Oke marcel bedankt perfect. Kan ik van de week op mijn werk aan de slag.

Interieur delen heb ik laten spuiten nadat er een keer iemand achter op geknald is. Bij dit ongelukje moest er een nieuwe achterbumper op. Hier heb ik gelijk gebruik van gemaakt.

Heb ook aan een metalen plaat zitten denken. Dat was de makkelijkste oplossing geweest. Dat gaat helaas niet omdat de bevestigingspunten van de stoel precies op de plek zitten van het frame. Hierdoor kan je geen bout in de stoel krijgen (beetje lastig uitleggen zo) Zal wel foto maken van de situatie.

Ik denk dat ik een frame van metalen strippen van zo'n 3 a 5mm dik maak en die aan me stoelen vastmaak. En dit frame bevestig ik denk ik met draadeinden aan de orginele bevestigingspunten van de stoelslede. Ik ben monteur bij de exxonmobil fabriek. Het voordeel daarvan is dat we een grote werkplaats hebben en ik het goed kan vinden met de draaier, frezer en lasser. En deze is bereid mij op de zogenaamde hobby avonden te helpen met het maken van een frame en het plaatsen van de stoelen. Ga proberen er een foto verslag van te maken en het hier t e posten. Denk dat het wel effe gaat duren voordat het allemaal netjes en veilig in elkaar staat maar goed. Foto's volgen.

groeten Stefan
Met durex om je knuppel verlies je geen druppel!!!!

www.groeppernis.nl

MicraMuts

Mooie stoelen!  :duim:

(wat heeft iedereen toch met stoelen?  ::))

http://eyanosa.nl (Sieraden voor mens en paard)

aztec micra

Citaat van: MicraMuts op 02 juli 2007, 02:22:53
Mooie stoelen!  :duim:

(wat heeft iedereen toch met stoelen?  ::))

idd iedereen is momenteel kuipen aan het installeren

Challenge

ik denk ook de de prijzen gunstiger zijn geworden.
Mitsubishi colt 1.5 turbo
Mooie foto's zien,klik op de link hier onder.
www.mroosfotografie.nl

Stefan Aztek

Hahaha idd iedereen bezig met kuipstoelen. Stond al een hele tijd op verlanglijstje. Dit was een mooie aanbieding dus denk nu koop ik ze maar. Alleen het instaleren zit ik een beetje tegenop.

www.groeppernis.nl

Challenge

Effe een goeie dag voor uittrekken.
En wat ik zo hoor ,heb je een hele schuur vol gereedschap dus kan haast niet fout gaan :duim:
www.mroosfotografie.nl

Stefan Aztek

Haha klopt ja. Heb verschillende ideen. Ik denk dat ik het bovenste gedeelte van het verstelbare stuk van de stoelslede er af haalt op een of andere manier. En op het overgebleven stuk (dus het stuk met de aangelaste oortjes voor het bevestigen in de auto) een plaat of een aantal strippen las. In deze strippen/plaat tap ik dan 4 draadgaten waar ik de sledes die bij de stoel meegeleverd zijn op vast bout. En bout het andere gedeelte van de slede vast op de stoel. Alles netjes slijpen en stralen. Grondlak erop, zwart spuiten en klaar is kees. 

zoiets gaat het worden denk ik.

Mensen enig idee hoe je de stoelslede vakkundig uit elkaar haalt? Dus de twee delen die apart van elkaar kunnen bewegen. Of kan dit niet? Want anders wordt het de slijptol  :)

groetjes

www.groeppernis.nl

Challenge

ik had zelf een slijptol en een hamer gebruikt.
ik denk dat je er niet onderuit kan :P
www.mroosfotografie.nl

Michiel

Ik heb ook de slijptol gebruikt :P
Het frame zit op die manier tamelijk vreemd in elkaar.

Stefan Aztek

Maar als ik het goed begrijp hebben jullie het ook op deze manier aangepakt?  Op deze manier komt je stoel ook op een goede hoogte en blijft het geheel toch nog stevig heb ik het idee. Ik denk dat het voor mij ook slijpen wordt dan.

tnx voor de reacties.

www.groeppernis.nl

Challenge

Probleem is dat je de orginele glijrails er echt moeilijk afkrijgt.
Ik heb hem in een bankschroef geplaats en toen flink zitten rammen en toen kwam die uiteindelijk los.
zo heb ik het toen gedaan ,een jaartje geleden.
Verder heb ik toen dwarsbalkjes op het fram gemaakt en daar gaten ingeboord en daarna de stoelen er opgezet.
Verder is ook het goed uitmeten van het frame heel belangrijk :D :D
www.mroosfotografie.nl

Stefan Aztek

Nou ben bezig geweest hoor. Het frame uit de rails halen is vrij eenvoudig. Alleen moet je effe goed uitzoeken hoe het werkt. Op de volgende foto zie je een soort centerpunten. Een tweetal bobbeltjes die naar binnen staan. Om de rails los te krijgen moet je de rails op zijn uiterste stand duwen en dan deze twee bobbeltjes doorboren. (deze twee bobbeltjes zorgen ervoor dat de rails nooit los kan komen ) Wanneer je dit gedaan hebt kan je de slede in de bankschroef zetten en kan je met bijv. een stuk slagkoper de rails los slaan.

Beetje slechte foto maar wel duidelijk genoeg denk ik. Het gaat dus om de twee bobbeltjes bovenin.

Nadat de sledes uit elkaar waren heb ik de delen in de auto vastgebout. Hierna een tweetal strippen van 5 a 6 mm dik afgezaagd. Deze heb ik met lijmklemmen op de juiste positie vastgezet. Deze hierna gehecht. En nog een keer gepast. Nadat dit nog paste heb ik de strippen rondom afgelast. De lassen ingespoten met een primer en ten slot een zwarte laag eroverheen. Morgen de gaten aftekenen van de stoelsledes die bij de stoel waren meegeleverd. Draad tappen en de slede vastbouten. Nu alleen nog wat verzinnen om mijn gordel aan te bevestigen. Denk dat ik een strip maak en vastbout aan de achterste bout van de stoel waarmee die vastzit in de auto.

www.groeppernis.nl

Challenge

Ziet er allemaal goed uit. :duim:
Misschien een idee om een leuk setje 3 0f 4 punts gordels te nemen?
Zit je gelijk nog een stukje vaster :duim:
www.mroosfotografie.nl

Stefan Aztek

Heb er idd wel aan zitten denken maar dat komt mischien in de toekomst wel weer een keer eerst dit maar eens voor elkaar zien te krijgen morgen.

www.groeppernis.nl

Challenge

Ah je bent al bijna op de helft :duim: :D
www.mroosfotografie.nl