zo nu kan ik eindelijk mijn micra laten zien hier.
na maanden zoeken een mooie micra gevonden.
1.3 16v SE
80.000km
bj 1998
2 airbags - elektrische ramen - airco - centrale vergrendeling op afstand - audio systeem 6 speakers - enz enz.
plannen: SR20DE - verlagen - dikke wielen - enz enz.
(http://img130.imageshack.us/img130/8517/micraserechtsachter.jpg)
(http://img130.imageshack.us/img130/3816/micraseinterieurx.jpg)
(http://img130.imageshack.us/img130/8908/micraseinterieurv.jpg)
(http://img130.imageshack.us/img130/751/micrasedorpellijstp.jpg)
(http://img130.imageshack.us/img130/9076/micrasemotor.jpg)
ook nog een donor micra gevonden. voor eventuele onderdelen.
(http://img509.imageshack.us/img509/809/micra28101999.jpg)
(http://img509.imageshack.us/img509/271/micra28101999l.jpg)
(http://img509.imageshack.us/img509/5892/micra28101999w.jpg)
nou suc6 dan piet ;)
Mooie kar zeg! Alles zit er al op tot aan de instap lijsten toe...
Ik blijf de stofjes keuze van de Jappen wel erg dubieus vinden. Deze kleuren detoneren helemaal bij je mooie zwarte uiterlijk.
What the fuck is nou een SR20DE? Een of ander 2 liter blok of zo?
ja een SR20DE is een motor uit een sunny n14 gti of primera gt ongeveer 150 pk
(http://img405.imageshack.us/img405/7461/blokuitsunny.jpg)
Nu heb je ook echt een hele mooie gevonden. :duim:
Hopelijk dat het nu eindelijk van start kan gaan piet! Succes iig en wil wel een rondje mee op een meet als ie klaar is, kijken wat het verschil is tussen een sunny met de SR20 en een micra :D
Mooi hoor :duim:
Citaat van: nismo op 16 november 2009, 21:43:16
Hopelijk dat het nu eindelijk van start kan gaan piet! Succes iig en wil wel een rondje mee op een meet als ie klaar is, kijken wat het verschil is tussen een sunny met de SR20 en een micra :D
Kan je vertellen veel,heb namelijk wel beide mogen rijden en 1 er van nog steeds :D
Haha, 1 ding dat ik zeker voor de sunny blijf gaan is de controle en comfort van de auto.
Ik heb nu al bij de micra dat ie af en toe een beetje zenuwachtig wordt, zeker op hogere snelheden.
Maar goed, dat maakt verder niet uit nu :D
Citaat van: nismo op 16 november 2009, 22:00:06
Haha, 1 ding dat ik zeker voor de sunny blijf gaan is de controle en comfort van de auto.
Ik heb nu al bij de micra dat ie af en toe een beetje zenuwachtig wordt, zeker op hogere snelheden.
Maar goed, dat maakt verder niet uit nu :D
Na als je het 1 en ander aan de micra aanpast heb je dat ook niet meer dat gevoel,en heb het al een paar keer getest(zandvoort). :)
Aloha,
die ziet er :duim: goed uit zeg!
We zijn benieuwd wat die doet met dat andere blok erin.
Groetjes en succes,
Emiel & Andrea
Citaat van: Challenge op 16 november 2009, 23:21:28
Citaat van: nismo op 16 november 2009, 22:00:06
Haha, 1 ding dat ik zeker voor de sunny blijf gaan is de controle en comfort van de auto.
Ik heb nu al bij de micra dat ie af en toe een beetje zenuwachtig wordt, zeker op hogere snelheden.
Maar goed, dat maakt verder niet uit nu :D
Na als je het 1 en ander aan de micra aanpast heb je dat ook niet meer dat gevoel,en heb het al een paar keer getest(zandvoort). :)
Je moet toch een keer mee naar de Ring (en dan meer voor de autobahn) en dan daar eens kijken, op circuit is het asfalt vele malen beter als op de weg :D
Micra ziet er mooi uit, en is lekker compleet ook.
ook velgen gekocht voor de micra (even gepast onder de onderdelenauto)
16 inch 7,5 j et-35
er liggen nog 215-40-16 banden omheen maar dit wordt 195-40-16.
eerst de velgen opnieuw spuiten en nieuwe falken banden erom. dit met de apex verlaging moet het wel goed staan.
(http://img35.imageshack.us/img35/5108/artec1.jpg)
(http://img35.imageshack.us/img35/5761/artec3.jpg)
(http://img35.imageshack.us/img35/8291/artec4.jpg)
Zozo dat gaat zekers wel goedstaan met een verlaging en dan nog 150pk op de banden.
dan mag je wel rustig aan doen met je gaspendaal.
Goed aan de gang Piet! Ben benieuwd wanneer jij de motorwissel gaat uitvoeren. Zal eerst een setje aandrijfassen moeten komen zeker?
gr Chrismo
eerst de motor erin dan kan ik de exacte maat bepalen van de as.
eerst de speakers maar upgraden.
vulringen gemaakt voor de composet voorin. 2 x 7mm dan past het nog mooi achter de orginele kappen.
eerst de deuren ontdreunen dan plaats ik ze op hun plek.
tweeter komt in de A-stijl verwerkt (zit de orginele nu ook)
kabels en versterker en woofer komen nog.
(http://img697.imageshack.us/img697/8682/audioringen1.jpg)
(http://img697.imageshack.us/img697/5831/audioringen2.jpg)
en weer een beetje verder. ook nieuwe bedrading in de deur getrokken.
het ontdreunen doe ik als het wat warmer word of in januari als ik mijn garage krijg hier.
(http://img198.imageshack.us/img198/3640/audioinbouw2.jpg)
(http://img198.imageshack.us/img198/5393/audioinbouw3.jpg)
(http://img198.imageshack.us/img198/3455/afbeelding001gj.jpg)
niets veranderd zou je zeggen.
(http://img130.imageshack.us/img130/3816/micraseinterieurx.jpg)
nu de A stijlen aanpassen voor de nieuwe tweeters. filters komen achter het dashbord.
Ziet er goed uit, moest zelf ook ringen bij mijnus plaatsen(magneet veel groter).
Wat voor merk is het Piet?
maruh wat een bekabeling in die deuren :o zie elec ramen en zit ook cv in zeker.
een hightech micra he.... elektrische ramen / centrale vergrendeling / speakers
merk is pioneer TS-E176c composet 220watt
en mijn nieuwe 2,5 inch header ook binnen.
(http://img138.imageshack.us/img138/9663/ssacheader.jpg)
Mooi spruitstuk :duim:
Mooi hoor,
Heb hem er ook onder zitten bij de micra.
Tips las gelijk de dopjes vast :D
+ alle gaten bij je blok want de boutgaten zijn niet helemaal gelijk aan die van je blok :duim:
Heb je al een idee wanneer je aan de motorswap gaat beginnen?
alle doppen zoals de egr e.d. haal ik er allemaal vanaf. geeft een betere flow.
begin van de swap hoop ik met een paar maanden uit te voeren.
eerst het blok nalopen (lagerschalen / baklagers / koppeling e.d. vervangen)
maar er is geen haast en ik wil het goed hebben.
mooi spruitstukje!
nu aleen bekijken hoe ik het doe vanuit engeland.
goed bezig piet ;)
edit:
wtf?!? mijn smileys hebben kerstmutsen :D
ze hebben de smily's geupgrade :P
vandaag even lekker aan het klussen geweest
eerst de voorpijp ontdaan van z'n hitteschild ivm hinderlijk rammelen. daarna de verlagingsset gemonteerd eindelijk.
ook een setje smoke zijknipperlichten erop gezet. en tijdens het verlagen ook mijn andere remklauwen gepast. nu andere schijven bestellen en kan de remmerij aangepast.
foto voor de verlaging.
(http://img204.imageshack.us/img204/2197/afbeelding011q.jpg)
en hier de foto's na de verlaging.
(http://img189.imageshack.us/img189/8752/micraverlaagd2.jpg)
(http://img189.imageshack.us/img189/9712/micraverlaagd1.jpg)
ziet er strak uit ;)
:duim: :duim: :duim:
Dat ziet er zeker strak uit!!!
Mooi hoor :duim:.
Erg Mooi die verlaging 8)
hoeveel mm als ik vragen mag?
het is een apex verlagingsset. aantal mm weet ik niet.
Dat ziet er zeker goed uit, maar dat zijn alleen maar verlagingsveren van Apex?
Citaat van: Larrs op 02 januari 2010, 19:57:27
Dat ziet er zeker goed uit, maar dat zijn alleen maar verlagingsveren van Apex?
ja alleen veren op orginele schokbrekers. (zijn de oude veren van challenge)
later nog een keer een schroefset kopen.
Citaat van: micra-SR20DE-K11 op 02 januari 2010, 20:06:30
Citaat van: Larrs op 02 januari 2010, 19:57:27
Dat ziet er zeker goed uit, maar dat zijn alleen maar verlagingsveren van Apex?
ja alleen veren op orginele schokbrekers. (zijn de oude veren van challenge)
Orginele schokdempers? dan zit je max op 40 mm.
Voor een lagere ligging is het verstandig om kortere schokdempers te nemen.
Anders slijten de orginele te hard.
Citaat van: HSDJ op 02 januari 2010, 20:29:20
Citaat van: micra-SR20DE-K11 op 02 januari 2010, 20:06:30
Citaat van: Larrs op 02 januari 2010, 19:57:27
Dat ziet er zeker goed uit, maar dat zijn alleen maar verlagingsveren van Apex?
ja alleen veren op orginele schokbrekers. (zijn de oude veren van challenge)
Orginele schokdempers? dan zit je max op 40 mm.
Voor een lagere ligging is het verstandig om kortere schokdempers te nemen.
Anders slijten de orginele te hard.
er zijn ook veren van 50mm die op orginele schokbrekers kunnen, of het verstandig is denk het niet.
daarom ook voor later een schroefset. en ik nog wel een set schokbrekers liggen, dus kan ik nog wel een tijdje vooruit.
Citaat van: HSDJ op 02 januari 2010, 20:29:20
Orginele schokdempers? dan zit je max op 40 mm.
Voor een lagere ligging is het verstandig om kortere schokdempers te nemen.
Anders slijten de orginele te hard.
maar ook met 25mm verlaging op originele schocks slijten ze harder natuurlijk. :duim:
Als je nog lager gaat, met de sr20 in de motorruinte, heb je helemaal geen comfort meer...
ik heb ook 35mm nu en dat is genoeg,want hij zakt nog iets door omdat je meer gewicht voorin hebt.
Citaat van: Ronald op 02 januari 2010, 23:14:47
Citaat van: HSDJ op 02 januari 2010, 20:29:20
Orginele schokdempers? dan zit je max op 40 mm.
Voor een lagere ligging is het verstandig om kortere schokdempers te nemen.
Anders slijten de orginele te hard.
maar ook met 25mm verlaging op originele schocks slijten ze harder natuurlijk. :duim:
uiteraard.
Met 40 mm is de afstand van je cilinder in je schokdemper en de onderkant van de schokdemper dus danig klein dat de cilinder, bij invering de bodem raakt. Hier door slaat het menbraam stuk en heb je sneller interne lekkage.
Citaat van: HSDJ op 03 januari 2010, 13:08:48uiteraard.
Met 40 mm is de afstand van je cilinder in je schokdemper en de onderkant van de schokdemper dus danig klein dat de cilinder, bij invering de bodem raakt. Hier door slaat het menbraam stuk en heb je sneller interne lekkage.
hier heb ik wel een oplossing voor. dan heeft de orginele schokbreker daar geen last van.
(http://img228.imageshack.us/img228/3834/micraop17inch.jpg)
nice, 16 inch??
Zodeju Piet :o :o :o
nu alee je wissertje achter he ;)
hoeveel is het?
17 inch. maar ik ga naar 16 inch.
17 inch kan wel maar ik wil later nog wat lager en dat zal dan niet lukken.
wissertje gaat nog plat. moet mijn reserve motor nog even ombouwen.
17" :o
dat idd veelste groot.
veel afwijking op je teller?
zullen ook wel in de verkoop gaan denk, mooie knappe zwarte race wieletjes er onder om de spirit met de sr20 te behouden :D
wat zijn de verdere maten er van?
afwijking valt wel mee hoor geeft 5 km te weinig aan volgens navi..
7 j breed
205-40-17
er komt ook nog een stalen set velgen 15 inch en dan 7,5 of 8 j breed.
de 17 inch zijn al verkocht vandaag.
De 17 inch maakt niet uit onder de auto als de banden maat maar in orde is dan is het geen probleem.
zo is het Ed. alleen de 205-40-17 is in omtrek te groot.
je moet al naar een speciale maat om in de buurt van de goede omtrek te komen. 195-35-17 of zo en die zijn zeker aan de prijs.
55 eurie een band:)
alleen in de maat 165/40 R17 ook lekker plat :D
dat zijn meer fietswielen volgens mij: 165-17". lijkt me meer 195 of 205
met die 165 banden kom je uit bij nankang banden geloof ik.
ik heb al een nieuwe set wielen liggen
16 inch 7,5 j et-38
zo waren de velgen met de stoeprandschade's
(http://img25.imageshack.us/img25/8703/oz16.jpg)
(http://img25.imageshack.us/img25/4521/oz16g.jpg)
(http://img25.imageshack.us/img25/9262/oz16v.jpg)
(http://img25.imageshack.us/img25/3126/oz16c.jpg)
nu zijn ze zo
(http://img96.imageshack.us/img96/2716/oz16klaar.jpg)
(http://img6.imageshack.us/img6/8669/oz16klaaralle4.jpg)
:duim:
Dat ziet er knap uit zeg!!!
zet jij gewoon het schuurapparaat er ff op of verf je het alleen?
ik heb ze met de hand zitten schuren. de schade's die te diep waren heb ik met plamuur nagelopen. en dan weer goed schuren.
velgen in de grondverf en in de kleur daarna nog blanke lak.
Je velgen heb ik gister al moge bekijken op het NCN forum.
Zien er ZEER goed uit.
en nankang banden zijn nog lang niet zo slecht, heb ze onder mij zomer wieletjes :D
Citaat van: micra-SR20DE-K11 op 26 januari 2010, 18:05:46
ik heb ze met de hand zitten schuren. de schade's die te diep waren heb ik met plamuur nagelopen. en dan weer goed schuren.
velgen in de grondverf en in de kleur daarna nog blanke lak.
Zozo, netjes gedaan! Veel werk of niet?
Citaat van: Cookiebox op 26 januari 2010, 19:42:34
Citaat van: micra-SR20DE-K11 op 26 januari 2010, 18:05:46
ik heb ze met de hand zitten schuren. de schade's die te diep waren heb ik met plamuur nagelopen. en dan weer goed schuren.
velgen in de grondverf en in de kleur daarna nog blanke lak.
Zozo, netjes gedaan! Veel werk of niet?
ongeveer 2 avonden werk.
lekker plat
(http://img391.imageshack.us/img391/744/17wx3.jpg)
185/35 r17
(http://img9.imageshack.us/img9/2853/afbeelding243bewerkt.jpg)
die 165 is wel lekker plat, maar dan heb je weer de grip van orgineel ^-^
rijdt dit nog wel normaal??? heb echt het idee dat het de wegligging niet ten goede komt...
vanavond de panhard rod geplaatst en ook de OZ velgen eronder gezet.
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-E7DOBFFG.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FCOQJUM6.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WRNJBKJV.jpg)
fantastisch vent, je bent er maar druk mee!
Die foto van de lupo is genomen in Arnhem, Maar ziet er echt netjes uit!
die eertse foto boven die lupo wordt de band verkracht zowat.
ziet er zeer goed uit Piet, vond naar mijn smaak die 17spaken mooier.
zal ook ens ff kijken of ik dat kan beunen onder micra :D ;)