Zó, tóch maar een projecttopic..
Vandaag was het zo ver...
Ik naar Roermond (naar The Legend), daar werd ik opgehaald..
Even geld gestort en auto (met moeite voor het zoeken naar een postkantoor) overgeschreven..
Tijd om naar Zwolle te karten...
Over de auto:
Nissan Micra K11 Super S 1993
- 155.000 KM
- respectievelijke 75PK
- APK tot 04-02-2011
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-JHKEGVRV.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-4XPAUB3R.jpg)
Wonderbaarlijk, het autotje rijdt perfect! Afgelopen week heeft ie nog een nieuw gasklephuis met MAF gekregen..
In Zwolle werden de goede vermoedens bevestigd, hij is nog zuinig ook..
Ik moest voor de 310 kilometer die ik gereden had, 14,95 liter euro 95 aftanken..
Da's dus meer dan 1:20!!!
Érg aardige verkoper en vrouw, geweldige service! De auto komt uit een warm nest bij een liefhebber vandaan, en dat zie je!
Ik begin dit steeds leuker te vinden ;D ;D
Plannen met deze auto?
- Genoeg, maar dat zie je vanzelf... Ik praat liever achteraf dan vooraf alles aankondigen waarvan de helft niet komt...
Hij ziet er nog goed uit voor eeen Super S en met de orginele velgen er nog onder in een ander kleurtje is ie nog compleet ook.
mischien datje 1 dingetje vor de toemkomst aan ons kan vertellen.
heb je ook nog foto's van de achterzijde toevallig?
veel plezier mer de kartwagen :D ;D
grt Patrick
Hij ziet er erg netjes uit.
Dankjewel..
Op foto's ziet ie er misschien strak uit, op het blote oog is het niet echt goed..
Blanke lak laat op meerdere plekken los en hij is dof rood..
Ik ga een keertje poetsen, maar er moet zeker wat met de lak gaan gebeuren..
Dat gaat dus ook gebeuren ;)
@Patrick: Het zijn niet de orginele velgen.. Het zijn orginele 100nx/Sunny GTI velgen en dan gespoten ;)
hmm jammer is dat als het in de lak zit, ik had het ook, dan is je auto goed in orde en dan gaat de boel afbladeren of roesten. Balen is dat
Zó,
Aankomende zaterdag naar Hannover (Duitsland) om wat spullen voor de K11 te halen die ik Nederland niet verkocht worden. We moeten er toch maar even wat speciaals van maken denk ik zo...
Foto's later, ik wil pas showen als ik in bezit heb ;)
Ook maar ff kijken of mijn 17" velgen (205 breed) er onder passen... En of ie dan nog omlaag kan :P
Mooie Micra en in een van de betere uitvoeringen.
Succes ermee! :)
Duitsland heb je inderdaad veel meer voor de micra, dan hier. Ben benieuwd!
Verlagen gaat je niet lukken als je 17" eronder doet, tenminste dat heb ik van horen zeggen.
Citaat van: MicraMuts op 01 april 2010, 10:17:09
Duitsland heb je inderdaad veel meer voor de micra, dan hier. Ben benieuwd!
Verlagen gaat je niet lukken als je 17" eronder doet, tenminste dat heb ik van horen zeggen.
Ik zeg: Try before you die...
Ik heb nog mooie velgen liggen namelijk
17´´ inch velgen er onder is echt het max er onder vind ik, maar we zien het wel als de velgen er onder ziten.
grt Patrick
Helaas gaat Hannover ff niet door...
Vandaag even een belletje naar Duitsland gedaan, blijken die knakkers vrij te zijn tot en met dinsdag.. :'(
Nu wachten op een ander moment dat ik daarheen kan gaan!
17 inch en verlagen kan wel.
had ik met de micra ook.
(http://img228.imageshack.us/img228/3834/micraop17inch.jpg)
Loopt dan niet alles aan?
Hele dunne oncomfortabele bandjes moet het te doen zijn? Iets in de richting van 30?:P
het aanlopen viel wel mee hoor, maar het heeft niets over. :P
Vandaag was het Micra klusdag!
Ik had onverwachts een dagje vrij, en wat is er dan leuker om even de mouwen op te stropen en aan de slag te gaan aan je eigen kartwagen.
Wat was de planning:
- Verlagen
- Velgen passen
- Poetsen
- Interieur terug inbouwen
- Garage opruimen en ordenen
Nou, aan de slag.
De Micra is een heerlijke auto om te verlagen. Ik ben nog nooit zo snel klaar geweest met het rondom verlagen van een auto.
Achterkant was eerst aan de beurt..
Ik had een mooi nieuw setje 40/30 verlaging binnen gekregen:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8JOUBKZU.jpg)
De achterkant verlagen was echt een koekie eitje zeg..
Schokbreker los..
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZDYHDVAE.jpg)
Opkrikken
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-V6G3J8JY.jpg)
Beetje kracht, en hopla! orginele veer eruit!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZU6HQBBJ.jpg)
Nieuwe veer is wat korter, dus makkelijker weer terug te plaatsen..
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MPOZO3DE.jpg)
Check op de achtergrond de veerpootbrug voor de achterkant ::)
Nou, 1, 2, HOP! daar zat ie.. :P
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JKZGM4GP.jpg)
Nou, de andere kant was natuurlijk ook zo gedaan en de achterkant was 3 cm verlaagd. Vang een glimp op van de mooie blauwe veertjes
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UXVM7MBX.jpg)
De auto stond met zijn neus de garage uit.
Hier nog een fototje.. Wat is het heerlijk te werken in je eigen garage zeg!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FPOQW3X8.jpg)
Links staat mijn andere projectje: een aprilia SR Ditech
De voorkant verlagen is wat meer werk, want daarvoor moeten de schokbrekers er echt even onder vandaan.. Maar ook dit ging gemakkelijk (al had ik wel wat zwaarder gereedschap nodig)
Alles past perfect!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-C7F3NW6F.jpg)
Er is even een groot verschil te merken tussen de orginele, en verlagingsveer..
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4HJUTPM8.jpg)
Plop!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GBX3MBTA.jpg)
Nou, Zó zag de auto eruit na het verlagen op 14"
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DDQPGOPF.jpg)
Toen mocht er gepoetst worden, en hard ook!
Gelijk ben ik even op zoek gegaan naar mijn Limited 17" velgen en ik kon niet laten ze te plaatsen.. Hier het resultaat:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZLDIGSIM.jpg)
Wie zei dat 17" niet mooi staat onder een micra?
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JBVR7DPY.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PYQL8PWA.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WKETCLFJ.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-M3TVJWL6.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DY4BXKR6.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UOJ6OVZR.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ECTHBOQS.jpg)
Ik heb nog even de timing gecheck met mijn timinggun, en deze stond op 12 graden. Het WPH zei dat 15 graden standaard is voor de CG13DE, dus heb hem een graadje vroeger gezet (16 graden)... WOEI! Dat merk je.. :D :P
Dat was het voor nu..
Er gaan nog hele mooie modjes komen!
Er is weer van alles in aantocht!
Over 2 weekjes eerst een grote beurt!
mooi! :duim:
Mooi hoor :duim:
Lopen de velgen eigenlijk nog aan of niet?
bij kuilen ja :P
ziet er netjes uit!
THNX
graag gedaan
Super mooi !! :-)
nice die verlaging! welk merk veren zijn het?
die velgen zijn wel mega gaaf eronder alleen vraag ik me af of dat nou heel fijn zal rijden...
de bandomtrek is nu ook veel groter!! is dat geen probleem dan?
maar het ziet er zeker gaaf uit :duim:
ik ben ook weer aardig bezig geweest check me update maar ^-^
groetjes davey
die 17" staan egt super onder je micra,zeker met die verlaging. :duim:
groeten albert wietze
Goed bezig Jeroen! Een Micra is echt een super-wagentje om mee te scheuren! Door het lage gewicht is iedere extra pk zeer aanwezig en merk je dat meteen!
Met die verlagingsveren rijdt je Micra meteen als een sportwagen, want die oem veren zijn echt verschrikkelijk!
Leuk te lezen jouw topic, en ben benieuwd wat het nog meer voor "mods" gaat brengen!!
gr Chrismo
Aloha,
dat ziet er echt strak uit zeg :duim:!
Die grote sloffen misstaan hem zeker niet.
Toedels,
Emiel
Hier zijn we weer..
Het project topic gaat dan wel niet zo hard, de Micra (en het werk daar aan) wel!
Er is afgelopen tijd een hoop gebeurd, en er gaat binnenkort een hoop gebeuren!
Laten we beginnen in chronologische volgorde:
Met Hemelvaart was ik bij Piet in Drachten
Hier had ik een leuk pakketje aan spullen klaarstaan:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AIWHLG4W.jpg)
Dé grote beurt ja!
Ik had klaar staan:
- Versnellingsbakvloeistof
- Olie + Filter
- Luchtfilter
- Brandstoffilter
- Rotor
- Verdelerkap
- Bougies
- 2 nieuwe complete aandrijfasjes
Ook zie je op de foto een CV met afstandbediening-in-klapsleutel-set, en rode neon voor bij de voeten. Hiermee gingen we dezelfde dag aan de slag!
Was de grote beurt nou zó hard nodig? JA! Check alleen al mijn luchtfilter... :o Lelijk zwart:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SLEB3NA4.jpg)
Hup, Bougies eruit die vielen wel mee!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Z3TF8KFX.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EMIEAF4K.jpg)
Aandrijfassen eruit na het aftappen van de versnellingsbakvloeistof.. Deze moesten beiden vervangen worden door kapotte homokineten
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PYKK4XWT.jpg)
Nieuwe Rotor + verdelerkap
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QWXJCXZF.jpg)
Toen kwamen we er achter dat er een klein lekje was. deze was afkomstig van de achteruitrij opnemer. Deze sensor zelf was niet kapot, maar de behuizing wel... Dus hup, een vervangende!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DHWCNIS6.jpg)
Nou, grote beurt klaar!
Verder met de centrale deurvergrendeling!
Motortjes plaatsen:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CBEQLWOA.jpg)
Draden netjes verwerken met soldeerbout en krimpkous!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XYWB8W4Z.jpg)
En toen de dradenbende monteren van de CV ontvanger ed
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-V3CBHNIZ.jpg)
De rode neon is ook geplaatst en gaat aan bij het openen van het portier.. Helaas is hier geen foto van..
Op mijn weg terug van Drachten begon de Micra een klein beetje te schokken. Dit probleem begon de dagen daarna erger te worden en de toerenteller begon te dansen. Dit kon verschillende oorzaken hebben. Slecht lopen heeft vaak met de MAF te maken, maar het signaal voor de toerenteller komt van de distributeur.. Dus op Ebay een distributeur besteld..
Ondertussen langs Freek (NCN) en na een ritje aan de computer besloten de MAF opnieuw te solderen..
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FTLFBWKM.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WEK7TMOS.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8PONXHYO.jpg)
Dit hielp helaas niet.
Zelfs het plaatsen van een nieuwe distributeur hielp niks.
Uiteindelijk maar een andere ECU van de sloop gehaald, en verrek.. na enige KM's werd het probleem minder en tot op heden heb ik geen problemen meer gehad!
Hoppa!!!
Verder met de gein..
De Micra gaat onder het mes...
Er wordt veel veranderd aan:
- De remmerij
- Motorisch
- Uiterlijk en lak
- Velgen
- onderstel
- In car audio
En met veranderingen bedoel ik... GROTE VERANDERINGEN!
Alles wordt pas gepost nadat het gedaan is, ik ben namelijk niet iemand van grote woorden vooraf. Jullie zien het vanzelf wel!
Wél krijgen jullie alvast een preview van de velgen die ik ga monteren. De kleur wordt wél anders, en ook komen er andere banden op...
Huidige velgjes
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SO7GNEFK.jpg)
En dan nu de nieuwe... vandaag aangeschaft!
Maten: 205/40/16 banden op 16" velgen ET35 en 6,5J
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TE6E7YZL.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3OP7WYET.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NGMLVUWY.jpg)
Ghehehe...
Dit worden de daily velgen. De huidige 14" krijgen winterbanden en de 17" velgen die ik heb komen erop tijdens shows ed.. Ze worden toch té zeldzaam namelijk..
Verdere upgrades ed zien jullie vanzelf. Ik kan jullie wel zeggen... er is een hoop onderweg naar mijn garage!
ziet er goed uit zo.
ben benieuwd wat er aan ice in gaat komen.
grtz.
Citaat van: Bahamut op 05 juni 2010, 00:28:48
ziet er goed uit zo.
ben benieuwd wat er aan ice in gaat komen.
grtz.
Kwaliteit!
:duim: :duim: :duim:
Aloha,
dat ziet er gelikt uit zeg!!!
We zijn benieuwd naar de rest ^-^.
Toedels,
Emiel & Andrea
ziet er superieur uit zo te zien, en met die daily velgen ziet het er ook gewoon keigaaf uit hoor.
komt er ooit nog eens een vette jap pijp onder?
kan je voor de ice een tipje van de sluier op lichten?
grt PAtrick
Citaat van: Red Racer op 05 juni 2010, 10:34:03
ziet er superieur uit zo te zien, en met die daily velgen ziet het er ook gewoon keigaaf uit hoor.
komt er ooit nog eens een vette jap pijp onder?
kan je voor de ice een tipje van de sluier op lichten?
grt PAtrick
Ik licht nog niks op, want niet alles is nog zeker...
Ik ben namelijk iemand die pas over dingen praat als het echt gaat gebeuren (ik moet het dus al gekocht hebben dan)
Omdat ik nieuwe dingen gekocht heb waar ik al wél over kan vertellen, komt hier een praatje over de eerste complete Mod:
Om 7.00 vandaag vertrokken in de Micra..
Ik had een afspraak staan in Duitsland, want ik wil iets hebben wat mij (redelijk) uniek maakt. Na mijn weten heeft één andere Micra het ook. En da's die van Har (the_mini_R) van NCN..
Het gaat natuurlijk over de remmen..
Mijn huidige remmen bestaan uit massieve remschijven voor en trommelremmen achter..
Wie heeft trommelremmen eigenlijk uitgevonden? het straalt totaal niks uit.. Als mijn Micra straks snel wordt, dan moet hij ook die indruk geven..
Vandaar:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-X4BDNLDW.jpg)
Een complete K11 Super S achteras mét schijfremmen (duitse Micra's super S hebben ABS met schijven achter)
Er moet nog veel aan gebeuren.. De remmen worden gereviseerd, de rubbers vervangen, nieuwe schijven en blokken geplaatst en alle delen worden gestraald en gepoedercoat..
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZLWZZZWK.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FFGPKV43.jpg)
Ook worden de remmen voor aangepakt. Hiervoor zijn ook al vele onderdelen binnen..
Het Plan:
- 1.6 Remklauwen voor, al in huis, gezandstraald, gereviseerd en gespoten WIT
- Mintex remblokken voorzijde (al in huis)
- Gegroevde en geperforeerde schijven voor 1.6, Onderweg naar NL
- Achteras met schijven
- Nieuwe schijven/blokken en gereviseerde klauwen (zandstralen en wit spuiten)
- As gezandstraald en gecoat
- Nieuwe handremkabels
- Speciale remvloeistof
Met de as in de auto wilde ik snel weer naar huis.
Gelukkig was ik in Duitsland mét de mogelijkheid door te rijden..
Foto is genomen op vlak wegdek, zonder in iemands slipstream te rijden, met misschien wind mee en op 16" velgen met 205/40/16 bandjes
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BUOP6CMB.jpg)
Komisch...
Ik houd jullie op de hoogte!
:duim: :duim: :duim: stoer!!!
Grappig is dat he? Bergje af wind in de rus is ook lekker hoor.
zozo he een micra met schijfremmen rondom.
ik denk sat ik maar eens een super s uit duitsland ga halen voor de verandering.
het wordt wel wat jeroen dat geloof ik wel.
ik denk ook wel dat het wat wordt...
Ik sta altijd garant voor leuke modificaties
Deze dus ook, vandaag gespot ;) leuk wagentje man ;)
We zijn weer verder..
Remmerij:
Voor de voorkant is binnen:
- Gestraalde remklauwen
- Hittebestendige witte verf
- Mintex remblokken
- performance remschijven
- revisie set
- nieuwe ontluchtings nippeltjes
Dit is een kwestie van opbouwen en monteren
Voor de achterkant:
- Achteras ontdaan van schokbrekers, stabilisatorstang, draagarmen, rembrackets, remleidingen, ABS leidingen en ABS sensors
- Polyurethane rubbers binnen voor de draagarmen
- Nieuwe ontluchtings nippels
- Handremkabels Zijn momenteel onderweg vanuit Duitsland
- Remklauwen achter Zijn momenteel onderweg vanuit Duitsland
- gegroefde+geboorde performance remschijven Worden custom gemaakt in de VS, heb net de maten doorgemaild..
Voordat dit alles klaar is voor montage, moet de achteras die nu kaal is gestraald en gepoedercoat worden. de gehele achteras wordt rood..
De remklauwen en brackets worden ook gestraald en met hittebestendige verf wit gespoten
De draagarmen worden ook wit en tegen de tijd dat alles gemonteerd wordt, wil ik nieuwe gasdempers voor en achter plaatsen.
Verder zijn er andere projecten aan het lopen:
- De 16" velgen zijn ontdaan van hun banden en ben ik aan het schuren zodat ze mee kunnen naar de poedercoater
- Voor banden ben ik al flink aan het snuffelen, misschien wil ik een andere maat achter dan voor
- Ik heb een nieuwe 2" middendemper binnen en nieuwe 2,25 inch einddemper, deze komen op een custom 2" uitlaatlijn
- Heb een nieuwe BOSS audio radio en Phoenix Gold versterker, dus de audio gaat ook flink aangepakt worden.
Dat allemaal later, eerst de remmen + onderstel.
Plaatjes bij verhaaltje komen nog...
klinkt goed,
Er lopen nu wel veel projectjes aan mijn Micra..
Het blijft nog even spul verzamelen en dan gaat er van alles verbouwd worden.
Ik ben momenteel bezig met:
- In Car Entertainment
- Remmen
- uitlaatsysteem
- CAI
en gister kwam er wat anders op mijn pad, wat ik zojuist heb opgehaald..
Voordat er een andere motor in de Micra komt, wil ik nog ff aanklooien met de CG13DE.. We gaan dus wat tunen...
Komt ie, ik ben er trots mee!!
CAT Cams nokassen voor de CG13DE!!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DTK833VE.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4JT8NXZS.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CREVJV7H.jpg)
Specs:
OEM:
Duratie IN: 222 graden
Duratie EX: 222 graden
Kleplift 7,94mm
CAT Cams (1601204 cams)
Duratie IN: 270 graden
Duratie EX: 270 graden
Klepspeling IN: 0,25mm
Klepspeling EX: 0,25mm
Kleplift: 7,98mm
Het zijn vrij heftige nokassen, dus de compressie wordt ook aangepast.
Hierover later meer!
:duim:
Klinkt allemaal heftig!
Voorlopig verveel je je dus niet ^-^.
Toedels en succes,
Emiel
Nou succes ermee, je gaat er wel echt voor! haha
Wow, ziet er inderdaad vet uit allemaal!
Als ik dit zo zie, wil ik ook wel leren sleutelen :D
Citaat van: syrek op 30 juni 2010, 09:50:49
Wow, ziet er inderdaad vet uit allemaal!
Als ik dit zo zie, wil ik ook wel leren sleutelen :D
dat heb ik ook, maar ik blijf altijd maar van die motor af enzo..
tja, je moet gewoon leren door te doen.
Ik ging net een jap style einddemper monteren... Natuurlijk gaat dat nooooit in een keer goed als je nog de standaard einddemper eronder hebt..
Auto opkrikken, wiel eraf en toen ik de einddemper een tikje gaf brak ie al af bij de flens..
Toen moest ik noodgedwongen met mijn slijptol onder de auto de flenzen van elkaar slijpen :s :s
De bouten waren al zover verroest dat er niks meer mee te beginnen was..
Maargoed.. nieuwe einddemper zit eronder en ik ben zéér tevreden!
gefeliciteerd met je nokken aanwinst ze zijn je gegund... hopen dat je dit keer meer geluk hebt met je auto dan je nx
Citaat van: Defqon op 30 juni 2010, 18:55:51
gefeliciteerd met je nokken aanwinst ze zijn je gegund... hopen dat je dit keer meer geluk hebt met je auto dan je nx
Het voelt niet gegund.. Laat dat duidelijk zijn..
En over de stangen voor de achteras: Ik regel mijn eigen zaakjes wel.. heb jou niet nodig
Een plaatje bij het volgende daadje..
Ik heb even een jap style einddemper gemonteerd, en mijn OMP veerpootbrug erop gezet..
Einddemper was een kloteklusje omdat alles nog standaard is en sinds 1993 nooit vervangen, de veerpootbrug was een eitje..
Daarbij heb ik de Micra ff gepoetst voor de vliegermeeting dit weekend..
Moet ook gebeuren hé? ;)
De uitlaat:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Q3YHR4TS.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DAHSIGYG.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Q4KNGV34.jpg)
De veerpootbrug:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YFOGCD7I.jpg)
Jaja, onder de motorkap is alles nog lelijk... Gaan we aanpassen ;)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WZJUF8OH.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UVOAC6G8.jpg)
En de auto totaal:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EIC8COWY.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-48PYJEIB.jpg)
En ik bij de Micra:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MD8EMEFK.jpg)
En op de Micra
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CAMLTZUY.jpg)
Tot zover de tussendoor-updates
Mooie uitlaat!! Die wil ik ook! ::)
Aloha,
:duim:dat ziet er goed uit, die einddemper!!
Dat gaatje wat er onderin zit is dat voor een DB-killer?
Dat had ik namelijk bij de motor ^-^, dus ik probeer ff technisch te doen :-[
Toedels,
Emiel
Citaat van: MicraMuts op 01 juli 2010, 19:49:40
Mooie uitlaat!! Die wil ik ook! ::)
Die stond hier te koop. Deze heeft hij van Swordfish overgenomen.
Je had hem dus kunnen kopen.
Ziet er goed uit!
Gebeurt er nog wat aan de micra?
En dan loop je tegen een tweede motorblokje aan...
Ik kon voor een geweldig en ongelovelijke prijs een 1.0 (CG10DE) bemachtigen.
Dit blok heeft standaard 55PK en is voorzien van coil packs in plaats van bougiekabels en verdeler.
Nu denkt iedereen vast: "owjee, Jeroen gaat van een 1.3 naar 1.0?!?!"
Nee, dat is niet het plan.
Aanvankelijk dacht ik de 1.0 om te gaan bouwen naar 1.3, en als die klaar is over te zetten in de micra. Maar dit nieuwere type motor monteren (met coil packs) zou betekenen dat ik ook een andere motorkabelboom, ecu, wat sensoren en versnellingsbak zou moeten vervangen voor anderen. Dat gaat hem dus niet worden.
Wél gebruik ik een bepaalde onderdelen voor mijn 1.3, namelijk de zuigers..
Nu een stukje informatie over de zuigers uit een 1.0 en 1.3:
Een 1.3 heeft een compressie van 9,5:1
Die compressie maakt hij met zuigers zoals in het midden van de volgende foto.
Dit zijn orginele CG13DE zuigers
(http://www.micra.org.uk/attachment.php?attachmentid=13610&d=1254160191)
Je ziet dat er op het oppervlak van de zuiger een verdieping zit. Links op de foto zie je een 1.0 zuiger, deze heeft geen verdieping, en is dus vlak...
Nu wat informatie over compressie en wat het nou precies inhoudt:
De zuiger zelf zet een bepaalde druk in je cilinder als hij omhoog komt. Dit is je compressie. letterlijk gezegd is je compressie je einddruk vlak voor je ontstekings moment. Hoe kleiner je de ruimte die 'compressed' wordt maakt, hoe hoger de compressie zal zijn.
Hoe hoger je compressie, hoe hoger je eindtemperatuur zal zijn vlak voor je ontstekingsmoment. Je mengsel kan door deze hitte nog wel eens uit zichzelf gaan ontbranden, dit heet dan pingelen.. Dit wordt voorkomen door brandstoffen met een hoger RON gehalte (euro 98 bijvoorbeeld). Deze brandstoffen zijn door een hoger octaangehalte beter bestend tegen hitte..
Als je motor een hogere compressie (dus hogere druk) heeft, kan hij meer mengsel samenpersen, waarna de ontbranding groter is en je aantal PK's dus toeneemt. Natuurlijk zal hij ook meer mengsel gaan aanzuigen, maar voor het beste resultaat zul je de brandstoftoevoer moeten laten toenemen.
Mijn nokassen (die een langere tijd openstaan) hebben een gunstiger effect op motoren met een hoge compressie. 1+1= nog altijd 2 en als je motor meer mengsel kan samenpersen kun je ook meer mengsel toevoegen. met de standaard compressie houdt het verhogen van het mengsel een keer op, en zul je een onverbrande verbranding krijgen.
Met een hogere compressie kun je in verhouding meer mengsel tot ontbranding brengen en zal je aantal peekaas stijgen.
Compressie verhogen kun je op bepaalde manieren bereiken; Je kunt een paar milimeter van je onderblok laten halen (natuurlijk aan de kant van de koppakking), hoge compressie zuigers plaatsen of je kop laten vlakken. In alle gevallen zal de ruimte in je ontbrandingskamer afnemen. Kleinere ruimte met dezelfde slag van de cilinder zorgt voor een hogere druk, dus hogere compressie.
Terug naar mijn verhaal:
als mijn 1.3 motor de zuigers van een 1.0 zal krijgen, dan zal dat de compressie verhogen. Het kleine holling op de 1.3 zuiger wat bij de 1.0 zuiger vlak is maakt een groot verschil.
Natuurlijk zijn er allemaal berekeningen voor om uit te rekenen maar die zal ik jullie niet om de oren gooien.. Het resultaat van de 1.0 zuigers in mijn 1.3 is een compressie van 11,1:1, in plaats van de standaard 9,5:1
Wat gaat er dus gebeuren?
- CG13DE motor
- Kop vlakken
- Stalen koppakking
- Nieuwe kopbouten
- 1.0 zuigers
- Cat Cams nokassen
- GA16 injectoren
- GA15 of GA16 trottlebody
- GOEDE olie
- Nieuwe drijfstanglagers
- motor spuiten
- grotere radiateur
- olie temp/druk en watertemp meter
Waarom? Omdat het kan.. Een GA16 swappen is misschien goedkoper, maar da's niet de sport..
Tot zover mijn verhaal, hopelijk hebben jullie er wat aan!
Zo'n dikke soort einddemper heb ik er ook onder zitten, en buldert lekker. :P
Jouw verhaal over de compressie snap ik helemaal en ben zeer benieuwd naar het eindresultaat. :)
Hou er wel rekening mee dat standaard zuigers minders sterk zijn,ik weet niet tot hoe veel pk je wilt gaan?
Meestal revive je ook hoger in het toeren wat ook meer belasting op je drijfstangen geeft, voor niet veel geld kan je deze laten shot peening,weet je zeker dat die niet afbreken.
Lekker duidellijk :duim: altijd leuk om zoiets te weten.
Dit betekend dan ook dat je benzineverbruik omhoog gaat?
En wat is je schatting wat je hier mee kan bereiken aan pk's?
Dankje voor de tip Challenge! Wie weet doe ik dat gelijk ff
Verwachte aantal PK's? Ik roep niks tot hij van de testbank afrolt
wat anderen vooraf zeggen moeten ze zeggen maar ik lach pas als het goed werkt en ik kan aantonen hoeveel Pk erin zit
Nee snap ik, maar ik neem aan dat je wel mikt op een bepaald aan pk's winst.
Het lijkt me sterkt dat je alles best vind wat er dalijk uit komt.
Ik gok zelf dat je rond de 120 pk wilt uitkomen?
Ik kwam zelf op 105 en het blok zelf is zo gemaakt toen voor een pk of 120 en dat zal ook ongeveer bij jou zijn met de specs die jij hebt.
Maar ik gok toch dat jij ook pas boven de 4000rpm wat gaat merken van de nokken,kleine motoren moeten meer toeren maken.
dat ik meer toeren moet maken om wat te merken is zeker waar, we gaan het wel zien allemaal..
Wat had jij destijds aan je blok gedaan dan?
Nismo cupzuigers(hoge compressie),305 graden nokkenassen,nismo klepveren,spaghetti spruitstuk.
We konden toen de tijd niet de toeren omhoog brengen op een goedkope maniervandaar dat ik maar op 105 pk zat.
Blokje rijdt nu nog steeds rond :)
Citaat van: Joery-Joery op 03 september 2010, 18:24:03
Nee snap ik, maar ik neem aan dat je wel mikt op een bepaald aan pk's winst.
Het lijkt me sterkt dat je alles best vind wat er dalijk uit komt.
dat is het leukste wat er is iets bouwen kijken of het hard gaat en dan helemaal verast staan als het vermogen veel hoger is dan dat je denkt
:)
nice project jeroen gaan we ff in de gate houden volgende maand zelf met de micra beginnen
cheers
vind die rood witte velgen echt super mooi, past ook bij het geheel
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat :duim:
Komt helemaal goed!
Het wordt serieus tijd, tijd voor wat nieuws en tijd om mijn projecttopic eens up te daten..
De Micra is nu nog zoals we hem kennen, maar gelukkig heb ik binnenkort tijd de boel eens flink te verbouwen!
Ik date in verschillende stappen op, beginnende met mijn motoren verzameling:
Er worden twee motoren opgebouwd. Motor project 1 neemt eerst plaats in de Micra en vervolgens gaan we verder met motor project 2.
Motor project 1:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LPGCWK68.jpg)
Sorry voor de crappy picture..
Hier zien jullie links een CG10DE (Micra 1.0i) en rechts een CG13DE (Micra 1.3i). Uit de 1.0 komen de zuigers en deze worden geplaatst in de 1.3i.
Met een gevlakte kop en een afgevlakt onderblok haal ik hiermee een compressie van 11,5:1
Wat komt er op en heb ik al in huis?
- 0,5mm Stalen koppakking custom made
- Race bougiekabels
- rondom nieuwe pakkingen
- Cat cams snelle nokassen
- 1.0 zuigers
- 1.6 trottlebody
- 1.6 injectoren
- Cai
- Walbro benzinepomp
- 2" middendemper
- 2" carbonnen einddemper (Jap style)
Wat moet ik nog bestellen?
- Brandstofdrukregelaar
- Janspeed spruitstuk
- Koppeling
- Zuigerringen
- Drijfstanglagers
- andere 1.3i bak
- custom 2" uitlaat buigen/bakken
Wat doen ik optisch met het blok?
- Blok spuiten
- Overige onderdelen naar de zandstraler voor behandeling en dan spuiten
- Custom kleppendeksel
Doel?
- 110 PK zou leuk zijn!
Status:
Het CG10DE blok is uit elkaar. De zuigers zijn gedemonteerd. Echter waren deze aangekoekt van de olie... Schoonmaken is dus een pre!
Hier zie je het resultaat van te heet geworden (slechte) olie...
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BGRTLIZO.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-66JCZ6MP.jpg)
De zuigers zijn gelukkig niet te heet gelopen en hebben verder geen beschadigingen. De zuigerringen zijn wel aan vervanging toe. Dit wilde ik sowieso al doen uit voorzorg..
Motorproject 2:
Uiteindelijk krijgt de Micra een heel ander type motorblok:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7LYZL64V.jpg)
Na een Amerikaanse 100nx gekocht te hebben ben ik de gelukkige eigenaar van het volgende motorblok:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-G6GYEXVY.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HAARBEMZ.jpg)
Een USDM GA16DE NVCT (ECCS) met 115pk. Inclusief kabelboom en bak ed.
Helaas moet er aan deze motor veel gebeuren voordat ie in de Micra gaat..
Hier ging de oude 100nx richting de sloop..
Roest in Peace!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YUPAGIBZ.jpg)
Wat gaat er met het blok gebeuren?
- Nieuwe krukashoeksensor
- Nieuwe lambdasonde
- Kabelboom opnieuw solderen
- Custom made scherpe nokken
- Head skin en kop vlakken
- Nieuwe kleppen
- Nieuwe Krukaslagers en drijfstanglagers
- 2.0 injectoren
- Walbro brandstofpomp
- Nistune daughterboard
- 1.3i bak met 1.3i aandrijfassen
- 2" pacesetter header
- 2" uitlaatsysteem
- Racekoppeling
Zo blijven we bezig...
Upcoming updates:
- Remmerij
- body en suspension!
:duim:
klinkt allemaal heftig!!
Je hoeft je in ieder geval niet te vervelen met die lange winter-avonden ^-^
Toedels en sleutelze,
Emiel
Genoeg te doen dus. :duim:
lekker sleutelen word dat
past dat trouwens 1 op 1 of moet je net als challange ook ophanging van blok aanpassen etc
Wat ik me toch afvraag, waarom zoveel geld en moeite in die blokken steken als een sr20 dan ook kan? Dan heb je meer vermogen, meer potentie en meer betrouwbaarheid?
Uiteraard respect voor het werk!
Citaat van: nismo op 09 december 2010, 21:21:18
Wat ik me toch afvraag, waarom zoveel geld en moeite in die blokken steken als een sr20 dan ook kan? Dan heb je meer vermogen, meer potentie en meer betrouwbaarheid?
Uiteraard respect voor het werk!
Een SR20 is veel zwaarder in vergelijking met een GA16, deze weegt maar een paar kilo meer dan een CG13 blok.
Pk's zijn niet alles...
Dat snap ik, is natuurlijk maar net wat je er mee wilt doen natuurlijk.
GA blokken zijn ook wel aardig zwaar,ik had dan voor de 2.0 gegaan meer mogelijkheden,is wel meer werk,maar ook een leuke Challenge!
Maar ben benieuwd naar het eindresultaat!
Citaat van: nismo op 09 december 2010, 21:21:18
Wat ik me toch afvraag, waarom zoveel geld en moeite in die blokken steken als een sr20 dan ook kan? Dan heb je meer vermogen, meer potentie en meer betrouwbaarheid?
Ik ga voor uniek zijn...
Daarbij heeft de GA16 die ik heb al 115PK standaard, dat blijft natuurlijk niet standaard. Betrouwbaarheid vind ik persoonlijk bij de GA16 hoger..
En ondertussen verzamelen we lekker verder!
Gister mogen ontvangen:
- Nismo aandrijfassen!
Gloedjenieuw! Met nismo homokineten!
Dat kan teminste genoeg PK's hebben! Nu nog een goede Vbak... :p
mooie aanwinst
Voor de liefhebber hier toch wat foto's:
Ze zijn wel zwaarder dan normale aandrijfassen, dat is duidelijk voelbaar..
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QWXBCCYQ.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4UEEWI7L.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JIXMH44K.jpg)
Typenummers kloppen, assen zijn nieuw echt rete duur, eigenlijk onbetaalbaar maar ik ben er echt superblij mee! (natuurlijk heb ik geen nieuwprijs betaald)
netjes hoor! hoe krijg je het weer voor elkaar om zulke unieke onderdelen te vinden!
Citaat van: Jeroen330 op 10 december 2010, 08:46:01
Citaat van: nismo op 09 december 2010, 21:21:18
Wat ik me toch afvraag, waarom zoveel geld en moeite in die blokken steken als een sr20 dan ook kan? Dan heb je meer vermogen, meer potentie en meer betrouwbaarheid?
Ik ga voor uniek zijn...
Daarbij heeft de GA16 die ik heb al 115PK standaard, dat blijft natuurlijk niet standaard. Betrouwbaarheid vind ik persoonlijk bij de GA16 hoger..
En ondertussen verzamelen we lekker verder!
Gister mogen ontvangen:
- Nismo aandrijfassen!
Gloedjenieuw! Met nismo homokineten!
Dat kan teminste genoeg PK's hebben! Nu nog een goede Vbak... :p
Betrouwbaarheid ben ik het niet helemaal over eens. Uniek is net hoe je het bekijkt. Ik bedoel dat niet vervelend ofzo hoor, vind het wel gaaf dat je dat gaat doen, maar denk dat je meer voor wegligging gaat met lekker vermogen of niet? Want dan is een GA16 idd een verstandigere keuze.
Overigens, super dat je die aandrijfassen hebt weten te fixen! Via ebay of heb je iemand in japan gecontacteerd?
Misschien eens kijken of ze bij OS Giken voor de micra ook internals maken voor de Vbak van de micra. Voor de skylines (en nog een aantal nissans) hebben ze speciale internals. Zo kan je bij de sky's de 1e t/m de 5e of 6e versnelling(en) vervangen waardoor ze bijna onverwoestbaar zijn.
Damn, ik ben van een jonge dude met verlaagde auto naar een opa op 4x4 hoogte gegaan.
Ja, je hoort het goed, de micra heeft vandaag orginele veren + dempers eronder gekregen..
Dit omdat de Intrax schroefset helemaal uit elkaar gaat voor een grondige restauratie..
rij eigenschappen van de orginele veren+dempers?:
RAMP-ZA-LIG
Ongelovelijk, ik heb er geen goed woord voor over.. Alsof je balancerend op een grote skippybal door een grote bak pudding rijdt... Vreselijk, vaag, lelijk, maf, dwijlend, gevoelloos, traag van reactie en bovenal: gevaarlijk!
Ongelovelijk dat Nissan dit ooit zo heeft kunnen leveren...
Dit filmpje is het enige dat mijn wegligging en gevoel in de bochten kan beschrijven:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=BSaIv_5-Mho
Zo, ik ben er klaar mee :P
Citaat van: Jeroen330 op 14 december 2010, 18:21:13
Dit filmpje is het enige dat mijn wegligging en gevoel in de bochten kan beschrijven:
;D
Ja, die uitzending was me wat :D Maar was het dan voor jou zo lang geleden dat je nog rond reed in de Micra met OEM veren en schokbrekers? Of kocht je jouw micra standaard verlaagd? Maar het zal vast wel zijn: als je het eenmaal gewend bent wil je niks anders.
Hoeveel tijd zou het in beslag nemen om de 4 veren te vervangen ?
Ik zou zeer graag mijn auto verlagen, maar dit zal er steeds af moeten voor elke technische controle ... Als het niet al te veel tijd in beslag zou nemen zou ik bereid zijn om dat te doen... Graag een reactie ^^
haha
maar zijn de originele schokdempers en veren wel in goede staat of zijn ze ook nog eens niet helemaal fris meer?
Schroefset is fijn he ;)
@dimimicra als je dat een paar keer hebt gedaan lukt het in 1 uur.
Citaat van: davey op 14 december 2010, 19:13:38
haha
maar zijn de originele schokdempers en veren wel in goede staat of zijn ze ook nog eens niet helemaal fris meer?
Denk jij serieus dat ik lekke schokbrekers of kapotte veren zou monteren?
dan pak ik serieus liever de bus of trein..
ik merk gewoon nu pas de serieuze meerwaarde van de schroefset.. damn!
Citaat van: dimimicra op 14 december 2010, 18:59:13
Hoeveel tijd zou het in beslag nemen om de 4 veren te vervangen ?
Ik zou zeer graag mijn auto verlagen, maar dit zal er steeds af moeten voor elke technische controle ... Als het niet al te veel tijd in beslag zou nemen zou ik bereid zijn om dat te doen... Graag een reactie ^^
Achterste veren vervangen voor verlagingsveren is 10 minuten werk. Verlagingsveren achter vervangen voor orginele is 20 minuten werk..
Veren voor vervangen is gecompliceerder.. Met het goede gereedschap? 1 uut werk van gewone veren naar verlagingsveren. van verlaging naar gewoon is weer iets langer werk...
Mijn tip als je alles hebt vervangen,ook effe laten uitlijnen....
Ja, maar kan moeilijk elke keer laten uitlijnen ... Gaat me anders een pak geld kosten per jaar ...
Ik rij nu even een weekje met de micra van me vriendin,maar moet zeggen dat het wel lekker rijdt, een helemaal standaard micra,je moet alleen effe weten wat je doet....
Citaat van: Jeroen330 op 14 december 2010, 20:10:37
Citaat van: davey op 14 december 2010, 19:13:38
haha
maar zijn de originele schokdempers en veren wel in goede staat of zijn ze ook nog eens niet helemaal fris meer?
Denk jij serieus dat ik lekke schokbrekers of kapotte veren zou monteren?
dan pak ik serieus liever de bus of trein..
ik merk gewoon nu pas de serieuze meerwaarde van de schroefset.. damn!
aangezien het ff tijdelijk was omdat je je schroefset gaat opknappen kon het toch dat je ff wat eronder geknald had:p
Citaat van: dimimicra op 14 december 2010, 22:22:56
Ja, maar kan moeilijk elke keer laten uitlijnen ... Gaat me anders een pak geld kosten per jaar ...
Tijd dat de Zuiderburen equavilent van het APK-keuringsstation voortaan verlaging gewoon mag toestaan bij de keuring. Kortom: tijd dat de Zuiderburen eens bij de Noorderburen komen kijken hoe het ook kan. Ben je af van het gehannes want jaarlijks gaan uitlijnen loopt idd aardig in de papieren op. Misschien 25 euro voor de keuring en 50 euro voor uitlijnen, waarom onnodig duurder maken... Maar dit gaat lijken op topickaping.
Dus.. @Jeroen330: je laat de schroefset fixen? Hoeveel heeft ie je gekost? Hoelang had je hem al onder je micra? Wat is er defect aan? Valt het een beetje goed te fixen?
Is dat uitlijnen verplicht ?
Citaat van: dimimicra op 14 december 2010, 22:56:53
Is dat uitlijnen verplicht ?
Is niet verplicht, maar wel handig voor gelijke slijtage van je banden.
Citaat van: Joosie200 op 14 december 2010, 22:45:18
@Jeroen330: je laat de schroefset fixen? Hoeveel heeft ie je gekost? Hoelang had je hem al onder je micra? Wat is er defect aan? Valt het een beetje goed te fixen?
Mijn schroefset heeft 3 weken onder de Micra gezeten..
Ik heb hem niet gekocht, maar geruild. Ik had nieuwe verlagingsveren en dempers onder mijn Micra en de vorige eigenaar van de schroefset was er klaar mee. Hij wilde meer comfort en ik wilde wel een schroefset.
Deal was snel gemaakt, ik heb daarvoor ook beide auto's omgebouwd.
Zijn schroefset heeft (na grondige inspectie vandaag) geen mankementen of lekkages, ik wil hem alleen goed behandelen, opnieuw laten coaten en nieuwe stofhoezen ed plaatsen, dan kan het als zgan set onder de Micra samen met de rest van het onderstel wat hier gloedjenieuw klaar ligt.
Ik moest alleen even deze standaard spullen bij elkaar zoeken..
Ik had alles nodig, van veren en dempers tot aan de rubbertjes en top mounts. Nu heb ik alles gelukkig bij elkaar en heb ik de boel vandaag in elkaar gezet.
De schroefset gaat nu uit elkaar, coaten, rubbers in de siliconen leggen, draaiende delen behandelen met kopervet ed en dan is ie straks als nieuw!
O0
Je maakt er weer een mooi project van>
Zo te lezen is alles straks stukken beter dan nieuw!
Dat sowieso..
Ik zit nog te twijfelen om in een keer alles van whiteline te bestellen... stabilisatorstang voor, achter en panhardrod (deze komt sowieso).. dan ben ik samen met mijn nieuwe achteras achter, big brake kit voor, Intrax schroefset en PU rubbers geheel klaar met het onderstel...
goede plannen heb je jeroen O0 kan niet anders zeggen dat je het zwaar prof aanpakt en dat resultaat mag er strax zeker wel zijn! echter vraag ik me af wat voor auto je ipv had kunnen kopen als je strax alles bij elkaar opteld ;D
Hahahaha, zullen we het daar niet over hebben?
:P
Helaas moet ik nu toch een echte ramp vermelden..
Gisteravond, 21.45 op de A32 ben ik met de Micra betrokken geraakt bij een heftig auto ongeluk.
Ik was op weg naar Piet en Mirjam in Drachten om aan de uto van Rachel te gaan werken..
De snelweg voor mij was totaal leeg, ik reed 110 a 120 kilometer per uur, rechter baan.
Op een gegeven moment zie ik in de verte op de linkerbaan schuin een politieauto staan met zwaailichten aan. Deze dienstwagen schermde een smart af die links in de vangrail stond.
Op de rechterbaan (waar ik reed) stond een agent met zijn maclight te zwaaien en te seinen dat ik moest stoppen. Ik zette mijn knipperlichten aan en kwam al glibberend tot stilstand voor de agent. Ik had behoorlijke moeite op het gladde wegdek de Micra in bedwang te houden. Schuin naast mij stond de politiewagen half schuin op de weg..
Op het moment dat ik stilstond dacht ik direct na; "ik moet hier eigenlijk niet stil staan, waarom zet de agent ons hier stil?"
Op dat moment ging het helemaal mis.. Op de linkerbaan peerde er een nieuwe Fiat Panda op volle snelheid in de stilstaande politieauto. Door zijn snelheid ketste hij af en reed hij door tegen mijn linker voorscherm. Samen kwamen we tot stilstand in de rechter berm.
De agent die voor mijn wagen stond zag de Fiat aankomen, sprong weg richting de vluchtstrook en eindigde op mijn motorkap omdat ik ook rechtsaf de berm in ging door de klap.
Direct na de klap kwam ik in actie. Achter mij begonnen meer auto's te glijden en uiteindelijk stonden er 8 auto's in elkaar. Ik heb de micra direct zo ver mogelijk de berm in gereden..
Nadat het verkeer stilstond en de weg afgesloten was stapte ik uit mijn auto en snelde ik mij richting de Fiat.. De bestuurder (dokter van 60 jaar oud) had zijn gordel niet ongehad en lag bewusteloos in zijn auto met een grote hoofdwond. De airbag was niet uitgegaan. Ik was bij hem tot hij weer bij kwam en heb hem samen met het ambulancepersoneel in de ambulance geladen waarna hij in shock afgevoerd is naar het Ziekenhuis.
De politieauto is totallos, de Fiat is ook totallos.. Mijn Micra? Economisch zal hij ook totallos zijn.. Het linker voorscherm zit in de kreukels, mijn band is lek, stalen velg kapot, voorbumper kapot, grill kapot.. (de koplampen zijn nog wel heel).
De auto oogt nog recht, het wiel staat ook nog recht. De auto staat nu in Drachten bij Piet. Na de schadeexpertise gaan we hem weer veilig rijdend maken.. Ik ben benieuwd naar de expertise en hoeveel ik ga ontvangen..
Ikzelf heb niks ernstigs... wel last van mijn nek vandaag..
Al met al zwaar klote dat ik mijn auto netjes tot stilstand krijg en een ander zijn auto niet onder controle heeft en zo mijn auto in knalt... Best zuur..
...Wordt vervolgt...
Damn :o
Sorry dat ik het zo zeg, maar hoe weet je zeker dat er in die Fiat een dokter zat? Indien dat echt zo is: >:( Zeker iemand in functie als arts dient toch zeker beter te weten in het verkeer?! M.a.w. altijd je gordel om hebben en al helemaal niet, ookal rij je een gloednieuwe auto met deze weersomstandigheden 120km/u rijden alsof het zomer is.
Lekker dan, jij staat net aan op tijd stil. Wordt je gewoon betrokken door een ander iemand in een ongeluk. :( Je zegt dat je last had van je nek, ik zou langs de huisarts gaan gewoon voor de zekerheid. Risico kun je niet nemen dat je nu zonder het te weten met schade aan nekwervels o.i.d. rond gaat lopen. En dan natuurlijk je micra. Heb je foto's gemaakt ter plekke? Wel zonde dat je nu weer op 0 begint. Eerst repareren en dan maar afwachten hoeveel je kwijt bent. Zou daar flink kwaad om zijn, met name richting die van de Fiat. Reparatiekosten verhalen op de ander, dat zou ik doen.
Vervelend, maar het belangrijkste is dat is zelf er redelijk goed vanaf bent gekomen.
Ik zou nog wel even langs de huisarts gaan trouwens....
Aah dat meen je niet Jeroen. Dat is mooi klote dan! Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen gezien de omstandigheden.. Mocht je hulp nodig hebben, kan niet veel maar handjes zijn altijd welkom eh! O0
poeh dat is minder kerel!
suc7 met het herstel als dat er van gaat komen
zijn er ook foto's? klinkt al behoorlijk heftig
foto's komen nog wel.. Mijn auto is er nog redelijk vanaf gekomen gelukkig..
Komt vanzelf!
heftige gebeurtenis jeroen, we zullen de plaatjes wel zien en hopen dat de super s er weer boven op komt en je verder kan met je project.
ik kom net van de dokter af:
Geen zicht of voelbare schade aan wervels.. De dokter kon voelen dat ik een harde klap heb opgevangen maar dat het vooral spieren zijn die nu keihard zijn.. Gelukkig maar! Komende dagen even in de gaten houden, het kan tot 5 dagen pijnlijk zijn.. Lekker dan tijdens je vakantie... :S
Mooi kloten :S
Het blijft ook opletten met dit weer, maar vooral met agenten :D
Wow, heftig verhaal! Goed om te horen dat jij nog heel bent, op een paar zere plekken na.
Stom van die man, geen gordel om. Voor hem en die agent had het veel erger kunnen aflopen, die hebben allebei veel geluk gehad.
Jeetje jeroen, wat een verhaal zeg. Wat zul je geschrokken zijn. Wel goed om te horen dat je persoonlijke schade enigszins meevalt... als je meer nieuws hebt horen we het graag
Geen fijne gebeurtenis..
Sterkte ermee!
altijd lullig om zoiets mee te maken, gelukkig ben je er tot nu toe persoonlijk goed vanaf gekomen. Misschien dat je nu je k11 voor een prikkie kan laten overspuiten, maar dat zal van het verzekeringsgeld afhangen.
Veel sterkte gewenst.
Wow.. shocking.. O_o
Gelukkig gaat het relatief goed met je.. Sterkte en beterschap.
Heey kerel,
mooi kl.... allemaal!
Top dat je er zo snel bij was om die andere man te helpen.
Hopelijk is de verzekering een beetje vlot met de afhandeling.
Ik wens je in ieder geval nog heel veel sterkte met alles,
Emiel
Hey Jeroen,
lees nu je berichtje....
gelukkig dat je er zelf nauwlijks iets aan over hebt gehouden,
had slechter kunnen lopen, en ja in zulke situaties is het maar je auto die in elkaar zit..
nou wens je succes met alles
Patrick
shit shit shit!!! das echt dikke pech!
Netjes dat je ondanks je kwaadheid jezelf hebt ingezet voor anderen door hulp te bieden!
Ik weet zeker dat je jezelf niet uit het veld laat slaan met je project! dit komt ook zeker weer dik in orde!
wow, shit man. succes met t herstel.
Nou, daar komen de foto's dan...
Allereerst het voorwiel, de velg heeft een klapje gehad en daardoor is de band leeggelopen
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TLS6UXZW.jpg)
De linker voorkant... Voorscherm in elkaar, schade aan de bumper
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BNGO3R3C.jpg)
De motorkap open. Het lijkt alsof de langsgeleider (zijbalk) nog recht is. Alle lasnaden zijn nog heel, radiatorsteun (die van links naar rechts loopt) is ook nog recht.. Alleen de koelvloeistoftank is naar binnen gekomen en kapot gegaan op de accu. Hij komt naar binnen omdat een deel van de koelvloeistoftank in het voorscherm zit
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IWONI8RC.jpg)
Close-up:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OVRJFCKG.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-S77XS7YB.jpg)
Grill kapot...
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-D44AYOAL.jpg)
De motorkap is nog recht, koplampen ook nog heel...
Dus het gaat wel goedkomen met deze auto... Nu afwachten wat de schade expert zegt
En hier dan nog de crappy telefoonfoto's ter plekke:
Micra + politieuto op bergingswagen:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8BQJMVPS.jpg)
Politieauto bij bergingsdepot:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TGFLFLMG.jpg)
Fiat (kant waar hij de politieauto raakte):
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TUQLVKOK.jpg)
Fiat (kant waar hij mij raakte):
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KMPEJHZE.jpg)
Tot hier, en niet verder...
Tjongejongejonge,
al met al heeft iedereen mazzel gehad zo te zien.
pfffff ziet er heftig uit zeg!
au...
eihw dat ziet er zeer ui maar de schade lijkt zo op het ook nog vrij goed te herstellen.
hoop dat het verborgen gedeelte ook nog vrij goed is.
Er is weer wat te melden!
Afgelopen donderdag ben ik wezen kijken in den Bosch naar een Micra K11.
Het ging om een zwarte 1.0 uit 1995, speciale uitvoering, namelijk met Electrisch dak.
Het gehele dak vouwt zich naar achter tot boven de kofferbak en je hebt een open dak vanaf de voorruit tot halverwege de achterbank!
Afgelopen vrijdag ging deze auto (bij de vorige eigenaar) voor APK en om 9:18 was de APK een feit zonder aandachtspunten.
Om vrijdag 13:00 stond de Micra op mijn naam :) Hoppa!
APK tot 27-01-2012!!
Daarbij was mijn vriendin al erg te spreken over mijn eerste Micra, en vond ze de tweede ook wel leuk dus heeft zij afgelopen zaterdag óók een Micra gekocht!
Een 1.3 uit 1995 met 120.000 op de klok!
Verder niks extra's buiten licht metalen velgjes om..
APK: tot 03-01-2012!!
Mijn Micra super S staat nog te wachten op de schade expert.. Hopelijk komt deze morgen..
Dus met mijn vriendin samen hebben we nu 3 Micra's! :P
Niet verkeerd dan O0
Nou Jeroen, succes met je 3 micra's, wel leuke foto zo'n micra boven een politie auto op de bergingsvoertuig.
pics;p
Vandaag is de schade expert langs geweest..
Conclusie: de super S is economisch totallos.. (goh, alsof we dat niet gedacht hadden)
Hij vond de waarde van het voertuig niet erg hoog, maar na wat kletsen enzo is hij toch met een goed voorstel gekomen..
Ik behoud het wrak en krijg de dagwaarde met aftrek van de wrakwaarde..
Totaal bedrag wat ik tegemoed mag zien: €900,-
Gister hebben Jano en sunny1600 (Mark) voor mij een vervangende super S bumper van de sloop gehaald. Deze is dus binnen. Nu nog voorschermen, de ophanging checken en het wiel fixen en we kunnen op voor APK :P
Vandaag ben ik al begonnen met het herstellen van de super S..
Ik heb ondervonden dat wat ophangpunten van de koplamp bestuurderskant kapot zijn, dus er moet ook een andere koplamp komen.. Ook heeft het rechter voorscherm sinds de aanschaf een deukje, die wil ik ook vervangen
Ik vandaag naar de sloop;
- Linker en rechter voorscherm in kleur (zonder deukjes)
- Standaard voorbumper in kleur (alleen wat vaal)
- Koelvloeistoftankje
- Koplamp bestuurderskant
Ik ook even met de kapotte stalen velg naar de Kwikfit. Ik had zelf nog een nieuwe 13" stalen velg liggen. Deze had ik ook mee natuurlijk:
- Band (michellin winterband) was na inspectie van de specialist gelukkig nog in goede staat, geen canvasbreuk of dergelijke
- Band op nieuwe velg laten zetten
- balanceren ed
Totalen:
Kosten sloop voor alle onderdelen: €100,-
Kosten Kwikfit: €0,- (ik mocht zo doorlopen!!)
De Micra ligt al voor een flink deel uit elkaar, we moeten zelf wat kleine stukjes terugbuigen en dan kan de boel weer in elkaar!! Dan ben ik voor welgeteld €100,- weer helemaal op weg, en ook nog eens in de juiste kleur!
Natuurlijk ga ik de ophanging nog even loshalen en controleren. Ook de stuurinrichting even checken op eventuele schade. Daarna Uitlijnen en checken of hij eventueel nog getrokken moet worden (op het oog ziet het er nog oke uit) en op voor APK!
...Heerlijk gevoel!! YEAH!!
O0
dat zijn positieve berichten!
Als er geen lichamelijk letsel is dan is het blik meestal wel te herstellen!
suc7 met de opknap had bij ncn al gereageerd
goed bezig O0
Hey Jeroen,
Goed nieuwsover je auto.
Het is tijd voor foto's!
Ik heb foto's van mijn nieuwe Micra, de Micra van mijn vriendin en foto's van de nieuwe onderdelen en staat van de super S.
Zo zijn jullie helemaal geupdate!
Allereerst de foto's van mijn nieuwe Micra
Mooi zwart:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KH764NTE.jpg)
Electrisch dakje. Deze moet wel opnieuw bekleed gaan worden, maar dat gaat tzt wel gebeuren!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KH764NTE.jpg)
Het dak van binnenuit (naast het daklicht zie je de bediening)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7M7NBTLU.jpg)
Dashboard: Het stuur heeft een airbag! jaja ;)
Het interieur bestaat nu nog uit vieze stoelen en bank met hoezen er omheen, deze worden vervangen voor mijn super S interieur. Deze krijgt immers een custom interieur!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PBR6U87Z.jpg)
Aandachtspunten van de auto:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ETBIGXZC.jpg)
Ook is de deurhendel van de bestuurdersdeur is aan gort.
Wat heb ik al gedaan aan de auto?
- Thermostaat vervangen (blok kwam niet op temperatuur en verwarming bleef ook koud)
- Koelvloeistof vervangen
- bougiekabels vervangen
- deuren er goed ingehangen (dingen hingen op half zeven)
- Rotor en verdelerkapje vervangen
- Nieuw luchtfilter
- Stalen velgen met slechte banden vervangen voor mijn 14" velgen (ook met redelijk slechte banden :P)
- AFSTELLING
Welke banaan er eerder aan deze auto heeft lopen prutsen weet ik niet, maar er was een hoop te doen:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7PSTJRXB.jpg)
Dit was nog terwijl de ECU niet in timing mode stond. Ik had mijn Nissan Data Scan er maar even aangehangen.. de motor was nog aan het opwarmen..
Je kunt al zien dat de trottle position sensor (TPS) op een schamelijke 0,06 staat.. dit is veel te laag..
Toen de motor warm was en in timing mode heb ik de volgende dingen bijgesteld:
- Stationair toerental opgeschroefd naar 750 RPM
- Timing goedgezet naar 15 graden (stond op 9 graden, dus veel te laat)
- TPS goed ingesteld
Daarna de boel gereset en de auto liep weer prima! Fijn!
Wat moet er nog gebeuren?
- Deurhendel bestuurderskant
- tellerbak verlichting
- Interieur van mijn super S overzetten
- Verlagen
- Dakbekleding vernieuwen
- Olie + filter
Dan nog de auto van mijn vriendin:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZC3IXYZ7.jpg)
Samen met de mijne:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WL4F7PAV.jpg)
En de voortgang met de super S:
Je ziet dat de linker voorbalk aan het uiteinde iets ingebogen en omhoog staat, dit moet ff goedgezet worden
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6IFCMJIT.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DXGE6EKH.jpg)
Band weer op nieuwe velg, gelukkig geen schade aan de band! Hij is nog mooi rond!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VAYN6RIC.jpg)
Nieuwe voorschermen + koplamp
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MT6WIEVD.jpg)
boven aanzicht:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OIOHQQV3.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7BCOFT8Q.jpg)
Zo genoeg lees- en kijkvoer??
mooi jeroen! 2 mooie plaatjes van auto's!
kentekenplaat verlichting heb ik nog liggen!
doe leuk bod en je mag hem hebben
trouwens zou je mijne keer willen uitlezen?
mijne doet beetje vaag laste tijd (als ik koppeling in trap gaan de toeren soms ff omhoog en poft hij zo terug (stuiteren een paar keer)
O0
Die zien er goed uit en ook de super S komt alweer in model O0
Goed nieuws!
De Super S is weer rijdend en gerepareerd!
Vorige week donderdag
ben ik met Piet in Drachten begonnen met het repareren.
Ik had hiervoor het volgende van de sloop:
- Rood voorscherm bestuurderskant
- Rood voorscherm bijrijderskant (zat een klein deukje in vanaf dat ik hem had)
- Koplamp L+R
Via de Micra fanclub een standaard grijze voorbumper gescoord, met dank aan Michiel!
Na het demonteren, recht trekken en monteren zagen we dat het linker voorwiel uit camber stond. Voor preciezere waardes zijn we naar de kwikfit gegaan.. De uitlijnbank op. Hier konden we gaan achterhalen wat er in de ophanging krom kon zijn..
Waardes:
- Camber links: -1,5 graad :o
- Sporing voorzijde: -3,6 graad :o
Na enige research met de lui van de kwikfit erbij konden we traceren wat er krom was. De schokbreker rechtsvoor linksvoor en de wielnaaf.
Vandaag hadden we een simpel klusje. Een schokbreker voor had ik nog liggen en een wielnaaf kostte op de sloop €20,-
Hoppa! gemonteerd en de auto rijdt weer heerlijk!
- Gerepareerd
- recht
- geen schade meer te zien!
Morgen: APK!
Foto's volgen nog!
Foto tijd!
Ik ben ff naar buiten gelopen en heb wat foto's gemaakt. Ik ben blij met het resultaat, ook al ziet de Micra er nogal standaard uit met gewone voorbumper en op stalen velgen..
Allereerst het kostenplaatje:
- Velg: Gratis! (Had ik nog liggen)
- Band: Gratis! (was gelukkig nog heel)
- Monteren + balanceren: Gratis! (vriendelijke lui bij de Kwikfit!)
- Schokbreker: Gratis! (Had ik nog liggen)
- Voorbumper: Gratis! (Via MFC)
- Naaf: €20,-
- Voorschermen L+R: €50,-
- Koplampen L+R: €40,-
- Koelvloeistoftankje bumpersteunen en overig grut: €25,-
- Uitlijnen kwikfit: Gratis! (ze hebben gewoon niets gerekend omdat ze het niet konden afmaken ;))
- Manuren: ONBETAALBAAR!!
En dan nu de foto's:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SZFQ3ZAW.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GEQJFR7J.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JWAJBGYX.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6PCH3H4N.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ADEH7WB7.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XDMZCAQA.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EOY4YMHS.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-W8FA4GLO.jpg)
En dan nog een fototje met de Zwarte:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YYYBCGG3.jpg)
Ik ben zéér tevreden!
Nu zien wat Jano met mijn nieuwe super S voorbumper gaat doen!!
zoals ik al zij bij ncn: Knap staaltje werk heren!
Hallo Jeroen
De mijne gaat vandaag ook voor de APK.
Om 9 uur mag ie :) O0
Succes(7)
Jeroen, succes met je APK, laat je ff weten of hij erdoor is?
Helaas APK afkeur..
Afkeurpunt:
- remleidingen achter (vanaf verdelerblok naar beide kanten)
Was niet opgevallen maar wel ff goed om te vervangen dus..
Morgenochtend ff nieuwe leidingen leggen (gelijk ff koperen leidingen), daarna direct afmelden en dan hebben we weer APK!
Beter dat ze het hier zien dan dat de boel kapot loopt onderweg!
Das te doen!
Komt goed!
Grtz
Geen probleem hoor..
anderhalf uurtje werk en dan is het weer klaar..
Mooi feitje:
CO stationair: 0.01%
CO 3000 RPM: 0,03%
Hoe bedoel je goed onderhouden en afgesteld!
O0
die staat er weer strak bij!!
Het is bijna een kroon op je werk. Dit was misschien ook voor het ongeluk al zo. Dus complimenten
ag ja bekend micra probleem die leidingen :) was te verwachten (en soms ook niet)
dat was geen afkeur aleen over het hoofd gezien gevalletje jeroen.
hoe wil je het nu verder met de super s. en de zwarte voor een daily.
Heej jeroen, balen dat je wagentje is afgekeurd. Maar met jouw handigheid komt dat vast goed, neem ik aan.
Succes in ieder geval
Hij ziet er alweer puik uit!
En dat heb je snel gedaan! Misschien moet ik maar een voorbeeld nemen aan jou, geloof dat het handvat van onze micra al 2 maande stuk is :-|
De Micra Super S is weer klaar voor de strijd!
Het kostte maar een uur werk, en de remleidingen waren vervangen en ontlucht!
Zometeen maar even afmelden!
En hier de foto's van het vlechtwerk vanaf de remdrukverdeler achter!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6PB7LVVG.jpg)
De remleidingen die vanaf de motorruimte komen zijn nog in goede staat! Even geschuurd en netjes behandeld met tectyl!
Recht van onder:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6FNGFCUU.jpg)
Rechter achterwiel:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KHIU3EFN.jpg)
De oude remleidingen achter waren inderdaad schrikbarend slecht. Pas als je de boel er onder vandaan hebt zie je hoe ernstig de leidingen er aan toe waren. Ze waren gewoon te knikken. Wel vreemd dat dit vorig jaar met APK niet gezien is want deze slijtage is niet van 11 maandjes..
Foto's:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JR4SUGJO.jpg)
Roest roest roest:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-T6SXLOJN.jpg)
Dit was overigens wel de enige serieuze roest wat te vinden is onder mijn auto..
En het smaakt ook nergens naar...
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WW8WJHIO.jpg)
Straks afmelden!!
Succes met afmelden jeroen!
APK vervaldatum: 04-02-2012!! :D
Goed gedaan dan! Kijk nu even beter uit hè? Op de snelweg parkeren is niet zo slim.
Helemaal goed!
Nu moet die van mijn vriendin ook nog, in elk geval voor 10 maart.
Ik zal ook eens even de hefbrug op(voorjaar).
Is het een Micra kwaal die remleidingen?
Grtz
Citaat van: GTIMAN op 13 januari 2011, 17:28:17
Helemaal goed!
Nu moet die van mijn vriendin ook nog, in elk geval voor 10 maart.
Ik zal ook eens even de hefbrug op(voorjaar).
Is het een Micra kwaal die remleidingen?
Grtz
Jeps, schijnt een kwaaltje te zijn..
En het ernstige; de delen die je het slechtst ziet zijn meestal ook het slechtst..
Goed de bochten checken bij de remdrukverdeler, brandstoftank en uitlopers naar het wiel vanaf de remdrukverdeler..
heb ergere leidingen gezien bij mijn rode toen de tijd :P of zijn er bij deze echt plekken die door zijn en niet te zien zijn op de foto?
Dit topic gaat vanaf hier verder als zwarte K11 topic.
Mijn rode super S gaat onder het mes.. Ook de zwarte (mijn daily) gaat veranderingen krijgen.
Rood is wat er nog moet komen, oranje staat in bestelling en groen heb ik al in huis!
hier een to-do list:
Uiterlijk:
- Deurgreep bestuurderskant
- Achtergreep kofferklep
- Deukje achterscherm wegwerken
- Voorbumper vervangen voor zwarte meegespoten
- dak opnieuw laten bekleden
- verlagen dmv veren
- Velgen (16" OZ racing met nieuwe 215/40/16 bandjes)
- Super S interieur
- Super S stuur
Motorisch:
- CG13DE uit Super S plaatsen
- Cat cams nokassen
- Stalen dunne koppakking
- 1.6 injectoren
- 1.6 trottlebody
- Janspeed uitlaatspruitstuk
- Jap style einddemper
- 1.0 zuigers
- Lagerwerk
- Kop + onderblok afvlakken
Remmen:
- 100nx/sunny 1.6 remmen voorzijde
- Stalen remleidingen
Vandaag begonnen met het bouwen van een snel motorblok voor de zwarte 1.0..
Hiervoor toveren wij te voorschijn:
Een 1.3 (CG13DE) motorblok. Deze had ik nog ergens liggen..
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YJW3K6HN.jpg)
Het doel van vandaag:
- Blok uit elkaar
- Controleren op schade/slijtage
- Lagernummers bekijken om zo lagers te kunnen bestellen (krukaslagers en drijfstanglagers)
Ik moet nog bestellen:
- Nieuwe Lagers
- Nieuwe Zuigerringen
Ik moet nog doen:
- Delen spuiten/stralen
- Onderblok laten afvlakken
- Kop laten afvlakken
Uiteindelijk wordt ie weer opgebouwd met de volgende items:
- Nieuw lagerwerk en zuigerringen dus
- 1.0 zuigers voor hogere compressie
- Stalen 0,5mm koppakking voor hoge compressie
- 1.6 injectoren
- 1.6 trottlebody
- Cat cams nokassen 270 graden
- 1.0 vliegwiel (schijnt iets lichter te zijn)
- Janspeed spruitstuk
- Jap style einddemper
- Cold air intake
De foto's:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UG376QWO.jpg)
Distributeur, thermostaathuis en koelleidingen eraf:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MYZMK8TG.jpg)
Ook het kleppendeksel, inlaat- en uitlaatspruitstuk eraf
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DYECHUU7.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LVKR6PEO.jpg)
Nokassen eruit:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MS8UDQWR.jpg)
Doosje met onderdelen (nokassen uiteraard netjes ingepakt). Ook de kop eraf gelift:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UB4JLORI.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ICNE4LND.jpg)
Alles ziet er tot nu toe érg mooi uit!
Op de kop ermee!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZWEATTDZ.jpg)
Big end eraf en zuigers eruit...
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QCCZWNFU.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QZCRCNBQ.jpg)
En daar is ie dan! De krukas!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QWY7NUX8.jpg)
Nu wachten op de spullen, blokje schoonmaken en opbouwen die hap!
Owja, er wachtte ons nog een mooie verassing onder op het blok in de carterpan...
Na wat research op google en de omvang van het beestje denken we hier te maken te hebben met een heuze ZWARTE WEDUWE!!
Mijn zwarte Micra heeft dus gelijk een naam gekregen: "the Black Widow"..
Foto's:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FOQLUYMS.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TSWOOMVK.jpg)
nee zoon blokje zie je over het hoofd in je garage wilde je zeggen :P
"had ik nog ergens liggen" lol
knap staaltje werk kerel ben benieuwt hoe dat gaat lopen uhmm rijden natuurlijk :P
en leuk huisdiertjes in je blok :P
Gaat aardig rap,blokje ziet er zo te zien nog mooi uit van binnen!
Die spin zou ik echt gelijk kapot maken,als het echt is wat je zei...zijn de meeste giftige spinnen die er zijn.....
Ziet er inderdaad wel goed uit, is de vorige eigenaar waarschijnlijk zuinig op geweest ;)
netjes jeroen!! wtf die spin haha leefde die nog?
Citaat van: Michiel op 21 januari 2011, 09:20:58
Ziet er inderdaad wel goed uit, is de vorige eigenaar waarschijnlijk zuinig op geweest ;)
Wie was de vorige eigenaar dan?? :P:P
Ff zonder grappen: check je schuurtje waar je blok stond ff op aparte spinnetjes
Citaat van: davey op 21 januari 2011, 12:04:47
netjes jeroen!! wtf die spin haha leefde die nog?
Ja leefde nog.. Het mannetje niet meer, zoals je ziet :P
ik weet niet of je het al heb maar is autodata niks voor jou?
ik heb het ook tis heel handig
wat is autodata?
autodata is een programma met de meeste informatie over de meeste automodellen die er zijn. Normaal gesproken moet je hiervoor een abonnement hebben om er gebruik van te kunnen maken.
met autodata kun je auto's uitlezen, storingscodes opzoeken en oplossen, ongeveer alles doormeten met behulp van schema's ik denk dat jij hier wat aan hebt er staan bv ook allemaal aanhaalkoppels voor het blok of chassis en nog veel meer jij kunt dit programma echt gebruiken volgens mij.
ik kan je het programma regelen O0 stuur een pm als je intresse hebt
Citaat van: joyce-micra op 22 januari 2011, 08:47:40
met autodata kun je auto's uitlezen, storingscodes opzoeken en oplossen, ongeveer alles doormeten met behulp van schema's ik denk dat jij hier wat aan hebt er staan bv ook allemaal aanhaalkoppels voor het blok of chassis en nog veel meer jij kunt dit programma echt gebruiken volgens mij.
ik kan je het programma regelen O0 stuur een pm als je intresse hebt
http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,11233.0.html
Gister weer het een en ander gekocht voor de daily:
- getinte ramen achter
- Witte knippers
Nu nog even afwachten wat het lagerwerk mij gaat kosten, dan kan zsm het motorblokje weer in elkaar!
Janspeed spruitstuk binnen!
Roest lijkt erger dan dat het is hoor.. beetje oppervlakte roest..
Klaarmaken dan maar voor een retourtje straler om hem daarna te spuiten met hittebestendige verf tot 800 graden
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HOFYBLXP.jpg)
haha die komt me bekend voor :P
Dat kan kloppen.. Ik heb hem van Davey
Hij Kreeg hem niet goed pas met de Airco, dus vandaar dat hij nu van mij is ;)
heb jij geen hoge dynamo dan jeroen? of ga je de zelfde aanpassing als mij doen de dynamo omlaag gooien
ik heb na mijn weten geen hoge dynamo nee... en anders passen we de boel aan.. Je hebt volgens mij alleen een hoge dynamo als je airco hebt
Ik snap je point al... je dynamo moet naar de plek waar anders je aircopomp zit?
misschien is dit wat voor je
http://www.nengun.com/nismo/hk11-march-for-sasukittosetto-101824
wel is er iets mee maar omdat jij handig bent en veel onderdelen weet uit te halen......
oohw netjes die janspeed, ben er nu ook naar op zoek maar zal hem wel goed voeren die 421.
kijk bij je andere micra even ;) als je de orginele steunen van een lage dynamo neemt kan je hem zo op hebt blok schroeven ;)
ik heb geen airco en de mijne zat wel hoog ;)
denk dat de S zo is uitgevoerd de eerste paar
*Zucht*
Ik wil allereerst mijn grote frustraties uitspreken naar APK keuring stations waar auto's gekeurd worden door keurmeesters die moedwillig de handen voor de ogen houden bij het zien van bepaalde dingen. Het is een trieste bedoeling en voor mij mogen ze deze achterlijke gladiolen opknopen aan de hoogste boom! Beetje een loopje nemen met andermand veiligheid.. J*ZUS >:(
Mijn zwarte Micra is een auto die dit meemaakt.. 3 weken geleden nog APK goedgekeurd tot 27-01-2012; hier het lijstje met punten waarmee hij niet door de keuring had mogen komen
- Lichtbeeld klopt niet
- Profiel op de bandjes vreselijk (canvas is zelfs zichtbaar!)
- hoogte verstelbare koplampen doen niks en staan te hoog zonder ze bij te kunnen stellen
- ROEST!!
Vandaag tijdens het werken aan de Micra daily heb ik schokkende feiten waargenomen..
Kijk mee op de volgende foto's, meer worden zijn eigenlijk niet mogelijk..
...Serieus, een keer hard niezen terwijl ik onder de auto lag en er zat weer een gat extra bij :-\...
Rechtsachter:
Check ook de bodemplaat maar.. achter het opstaande randje was de hele dorpel GAT..
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EJQKQ7LQ.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HMFZHRXW.jpg)
Linksachter:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YKEZKRWG.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VNBSVELM.jpg)
Deze gaten waren het begin.. als ik met een schroevendraaier te werk zou gaan dan worden de gaten denk ik nog wel twee keer zo groot...
AAAARGH hier wordt ik nou boos van..
Gelukkig vandaag ook nog wat positieve dingen gedaan:
Nieuwe tweedehands deurklink van de sloop (oude lag er compleet af)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RJVDXKQF.jpg)
Nieuwe kofferbak hendel:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JNUSDP7K.jpg)
En zoals jullie zien 16" OZ racing velgen (ET35, 7Jx16)
Banden: 215/40/16.. 2 nieuw, 2 gebruikt met 6mm
jeetje dat is ff minder man!
jezus echt belachelijk dit! >:( kun je hier geen werk van maken? ik dedoel je koopt een auto met een bijna hagel nieuwe apk dus dan mag je wel verwachten dat zulke dingen op orde zijn!! genoeg laswerk te verichten iig geval dus :(
betreft de janspeed:
ik baal er nog steeds van dat ik hem niet kon monteren door die airco. ik heb echter de keuze gemaakt om mijn airco niet te verwijderen. dat vond ik gewoon te zonde voor een paar pk. gelukkig heb ik hem met jeroen kunnen ruilen voor wat ander leuk spul ^-^ daar komt in de toekomst nog wel een update van in mijn eigen topic!
komt helemaal goed jongen!
En je autotje is afgesteld natuurlijk!
Als je positieve ervaringen eraan hebt lees ik dat graag!
komt goed zal binnenkort mijn eigen topic ff updaten O0
Zo hee die zijn flink verroest!
De Micra van mijn vriendin is ook met aanzienlijk veel roest goedgekeurd.....!
De mijne is al eens gelast het blijft een kwaaltje van de K11.
Grtz
wat een autobeul sukkels >:(
Ben zelf APK keurmeester en ik vind dit ronduit belachelijk, kunt dit wel aanvechten bij de RDW, maar denk niet dat je er veel mee op zult schieten. (toch zou ik het eens proberen als ik jou was, ook al is het maar om dat bedrijf er aan te naaien).
je kunt in beroep gaan bij het rdw, omdat dit bijvoorbeeld roestschade is die niet van de laatste tijd is, maar er ook al was met de apk keuring. als je dit doet krijgt het apk bedrijf echt een groot probleem, zeker als ze dit al eens eerder gedaan hebben.
alleen word jou micra ook gelijk afgekeurd
Zou je na moeten vragen bij het rdw, natuurlijk dan nog niet je autogegevens geven.
Boeit me weinig als hij afgekeurd wordt... Ik ga het toch repareren en dan keur ik hem wel opnieuw...
Citaat van: ex streetlegal micra op 28 januari 2011, 06:40:06
alleen word jou micra ook gelijk afgekeurd
Dat denk ik ook.
Maar heb je niet zelf onder de auto gekeken?
Nou, Lagerschaal geneuzel...
Waar the hell vindt je nou nog eens lagerschalen voor de K11..
Ebay biedt geen uitkomst. King, ACL en BEAR bearings weten mij niets te kunnen leveren en zelfs Nissan Nederland heeft er moeite mee..
Het gaat om het volgende. Volgens het Nissan bestelsysteem kun je drijfstanglagers alleen standaard en oversized krijgen. Nu schijnt dat wel te kloppen. De gradings op het onderblok zeggen 2222, dat schijnt de maatvoering te zijn die onder STD ofwel standaard valt.
Krukaslagers geeft het Nissan bestelsysteem ook aan als een complete set in STD ofwel standaard maten. Verder is er voor beide type lagers ook oversized (US) te krijgen.
Mijn krukas en onderblok vertellen mij echter dat ik als maatvoering 13433 moet aanhouden voor de krukas. STD is grade 1..
Na lang bellen naar verschillende dealers was er een medewerker die verder gezocht heeft voor mij. Hij kwam met de volgende uitkomst:
Goedemiddag,
hierbij een afbeelding van de lagerschalen.
zoals je op de afbeelding ziet kan je een complete set krukaslagers bestellen. Deze is door de vierkant omlijnd. Deze heb ik in de kleur groen gemarkeerd. Daarbij staat ook US. Dat betekend dat dit een overmaat is.
Als je de standaart maat wilt hebben moet je het nummer aanklikken die in het blauwe is gemarkeerd. Staat ook STD bij wat standaart betekend. Zie afbeelding. Dan als je dan verder klikt krijg je de keuze van Grade 0 t/m Grade 6.
Hoop dat je hiermee geholpen bent.
met vriendelijke groet,
Rick Nijland
Herwers Nissan Hengelo
Hierbij leverde hij deze foto..
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BYLFC4JE.jpg)
Dit alles heb ik even doorgestuurd naar Denman (van het NCN), hij werkt bij een Nissan dealer en is voor mij aan het speuren de goede lagers te krijgen..
We hopen op een goede afloop!
zoek en gij zult vinden
Ik heb nu alle bestelnummers compleet voor het volgende:
- Krukaslagers
- Drijfstanglagers
- Thrustwashers
- Zuigerringen
1x 1211199b25 is een set van 8 lagerschaaltjes drijfstanglagers, die heb ik nodig.
Mijn krukasmaten zijn 13433, hiervoor heb ik nodig:
1x 1220799B01 (krukas Grade 1)
3x 1220799B03 (Krukas Grade 3)
1x 1220799B04 (krukas Grade 4)
Verder heb ik een set zuigerringen nodig:
1x 1203399B20 (set zuigerringen)
en Thrustwashers:
1x 1228099B25 (set van 2 thrustwashers)
Dit heb ik net richting Denman gestuurd! Ben benieuwd wanneer het besteld gaat worden!
Daarna kop en onderblok richting een motorrevisie bedrijf en dan kunnen we opbouwen!
Dat is jammer want je bent lid van de club en dan krijg je 20 procent korting bij de nissan dealer in hengelo gld.
Volgens mij heb je bij hun geinformeerd of niet?
Ik krijg nu een dikkere korting dan 20% hoor ;)
Toch bedankt
We zijn weer wat wijzer geworden..
Motor:
Gister contact gehad met een motor revissie bedrijf..
- Onderblok minimaal vlakken
- Kop minimaal vlakken
- onderblok en kop van binnen en buiten reinigen
€125,-
- Lagers komen hopelijk eind februari..
- Janspeed spruitstuk en overige motordelen weggebracht naar het straalbedrijf
Hiermee kan de motor in maart klaar gemaakt worden!
Onderstel:
- Ik heb verlagingsveren op het oog 35/35mm
Eind februari ga ik deze bestellen
Wielen:
- 16" oz velgjes moeten aan de voorzijde twee andere banden. Eentje is niet repareerbaar lek gegaan, dus gelijk een andere maat gebruiken (195/40/16)
- Velgen worden wit gespoten
Remmen:
- Voorzijde: Ik heb 100nx GTI schijven en blokken van Blackout gekocht, remklauwen heb ik ook op de kop getikt!
- Achterzijde: Uprated remblokjes ;)
Veiligheid:
- 4 puntgordels zitten er al in!
- Sportinterieur van de Super S moet er nog in komen
Body:
- Opschuren, plamuren en zijdeglans zwart rollen!
weet je het zeker @ witte velgen jeroen... ze worden zo snel vies :P kan er over mee praten
ben benieuwt naar de uitwerking verder
hoe staat het ermee jeroen?
Wat altijd een simpeler klusje lijkt eindigt in een hel van gaten en gaten...
... Roest, ik word er niet goed van...
Wat twee redelijke gaatjes in de dorpen lijken en een kleintje in de bodemplaat resulteert in een volle dag werk, wil het een beetje netjes gebeuren..
De ergste kant heb ik met mijn zwager eerst aangepakt, het resultaat is duidelijk zichtbaar!
Hiermee begon ik de dag:
Bodemplaat:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8BYBH7JE.jpg)
dorpel rechts:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PZLFXY7J.jpg)
Het kleine bodemgaatje werd een gat
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VM6FAFT7.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-S6VXSSBH.jpg)
Dit was het weinige slijpsel dit gat te bereiken:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-P3EYH7OE.jpg)
begonnen in de dorpel te slijpen.. twee gaatjes werd een heul groot gat:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LJEHTGA3.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-S8WO6R87.jpg)
Toen maar eens even gaan kijken wat de vorige lasser gemaakt heeft.. de buitenkant belooft weinig goeds..
En ik had ook gelijk.. even met de afbraamschijf over de lasnaadjes en de gammele plaat komt al los..
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7RBJHVLF.jpg)
En wat je daar onder vindt is je ergste nachtmerrie..
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WG6FXKHV.jpg)
Tijd voor drastische maatregelen..
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7DZDCXQV.jpg)
De eerste plaat (2mm dik) is in vorm, ook de knik van de dorpel zit erin..
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MVCDPABL.jpg)
Ook de bodemplaat is in vorm..
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YFVZCAZQ.jpg)
helaas moest er aan de deur zijde en de tegenover zijde later nog een plaatje bij :-[
Ik aan het lassen..
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-MY4KHDYO.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7EZ86HCU.jpg)
*zucht*
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HWJ4GTLV.jpg)
Resultaat!!
De bodemplaat is klaar! afgekit met carrosserie kit die tegen roest werkt en een waterdichte afsluiting vormt! Je kunt de plaatjes aan weerszijde zien die er nog bij zijn gekomen:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-BHTUNTLG.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Y7OMBADP.jpg)
Ook de dorpel staat in de kit. De lasnaden zijn strak gemaakt met afbraam schijf en daarna is de boel net zoals de bodem in de carrosserie kit gezet! Fijn spul! Sterke geur, dik, moeilijk kwastbaar maar enorm effectief!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UGZE4WPV.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZSCCB4KN.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CEDCTDZW.jpg)
Morgen de boel in de smeertectyl! De volgende keer pakken we de bestuurderskant aan en zetten we onder deze dorpel nog even het missende stukje opstaande rand. De bestuurderskant is er gelukkig minder erg aan toe dus we zullen genoeg tijd overhouden!
Roest is altijd een ding. Aanpakken kan beter goed en het uiteindelijke resultaat is erg mooi geworden!
Tussendoor dacht ik wel eens: "Hoe gaat dit er uiteindelijk uitzien", maar uiteindelijk was alles netjes afgelast en gekit!
De binnenkant van de dorpel wil ik nog inspuiten met ML. Hiervoor moet ik nog twee gaatjes boren om zo een spuitslang er in te hangen. Deze kant kan er iig weer jaren tegenaan!
..Wordt vervolgt..
Goed werk Jeroen.
De voor en na fotos spreken voor zich.
O0
Grtz and keep up the good work
heb je er nog werk van gemaakt bij die keurmeester?
Citaat van: Shadow op 11 februari 2011, 08:47:48
heb je er nog werk van gemaakt bij die keurmeester?
De RDW is op de hoogte... Nu kijken wat zij ermee doen.. Zal ik waarschijnlijk niks van horen
goed bezig jeroen O0
helaas had onze micra ook een gaatje ik heb er toen ook fertan in laten lopen van binnenuit misschien ook handig voor bij jou of vertrouw je erop dat het goed is na het gebruiken van ml?