Het is hoog tijd mijn topic van auto's op te splitsen. Ik ga de start maken aan een Track-day Micra.
Deze Micra K11 moet straat legaal blijven met een leuke motor die ook vermeld staat op kenteken..
Ingredienten:
- Mijn garagebox
- Mijn Micra Super S
- Hier en daar wat hulp van goede vrienden.
De basis voor mijn Track-day Micra is dus mijn rode K11 Super S.
Deze is uitgevoerd met een 1.3 (CG13DE) met 75pk. Dit blok zal in mijn andere project weer verschijnen want hij gaat plaats nemen in mijn zwarte K11.
Ik hoop de Micra binnen een half jaar rijdend te hebben op kenteken. Mijn Huidige APK loopt tot 04-02-2012 dus ik heb genoeg tijd deze Micra klaar te maken.
Wat gaat er nog gebeuren voordat hij de garage ingaat?
- Voorruit vervangen
- Garage goed inrichten met voldoende opslag/gereedschap.
Ik ga de K11 aanpakken op verschillende punten. Hier volgen later ook foto's bij. De plannen staan hieronder. Alles wat groen is heb ik al in huis, alles wat rood is moet nog komen. Oranje dingen staan in bestelling.. Ik wacht momenteel op de levering daarvan.
Hier komt de lijst:
Wegligging:
- OMP full harness rolkooi met circuitlicensie
- Intrax schroefset (opgeknapt)
- OMP veerpootbrug voor + achter
- PU mounts in draagarmen
- K11 ABS achteras met schijfremmen
- Whiteline swaybar voor (22mm)
- Whiteline swaybar achter (22mm)
- Whiteline verstelbare Panhardrod
- Nieuwe draagarmen
- Nieuwe wiellagers
Remmen:
- Wilwood Big brake kit 4 pots
- Stalen remleidingen voor
- Koperen remleidingen rondom auto
- P11 GT hoofdremcilinder
- Stalen remleidingen achter
- K11 ABS klauwen en schijven achter
- mintex blokken achter
Motorisch:
- GA16DE NVCT (115PK)
- Kabelboom GA16DE NVCT
- Rebuild kit (oa zuigers, lagers, oliepomp, waterpomp, distributie, pakkingen enz)
- Nismo aandrijfassen
- CG13DE versnellingsbak
- Walbro brandstofpomp
- Nistune daughterboard
- BomZ cold air intake
- Civic aluminium radiator 52mm
- Oliekoeler met mocal sandwichplate
- Stage 1 racekoppeling
- SR20 injectoren
- SR20 Trottlebody
- Wilde nokassen (laten slijpen bij Dick of JWT's)
- Verhoogde compressie
- Performance spruitstuk
- 2" Catbacksysteem
- Shortshifter
Veiligheid en performance styling:
- OMP kuipstoelen met circuitlicensie
- OMP 4-punts gordels met keuring
- Tommy Kaira limited tellerbak tot 220km/u
- Brandblussers
Interieur en exterieur
- Bekleding binnenzijde blijft een verassing
- Kleur buitenkant ben ik nog over aan het twijfelen
- Custom motorkap
- Custom Super S voorbumper @ Jano
- Custom dak
- Zwarte koplampen
- Led achterlichten
- Official Nismo K11 racing spoiler + derde remlicht
Ik ben vast dingen vergeten...
Mochten mensen items spotten die ik nog moet hebben, dan hoor ik dat graag via de PM!
Ondertussen blijf ik lekker shoppen, ben immers al 4 maanden bezig met shoppen!
Foto's van alle items ga ik binnenkort maar eens maken, dan stal ik de boel eens lekker uit :)
benieuwt wat jij met de s bumper gaat doen hoorde al iets maar ik hou me mondje ;)
Ik ben benieuwd naar het eindresltaat.
Ben benieuwd hoe het kijkplezier van deze micra word ;D
Ben benieuwd, ik heb eventueel nog een nieuwe set 4 punts gordels liggen met FIA keur t/m 2013.
Laat maar even weten mocht je interesse hebben.
Ik ben heel benieuwd jeroen, maar jou kennende maak je er wel werk van
psssst jeroen!
http://cgi.ebay.co.uk/Micra-K11-OMP-Roll-Cage-/220727394719?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item336460c19f
Citaat van: Defqon op 19 januari 2011, 22:07:56
psssst jeroen!
http://cgi.ebay.co.uk/Micra-K11-OMP-Roll-Cage-/220727394719?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item336460c19f
Heb ik al :)
ligt hier in de garage :)
Heb jij nou al je stationair schroefje vervangen? :P
haha nee man :P heb wel een reactie gedaan op toevallig een defecte LMM op marktplaats
Vandaag weer wat moois besteld!
Remschijven achterzijde: Brembo!
remklauw rechts + linksachter gereviseerd!
vandaag een wiellager voor linksachter gekocht..
Rechtsachter op de as draait helemaal soepel, linksachter loopt wat stroef, daarom gewoon gehele hub nieuw besteld!
Foto ter illustratie (dat je ff weet waar het om gaat)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-D4XEGHVB.jpg)
en zo gaan we verder met verzamelen ;)
Ook ff een a-stijl meterhouder aangeschaft voor de track K11!
jeroen had de led's gevonden ;)
op ebay staan ze vast ook voor een leuk prijsje
http://www.carfantasy.nl/h3-lampen/ledsmd-h3-lamp-12v-p-60850.html?osCsid=0fa75f2e02c2e5f7519c913a897d8546
dankjewel!
Nog een leuke teaserfoto van een van de mooie onderdelen:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-S3UR7CJ8.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UNSZ3HJB.jpg)
350km oud!!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ABFILE7N.jpg)
òehw dat gaat kei hard in de ankers met remmen.
bijna als je een anker uit de micra lost.
4 pots aluminium klauwen met 280mm schijven, tja dan gooi je wel een ankertje uit ja!
Je bent goed bezig.
Succes.
gr.
luigi
Zo, ff een updateje..
mijn OZ superleggera velgjes liggen bij de velgenhersteller..
Even checken of ze recht zijn, en schades eraf halen.. Daarna worden ze gecoat = FEL ROOD!
Dan even op zoek naar Toyo R888 bandjes en dan is de circuit bandenset klaar!
Verder heb ik vandaag een Micra 1.3 slx gekocht met een ZEX Nitrous systeem..
Mooi vormgegeven met een killswitch in het dashboard en een launch button in de versnellingspook.. Klepje omhoog en dan "GO baby GO"
Morgen gaat de Micra kaal de sloop op, gister al wat onderdelen eraf gehaald en de motor verwijderd.. de rest gaat vandaag.. Voordat ie uit elkaar ging heb ik de boel ff afgesteld, ontsteking bijgezet en het beste eruit gehaald wat in zat..
50PK NOS shot is een beetje veel voor een 1.3, dat viel te merken maar met een beetje afstellen en juiste timing kwam er een mooie boost uit... Wat ontzettend gaaf is dat zeg!!
Kijken wat het straks op een getunede 1.6 doet!
We zitten niet stil, er is alweer een hoop gebeurd! Hier updates:
We gaan als een banaan!
Hup, nu moeten er goede remmen komen ook.. Anders kunnen we nooit serieus vlammen op het circuit..
Via Richardwbb wat mooie 100nx GTI remklauwen bemachtigd (nog super bedankt kerel!)
Deze moesten een hoop werk hebben, dus eerst uit elkaar gehaald en gereinigd met ontvetter en een staalborstel/staalspons..
Vervolgens revisseren die hap!
Resultaat:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-F8KKTPE6.jpg)
Remcilinders schoongemaakt en licht opgeschuurd met korrel 2000 en veel water, die zijn weer als nieuw..
Tijd voor een kleurtje!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QQO7RKVW.jpg)
Remschijfjes.. nieuw natuurlijk
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-T6ZTWU83.jpg)
Nu nog de klauwen weer in elkaar zetten en op zoek naar goede remblokken. Omdat deze remmen standaard voor de Micra al zowat overkill zijn zit ik te denken geen diehard remblokken te monteren, dan komt waarschijnlijk de hitte er nog niet genoeg in bij het straatgebruik.. Iemand suggesties?
Deze geupgrade GTI remmenset moet het beestje wel een behoorlijk kortere remweg gaan geven!
Nu nog de laatste hand leggen aan de ophanging achter en dan kunnen de schijfremmen achter er ook onder!
Foto tijd, want we zitten niet stil!
Ben al lekker met de bumpers bezig die erop komen (wat nat van de regen, kleur is zijdeglans zwart)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4IYK48GO.jpg)
Vorige week donderdag was ik het zat! Eruit met het interieur!!!!!! We gaan er nu maar eens tegenaan..
Audio is eruit, bekabeling afgekoppeld, achterbank weg, vloerkleed weg en de meeste andere delen/kapjes/hoedenplank en noem maar op WEG!
Waarheen? Vuilstort ;D
Voorin zit er nog wel redelijk wat in, dit omdat het gewoon een dagelijkse auto is
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LXZZ7I4D.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SBC6XGQY.jpg)
Kuipstoel ff plaatsen voor het idee
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-8OEBDUJY.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VDP3QNPP.jpg)
En er maar weer uit gehaald
Tijd om deze auto te transformeren naar Track wagen!!
Woensdag kijken of de bevestigingen van de rolkooi gelast kunnen worden en of de OMP kuipstoeltjes op hun plek vastgezet kunnen worden..
Vandaag een hoop voorwerk gedaan, en al zeg ik het zelf, het is super vet!
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-N7ROFDDC.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-S6TWFURE.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AIOZ6E3K.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-46O6JKWH.jpg)
Ik ben niet te stoppen nu!
Khiek um goannn! :P
deel van de foto's kon ik al
leuk kleurtje voor de klauwen!
Thanx! Weer eens wat anders niet?
Ik heb nu de ferodo 2500 blokjes er op, met bosch schijven en die doen het perfect.(hoeven niet warm te zijn)
ik snap hem niet helemaal, maar zal wel aan mij liggen. Eerst heb je het over die 4 pots remklauwen en daarna over de geupgrade remmenset van een GTI, deze zijn toch allebei voor de voorkant, is er soms iets fout gegaan met de 4 pots?
Aloha,
weer hele rigoreuze veranderingen/updates zeg O0
idd is weer is wat anders @ de kleur
Citaat van: janus op 18 juni 2011, 09:44:33
ik snap hem niet helemaal, maar zal wel aan mij liggen. Eerst heb je het over die 4 pots remklauwen en daarna over de geupgrade remmenset van een GTI, deze zijn toch allebei voor de voorkant, is er soms iets fout gegaan met de 4 pots?
De Wilwood remmen gaan onder de nx voor de show.. Deze remmen zijn meer dan voldoende voor de Micra.. Meer is werkelijk waar niet nodig..
oke duidelijk
het is maar een heel licht karretje en je moet de remmen wel warm kunnen krijgen. Ik ben benieuwd hoe de gti remmen werken op een K11
Dat gaat prima, alleen op circuit heb je met standaard schijven en blokken niet veel.
Dan heb je wel een upgrade set nodig.
Vandaar....
Is alleen uit mijn ervaring,kan ook weer verschillend zijn per persoon.
Ik had op Zandvoort na 2 rondjes rijden, dat na het rechte stuk en de bocht die dan komt ,geen remmen meer.
Helaas, de Micra gaat plaats maken voor een auto op lpg..
Er komt wat roest de hoek om kijken en ik wilde al even iets anders..
Aangezien er een hoop speciale spullen zijn komt er een hoop moois in de verkoop..
Onderandere:
- Super s spullen
- sport einddempertje
- compleet gerevisseerde ophanging achter met schijfremmen
- nieuwe nismo aandrijfassen
- versnellingsbakken 1.3
- rolkooi
- sportstoelen op sledes
- intrax schroefset
- tellerbak met toerenteller
- tommy kaira tellerbak met toerenteller
En een hoop andere onderdelen..
Verkooptopic hiervoor komt nog, mensen die de mooiste koopjes willen mogen al mailen...
Wij willen wel graag vraagprijzen bij al de aan te bieden onderdelen......en Jeroen zou je misschien even de regels willen lezen in het te koop forum.
Ed, dit is alleen een aankondiging...
De spullen komen zoals ik dat altijd netjes doe met vraagprijs en foto te koop. Ik zal voor die keer alles in één topic zetten..
Je weet ook niet wat je wilt eh Jeroen?:p Succes met de verkoop!
Ik wil goedkoper rijden.. LPG... ;)
Het motorblok is er nog steeds wel, wordt ook opgebouwd en komt ook in de nieuwe auto...
Naahhh niks goedkoper dan een Micra ;)
Ik weet niet dat rijden op LPG goedkoper zal zijn, sinds dat LPG ontbrand op hogere temperaturen heb je erg veel kans om je kleppen te verbranden en je dichtingen om te moren. Je verbruik ligt ook 1/4 hoger dan alsj op benzine rijd.
Da waren eigelijk de redenen waarom dat ik het niet had aangeschaft :-\
Tja, maar ik bouw mijn eigen motoren, weet waar ik mee bezig ben en met de juiste afstelling/onderhoud is LPG prima te doen..
Het heeft ook voordelen hoor..
octaangetal 100.. betekent wel hogere temperaturen op het zuigeroppervlak, maar ook minder pingelgevoelig..
In combi met NOS moet dat wel lache zijn
Een E85-igje klinkt ook wel leuk ineens. Jeuj!, spam ik?
Citaat van: Jeroen330 op 29 augustus 2011, 10:59:22
Tja, maar ik bouw mijn eigen motoren, weet waar ik mee bezig ben en met de juiste afstelling/onderhoud is LPG prima te doen..
Het heeft ook voordelen hoor..
octaangetal 100.. betekent wel hogere temperaturen op het zuigeroppervlak, maar ook minder pingelgevoelig..
In combi met NOS moet dat wel lache zijn
Maak dan eens voor mij één! 1.2 met turbo en webers erop voor de k10 ;D Ik wou ook LPG op mijn Micra K10 ma ik denk dat die auto's er niet voor geschikt zijn...
hoi
PM gestuurd ivm rolkooi en nog enkele onderdelen
Zoals je mijn verkoop topic kan lezen zijn alle speciale onderdelen weg..
Ik heb nog wel een setje schokbrekers op veren voorzijde en setje schokbrekers en losse veren achter.. Heb begrepen dat deze snel slijten..
jammers dat het hele Micra project niet doorgaat Jeroen, maar zoals we allemaal weten bestaat het leven uit keuzes maken.
Ff offtopic. Heb mezelf ook een auto op LPG aangeschaft. Heb er al 8000km probleemloos mee gereden. LPG heeft ook voordelen. Ten eerste zoals we allemaal weten scheelt ht 1 euro per ltr tov benzine. Wegenbelasting als je G3 hebt scheelt bijna niets en erbruik tov benine igt echt niet veel hogerSchonere verbranding bestaat niet dus geen vieze vuile aanslag in je motor. Je uitlaat gaat bijna nooit stuk. Natuurlijk vergt het wat meer onderhoud zoals bougies eerder vervangen. Kleppen wat vaker laten afstellen en af en toe stukje op benzine rijden maar wat Jeroen ook als zegt als je preventief dingen onderhoud valt dat allemaal wel mee en als je van elke liter die je tankt die euro opzij legt dan kun je hiervan het extra onderhoud betalen en hou je gegarandeerd van die 1 euro 50 eurocent over dus ik zeg DOEN. :)