hej,hier m'n super s :wave:
(http://i771.photobucket.com/albums/xx356/chris_750/suoers.jpg)
(http://i771.photobucket.com/albums/xx356/chris_750/supers2.jpg)
dit zijn nog foto's van de verkoper,ik zal binnenkort wat betere maken.
to do list
flink polijsten!(zal nog wel foto's maken)
Ziet er goed uit, blijft die trekhaak erop? :P
voorlopige denk ik nog wel :P
ik ga dit jaar (denk ik ^-^)nog niks doen.
moet ook weer even spaaren ;)
Ziet er netjes uit Chris je Micra, ben benieuwd naar je eigen foto's! 8)
Ik zou alleen wel die trekhaak eraf halen idd! ;)
Heey
Ziet er echt geweldig uit de Super S en nog zeldzaam geloof ik in een OEM staat.
ik las even over een janspeed spruitstuk, die kan je helaas niet instaleren want er hebben er meer moeite mee om die te plaatsen vanwegen de airco leidingen die in de weg zitten.
Luchtfilter is echt een easy job maar je zal dan wel een passende moeten bestellen bij verschillende internetshops.
Een schroefset wordt als je een goeie neemt richting de 5 a 800 euro of je neemt een opel corsa a schroefset en die moet je wat aanpassen om het te kunnen instaleren.
Hou hem orgineel vind ik.
Groetjes Patrick O0
oke,wel jammer dan(van t spruitstuk)wat zou t opleveren als ik de voorste kat zou leeghalen kwa vermogen?
wat houd dat oem staat in?
OEM is zoals wikipedia het beschrijft.
''Original equipment manufacturer (OEM) is een bedrijf dat producten levert ten behoeve van een merkleverancier. De merkleverancier verwerkt het product in eigen producten alsof het een eigen fabricaat is. Het verwerkte product kan uiteenlopen van schokdempers tot harde schijven. OEM komt vooral voor in de computer- en automobielindustrie.''
oke,weer wat geleerd ;)
kzit toch te denken om deze orgineel te houden,en volgend jaar een andere micra te halen,en te verbouwen(is het vrouwtje ook wat blijer mee)
echt balen..er zit een soort van aanslag op de lak,wat ik niet wegkrijg,ik ben ook al naar poetsbedrijven geweest maar die kunnen mij ook niet helpen...
Kan je er eens een foto van plaatsen?
hier even wat foto's
(http://i771.photobucket.com/albums/xx356/chris_750/sradsupers001.jpg)
(http://i771.photobucket.com/albums/xx356/chris_750/sradsupers004.jpg)
met commadant werd het wel iets beter,maar ik krijg het er niet af..
(http://i771.photobucket.com/albums/xx356/chris_750/sradsupers002.jpg)
Foto's zijn niet helemaal duidelijk, weet je zeker dat het wel op de lak zit?
het lijkt er een beetje op dat het in de lak is 'gevreten'
Er zijn verschillende gradaties grofheid van commadant.
Misschien een grover type proberen...
ik heb nu al de 4 gebruikt..ik weet nier of je nog grovere heb,maar ik wil ook weer niet door de lak heengaan...
Er gaat idd een heel klein laagje lak af, bij een grover type is dit verhoudingsgewijs meer.
Maar het lijkt mij dat je niet zomaar door je lak heen gaat.
Ik denk dat Ed wel weet in hoeverre dat het geval is...
zo mijn topic dan ook maar eens omhoogschoppen.
micra'tje is nogsteeds oem
vandaag maar eens gewassen.
(http://i771.photobucket.com/albums/xx356/chris_750/bootmicra2013008.jpg) (http://s771.photobucket.com/user/chris_750/media/bootmicra2013008.jpg.html)
(http://i771.photobucket.com/albums/xx356/chris_750/bootmicra2013009.jpg) (http://s771.photobucket.com/user/chris_750/media/bootmicra2013009.jpg.html)
(http://i771.photobucket.com/albums/xx356/chris_750/bootmicra2013011.jpg) (http://s771.photobucket.com/user/chris_750/media/bootmicra2013011.jpg.html)
velgjes mogen wel iets groter,maar kan nog geen leuke(betaalbare)vinden
zit nog te bedenken wat ik met de lak aanmoet ???
(http://i771.photobucket.com/albums/xx356/chris_750/bootmicra2013010.jpg) (http://s771.photobucket.com/user/chris_750/media/bootmicra2013010.jpg.html)
het is net schuurpapier :'(
verder afgelopen tijd nog een beurtje gehad,nieuw raamrubber(zijn best prijzig :()
en met de apk 2 nieuwe bandjes en nieuwe remmen achter.
je kunt je micra ook 30/30 verlagen dan hoef je geen andere velgen te zoeken >:D
verder ziet hij er nog goed uit :) heb je de lak al eens goed gepolijst ?
of anders laten doen ???
en je ruitenwisser staat trouwens omhoog, die kun je ook 'plat' / horizontaal leggen
http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,5482.0.html
of kijken voor een wit knipperlicht glaasje ;D
ik stoor me niet zo aan de ruitenwisser ;)
voor de lak was ik al naar 5 bedrijven geweest,maar die hebben ook vanalles geprobeerd,het zit echt in me lak 'gesmolten' :'(
balen, ik zou hem eens naar kippie brengen, als die het niet kan houd het echt op :(
Citaat van: crash_750 op 18 juni 2013, 20:23:13
ik stoor me niet zo aan de ruitenwisser ;)
voor de lak was ik al naar 5 bedrijven geweest,maar die hebben ook vanalles geprobeerd,het zit echt in me lak 'gesmolten' :'(
je zou dit kunnen proberen :
Korreltje 1000 pakken met een emmer water .
het hele dak met 1000 en water schuren tot die dof is niet er door heen dus weinig druk zetten .
dan naar een spuitbedrijf gaan (autoschade of zoiets )
en vragen of ze er een goede 3 laagse blanke lak laag over heen willen doen .
vooraf zou je eventueel ook nog dit kunnen proberen :
korreltje 2500 pakken hele dag zo schuren ook hier er weer niet door heen gewoon weinig druk vlakke hand en zo het hele dak doen .
vervolgens pak je een polijst pad met een polijst pasta en polijst je de lak terug .
daar zat ik idd ook nog aan te denken,om idd alleen de blanke lak opnieuw te spuiten.
ik kan inmiddels ook wel aardig onderweg met n spuitbus
(http://i771.photobucket.com/albums/xx356/chris_750/023-1.jpg) (http://s771.photobucket.com/user/chris_750/media/023-1.jpg.html)
alleen is dat met n plat opervlak(dak) wel lastig
bovenstaande dan wel met een schuurmachine met de hand krijg je dat niet strak
of idd het dak laten doen (niet met een spuitbus maar met een spuitpistool) het is idd een groot oppervlak
Citaat van: xleonl op 18 juni 2013, 20:39:44
bovenstaande dan wel met een schuurmachine met de hand krijg je dat niet strak
of idd het dak laten doen (niet met een spuitbus maar met een spuitpistool) het is idd een groot oppervlak
dat krijg je op zeker wel strak met de hand ! Sterker nog het <liefst met de hand tenzij jij een Water schuurpad heb maar zelfs dan is het nog tricky omdat die dingen eigenlijk gewoon te snel draaien en omdat ze vrij zwaar zijn dus te veel druk erop zetten .
spuitbus is geen optie want die lak is te zwaar verdund met dunner en harder waardoor je na 8 lagen pas 1 laag van een spuitpistool heb .
plus om nog niet na te denken over al die wolken die je krijg met een spuitbus .
leuk voor kleine oppervlakte maar niet voor een dak .
ik ga t mischien dan toch eerst ff heel fijn opschuren,en dan weer polijsten,
ik heb hier gelukkig een schuurmachientje waarmee je mag/kan slijpen(met water schuren)ik ben alleen benieuwd hoeveel blanke lag er nog opzit na 16 jaar :-\
En als het alleen je dak is misschien wrappen ???
Welkom met je super S!
Zonde van de lak, maar misschien heb je hier wat aan?
http://www.freshzone-cc.nl/x-kote.html (http://www.freshzone-cc.nl/x-kote.html)
heeft iemand daar dan ervaring mee?aanbrengen zonder te schuren? :-\
(ps ik hang hier al een tijdje rond hoor ;) )
Citaat van: Kevertje-SYS op 19 juni 2013, 20:05:59
En als het alleen je dak is misschien wrappen ???
op t dak is het t ergst,maar eigelijk op alle liggende delen(motorkap)
Balen van de lak, :( en enigste optie en de beste ervaring die ik heb is idd. met waterproof de toplaag weg halen (je lak is dan mat). en met 3M politour polijsten, en daarna met wat ever you like? het liefst iets met siliconen, de boel weer lekker glad poetsen. neem dus wel aan dat je in ieder geval niet wil over spuiten? anders moet je met iets zonder siliconen nemen, anders word spuiten niks!
Hoop dat hij/zij er nog van op knapt ;)Maar leuke auto verder,en have fun.
Gr. Sjoerd
Een geheel originele Super S die zie je niet vaak! (eigenlijk wel heel erg mooi zo als die nu is en redelijk zeldzaam in deze staat).
Zonde van die lak. :(
thanx,spuiten is denk ik ivm de koste geen optie,weet niet wat dat tegenwoordig kost?
in het ergste geval zou ik m nog met 2c lak kunnen rollen :-[ als je m daarna goed polijst zie je ook bijna het verschil niet meer met spuiten.
ik heb dit vroeger een x met een kadetje gedaan,had toen alleen de verkeerde lak gebruikt,waardoor het weer loskwam,maar zag er verder goed uit(ben zelf ook een beetje schilder :P)
rollen ??? dan nog liever met de spuitbus het dak doen (no offence kevertje en smeck ::))
ik ben ter vergelijking eens offertes aan het opvragen voor mijn motorkap, eerste is binnen en dat was 250 euro.
mijn motorkap is wel metallic lak
ik denk dat een dak ongeveer de zelfde kosten zal hebben tenzij je het goedkoper kunt vinden :)
ja maar dan krijg je wel kleurverschil,dus zou die in z'n geheel moeten,mag ook wel want heb ik wel aardig wat krasjes her en der.
ik heb geen metalic,dus dat scheeld al wel aardig,ik heb vorig jaar een motorfietsje in de metalic gezet,was 35,- per busje kwijt,totaal met primer en blanke lak iets van 500,- :D
maar hij 's wel mooi geworden 8)
(http://i771.photobucket.com/albums/xx356/chris_750/mitobootbakkie012.jpg) (http://s771.photobucket.com/user/chris_750/media/mitobootbakkie012.jpg.html)
(http://i771.photobucket.com/albums/xx356/chris_750/mitobootbakkie005.jpg) (http://s771.photobucket.com/user/chris_750/media/mitobootbakkie005.jpg.html)
:P
(http://i771.photobucket.com/albums/xx356/chris_750/evosenna007.jpg) (http://s771.photobucket.com/user/chris_750/media/evosenna007.jpg.html)
crash een volledige xkote behandeling van de hele auto komt op een 300 euro.
en ja dat is een 2 componenten blanke lak.
heb daar resultaten van gezien: super
Citaat van: crash_750 op 20 juni 2013, 00:01:01
heeft iemand daar dan ervaring mee?aanbrengen zonder te schuren? :-\
(ps ik hang hier al een tijdje rond hoor ;) )
Euhh lekker slim weer van me.......
Je bent er al langer bij dan ik ;)
En wat betreft X-kote, dat is echt geweldig.
De link die ik stuurde is van het poetsbedrijf dat naast het bedrijf zit waar ik werk.
Ik zie bijna dagelijks resultaat tot grote jachten aan toe.
Zeker een aanrader!
P.s. mooie fiets!!!
Op de sloop zoeken naar een micra met goed dak in zelfde kleur en deze met slijptol en lasapparaat overzetten.
Citaat van: Riesh op 20 juni 2013, 18:14:04
crash een volledige xkote behandeling van de hele auto komt op een 300 euro.
en ja dat is een 2 componenten blanke lak.
heb daar resultaten van gezien: super
oke dat is nogwel te doen,zal eens kijken of ik hier in de buurt(gouda) bedrijfjes kan vinden die er mee werken
Bergschenhoek zit een hele goede, die werkt ook samen met de deukentovenaar
Citaat van: Riesh op 21 juni 2013, 19:41:40
Bergschenhoek zit een hele goede, die werkt ook samen met de deukentovenaar
bassie !!! xD ken je mee lachen die gozer .
zo gek als een deur :P
ik had idd de deukentovenaar in zoetermeer gevonden,ik heb namelijk ook wat kleine deukjes,die er dan ook gelijk gedaan zouden kunnen worden,zal van de week wel ff bellen/langsgaan.
ff een ander vraagje,
ik zou graag toch andere velgjes en m wat willen verlagen
deze maat zou toch moeten passen?
100 x 4 7J x 15 ET37
zou dat ook nog gaan met 50hoog bandjes?
en nog een vraagje over de corsa b schroefsets,zijn alle merken (simpel)pas te maken?of geld dat alleen voor die hier op t forum staan?
en kan je dan ook de veren achter daarvan gebruiken?
er staan er namelijk zat betaalbare op mp
http://www.marktplaats.nl/z/auto-onderdelen/opel-onderdelen/schroefset-corsa.html?query=schroefset+corsa&categoryId=78&sortBy=price&sortOrder=increasing
wat raden jullie aan?
Velgen maat zal goed gaan passen maar als je in de toekomst een corsa schroefset wilt weet ik niet of het verstandig is om er 195/50 banden onder te doen
over je velgen, de vraag is meer hoe laag wil je gaan ?
wil je 15 ich neem dan een 45 hoog bandje, anders 14 inch met een normaal bandje
je hebt een corsa B set nodig om pas te maken, de voorkant is makkelijk en staat idd goed beschreven.
maar de achterkant is me een raadsel ???
oke,met n schroefset kun je natuurlijk zelf bepalen hoe laag je gaat,ik vraag me alleen af of die dempers/veren dan wel wat zijn,voor 200,- koop je natuurlijk geen topspul. :-\
mischien ander toch alleen veren..?
ik zit nogsteeds een beetje te twijfelen wat te doen,ik zou m graag wat sneller willen hebben(=/-100pk),en wat betere wegligging,zodat ik af en toe eens een rondje kan gaan ringen :D
maar het moet wel allemaal betaalbaar blijven :-[
ik heb er nu al een openluchtfilter in,maar die krijgt warme lucht(ivm me stuurbekrachteging)
ik ga dan denk ik het orginele filterbox weer terugzetten met wel een beter filter,en dan de standaart buis wat groter maken,zodat ie toch wat meer koude lucht krijgt.
er zijn idd genoeg spullen voor je super s om hem naar 100 pk te brengen :)
de vraag is idd hoeveel is je budget, je hebt het recente vermogen winst topic al gelezen zie ik dus je weet wat er is en wat het kost.
overigens de orginele airbox groter maken gaat je geen extra pk's opleveren,
je moet middels buizen je filter achter je accu proberen te plaatsen.
een openluchtfilter zal je 5 a 10 nm koppel erbij geven
een corsa set is overigens wel een beetje stug wat ik hier en daar lees.
ik heb t filter nu zo zitten
(http://i771.photobucket.com/albums/xx356/chris_750/boot7micra027.jpg) (http://s771.photobucket.com/user/chris_750/media/boot7micra027.jpg.html)
maar sins deze eropzit,merk ik toch wel dat ik iets minder vermogen heb(kan natuurlijk ook aan het filter liggen)
ik kan m niet achter de accu kwijt ivm de stuurbekrachteging,dan zou m'n accu verplaatst moeten worden,maar das ook weer een karwei :-\
ik zat dus te denken om dan de orginele buis,dieonder de accu loopt,wat te vergroten,deze zou z'n 40/50mm zijn
(http://i771.photobucket.com/albums/xx356/chris_750/boot7micra024.jpg) (http://s771.photobucket.com/user/chris_750/media/boot7micra024.jpg.html)
als ik deze nauw 60/75 maak,zou die toch wat meer lucht kunnen aanzuigen?
verder zou ik een buget van ong 1000,- aanhouden.
waarvan de helft dan al weg zou zijn aan velgen/banden/verlaging..
een janspeed gaat jammergenoeg ivm de airco ook niet werken :-\
janspeed gaat prima met airco, je moet alleen het juiste spruitstuk zien te krijgen dan.