Kon m'n oude post niet meer vinden, vandaar maar een nieuwe.
De naam is Mikey Low, ben woonachtig op het eiland Texel.
Meer dan een jaar geleden een zeer knappe micra 1.2LX uit 1990
gekocht. Slechts 40.000km op de teller, interieur zo goed als nieuwstaat.
Foto'tje ten tijde van aankoop , uiteraard na was en poetsbeurt :)
(http://www.mikeylow.net/micra/nissan_micra_1200cc.jpg)
(http://www.mikeylow.net/micra/micra_console.jpg)
(http://www.mikeylow.net/micra/micra_int.jpg)
(http://www.mikeylow.net/micra/micra_tellers.jpg)
Al snel de velgen gespoten, moet eigenlijk nog een keertje echt goed... maargoed:
(http://www.mikeylow.net/micra/micra_velgen_2.jpg)
voor de eerste APK moest de remmen voor, achter, slangen etc vervangen worden
afgelopen APK helemaal niets.
Recent een oude Micra DX van een jaar ouder kunnen kopen, daar zijn wat donor
onderdelen vanaf aan het gaan as we speak :).... inmiddels is de rode grill vervangen
door de grill van de DX (evenals de kentekenverlichting achter van rode naar zwarte).
(http://www.mikeylow.net/micra/micra_grill_web.jpg)
De DX-grill moest hier en daar wel wat aangepast worden (zo komen de schanieren van de LX 2 cm meer naar voren dan bij de DX). De originele grill word nu zwart ipv. rood, moet nog "nissan" op (niet dat zielige kleine nissan logo'tje hahaha) ... misschien bestickeren hoop eigenlijk iets mooiers te vinden. Verder middelste achtergordel verwijdert (ziet er alleen maar slordig uit),
en de boxen in de deuren vervangen door 2 even grote JVC boxen van 100w... precies goed voor de micra hahah... als laatste de pookknop van de DX erop gezet , soort van leren bolletje, lekker spartaans :-) , moet er enkel nog een 5e versnelling op tekenen :).
Zijn technisch nog maar een paar kleine dingetjes, er zit ergens een boutje of dingetje los wat rammelt in de bocht...soms...ik vermoed ergens bij de voorbumper..., verder doet de achterruitsproeier doet niks (wel vloeistof voor),en ik wil mijn rechterachterlamp vervangen... HOE? lijkt wel alsof het vastgekit zit... kan ik ook enkel het glas vervangen ipv het hele armatuur?
Zo ben er weer....
Hieronder nog een paar leuke plaatjes van mijn micra en de donor-micra :)
(http://www.mikeylow.net/micra/micra_2x.jpg)
(http://www.mikeylow.net/micra/micra_DX_1000cc.jpg)
1.0 DX , handmatige 4-bak, 5 deurs ... toppunt van minimalisme :)
(er zit niet eens een klok in , of van binnenuit verstelbare spiegels...)
Welkom hierow.
En die km-stand is echt GEWELDIG! ook bijna zoveel als ik heb.
ziet er zo wel netjes uit en de orginele radio en zelfd een achter mistlamp schakelaar er in.
heb nog wel verlagingsveren liggen die je kan overnemen, en als je vragen of problemen hebt over de auto vraag je mij maar heb onderhand als die hele k10 van mij uit elkaar gehaald.
Grt Patrick
kunne wel mooi met 3 k10's eens een foto meet houden in het mooie texel.
wow wat een super K10 heb je!
Ziet er nog tiptop uit joh!
Zelfs het interieur, en gaaf dat er zelfs nog zo'n oldskool radio inzit ;D
En wat ruig dat je je grill hebt vervangen door een ouder type grill, dat wil ik eigenlijk ook nog steeds :(
Welkom en heel veel plezier hier op het forum! :)
Ik zit inmiddels op 54.000km, was er toen en ben sindsdien steeds blijer mee,
lekker bakkie, start altijd. Vorige eigenaar is er echt SUPER zuinig op geweest, altijd in de garage gestaan, alles bewaart, heb zelfs de bracket voor de radio, welke er overigens nog steeds inzit :) , cassettebanddinges naar jackplugje in de mp3 speler viola.
Door het zwarte en het strakke krijgt ie wat meer old skool look...vind ik zelf dan en daar hou ik van :), moet hem nog wel even verder afwerken, nog ff knap scherpe randjes enzo schuren en goed (matzwart) spuiten.
Vooral door een maandje of 2 in de DX te rijden merkte dat ik dat juist zo leuk vond aan de micra's... wat heb je minimaal nodig om het een auto te kunnen noemen? Ook de verhalen over golfjes en stoplichten verspreid over het forum zijn herkenbaar... de mijne weegt maar 700 kilo hahahah.
oh en red rader, hoeveel verlaging zijn de veren? 35mm?
Plus hoe mijn kapotte glas te vervangen van mijn achterlamp (heb een goede donor staan).
Hoe krijg je dat ding los? heb 4 schoeven gevonden, maar dat ding zat nog steeds muur vast....
kan ik eventueel alleen het gekleurde buitenste stuk vervangen misschien?
en ... OEH LEUK! foto shoot, goed plan, texel is een mooie plek om rond te toeren :)
Mooie K10's heb je daar! Die achterlichten zijn vastgelijmd met silicone, de lijm plakt echter niet volledig zodat je ze nog kunt vervangen. Schroef eerst de 3 moeren los en probeer dan met een schroevendraaier als hefboom de lamp eruit te halen. Eens dat je er een beetje beweging in krijgt gaat het allemaal makkelijker!
Succes!
Provo
super.. bedankt voor je antwoord... weet wat ik moet doen kwa achterlamp.
m'n achterruit sproeier is ook stuk, is daar een apart pompje voor toevallig?
mijn voorruitsproeiers doen het wel prima. De achterruitwisser doet het ook prima.
Als je wilt, wil ik gerust een foto trekken van waar je moet trekken vo je achterlampen (kheb mijn lampen ook zonet vervangen :) ) er zijn 2 pompjes voor je auto en ze zitten allebei vast aan het ruitewisser reservoir onderaan, 1 van die pompjes is voor je achteruit. Als je wil wilk daar ook n foto van trekken ;-)
grtz
Provo
held.... als je zou willen maak een K10 eigenaar erg blij :)
p.s. kan je eventueel mijn mailadres pm voor de foto's...
Of het kan hier mooi op de site zodat er in de toekomst meer mensen wat aan hebben :D
Strakke K10 heb je daar O0
Ik zal even een handleiding schrijven en mooi op de site posten ^^ geef me een halfuurtje!
dat is inderdaad nog beter :) ik zeg bedankt!
Hier is een foto'tje waar het motortje zit van de achteruitsproeier, het is het eerste motortje, er zal een darmpje naar achter lopen :)
(http://i1096.photobucket.com/albums/g334/Nicillo/DSC01793.jpg)
@provo : super , echt zo'n plek waar je niet zo snel kijkt... weet genoeg :)
@milo: de grill is opzich goed te doen, gewoon een sloopbedrijf of jongens die in de cross zitten vragen. Mijn grill kwam van een 5 deurs DX uit '89, daar moesten twee "flapjes"afgezaagd worden die onder koplampen moesten, en wat weggehaald voor de schanieren van mijn motorkap (als je goed kijkt zie je twee rode stipjes in de grill op m'n foto). In principe zitten alle gaten die je nodig hebt al in het chassis. Koste mij ongeveer een klein uurtje om de grill aan te passen (ben zeker geen expert kwa autosleutelen).
de DX grill valt wel wat meer naar binnen (mijn LX heeft andere motorkap en lampen).
Naar zover ik het zo kan inschatten zou je de lampen en motorkap relatief gemakkelijk over kunnen zetten (voor lampen van m'n donorauto zijn helemaal verrot helaas dus was voor mij geen optie)...maar chassis is verder het zelfde (in principe)...
Welkom terug op het forum mikeylow.
Leuk iemand van Texel bij de club te hebben!
Mikey.
waar jij de vergelijk maakt tussen LX en DX, spreekt men ook vaak van facelift en voor de facelift. Jouw LX is dus van na de facelift en inderdaad die heeft wat verschillen met het model van voor de facelift.
als je goed kijkt zie je dat de koplampen, stadslichten, motorkap de dingen zijn die behalve de grille anders zijn om het geheel te passen. Ik moet zeggen dat de preface grille goed staan in de neus. Mijn preface K10 heeft juist weer de bumpers en de spiegels van een DX / facelift model
hmm dacht dat de stadslichten van de pre facelift zo goed als het zelfde waren... zal het eens checken.
Wel grappig dat jij net de andere kant op geswitched bent dan haha, heb de facelift grill ook nog steeds mocht ik toch nog terug willen (wel even netjes zwart aan het spuiten)
Bedankt voor alle verwelkomingen, zal proberen wat actiever te blijven op het forum hahah.
Ben ondertussen micra-lover geworden (al had ik altijd al kleine hatchbacks), en het blijft grappig om te zien hoe mensen reageren als ze hem zien (vandaag nog iemand ... hoe oud is die auto joh?), zie soms auto's die half zou oud zijn maar 10x minder hahahah
Vond het leuk om ff een tijdje in de 1.0 DX te rijden, die nog niet eens zo heel erg minder snel voelde dan de 1.2 DX , de 1.2 heeft geloof ik voornamelijk meer koppel.
Ik heb nog een handleiding geschreven voor je achterlichten (sta op forum bij How to/Handleidingen) ;)
provo ik zeg ... BEDANKT :):)
thnx!
Geen probleem :) zeg maar iets als je nog iets moet weten!
Provo