Mijn vrouw rijdt nog steeds in een Mazda 121 bolhoedje.
Zelf was mijn laatste een legergroende Nissan Micra uit 1986.
Aangezien er dus weer een (goedkoop) autootje moest komen ben ik een beetje gaan speuren op internet.
Met de juiste zoektermen kwam ik wat oudere Civics tegen. Nu heb ik in het verleden al eerder een blauwe 87er gehad, dus ik wist wat ik kon verwachten.
Toen zag ik dus de rode GT uit 1985 en was op slag verliefd. De prijs die ik met de handelaar heb afgesproken leek me redelijk, zeker als ik zie dat ze voor veel slechtere niet gt's dik 1000 euro vragen en voor sommige zelfs meer dan 2000. Er zijn nog maar 5 originele GT's in nederland !!
Het is de bedoeling dat ik hem als dagelijks vervoer ga gebruiken. Qua looks mischien nog wat kleine puntjes op de i zetten.
Maar wees iig niet bang dat deze afgetrapt gaat worden, daarvoor is deze te zeldzaam.
Van de zomer wil ik iig de bodem gaan behandelen met caprotech om ervoor te zorgen dat deze nog lang kan rijden.
Het is nog even afwachten hoe het motortje zich houdt (is wel oersterk dit blok).
Ik heb nog een setje 15 inch rota's die eronder gaan en ik wil het onderstel lichtjes aanpassen zodat deze ook weer up-to-date is.
De zonnedak tas (er zit een origineel honda zonnedak in) en de originele stoelen krijg ik er gelukkig ook bij (er zitten crx stoelen in), alsmede een cd van de 'restauratie' etc etc.
De auto staat nu ergens in Amsterdam/Diemen omdat deze gaat figureren in een Conrad reclame campagne.
Ik hoop dat ze een beetje lief zijn voor haar.
Hier alvast een fotootje:
(http://i37.photobucket.com/albums/e70/Riesh/civic/civic.jpg)
Het beestje staat voor de deur.
Is zelfs voor de deur afgeleverd door Mark Fontijn van Fontijn Auto's uit Dieren. Super service.
Ik heb meteen de Rota 15 inch eronder geschroefd (195/45/15) en dat staat erg goed.
1 ding is zeker: of hij moet omlaag of ik moet toch overstappen op 16 inch.
Foto's houden jullie tegoed tot morgen.
Marco Roeleveld van Maro taxaties is vanmiddag meteen even langs geweest zodat ik hem op de juiste manier kan verzekeren.
Zoals het er nu naar uitziet is de taxatie waarde tussen de 3500 en 4000 euro.
de striping die erop zit haal ik eraf, die laat toch al los. Ik ga wel nieuwe GT stickers halen bij de honda dealer
Bij deze dan de Rota's onder de Civic:
(http://i37.photobucket.com/albums/e70/Riesh/civic/2012-02-09120115.jpg)
Voorzijde moet nog een stukje omlaag
Ook meteen maar een paar faute dobbelsteentjes opgehangen:
(http://i37.photobucket.com/albums/e70/Riesh/civic/2012-02-09120103.jpg)
Under da hood:
(http://i37.photobucket.com/albums/e70/Riesh/civic/Civic7.jpg)
ms nog wat kleine dingetjes (kleppendeksel) maar eigenlijk is het af.
Van 15 naar 16 inch , van klassiek naar sportief:
(http://i37.photobucket.com/albums/e70/Riesh/civic/2012-02-19125129.jpg)
Heb nu wat meer rijhoogte, dus kan voor omlaag zodat daar ook daar de banden net in de kasten komen.
zaterdag deze ophalen, work in 16":
(http://i37.photobucket.com/albums/e70/Riesh/civic/work.jpg)
De Rota's moeten er terug onder :(
honda motorsport... hmmm dat wil ik niet afkorten
honmo?
Citaat van: Rob op 22 februari 2012, 12:50:23
honda motorsport... hmmm dat wil ik niet afkorten
maakt mij niet uit, allen zullen de moderetters hier op het forum het niet waarderen...
Wat betreft de velgen vind ik ze alle 2 erg gaaf staan.
Maak snel een foto'tje van je nieuwe velgen eronder! :)
stuur die rota's maar mijn kant op :P
zullen ze wel zilver worden gespoten :D
een mooi project maar met civics denk ik toch dat er een sportief spritstuk en geupdated under da hood zit.
berder een mooi zeldzaam aparaat die je goed moet behandelen.
Mooie bak hoor Riesh, neem je deze ook mee naar de aankomende meeting?
ik denk dat we de pannekoeken met de bolhoed doen
Gaaf karretje hoor O0
thnx
Zo de Work VSX 16" Bronze zitten eronder, ik ben eindelijk tevreden met de wielen:
(http://i37.photobucket.com/albums/e70/Riesh/civic/DSC04531.jpg)
(http://i37.photobucket.com/albums/e70/Riesh/civic/DSC04529.jpg)
(http://i37.photobucket.com/albums/e70/Riesh/civic/DSC04533.jpg)
next:
Panhardstang verbouwen en voorzien van pu rubbers, dit gaat gebeuren bij Nicosport
De huidige rubbers van de achterwielophanging zijn ws ook 26 jaar oud want de kont zwabbert alle kanten op.
staat netjes! en die rubbers mag je wel is vervangen dan ja
Erg gaaf die velgen, staat hem goed! O0
O0 netjes hij wil nu aleen nog de binnekant van de wielkasten kussen :D
Mooie auto man, ziet er nog goed uit.
Ik heb een tijdje geleden ook bij dit model staan kijken, ik heb het niet gedaan omdat ik de achterkant niet zo mooi vond vergeleken met het model vanaf 1990? En hij was niet al te zuinig had ik het idee.
ik doe 1op14 met de GT op veel te brede banden. Vind ik niet verkeerd.
Ik vind die rechte achterkant juist geweldig
Citaat van: Riesh op 14 maart 2012, 19:40:25
ik doe 1op14 met de GT op veel te brede banden. Vind ik niet verkeerd.
Ik vind die rechte achterkant juist geweldig
De auto's waren in die tijd nou eenmaal hoekiger, dat heeft ook
zijn charme. Bij sommige auto's staat dat hoekige niet,
bij jouw Civic vind ik het juist mooi!
En het hoekige is makkelijker als je er een wall inbouwt
Citaat van: Riesh op 14 maart 2012, 19:40:25
ik doe 1op14 met de GT op veel te brede banden. Vind ik niet verkeerd.
Ik vind die rechte achterkant juist geweldig
Das idd netjes. De hoeken vind ik niet lelijk, dat vind ik ook wel mooi. Maar het was die zwarte band onder de achterruit. Het model erna heeft daar geen last van (dacht ik iig hinderde me dat niet)
(http://img193.imageshack.us/img193/2541/civic87stock.jpg)