Beste Leden,
Al meer dan een jaar kunnen Micra rijders gebruik maken van mijn dienst aangeboden topic betreffende het afstellen van de auto. Ik heb hier bepaalde software en apparatuur voor om alle Nissan met OBD1 ECU uit te lezen en af te stellen.
Veel mensen hebben al gebruik gemaakt van deze dienst, allen hadden hier een positief effect op. Toch kwam er vaak de vraag voor of ik bij nieuwe K11's (1.4 of 1.0 vanaf 1999) het zelfde kon doen. Dat kon tot voor kort niet, maar vanaf volgende maand wel!!!!
ik heb nieuwe apparatuur aangeschafd om nu ook alle OBD2 ECU's uit te kunnen lezen. Dit bied perspectieven voor latere K11 rijders en K12 rijders.
Verschil tussen OBD1 en OBD2:
De OBD2 computer van Nissan heeft als extra op OBD1 dat alle motor aanpassingen digitaal op te slaan zijn. Velen van jullie die mijn dienst hebben gebruikt hebben mij met het oog op de apparatuur de motor mechanisch af zien stellen (stelschroeven ed). Bij OBD2 kan dit alles digitaal. dat geeft een mooi overzicht!
Deze dienst aanbeboden houdt in:
- Uitlezen van de ECU waarbij foutcodes naar boven komen:
(http://home.exetel.com.au/nds/NDSII/pictures/selfdiag.jpg)
- Monitoren van alle motorfuncties en sensoren terwijl de motor draait. Hierbij zien we dus realtime wat de motor doet en of alles werkt naar behoren
(http://home.exetel.com.au/nds/NDSII/pictures/datadispc.jpg)
- Afstellen van het stationair toerental:
(http://home.exetel.com.au/nds/NDSII/pictures/idleadjust.jpg)
- Afstellen van ontstekings timing
(http://home.exetel.com.au/nds/NDSII/pictures/timingadjust.jpg)
- Een algemene kijk over de auto
Ik kijk de auto altijd ook even na op slijtage punten. Dan weer je hoe de auto er voor staat
Deze dienst kost hetzelfde als de dienst voor de K11 met OBD1:
€40,-
Apparatuur is binnen! Upje!
UP!
goedendag Jeroen.
zou willen vragen of het mogelijk is dat je onze micra een keer wilt afstellen.
deze had problemen met de luchtmassa meter. deze onlangs vervangen (gasklephuis) maar als hij warm wordt loopt hij stationair niet zo mooi.
zo ja wat gaat dit kosten en kom je langs of moet ik naar jou toe komen we wonen in hoogeveen.
met vriendelijke groet,
Jack Annemarie Koster
Stuur mij maar even een mail.. Ik en nu nog op vakantie in Amerika en daarna Hawaii.. Zodra ik terug ben plannen wij wel even een afspraak!
Aloha 8)
Citaat van: Jeroen330 op 23 juli 2012, 06:47:11
Stuur mij maar even een mail.. Ik en nu nog op vakantie in Amerika en daarna Hawaii.. Zodra ik terug ben plannen wij wel even een afspraak!
JALOERS.
Citaat van: Milo op 23 juli 2012, 10:58:49
Citaat van: Jeroen330 op 23 juli 2012, 06:47:11
Stuur mij maar even een mail.. Ik en nu nog op vakantie in Amerika en daarna Hawaii.. Zodra ik terug ben plannen wij wel even een afspraak!
JALOERS.
Ik heb een karakter-eigenschap waar ik trots en blij mee ben en dat
is dat ik nooit jaloers ben. Hoe het komt weet ik niet.. erfelijke aanleg denk ik ;)
Dusss ik ben niet jaloers maarrr blij voor Jeroen!
Nu weet je dus wat hij met al dat geld doet van het afstellen...
Nee hoor, geniet ervan
Hahaha, goeie!
Ik ben inmiddels weer terug!
Het zal niet lang meer duren of ik kom ook een keertje langs! :)
Is goed man! Neem vooral je tijd met herstel!
als je langsgaat wil ik ook wel ff mee Milo
Jeroen is deze dienst nog beschikbaar ?
Ik heb de indruk dat mijn k11 1.4 wat beter stationair zou kunnen lopen namelijk.
Ja... Deze dienst is er zeker nog!
Citaat van: Jeroen330 op 21 februari 2013, 21:18:07
Ja... Deze dienst is er zeker nog!
mooi hij stond namelijk zo ver weg, is het mogelijk om mijn k11 op een meeting n keer af te stellen ? zwolle is namelijk beetje ver voor mij :)
Ik ben ook regelmatig in Utrecht hoor..
Morgen ben ik zelfs in Breda! Wat wil je nog meer.. Nederland is niet zo groot
Citaat van: Jeroen330 op 21 februari 2013, 22:32:57
Morgen ben ik zelfs in Breda! Wat wil je nog meer.. Nederland is niet zo groot
:D, dan zal het vast wel een keer moeten lukken :)
Ik kom maandelijks 1 of 2 keer in breda in het weekend en vanuit Breda is het maar 1 uurtje naar Utrecht dus dat zeker een keer goed komen :)
Ik ben bezig deze dienst te verbeteren door ook voor de seconde facelift de nodige spullen aan te schaffen. Er zijn een aantal gasklephuizen en losse originele maf sensoren op weg naar Nederland en daarmee moet ik meer info krijgen over het werken van dit deel..
Ook heeft Nissan datascan een update uitgebracht van datascan 2.. Hopelijk kan ik nu de CGA3DE ook volledig bereiken en instellen
dat zou ik wel erg prettig vinden
goed nieuws, ik zou zeggen go your gang :)
Het ziet er vooralsnog positief uit!
Heb vandaag alweer iemand op weg kunnen helpen met second facelift MAF problemen dus ik ben er druk mee bezig!
Klinkt goed
Houd me op de hoogte aub.
Vandaag de eerste onderdelen binnen gekregen: 3 nieuwe Lucht Massa Meters!!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-W6THB4LY.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ERQPOXXT.jpg)
Dit is een mooi begin...
Nu wachten op de gasklephuizen.. dan langzaam aan de voorbereidingen beginnen!
We zijn alweer een stuk verder in het begrijpen van de K11E... (CGA3DE en CG10DE)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-BY8WPZD8.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-8DZHQ7MS.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-A6JR7FP6.jpg)
Punt 1: Wat worden deze gaskleppen vies zeg.. Ik merkte het al eerder bij de second facelift op. Veel zwarte aanslag, zo ook op de gasklep zelf en op de sensoren.
Punt 2: Alle sensoren zijn van Bosch en als je ze nabesteld onbetaalbaar.
Punt 3: De IVC klep voor stationair regeling wil ook vol zitten met smurrie.. dit bepaalt het lage stationair..
Nu nog de software werkend hebben en we kunnen er serieus mee verder!!
Gaat de goeie kant op jeroen :)
Jeroen heeft vandaag zijn laptop eens aan mijn micra gehangen om te kijken wat mogelijk was met de nieuwe software, langzaam kwam het programma op gang.
direct een fout code voor de kapotte lucht massa meter (he wat raar ;D)
ik had via ebay al een goedkope sensor besteld (zwarte ring) dus deze geplaatst en toen kon Jeroen weer verder
uit voorzorg alvast een extra sensor gekocht van jeroen, het goede model (groene ring)
(http://i1048.photobucket.com/albums/s366/Leonard_Bruijnen/2014-11-23122052_zps5fff535d.jpg) (http://s1048.photobucket.com/user/Leonard_Bruijnen/media/2014-11-23122052_zps5fff535d.jpg.html)
zo zag het eruit op zn laptop
(http://i1048.photobucket.com/albums/s366/Leonard_Bruijnen/2014-11-23121656_zpsdc78b0ed.jpg) (http://s1048.photobucket.com/user/Leonard_Bruijnen/media/2014-11-23121656_zpsdc78b0ed.jpg.html)
helaas kon jeroen geen wijzigingen aanbrengen aan het lage stationair toerental (IVC klep) :(
wel heeft mijn micra nu geen last meer van schokken op stationair drops.
ook trekt hij nu al beter op bij wegrijden.
Het gaat langzaam beter! Nice!
Eindelijk...
er is een doorbraak in de stationair regeling! van de 2000-2002 1.0 en 1.4!
Ik heb een trucje gevonden om de ECU een nieuwe gasklepstand in te laten leren waardoor ik het stationair kan verhogen! Zonder Datascan niet mogelijk...
17 mei maar eens testen en dan kijken of het blijvend verbeterd!
daar zou ik heel graag gebruik van willen maken :D
Hier nog 1 weg met de vibrator pook!!
Top Jeroen. Ik heb wel een 1.4 waar je je op uit mag leven :D
Dat gaan we uittesten 17 mei !
Is de timing ook via datascan bij te stellen? Of alleen maar door 't draaien van de verdelerkap? (k11 1.3 pre facelift)
Citaat van: kjiratsiekoedel op 31 augustus 2015, 13:44:32
Is de timing ook via datascan bij te stellen? Of alleen maar door 't draaien van de verdelerkap? (k11 1.3 pre facelift)
verkeerde topic, prefacelift is voor 1999 ;)
http://www.micrafanclub.nl/index.php/topic,11233.0.html
Citaat van: kjiratsiekoedel op 31 augustus 2015, 13:44:32
Is de timing ook via datascan bij te stellen? Of alleen maar door 't draaien van de verdelerkap? (k11 1.3 pre facelift)
Je hebt datascan nodig om de auto in timing modus te zetten.. Vervolgens kun je met de juiste timing light de ontsteking verdraaien om timing te stellen
Vandaag voor de tweede keer bij Jeroen langsgeweest voor wat afstelwerkzaamheden... Wederom super geholpen. Was geen overbodige luxe en zelfs nog de bougies laten finetunen! Ik heb de rit terug naar Utrecht zitten genieten

tot de volgende keer!
Graag gedaan Bas..
Fijn dat het afstellen van de bougies zoveel voordelen oplevert! Ik zeg: een vleugje Team330!
Vandaag heeft jeroen een rondje gereden in mijn k12 1.6.
Vervolgens zn laptop eraan gehangen. Alles gecontroleerd.
Stationair toerental verhoogd en de ontsteking iets vervroegd.
Bedankt voor de service jeroen de micra trekt nu echt als een malle :D
Kan de ontsteking van een 1.4 ook (veilig) vervroegd worden en dan wel dat je op euro 95 kan blijven rijden en win je dan vermogen? Zou wel fijn zijn :D
Citaat van: Leo op 06 maart 2016, 22:40:40
Vandaag heeft jeroen een rondje gereden in mijn k12 1.6.
Vervolgens zn laptop eraan gehangen. Alles gecontroleerd.
Stationair toerental verhoogd en de ontsteking iets vervroegd.
Bedankt voor de service jeroen de micra trekt nu echt als een malle :D
Oprecht fijne auto ook Leo!
Houd hem heel en bedankt voor de rit
Citaat van: K11-1.4 op 06 maart 2016, 23:04:55
Kan de ontsteking van een 1.4 ook (veilig) vervroegd worden en dan wel dat je op euro 95 kan blijven rijden en win je dan vermogen? Zou wel fijn zijn :D
De 1.4 is het overgangs model van obd1 naar obd2 helaas werken veel funties nog niet zoals het hoort bij obd2
Het is wel mogelijk om de auto uit te lezen en sensoren na te kijken.
Maar stationair toerental en ontsteking was destijds bij mij niet mogelijk met mn 1.4
Met vervroegde ontsteking kun je gewoon op 95 blijven rijden en je wint idd een beetje vermogen.
Hoeveel scheelt het bij jou leo? Is hij merkbaar sneller geworden? En merk je nog andere dingen? Dat zou wel mooi zijn. Waar met atmosferische motoren vooral de winst in zat was het vervroegen van de ontsteking. Het enige is natuurlijk hoe ver kan je gaan. Want anders ben ik zeker geïnteresseerd!
Hij trekt zeker weten sneller op.
Hoeveel sneller dat weet je alleen op een dyno bank.
Maar we hebben genoeg resultaten dat we kunnen aantonen dat een micra er een paar pk bij krijgt.
We hebben het hier maar over 1 a 2 graden.
Maar nogmaals dit is tot op heden nog steeds niet gelukt bij de k11 1.4 !
Ah oke, omdat ik had gelezen dat stationair stellen en dergelijke nu wel mogelijk was door hem eerst in timing modus te zetten, of haal ik nou dingen door elkaar?
de 1.4 van de 2nd facelift is vziw alleen stationair iets bij te regelen en zelfs dat schijnt lastig te zijn
Is er eigenlijk ook iets af te stellen bij een K10 Jeroen? (En anderen)
Citaat van: Herkieeee op 14 maart 2016, 21:33:56
Is er eigenlijk ook iets af te stellen bij een K10 Jeroen? (En anderen)
Die vraag past niet echt in dit topic
Laat dan maar
Citaat van: Herkieeee op 14 maart 2016, 22:03:49
Laat dan maar
Probeer het hiet eens ;)
http://www.micrafanclub.nl/index.php?topic=14420.0
Vorige week een 1.0 weer op weg geholpen met een nieuwe lucht massa meter en vandaag 2x een 1.4 weten te fixen!
Heb mijn micra(CG13DE) afgelopen maandag door jeroen laten afstellen, heb er ontzettend veel profijt van. de auto is rapper, hangt lekker aan het gas en ook zuiniger geworden. Ik vind het een hele goeie investering en het is ook erg leuk om te zien hoe het gedaan word, echt een aanrijder!! nogmaals bedankt Jeroen!
Graag gedaan Bram!
als je auto 8 graden te laat staat en je kan totaal 10 graden vervroegen dan heb je de meest duidelijke en merkbare winst! Fijn dat het je zoveel opgeleverd heeft!
Kun jij ook zien met uitlezen waarom de cdv aan de bestuurders kant van mijn k12 het niet doet?
Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 310 met Tapatalk
Nee. Dat is niet via datascan terug te zien
Probeer de centrale deur vergrendeling eens terwijl je aan het door voer rubber van de deur rommelt.
Kan zijn dat er een draadbreukje daar zit.
En ook niet heel onbelangrijk, hoor je de motor van de centrale deurvergrendeling wel werken of ook dat niet?
En is het een aftermarket systeem of een origineel nissan systeem?
Citaat van: Jeroen330 op 19 juni 2016, 10:04:17
Nee. Dat is niet via datascan terug te zien
Oké bedankt voor je reactie
Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 310 met Tapatalk
Citaat van: MaStErTuNeR Q op 19 juni 2016, 10:20:26
Probeer de centrale deur vergrendeling eens terwijl je aan het door voer rubber van de deur rommelt.
Kan zijn dat er een draadbreukje daar zit.
En ook niet heel onbelangrijk, hoor je de motor van de centrale deurvergrendeling wel werken of ook dat niet?
En is het een aftermarket systeem of een origineel nissan systeem?
Ik zal het rommelen eens testen, het is origineel spul. Het motortje hoor je alleen bij de andere deuren en klep.
Verstuurd vanaf mijn HTC Desire 310 met Tapatalk
Nog steeds niet mogelijk om het ontstekingstijdstip van een 1.4 aan te passen? 😄
Citaat van: K11-1.4 op 04 december 2016, 19:16:13
Nog steeds niet mogelijk om het ontstekingstijdstip van een 1.4 aan te passen? 😄
Helaas niet..
Het enige Is dat je het stationair kan regelen en de auto wat soepeler te laten lopen door de bougies te gappen.. Dit levert nog wel eens wat op..
Oke, vergroot je dan de afstand die de vonk moet overbruggen oid?
Verklein de afstand juist..
Oke, wat zit daar achter? Het technische verhaal bedoel ik dan :)
Vandaag, na een helse rit uit Almere, bij Jeroen geweest. Originele Nissan garage wilde er niet eens aan beginnen. Hadden problemen met vermogen van onze micra uit 2001. Na het uitlezen algauw het probleem gevonden. LMM defect. Deze vervangen en een proefrit gemaakt. Auto voelde weer als vanouds. Op de weg terug gewoon weer 130 kunnen rijden. Dit was lang geleden. TOP SERVICE en nogmaals bedankt
:wave:
Ook ik ben vandaag bij Jeroen langs geweest. Leuk om te zien wat je auto allemaal doet behalve gewoon gas geven.
Jeroen het de timing wat vervroegd en iets met een klep stand ofzo ??? Ben het intussen alweer kwijt.
De motor lijkt er een paar jaar jonger op geworden. Hij pakt beter op bij optrekken en klimt wat makkelijker in zijn toeren. Al met al zeer tevreden O0 Het was zeker de 200km enkele reis waard.