Hallo, ik ben al een tijdje actief op het NCN forum en nadat ik dit forum had gevonden mezelf maar even snel aangemeld, wat aan schat aan info is er hier te vinden voor de micra! echt helemaal top :D
Ik ben dus Nick, 23 jaar jong en woonachtig in het altijd rustige (ahum) Venlo.
Sinds 3 weken heb ik dus een K11 Micra 1.3 uit feb '94, die nu 196.000 km op het klokkie heeft staan.
Hieronder wat fototjes...
(http://i46.tinypic.com/dfaalv.jpg)
(http://i46.tinypic.com/14mdelz.jpg)
(http://i45.tinypic.com/339o8kz.jpg)
(http://i47.tinypic.com/2dtvdko.jpg)
In het begin geroepen dat ik hem redelijk standaard zou houden maar nu ik weet wat er allemaal mogelijk is voor niet teveel geld zijn er toch wat leuke plannen gekomen...
Eerst auto fatsoenlijk afstellen (loopt laag stationair, houdt af en toe in bij volgas, en verbruikt redelijk veel) Iemand tips hiervoor?
DIY luchtfiltermontage achter de grille
Uitlaat helemaal vernieuwen (Janspeed header, Katvv, Gewone tussenpijp en japstyle demper)
Brandstofregelaar vervangen door 1 die je zelf in kan stellen
gasklephuis vervangen door 1 van een GA15DE
Nokkenassen vervangen door een setje sportnokken (het liefste van Tomei of Rallynuts)
Van buiten wil ik hem wel redelijk standaard houden, het enigste wat ik wil aanpakken zijn de wielen (15 inch ofzo)
en verlaging 30-40 mm
Hopelijk kan ik hier veel info vinden over het hoe en wat op K11 gebied.
en ook hier welkom ;) ik wist niet dat je uit Venlo kwam (ik zelf kom uit Geleen)
ik hou je project in de gaten :)
Welkom bij de club, Nick. Voor het vinden van info over de Micra/March en in het bijzonder het type K11 ben je hier aan het goede adres!
Welkom! Wellicht zie ik je dan eens rijden hier in de buurt, aangezien ik in Blerick woon.
ik vind die bovenste spoiler wel appart die zie je niet veel.
is die reflector rondom de nummerplaat niet gewoon een sticker ?
welkom :)
Welkom ik zal ook wel toeten als ik je ooit mocht zien. Woon zelf in Venray maar mijn broertje woont in Tegelen dus kom nog wel eens die richting uit.
Voor iemand die niks wou veranderen in het begin pak je het wel meteen groots aan. Vergeet niet dat het met veel aanpassingen wel verstandig is om ook de auto te laten chippen. Dit is ook best prijzig.
Thanks voor het hartelijke welkom hier, erg leuk om te horen dat hier nog veel leven is op het forum :)
@ xleonl
De spoiler is idd iets kleiner als van de facelift modellen, alleen is de lak er wat vanaf gebladderd, eerdaags even opschuren en opnieuw in de lak zetten.
De reflector is een grote plaat, iig geen sticker, kan wel zijn dat ie er opgekit zit.
@ Thieme
Een beetje aanpassen is altijd wel leuk, al moet ik zeggen dat ie nog precies doet wat Nissan in '94 beloofde, namelijk 172km/h per uur op de GPS en 185km/h op de teller, en dat valt me echt niet tegen...
Chippen zal sowiso al moeten met een andere brandstofdrukregelaar, aangezien de standaard mapping dit niet zal kunnen aanpassen in deze mate.
Alleen nog geen idee wie hierin handig is, moet overigens nog uitzoeken wat er allemaal aangepast moet worden met een paar andere nokkenassen, heb namelijk geen idee of de standaard klepveren dit aankunnen, al is dat allemaal wel iets voor op de latere termijn.
Zo dan loopt jou motor erg goed zeg die van mij was zonder de aanpassingen 160 op gps en 172 teller met gewoon nog de 13 inch wielen/banden
Nu is het geloof ik 178 op gps met 15 inch.
Bij mij is dat wel in de 4e versnelling, in de 5 haalt ie precies 170km/h op de teller en dat zijn dan 159km/h op de GPS.
Vandaag overigens de eerste onderdelen gehaald om de auto eens een goede basis te geven.
Olie (5W40 Castrol)
Oliefilter OEM Nissan
Brandstoffilter Nipparts
Bougies Bosch Super 4 (meteen ipv 1,1 mm Gap naar 2,0 gezet)
Soldeerstation (om alle contacten even te kunnen doorsolderen)
Luchtfilter Tenzo-R
Paar knietjes en stukjes regenpijp van de gamma (DIY Cold Air Intake)
Einddemper heb ik eraf gehaald, was sowiso afgebroken bij aansluiting middenpijp, wat een rammelend geluid gaf, dit laat ik nu even zo, tot ik over een maandje of 2 de hele uitlaat vervang ;)
Welkom hier en ook ik houd je topic in de gaten ;)
Welkom hier. Als ik me niet vergis is de standaard ecu niet te chippen
Goed afstellen kan natuurlijk wel, daar moet je Jeroen330 voor hebben
Welkom hier, witte micra's zijn altijd leuk :)
Bij mij is het gedaan ik weet niet precies hoe en wat maar mijn auto is wel degelijk gechipped op de originele chip.
Welkom op het forum. Leuke plannen heb je ermee, ben benieuwd naar je toekomstige updates...
Citaat van: macnick op 15 november 2012, 17:09:37
De reflector is een grote plaat, iig geen sticker, kan wel zijn dat ie er opgekit zit.
Ik heb pas geleden ook die reflector plaat eraf gehaald, en hij zit niet gekit maar met dubbelzijdig tape langs de randen vastgeplakt. Je kunt hem er gewoon zonder veel moeite aftrekken, eventueel voorzichtig lossnijden met een scheermesje. Daarna met een föhn en HG sticker verwijderaar de restjes tape verwijderen. Vervolgens met polijst middel even keurig afwerken en je ziet er niets meer van... Wel zul je zien dat er nog een Micra sticker onder zit en de originele type aanduiding sticker.
En je moet geen pech hebben dat er roestplekken onder vandaan komen natuurlijk. Hoewel je hem natuurlijk ook prima weer terug kunt plaatsen in dat geval... Verder zou ik de rest van de stickers ook verwijderen, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk..
Welkom hier, leuke auto! O0
Eens met Tango75 wat betreft de reflectorplaat, de mijne laat ik er op zitten omdat ik bang ben dat er lelijke plekken onder de plaat zitten en daarbij komt dat ik de plaat op een rode auto wel wat vind hebben (smaak kwestie).
Bij iedere andere kleur zou ik ook de plaat eraf halen, dan zijn ze vaak schreeuwerig aanwezig.
@ Tango 75
Die plaat wil ik morgen even gaan verwijderen, maar aangezien de kentekenplaat hier ook op vastzit en helaas met popnagels erop is gezet moet ik deze eerst uit gaan boren.
Sowiso weet ik niet welke boerenpummel aan de auto gesleuteld heeft, vandaag de olie ververst en het oliefilter zat er zo strak opgedraaid dat ik er een dikke schroevendraaier doorheen moest rammen om hem los te kunnen krijgen :(
Eigenlijk wilde ik ook meteen de koelvloeistof meepakken, maar die onderste slangklem is helemaal verroest dus daar moet ik eerst een andere voor gaan halen....
Probeerde hem los te draaien maar de klem bleef op zijn plaats , alleen de stelschroef kwam eruit.
Het spul ziet eruit als gewoon vies water dus de vorstbescherming zal ook niet meer helemaal in orde zijn denk ik, dus vervangen doe ik hem sowiso.
Oliefilters horen nu eenmaal vast te zitten.
Slangklem even goed inspuiten met wd40 en volgende dag weer proberen ;)
@ kevertje
Slangklem heb ik al een nieuwe gekocht vanmorgen.
Op het oliefilter stond 11-14 nm vastzetten, maar het filter was zelfs met de filtertang niet los te krijgen, drukte dan gewoon het filter in elkaar :(
sommige mensen snappen dat ook niet. er zit een goede ring tussen voor de afdichting dan hoeft het allemaal niet zo asociaal vast.
@ Riesh
Inderdaad die ring even insmeren met wat olie en gewoon handvast erop draaien, voor mij altijd meer als voldoende gebleken.
Morgen zal ik wat foto's erop zetten van het DIY project voor het luchtfilter systeem, heb vandaag de ontbrekende kniestukjes en het filter gehaald en ga het morgen allemaal monteren.
Vandaag bezig geweest met het inbouwen van de nodige audio in de Micra, De 2 standaard luidsprekers waren nodig aan vervanging toe en aangezien ik wel van een goed stukje muziek houd, ben ik maar eens aan de slag gegaan:
Zo zag het standaard deurpaneel eruit voor ik de matjes erin ging plakken:
(http://i50.tinypic.com/nz5176.jpg)
de volle deur, ik heb de buitenplaat ook volgeplakt, en de tussenplaat.
(http://i48.tinypic.com/ibgpsi.jpg)
Hiervoor heb ik geen bitumen gebruikt maar iets anders, namelijk Alubutyl matten van Dietz.
Voordelen zijn dat het makkelijker te bewerken is, aangezien ik het er gewoon op kon plakken zonder warm te maken (10 graden buiten) en lichter is dan de standaardmatten (2,92 kg per m2)
En zo ziet het eruit met de MDF ring en de kickbass al ingebouwd:
(http://i49.tinypic.com/2w7rbb6.jpg)
Het is een composet van MTX die ik al heb gebruikt in de Prelude (mijn 2e auto) en waar ik erg over te spreken ben vanwege de hoge belastbaarheid (120wrms) en de geluidskwaliteit.
De scheidingsflters heb ik op 2 verschillende plaatsen weggebouwd, die van de de linker set heb ik gemonteerd in het bakje wat onder het stuur zit, en de rechter zit op zijn kop tegen het ventilatorhuis achter het dashboardkastje.
De tweeters heb ik weggebouwd op de originele plek, in de A stijlen (die had ik van een '00 micra GX gehaald) alleen mijn tweeters zijn net te diep om achter de roostertjes te passen, daar zal ik dus TZT maar iets op gaan maken met poly ofzo, als het weer wat warmer wordt, op dit moment zit het voor mij iig prima.
(http://i48.tinypic.com/212e0yx.jpg)
Morgen ga ik verder met het vastzetten van de versterker (die gaat onder de passagiersstoel komen, het aansluiten van de woofer, en misschien ook nog de hoedenplank speakers als ik dat allemaal ga redden.
Lekker bezig hoor!! ;)
Goed bezig :)
Ik wist niet dat Dietz ook alubutyl heeft. Maar je hebt wel gelijk, het is beter dan gewoon bitumen.
Heb je nog een versteveging gemaakt achter de gaten waar je de alubutyl overheen geplakt hebt? Dat kan ook no best schelen in kickbas weergave.
Kijk ook eens bij Milo in zijn topic hoe we zijn a-stylen gedaan hebben voor de tweeters. (De stof zorgt er ook voor dat er veel minder hinderlijke reflecties zijn)
@ riesh
Achter die grote openingen heb ik 2 strips aluminium gemaakt, die ik boven en onder gewoon met m5 boutjes heb vastgezet, nu heb ik dus maximaal een opening van ongeveer 5-6 cm waarvan het mij lijkt dat het wel genoeg is.
Er staat tenslotte maar 100 watt rms op ;)
Ik zal eens kijken hoe het dan bij milo zit, ik zat er zelf al aan te denken om de originele kapjes gewoon in te zagen zodat de tweeters er precies inpassen en dan verhitten zodat ik het middelste gedeelte ongeveer 4-5 mm naar voren kan halen, dan past de tweeter er precies in.
Die strips zullen zeker wel helpen, dat was precies wat ik bedoelde.
(ik zal maar niet zeggen hoe ik het in mijn Hyundai had gedaan)
@ Riesh
Hoe had je het in je Hyundai dan gedaan? :P
nogal extreem:
http://www.showyoursound.nl/Public/ShowCase/Showcase.asp?id=567
Ik heb daar toen een 2e en een 1e plaats mee gewonnen in SQ wedstrijden
Holy crap on a cracker, dat is wel serieus werk zeg :O
Zal ook wel de nodige tijd in zijn gaan zitten denk ik dan ;)
best wel.
Ondanks is het wel allemaal retestrak hoor Riesh, mijn complimenten ervoor! O0
Vandaag kreeg ik telefoon van een goede vriend die een autosloop heeft hier in Blerick.
Had een '93 Micra binnengekregen met voorschade, of ik toevallig nog wat onderdelen nodig had voordat ie gestript werd.
Natuurlijk had ik nog wel het een en ander nodig, maar ben voor de zekerheid even gaan kijken wat het nu precies was.
Bleek het een S model te zijn, afkomstig uit Duitsland met 120.000 op de teller!
Alles in kleur gespoten (helaas verkeerde kleur, nl Rood)
Wat ik nu allemaal heb meegenomen:
Sportstoelen
Achterbank
Zijpanelen
Tellerhuis met toerenteller met donkerblauwe tellerplaten
3 spaaks sportstuur
Ik zal morgen eens wat foto's plaatsen van het een en ander, ik moet het interieur nog wel even goed schoonmaken maar verder ziet het er als nieuw uit, zonder instapschade, brandgaten of andere minpunten.
Even een paar vraagjes,
past de teller van een '93 S 1.0 in mijn '94 1.3 LX?
Tellers gaan allebei tot 200km/h en ziet er kwa vorm wel precies hetzelfde uit.
Om het oude stuur te demonteren moet je dan gewoon aan de kap trekken waar de claxon achter zit? of zitten er ergens schroeven om hem er vanaf te halen, het 3 spaaks stuur heeft het nl niet.
Super man je hebt een mooi buitenkansje te pakken gehad! O0
toeter kun je eraf trekken en dan met de ratel verder gaan
en de tellerbak zal ws ook wel passen. mechanische km teller en oude type
De teller en stuurtje heb ik net even erin gezet, werkt allemaal perfect zoals het hoort.
Heb wel de standaard lampjes met die blauwe kapotjes erover vervangen door die gewone lampjes die in de oude teller zaten, geven nu wat meer licht en ziet er stukken beter uit als het standaard werk, kan nu tenminste me klok weer lezen ;)
Zal straks even wat foto's online zetten van hoe het eruit ziet allemaal.
Hierbij alvast een paar foto's van de teller en het stuurtje na montage.
(http://www.freebits.nl/images/123101_0578.jpg) (http://www.freebits.nl/view.php?filename=123101_0578.jpg)
(http://www.freebits.nl/images/101101_0579.jpg) (http://www.freebits.nl/view.php?filename=101101_0579.jpg)
Ik zal vanavond ook nog even de foto's online zetten van het interieur, dan is het allemaal compleet.
Gaat trouwens morgen in de auto, en het oude interieur kan op de stort.
Die blauwe platen zijn wel gaaf <3 ziet er goed uit!
goed zo O0
ben benieuwd naar je interrieur :)
nice O0 vind het stuur eigenlijk wel tegen vallen maar is beter als die andere
@ joyce
Vind zelf het stuur stukken beter als het oude, de rand is een stuk dikker en het ligt ook gewoon beter in de hand.
En natuurlijk past het ook beter bij het S interieur wat ik erbij heb, wil het plaatje een beetje compleet hebben.
Vandaag het complete interieur erin gezet, hieronder een aantal foto's.
(http://www.freebits.nl/images/933101_0582.jpg) (http://www.freebits.nl/view.php?filename=933101_0582.jpg)
(http://www.freebits.nl/images/581101_0581.jpg) (http://www.freebits.nl/view.php?filename=581101_0581.jpg)
(http://www.freebits.nl/images/937101_0584.jpg) (http://www.freebits.nl/view.php?filename=937101_0584.jpg)
Zelf vind ik het er stukken beter uitzien als het standaard interieur, ook de stoelen zitten stukken beter.
Heb ook nog meteen Xenon ingebouwd (Bi Xenon 6000K) die foto's zal ik vanavond even maken, het verschil zie je op dit moment niet zo erg goed.
Tegelijkertijd de stadslichten vervangen voor witte LED lampjes, ziet er icm de Xenon stukken beter uit.
no deshboard van k11 pre facelift erin gooien :P
ziet er netjes uit. nu alleen de handvatten nog ff opfrissen
Citaat van: Riesh op 18 januari 2013, 15:13:37
ziet er netjes uit. nu alleen de handvatten nog ff opfrissen
Wat Riesh zegt, verder ziet het er écht top uit man!
Dat ziet er heel goed uit O0
hey dat gaat de goede kant op O0
Hoi Macnick, ik had je topic nog niet gezien.
Maar gelijk maar even doorgelezen, jij bent goed bezig!!
Mooi interieur,.
Veel plezier met je Micra.
netjes klopt wat je zei als ik nu het geheel zie is het stuur al minder storend past goed bij elkaar O0
allemaal bedankt voor de leuke reacties, en er gaan zeker nog meer dingen volgen, alleen financieel moet het wel allemaal haalbaar zijn natuurlijk ;)
Gisteren geen tijd meer gehad om de foto's te maken dus bij deze, de foto's van de Xenon en de LED stadslichten.
Zonder licht
(http://www.freebits.nl/images/219101_0585.jpg) (http://www.freebits.nl/view.php?filename=219101_0585.jpg)
Met Stadslicht aan
(http://www.freebits.nl/images/551101_0586.jpg) (http://www.freebits.nl/view.php?filename=551101_0586.jpg)
Met dimlicht aan
(http://www.freebits.nl/images/183101_0587.jpg) (http://www.freebits.nl/view.php?filename=183101_0587.jpg)
Met grootlicht aan
(http://www.freebits.nl/images/438101_0588.jpg) (http://www.freebits.nl/view.php?filename=438101_0588.jpg)
Op de foto's ziet het er naar mijn mening iets te blauw uit, in het echt is het allemaal erg wit, met een beetje blauwe gloed erin.
nice dat type 2 super s intereur (totaal andere kleuren in de bekleding) ;)
Goed bezig geweest met dat interieur O0
over de xenon heb je dat wel goed afgesteld want het wil nog wel eens veel strooilicht opleveren met de OEM koplampen
Dat staat iets lager ingesteld als de oude halogeen lampen, heb dat even bij de dealer laten doen omdat ik de koplampen ook even heb los gehaald om de ballast mooi weg te werken.
Welkom :)
Heel netjes, je interieur zo!