Onlangs kreeg ik met m´n oude wagen (Volvo s40) geen voorrang op de rotonde, gevolg dat de auto total loss verklaard werdt.
Van het verzekeringsgeld rondgekeken voor een kleinere auto, wat wel handig is in de vaste lasten. Mijn vriendin heeft al een tijd een kale K11 1.3 CVT, en ik wilde er ook een.
Toevallig kwam ik de micra op het spoor, via speurders. Goedkoop gekocht en ziet er van binnen nog netjes uit. Van buiten een stuk minder. KM stand is rond de 174dkm op het moment. Wel wat kraakjes en rammeltjes die ik nog moet gaan verhelpen. Motor zelf ziet er ook mooi droog uit, lijkt nergens te zweten.
Ook trekt de CVT bij het optrekken tot 20 km/h wat schokkender op dan die van mijn vriendin, kon aan de olie liggen las ik ergens. Misschien dat iemand hier wat over weet?
Verder is de SLX op de super s na de meest luxe uitvoering, dus op zich is de micra het wel waard om weer in nette staat te krijgen.
Voorlopig hou ik hem origineel, eerst maar eens alles na gaan kijken.
Wat ik op het moment wil gaan doen:
Schade voor / achter opknappen
Spatlappen achter
Achterdemper zit een schot los, nieuwe achterdemper (laten) monteren
Winterbanden kopen zodat ik de huidige velgen op kan knappen (Vorige eigenaren hielden van stoeprandjes)
Hieronder wat foto´s:
(http://www.maktabagoe.com/images/micra/1.jpg)
(http://www.maktabagoe.com/images/micra/2.jpg)
(http://www.maktabagoe.com/images/micra/3.jpg)
(http://www.maktabagoe.com/images/micra/4.jpg)
(http://www.maktabagoe.com/images/micra/5.jpg)
(http://www.maktabagoe.com/images/micra/6.jpg)
(http://www.maktabagoe.com/images/micra/7.jpg)
(http://www.maktabagoe.com/images/micra/8.jpg)
Beetje jammer van de (tog wel) flinke schade hier en daar naar mijn mening maar verder een hele leuke Micra!
Welkom op het forum! Wat voor opties heeft de SLX allemaal, ik zie op de foto's al een toerenteller en elektrische bedienbare ramen (heeft de super S niet) Veel plezier met je auto :)
Klopt inderdaad van de schade, erg zonde. Maar daar was de prijs ook naar. Hij rijdt verder prima dus het is een leuk project waar ik rustig aan ga beginnen.
Qua opties: CV, inderdaad electrische ramen en een toerenteller, stuurbekrachtiging, raampjes achter kunnen op een kier open, en een trekhaak. Daar houdt het wel weer een beetje op :P
Welkom op het forum.
welkom op het forum :)
welkom leuke opties! :)
succes met het herstel, ben benieuwd naar je aanpak dus post maar veel foto's haha :p
jeetje die is uhmmm.... uh... afgeleeft :( zonde hopen dat je hem lekker opknapt :)
Welkom! veel plezier met de auto
welkom
Welkom op het forum en VEEL rij plezier met de SLX.
ZELFS windgeleiders op dit model ;)
windgeleiders en zelfs de achterspoiler zijnn niet standaard op een slx Red Racer.
Op een slx zitten idd wel standaard de rpm meter, elec ramen, cpv
Welkom hier!
Welkom bij de club, je micra heeft zeker wat liefde nodig maar dat moet vast wel goed komen! O0
Welkom
Je had mij al een paar keer gemaild. Ik wacht nog op een telefoontje van je..
wat betreft je distributie, als je er geen problemen mee hebt, niet vervangen. Je hebt geen riem maar een ketting dus deze gaat een motorleven mee (mits je natuurlijk een beetje onderhoud pleegt)
Heb je geen ratels van de distributie dan hoeft er nog niet naar gekeken te worden..
Verder een keer een algemene checkup geven...
Die kan wel wat liefde gebruiken. Maar komt vast goed! Ongelooflijk wat sommige mensen met hun banden/velgen doen, als ze stoeprandjes in de buurt zien.
N-CVT olie zou wel wat kunnen helpen. Hoe ziet de olie er nu uit?
Hallo
CVT bakken zijn een mooi stukje teckniek maar als er wat mee is erg duur te repareren.
Je kunt sowieso een keer resetten zodat ie weer opnieuw inleert.
Mijn vriendin heeft er 6 jaar mee gereden en ik zelf rij nu bijna 5 jaar met een Micra CVT
Je KM stand is aan de hoge kant dus de bak zal wel wat slijtage hebben.
Dat schokken kan komen door de poederkoppeling/borstels.
Google maar eens op deze termen.
Grtz Rooie
Bedankt voor alle reacties,
Roozie, het schokken is nog niet zodanig erg dat ik er wat aan laat doen in een garage, maar die tips kunnen wel van pas komen tegen die tijd. Bedankt.
Het resetten is wel iets wat ikzelf kan proberen, ik kwam dit tegen:
"je kan de accu polen 5 min er af halen dan contact aan zetten 5seconde gaspedaal in duwen 5 seconden los laten en dan starten is de pc geriset en de automaat op nieuw ingeleerd "
Werkt dit inderdaad zo?
Ook had ik nog een vraagje over de achterlichten van het facelift model, verschillen die qua pasvorm van het oude k11 model?
Staat er een op de sloop met beide achterlichten, voor een leuk prijsje.
Klopt van het resetten dat komt van AMT forum.
Achterlichten weet ik niet
Het is wel zo dat de originele echt goed vastgekit zitten en je snel kans krijgt op lekkage als je andere erin zet.
Grtz
Aha dat het vastgekit zit wist ik niet. Dan laat ik ze lekker zitten.
Resetten ga ik van de week eens proberen. Ik laat wel weten of het effect heeft.
je kan ze los krijgen als je netjus en (voorzichtig) met een stanley mesje er langs ga maar pas op voor je lak !!
achterlichten zitten met een soort pasta kan je het eerder noemen... beetje duwen en ze zijn los hoor
de lichten zijn uitwisselbaar alleen de aansluit polen zitten getwist qua remlichten knippers etc maar daar is een how to van ;)
Bedankt voor alle info.
Ik heb een vraagje over de verschillen tussen de pre-facelift en facelift modellen.
M'n bumper ziet er sowieso al niet meer uit, de grille begint de verf los te laten en in het linker zijscherm zit een flinke deuk.
Nu kan ik via via in het bezit komen van een micra uit '99, facelift model. Van achter geraakt en is ook niet meer rijdbaar, maar van voren ziet ie er nog netjes uit.
Nu voel je het misschien al aankomen, kan het voorfront overgezet worden?
Daar bedoel ik mee, bumper, zijschermen, motorkap en koplampen.
Of hebben deze andere maten?
Ook over het dashboard, is deze ook overplaatsbaar?
Ik kan de auto schorsen en op een landgoed kwijt tot van de zomer, dus dat is geen probleem. Ook heb ik nog wat kennisen die de onderdelen kunnen spuiten dus het kleurverschil is ook niet zo'n probleem.
Voorlopig heb ik andere dingen aan de micra te doen, en moet hij nog eens naar jeroen voor een check-up.
Dus dit is vooral informatie inwinnen of het te doen is, als het te doen kan ik de sloop micra op het landgoed neerzetten en ga ik daar in de zomervakantie mee aan de slag.
Natuurlijk kan ik ook een facelift model kopen, maar dat is geen uitdaging ;)
dat klinkt idd als een leuke uitdaging.
ik weet dat de bumpers gewoon overgezet kunnen worden.
de rest is afhankelijk van de zij schermen dat weet ik namelijk niet :(
voor front over zetten zou mogelijk moeten zijn ;)
je hebt het voor frame (plus bumper steunen) nodig de zij schermen motorkap bumper grill koplampen denk dat je dan een heel eind al bent
zit hier zelf ook al jaren mee in me hoofd vind de pre k11 altijd nog het mooiste namelijk
Citaat van: Rob op 14 januari 2013, 16:15:05
zit hier zelf ook al jaren mee in me hoofd vind de pre k11 altijd nog het mooiste namelijk
de pre k11 ? je bedoelt de facelift ?
Nee Rob wilde een nieuwe facelift 1.4 micra met de pre facelift voorkant
Citaat van: Bunny op 14 januari 2013, 17:01:02
Nee Rob wilde een nieuwe facelift 1.4 micra met de pre facelift voorkant
azo anders om dus. dat is ook wel stoer ja :)
princiepe is het zelfde wat je nodig hebt ;)
Een facelift met oude neus is al vaker gedaan. kwam er een paar tegen in Uk en kangeroeland.
Je zou dus zeggen dat het te doen moet zijn.
Ben even op zoek geweest naar een stel dakdragers.
Nu kom ik bij de volgende universele set uit:
Mont Blanc, lengte rail is 93 cm.
In de beschrijving staat: Geschikt voor Nissan Micra (K11) 5dr Hatch 1993 ? 2002
Ik heb alleen een 3 deurs. Zit hier een verschil in of zou het gewoon moeten passen?
Ja zit verschil in de manier van monteren. Ik heb nog wel een setje dakdragers liggen voor een 3 deurs origineel Nissan. Stuur maar een berichtje als je er interesse in hebt.
Hier (http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,14667.0.html) worden ze eventueel ook nog aangeboden.
Leuke plannen!
Hij zal er zeker van op knappen!
Succes ;)
Citaat van: Milo op 22 januari 2013, 08:13:09
Hier (http://www.micrafanclub.com/index.php/topic,14667.0.html) worden ze eventueel ook nog aangeboden.
het zijn wel beide sets voor een 3 deurs en dit is een 5 deurs :(
Helaas is de deal met de facelift micra niet door gegaan. Dat plan zal even in de koelkast moeten.
Dakdragers hebben geen haast, ik wacht wel op een leuk setje voor rond de 35 euro.
Wel heb ik een Super S micra gezien op de sloop, waar ik van alles uit kan halen voor een hele nette prijs.
Ik heb hier wat kleine vraagjes over.
De super s heeft stuurbekrachtiging, die van mijn vriendin niet. Dat is op de automaat na de meest kale uitvoering die er is.
Is dit redelijk te doen om over te zetten? Ik kan alles eruit halen, ik las wel na een zoekactie op het forum dat als je de stuurbekrachtiging gebruikt het toerental daalt en dat de motor kan uitvallen, wat is daar aan te doen?
Ook de interval van de ruitenwissers, die van mijn vriendin heeft maar 2 standen: vrij snel en super snel.. De Super S heeft nog een standje daarvoor, wat moet ik er allemaal uithalen om dit bij die van mijn vriendin in te bouwen? Schakelaar aan het stuur (ook i.v.m. de ruitenwisser achter die ik meeneem) neem ik ook mee.
Dan nog mijn laatste adviesvraag; de kilometer teller.
Is dit plug and play? Of wat moet ik aanpassen of meenemen om de toerenteller etc te laten werken?
Hartelijk dank alvast, en als het er allemaal in gaat zal ik een topic aanmaken met de resulaten.
Groetjes
Mike
Tellerhuis is inderdaad plug and play. In ieder geval van prefacelift naar prefacelift. Je kunt ook gewoon je eigen kilometerteller en dus je km stand overzetten.. Wel even rekening houden dat de lampjes in het tellerhuis met toerenteller op een andere plek zitten dan in een tellerhuis zonder toerenteller. Maar het tellerhuis zelf is identiek voor de lampjes zitten er twee fittingen.
Wat betreft de ruitenwisser relais weet ik het niet zeker. En de stuurbekrachtiging durf ik echt niet te zeggen!
Dat is handige informatie, bedankt!
Tijdje terug heb ik iets geschreven over de schokkende cvt. Een optie was om de cvt te resetten. Had dat nog niet gedaan omdat ik dat dacht het toch niets zou uithalen, maar vandaag was ik bezig met wat bedrading en moest de accupool toch los, waarom ook niet even testen?
Ik geloofde het zelf ook niet, maar het overdreven schokken is weg! Ik kan nu i.p.v. stevig gas te geven rustig wegrollen zonder dat de auto gaat schokken. Ben benieuwd hoe lang dit zo blijft..
Mooi dat het gelukt is :)
dat is fijn om te lezen
APK is helaas binnenkort verstreken, en gaat hem niet worden zonder veel kosten aan de ophanging voor. Alle leuke opties ga ik overbouwen naar de basic micra van mijn vriendin. Mocht er iemand ergens nog interesse in hebben (Motor, bak) stuur me ff een PM.
Gr
Mike
wat is er allemaal mis met de ophanging dan ?