Hallo Nissan Micra fanclubleden, mijn naam is Dick van Loon 53 jaar oud en een Nissan fan, heb zelf 2 micra's k11 een 1.0 en een 2.0 en een Nissan Laurel 2.4SGE uit 1985.
Heb vroeger voor Nissan Motor Nederland en voor Nissan Europe gewerkt.
Momenteel werk ik als docent autotechniek op het ROC Leiden waar ik een project doe om 4 Micra motoren op een megasquirt programeerbaar motormanagement te laten draaien op een proefstand, dit is erg leerzaam omdat de mensen die er aan meedoen zelf hun eigen Megasquirt op bouwen en alle functie's zelf moeten controleren, daar na bouwen ze hem op de motor die op de proefstand staat en moeten ze zelf de software erin programmeren.
als ik wat tijd heb zal ik eens wat foto's plaatsen.
groetjes Divalo
Welkom hier :) de 2.0 is toch van Martijn geweest?
Welkom hier!
welkom :) ik neem aan dit dit jouw micra is :P
http://www.youtube.com/watch?v=l_AvOBGfjDg
want dit ziet er wel goed uit O0
Welkom,
Ben hier en daar jou naam wel al eens tegengekomen leuk dat je je hier dan ook maar eens registreerd.
Edit: Ben trouwens wel benieuwd wat zoiets zou kosten voor een micra aangezien ik bij mij eigen auto nog snellere nokken en een lichter vliegwiel in wil bouwen maar dan ben ik bang dat ik met de standaard ECU niet meer door de APK CO2 meting kom.
;D
Ja het is inderdaad Martijn zijn auto, deze heb ik een tijdje geleden voor hem gebouwd en toen Martijn mij vroeg of ik hem wilde overnemen heb ik dat gedaan.
hij had toen 158 pk en nu inmiddels 180 pk en ik ben een motor met 50 mm throtllebodies aan het bouwen met 300 graden nokkenassen en 13,3 compressie verhouding, als het goed is zal hij dan ongeveer tussen de 240 en 250 pk moeten leveren alleen dan is hij niet meer bruikbaar als daily drive maar wordt het mijn circuit auto.
Groot nadeel van de micra is echter zijn frontaal oppervlak en zijn CW waarde vrij hoog zijn dus veel topsnelheid valt er niet te halen of je moet de daklijn 10 cm verlagen
Welkom Dick.
Dick van loon is toch wel een hele bekende naam in het Nissan wereldje.
Heeeeel lang geleden (jaar of 15) ben ik wel eens bij je geweest met mijn rode k11 'Mighty Mouse',de mensen bij Nissan dealer Berkel wisten toen al dat je bij Dick moest zijn., helaas voordat er motorisch wat aan gebeurde heb ik hem in een sloot geparkeerd.
Welkom op het forum.
hele bekende idd
Welkom dick.
En CHAPEU voor het creeeren van die K11 2.0
zou ik wel eens wat advies mogen vragen van het blok van een 1,3 k11?
Citaat van: Red Racer op 28 januari 2013, 20:04:46
Welkom dick.
En CHAPEU voor het creeeren van die K10 2.0
K10 ?? Ik zie toch echt een K11 op die dyno staan hoor :P
Citaat van: Kevertje-SYS op 28 januari 2013, 20:24:17
Citaat van: Red Racer op 28 januari 2013, 20:04:46
Welkom dick.
En CHAPEU voor het creeeren van die K10 2.0
K10 ?? Ik zie toch echt een K11 op die dyno staan hoor :P
TNX marco ;)
Citaat van: Red Racer op 28 januari 2013, 20:28:47
Citaat van: Kevertje-SYS op 28 januari 2013, 20:24:17
Citaat van: Red Racer op 28 januari 2013, 20:04:46
Welkom dick.
En CHAPEU voor het creeeren van die K10 2.0
K10 ?? Ik zie toch echt een K11 op die dyno staan hoor :P
TNX marco ;)
Ik snap het ook wel hoor.
Waar het hart van vol is.....
Je wilt gewoon weer een k10
je mag me alles vragen, maar het kan wel eens even duren voor dat je antwoord krijgt want ik ben best wel druk, wat betreft de CG13DE ik vind dat persoonlijk een fantastisch motortje en ik heb er ontzettend veel plezier mee gehad in de Nissan Micra challange, een zwaar onderschat motortje wat best graag 9000 toeren wil draaien, de leukste modificatie is er carburateurs van een suzuki GSX1100R er op zet, wat een sound.
Citaat van: divalo op 28 januari 2013, 21:07:03
je mag me alles vragen, maar het kan wel eens even duren voor dat je antwoord krijgt want ik ben best wel druk
ook toevallig tips voor een 1.4 :P
Er is al van alles te vinden meeste kost gewoon geld, dat is ook mijn struikelblok.
Dick: had het niet al te best verwoord, misschien heb je het daarom gemist maar wat ben je zo al kwijt voor een complete megasquirt oplossing? Of zijn er nog andere goedkopere goeie ECU's. Wil je niet teveel lastig vallen maar ben wel benieuwd naar wat je te zeggen hebt.
voor een 1.4 geld eigenlijk het zelfde als een 1.3 en wat betreft een megasquirt kijk maar op internet, zelfbouw ecu vanaf 280 dollar gebouwd ongeveer 400 set carbs op de sloop 50 euro maar je moet ze wel goed schoon maken en een inlaatspruitstuk moet je zelf maken
je maakt mij en andere denk ik nieuwschierig nu naar dit: suzuki GSX1100R
Leuk om mijn oude auto nog eens voorbij te zien komen :)
Zo te zien zit de hele bodykit er nog op, ik ben benieuwd naar het eindresultaat. O0
Welkom op het forum!
Welkom hier Dick.
Een 2.0 liter in een K10 . Kan dat ook?? ;D ;D
Jazeker zelf een 2.0 turbo, zoek maar eens naar dirknissan zijn topic :P