Hoi, ik ben de nieuwe eigenaar van `The mini R` van Har.
De naam verander ik in `Red Devil-S`
Zondag de auto goed gewassen, en later nog met clay aan de slag en mc guiyars dus de auto staat er weer glimmend bij.
vandaag check up remsysteem gedaan, en remdruk verdeler vervangen, en achter het complete remleiding gebeuren vervangen.
remt weer top.
morgen de radio eens aansluiten.
zaterdag de speling links voor en rechts achter bij veren en draagarm aanpakken.
waterstof systeem word nagekeken, en mogelijk verwijderd om plaats te maken voor een beproefd en werkzaam systeem.
(http://i36.photobucket.com/albums/e24/havor/PICT0081_zpsa3400935.jpg)
(http://i36.photobucket.com/albums/e24/havor/PICT0082_zps95901741.jpg)
(http://i36.photobucket.com/albums/e24/havor/PICT0083_zps0b75186b.jpg)
(http://i36.photobucket.com/albums/e24/havor/PICT0084_zps8b3b11b2.jpg)
(http://i36.photobucket.com/albums/e24/havor/PICT0085_zps3f87d664.jpg)
(http://i36.photobucket.com/albums/e24/havor/PICT0086_zpsd8629f3e.jpg)
(http://i36.photobucket.com/albums/e24/havor/PICT0087_zps5a9e0c38.jpg)
(http://i36.photobucket.com/albums/e24/havor/PICT0088_zps16aeeeb4.jpg)
(http://i36.photobucket.com/albums/e24/havor/PICT0089_zps7f125933.jpg)
(http://i36.photobucket.com/albums/e24/havor/PICT0097_zps2f003107.jpg)
(http://i36.photobucket.com/albums/e24/havor/PICT0093_zpsef1bd073.jpg)
(http://i36.photobucket.com/albums/e24/havor/PICT0095_zpsc802c14a.jpg)
(http://i36.photobucket.com/albums/e24/havor/PICT0096_zps8b175fde.jpg)
Gefeliciteerd! Super mooie Micra en bedankt voor de foto's. Nu nog ff official clubmember worden en eens naar een meeting komen ;)
Eergistere het waterstof systeem in gebruik genomen, na er uren en uren over gelezen te hebben.
het hele systeem eens nagelopen, doorgemeten en zekering er in gedaan, electrolyt toegevoegd 10 gram op 1.4 liter gedestyl.water en 400 cc alcohol er bij.
het systeem draait op circa 14amp. en geeft stationair 720 ml hho. per minuut.
heb aan de slang een lab.brandertje gehangen en eens aangestoken, mooie fel gele vlam met veel blauw in centre.
heb er nu 50 km mee gereden en vind de auto soepeler lopen en beter op het gas reageren.
ga maandag de tank helemaal vol gooien en 100 km rijden met systeem aan en dan aftanken en berekenen wat het verbruik was.
zonder systeem loopt ie 1liter op 12,15 km snelweg en binnenwegen bij relatief rustig rijden.
vele voor en tegenstanders van het systeem te vinden op internet, ik ga het wel zien of het wel of niet werkt.
ik zal lezen Riesh
maar onmogelijk is het niet, deze rijd volledig op waterstof
http://ieahia.org/pdfs/Task18_HydroGEM_CaseStudy%28Netherlands%29.pdf
ik ga na laten rekenen hoeveel gas er nodig is voor resultaat, want de berekening van amp en gas op de site die jij toonde klopt niet.
mijn systeem produceert te weinig, dat weet ik, maar het produceert genoeg gas qua volume gelijk aan verbruik lpg gas bij auto 1 km op 8,9liter tot 1km op 9 liter
heb er net n volume meter tussen gehad bij 2500 rpm en dan produceert het setje 1275,23 cc gas per minuut (systeem heeft 14 platen x2.1 volt en draait nu op 14 tot 16 amp)
en ach werkt het echt niet...heeft het me ook niks gekost, behalve een beetje water en wat NaOH en medische alcohol.
want de set zat al in de auto
Dat lid worden zie ik nog wel, ben al lid van de NcN., meetings komt goed
de 1e waar ik heen ga is Bots 2013.
Hoe zit dat eigenlijk met de versnellingsbak van de micra, ik merk dat ik in zn 4 door kan tot 150 km op teller en in zn 5 kom ik niet verder dan 160 a 165 km/u op teller
in 1,2,3 e versnelling kan ik doortrekken tot 7240 rpm in zn 4 tot 5900en in 5 kom ik niet boven de 5400 rpm
is het zo dat er een toerenbegrenzer tussen zit die in 4 en 5 ingrijpt, of is de bak zo dat de 5 een overdrive is..
vermogen heeft de auto genoeg dus snap niet waarom ik in de 4e en 5e minder toeren krijg.
wie kan er licht in de duisternis brengen wat dit betreft.
Ik vind hem retevet :cheer:
Citaat van: v6gek op 19 februari 2013, 09:06:21
of is de bak zo dat de 5 een overdrive is..
overdrive als ik me niet vergis
Citaat van: v6gek op 19 februari 2013, 09:00:30
de 1e waar ik heen ga is Bots 2013.
leuk dat je naar Bots gaat, wil ik misschien ook nog heen gaan :)
Citaat van: v6gek op 19 februari 2013, 09:06:21
Hoe zit dat eigenlijk met de versnellingsbak van de micra, ik merk dat ik in zn 4 door kan tot 150 km op teller en in zn 5 kom ik niet verder dan 160 a 165 km/u op teller
in 1,2,3 e versnelling kan ik doortrekken tot 7240 rpm in zn 4 tot 5900en in 5 kom ik niet boven de 5400 rpm
is het zo dat er een toerenbegrenzer tussen zit die in 4 en 5 ingrijpt, of is de bak zo dat de 5 een overdrive is..
vermogen heeft de auto genoeg dus snap niet waarom ik in de 4e en 5e minder toeren krijg.
wie kan er licht in de duisternis brengen wat dit betreft.
Moet veel verder door kunnen trekken, je hebt toch andere nokken en een sportspruit ?
ja max 7900 dan houd t op in 1,2,3.. begrenzer dat red ik in 4 en 5 niet
ga de ontsteking maar eens openen en kijken naar het plaatje met het gaatje
idd janspeed uitlaat, inlaat vergroot en open luchtfilter, snellere nokkenassen.
(http://www.raceinfo.no/temp/tn_div%201367.jpg)
Zou idd veel harder moeten kunnen ik kan zelf op 15" 195/45 banden de 180 op teller in de 4 5 is idd iets minder omdat het overdrive is.
Ik haal in z'n vier ruim de 190 (GPS 179)... in z'n 5 de 180 op de teller
dus het moet sneller kunnen
zal dat dan toch de begrenzer zijn ??
nop. Ik denk eerder je luchtfilter
Supergave Micra!! Veel plezier ermee O0
wat is daar mis mee dan.
in 1,2,3 wel goed en 4,5 niet lucht krijgt ie voldoende,heb het filter gereinigd en in de vloeistof gehad vorige week dus die moet goed zijn.
Citaat van: v6gek op 19 februari 2013, 09:00:30
Dat lid worden zie ik nog wel, ben al lid van de NcN., meetings komt goed
de 1e waar ik heen ga is Bots 2013.
Dan krijg je oa veel interessante topics erbij. De moeite van het overwegen waard!
ok, zeg dat dan eerder ;D :offtopic:
maar goed,auto trekt in 4 en 5 niet door...door of, luchtfilter....of begrenzer of om dat mn ontsteking 5 graden te vroeg staat volgens vorige eigenaar.
begrenzer ga ik vandaag bekijken, luchtfilter is een sportfilter die vd week gereinigd is en in de vloeistof is gezet, dus dat denk ik niet, en ontsteking... eens kijken of ik de strobolamp op zolder kan vinden dan ga ik daar ook eens naar kijken.
als dat het allemaal niet is.. dan :furious3: weet ik t ff niet.
(http://i36.photobucket.com/albums/e24/havor/PICT0107_zps072d1438.jpg)
niks mis mee volgens mij..
heb de begrenzer op simpele manier uitgeschakeld en heb de 190 aangetikt op de snelweg, dus dat was het probleem.
(http://i36.photobucket.com/albums/e24/havor/PICT0106_zps97710212.jpg)
Nu heb je helemaal geen toerenbegrenzer meer? :P Wat appart dat anderen daar geen last van hebben of zou het zijn omdat deze uit Duitsland komt dat ze daar anders begrensd zijn. Kan het ook zijn omdat de Apexi er tussen zit?
de begrenzing zou idd in Duitsland anders kunnen zijn.
volgens mij heeft de apexi er verder geen invloed op, dit apparaat monitort toch alleen maar ?
Hangt ervan af welke erin zit
apex-i safc 1
zoek nog naar gebruiksaanwijzing...ow net de engelse versie gevonden.
(http://www.gtfours.co.uk/mods/165/eng_manage/apexi_safc.jpg)
Woww super gaaf ding!
Ja deze zit dus tussen de airflow sensor en de ecu om de waardes te kunnen beïnvloeden om zo meer of minder brandstof in te spuiten.
Je ontsteking staat niet te vroeg...
De ontsteking stond te laat, deze heb ik weer terug gezet naar -15 graden, zoals het hoort..
Ik merkte op dat de auto wat te arm loopt.. (check je Wideband Lambda).. Dit had de vorige eigenaar expres gedaan na verwachting van het waterstof systeem..
Dit kan je zeker tegenwerken
Ik denk dat je te weinig mengsel hebt, en dat kan op vollast in een hoge versnelling tegenwerken waardoor de motor niet genoeg kracht genereert om boven bepaalde toeren uit te komen in zo'n hoog verzet.. Kortom, je mist vermogen
De Micra heeft de begrenzer rond de 7000 zitten, dat is een begrenzing die ik alle versnellingen geldt.. in z'n vier kan mijn Micra ruim 7000 toeren halen..
Dus, ik zal de auto eens goed laten afstellen op een dyno, want in combi met de uitlaat, inlaat en nokken moet je veel harder kunnen rijden
Daarbij, ik heb ook een Duitse K11 Super S staan...
heeft ook niet de begrenzer op een andere plek... dus dat is NIET jouw probleem..
In elke versnelling is +/- 7000 rpm te halen
mooe micra O0
lijkt een beetje op een mini cooper s zo met die happer op de motorkap en die dubbele uitlaat in het midden
i love it
Citaat van: v6gek op 20 februari 2013, 09:04:21
ok, zeg dat dan eerder ;D :offtopic:
Niks offtopic :politie:
Zal dan de afstelling zijn, maar vind het wel vreemd dat ik verschil merk nu de begrenzer er af is.
enigste verklaring waardoor ik verschil kan merken is dat ik de pennetjes in de ontstekings-kap en de rotor heb gereinigd, op de pennetjes zat een witte korst, en de rotor was aangekoold.
een nieuw setje is al besteld.
trekt in zn 4 nu in een keer door naar 6000 en in 5 ook maar langzamer.
Citaat van: Jeroen330 op 20 februari 2013, 22:52:16
Je ontsteking staat niet te vroeg...
De ontsteking stond te laat, deze heb ik weer terug gezet naar -15 graden, zoals het hoort..
Ik merkte op dat de auto wat te arm loopt.. (check je Wideband Lambda).. Dit had de vorige eigenaar expres gedaan na verwachting van het waterstof systeem..
Dit kan je zeker tegenwerken
Ik denk dat je te weinig mengsel hebt, en dat kan op vollast in een hoge versnelling tegenwerken waardoor de motor niet genoeg kracht genereert om boven bepaalde toeren uit te komen in zo'n hoog verzet.. Kortom, je mist vermogen
De Micra heeft de begrenzer rond de 7000 zitten, dat is een begrenzing die ik alle versnellingen geldt.. in z'n vier kan mijn Micra ruim 7000 toeren halen..
Dus, ik zal de auto eens goed laten afstellen op een dyno, want in combi met de uitlaat, inlaat en nokken moet je veel harder kunnen rijden
heb jij verstand van het instellen van de APEXi super airflow converter ? ? ? ?
Ik heb zelf een apexi S-AFC 2 maar die moet ik nog inbouwen..
Nog geen ervaring mee dus..
Rotor en verdelerkap vervangen en dan gaat het zeker beter!
Komt goed, had de delen al besteld.
Voor de Riesh..
het waterstof systeem werkt een beetje, levert nu 16-18 amp en wonderwel heb ik op een halve tank ipv 150 km wel 175 km gereden
nu bijna de tank leeg en zit nu op 302 km, heb van volledig vol nu 2x leeg gereden zonder systeem en draaide max 340 km op een tank, ik heb nu nog 1 streepje en een beetje te gaan, dus denk wel op 380 a 390 km te kunnen komen.
390 km op 30 liter hmm valt mee volgens mij.
hmm oke, maar dit zou ook nog verband kunnen houden met de afstelling van je ontsteking
dat heb ik pas na de halve tank gedaan, dus het 1e deel is zo als het was en met waterstof.
maar om zeker te zijn, na de nieuwe verdeelkap en rotor te hebben geplaatst zal ik 1x met en 1 tank zonder rijden.
Citaat van: lurtz op 21 februari 2013, 09:28:43
lijkt een beetje op een mini cooper s zo met die happer op de motorkap en die dubbele uitlaat in het midden
het is ook de luchthapper van een Mini Cooper als ik me niet vergis :)
Klopt, mini cooper luchthapper.
vandaag weer iets aan het hho systeem gedaan en heb vandaag al 120 km op een kwart tank gereden, dus HET WERKT of mn meter is stuk.
ben benieuwd naar halve tank score en hele tank en afgelegde KM´S.
nu ben ik erg nieuwsgierig.
laat je het systeem nu wel werken op de boordspanning of op een aparte accu ?
Ik ben weer van de aparte accu afgestapt en heb het systeem weer op de auto zijn eigen elektra systeem aangesloten.
ben ook niet boven de 4000 toeren geweest indien niet nodig. (met optrekken soms wel naast dikke bakken )
Citaat van: v6gek op 25 februari 2013, 09:47:09
Ik ben weer van de aparte accu afgestapt en heb het systeem weer op de auto zijn eigen elektra systeem aangesloten.
ben ook niet boven de 4000 toeren geweest indien niet nodig. (met optrekken soms wel naast dikke bakken )
Haha, en kon je ze bijhouden? Of zelfs winnen? :P
Dan is mijn conclusie eigenlijk dat het wel degelijk werkt.
I wanna know more >:D
ik kon er enkele grote bakken wel voorbij, maar uiteraard maar tot een bepaal moment, na de 120 ben ik nergens meer om dat ie dan langzamer accelereert.
grote audi a6, en een of andere lul in n bmw die heel gefrustreerd me afsneed bij het inhalen met 130km/u of meer.
riesh, verdiep je er maar eens in in de hho materie
http://www.vrijeenergiemachine.nl/phpBB2/viewforum.php?f=24
deze schijnen de beste te zijn...maar duuuuur
http://stores.homestead.com/hydrogengarage/-strse-180/ICE-BLOCK-77-Cell/Detail.bok
zoek en vind, er is op Nederlandse markt ook goed te vinden.
ik had me al een beetje verdiept, alleen was ik erg sceptisch en dat hield me tegen
ik zeg je, als de set er niet in had gezeten had ik niet een setje aangeschaft om het zo maar te proberen.
het blijkt wat te doen, maar ook ik ben nog sceptisch, als ik enkele x tanken verder ben kan ik er ook meer van zeggen.
http://www.youtube.com/watch?v=DyhB2ffNrzA
http://www.youtube.com/watch?v=smQEBW9UFNI&NR=1&feature=fvwp
ik weet niet maar gaat het een en ander elkaar niet opheffen?
waterstof styteem zuiniger rifden
snelle nokkenassen (240 dacht ik dat er inlagen) zou meer verbruik?
met andere woorden heeft het echt effect vraag ik me af
vooralsnog merk ik dat ik meer km´s kan rijden op een 30 liter tank, dus meer km´s betekend dat er `iets` gebeurt door de aanwezigheid van HHO met een electrolyt en alcohol.
bij normaal gebruik, dus geen race gedrag met de auto heb ik nu met een halve tank 198 km gereden. (maximaal 4000rpm bij optrekken en bij kruissnelheid tegen de 3000 rpm dus 100 a 105 km/h)
voor dat ik het systeem aansloot reed ik net aan 150 km op een halve tank, en dan reed ik als een ouwe lul en niet boven de 3000 rpm ook niet met optrekken.
dus verschil is er duidelijk.
http://www.greenfuelh2o.com/
http://www.vrijeenergiemachine.nl/phpBB2/viewtopic.php?f=24&t=203
even een update.
normaal reed ik 300 a 320 km op 1 tank MAXIMAAL.
heb deze tank met 402 km op de dagteller volgetankt, en kon 28.3 liter er in gooien.
dus nagenoeg 100 km winst op 1 tank met het HHO systeem.
sceptici kom maar met commentaar zou ik zeggen.
En twijfelaars, het systeem werkt dus durf te proberen.
Schrikbarend hoog verbruik zeg, 320km op een tank
Citaat van: Ronald op 01 maart 2013, 13:49:47
Schrikbarend hoog verbruik zeg, 320km op een tank
Ja hoe komt dat dan?
Ik rijd met die van mij áltijd minimaal 400 km, laatste keer zelf 454,5km.
zal aan de setting liggen.
snelle nokkenassen 254 graden, janspeed spruitstuk, open sportfilter, zware rechter voet.
en zal wel goed afgesteld moeten worden ook, ik geloof niet dat de apexi goed is ingesteld.
:furious3: :furious3: HHO setje is defect, door een lekkage hebben de platen zonder vloeistof gestaan en zijn krom getrokken.
merk het meteen in brandstof verbruik, krappe 160 km op een halve tank benzine :( :-\ >:(
Balen man :S En nu?
Even een update.
HHO set is er uit, veel loze bekabeling weg gehaald uit motorruimte en hele bergen spaghetti onder het dash vandaan verwijderd.
Er komt een andere versnellingsbak onder, nieuwe koppeling en de oliekeerringen waar ik bij kan vervang ik ook meteen.
verder ben ik in onderhandeling met een duitser over delen van een impul verbredings set.
(http://i36.photobucket.com/albums/e24/havor/ImageFromDBphp_zps92224fc0.jpg)
de rood omrande delen wil ik hebben van hem, en maak het pas op de bestaande bumpers.
ook ben ik de mogelijkheden van een bredere achteras aan het bekijken, tips hier in zijn welkom.
ik heb op een Engelse site een set gezien maar dan moet de oude achteras hun kant op.
Eerst maar eens bekijken hoe de verbredings-set uitvalt en of ik met bredere velgen of spacers de boel netjes op lijn kan krijgen.
Gaaf een widebody.
dat klink goed O0
ik neem aan een verbrede as van hier ?
http://www.humphrisoxford.co.uk/motor-sport
die hebben veel leuk spul te koop staan :D
ben zelf niet zn fan van grote spacers
maar dan zou je al naar velgen moeten kijken met een verschil tussen et voor en achter
voor de vooras is et20 wel voldoende met een wide body
Ja idd bij Humphris in Oxford, maar kan het hier laten maken hoor ik net van mn maatje (lasser op scheepswerf)
et is nu 37 voor en achter
J 7
195-45-15
spacers vind ik ook niet echt een optie, ja 10 dik of zo maar niet meer
verstelbare panhardrodd ook wel handig denk ik, deze auto is verlaagd, maar de wielen staan niet netjes recht.
idd geen overbodige luxe dan, zijn goedkoopste via MSC
http://www.micra.org.uk/threads/f-s-adjustable-panhard-rod.44028/
daar heeft milo hem vandaan en zo te zien wilt roadrunner dr ook een bestellen :)
EDIT; Ebay link
http://www.ebay.co.uk/sch/nodspeedmotorsport/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=&_trksid=p3686
Klopt, en dat zijn nog verdomd mooie en van goede kwaliteit.
Kijk maar eens trug in mijn topic daarvoor :)
hmmm dik betalen voor iets wat zelf te maken is... :( daar ga ik over nadenken
de rubbers zijn lastig... hmmm, de bussen zo te draaien, schroefdraad geen probleem, zo te doen in draaibank, de stelbout geen punt om te maken.
kopen is sneller voor deze x
ik zou em ook zo bestellen zien der namelijk niet slecht uit . heb alleen geen paypal ,,waarom kan je niet gewoon met ideal overal betalen .
geen idee, ik heb niks met dat paypal...het is veel te fraudegevoelig en heeft me al eens 1500,- gekost daardoor dus gebruik het nooooit meer.
ben in onderhandeling met een belg over een 1.6 gekieteld blok met ecu en alles er op en aan uit een 100NX
gegevens van de testbank er bij, 131.7 bhp op de wielen....
Als ik die kan bemachtigen voor niet al te veel, dan zal er zekerrrr een rem-upgrade komen en wat versteviging her en der.
inmiddels de bak er weer onder en alles aangesloten en vast gedraaid, nu alleen nog olie in de bak en de accubak nog monteren en de nieuwe radiateur.
Daarna de grille er weer op en vloeistof in de radiateur
poetsen en rijden maar weer.
Citaat van: v6gek op 21 juni 2013, 13:00:26
inmiddels de bak er weer onder en alles aangesloten en vast gedraaid, nu alleen nog olie in de bak en de accubak nog monteren en de nieuwe radiateur.
Daarna de grille er weer op en vloeistof in de radiateur
poetsen en rijden maar weer.
Mooizo, ben benieuwd! O0
:furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3: :furious3:
word gek van die auto, nu bak er onder en dergelijke alles prima rijd en schakelt goed..............
doen me remmen het niet meer, remcilinder kapot mogelijk, ik moet 5x pompen voor druk, als je hem dan vast houd zakt ie langzaam weg, laat je het rempedaal helemaal los en wacht je zeg 20 seconden...dan kan je weer 3 x pompen voor remdruk.
nergens lekkage bij de remmen of de leidingen.
zal de abs pomp stuk zijn, is het remcilinder kapot... of is de remolie oud en slecht.
ik denk zelf remcilinder.
..................... WOW geen idee wat het is maar jemig zeg zoveel pech is toch niet normaal meer
Waaaaat wordt wel erg maarja als je dalijk klaar bent ben je wel zeker van je auto dat alles weer werkt .
elektra storing, gasklephuis en luchtmassameter, ontsteking, startkrans en radiateur...en nu dus de remmerij met storing....
bij wisselen vliegwiel alle keringen vervangen ook van de bak, nieuwe koppelings- set, startmotor laten reviseren
homokineten nagezien en nieuwe ashoezen en nieuw vet er in en op.
De bak die er onder zat heb ik niet gebruikt die was rond om ZWART, heb er nu een bak van een 1993 type onder, schoner dan schoon rond om, olie die er uit kwam ook kraakhelder.
nieuwe bougies, rotor en verdeelkap en kabels, een gebruikte maar als nieuw ogende ontstekingsunit gemonteerd.
gasklephuis van een 1996 micra met zeer weinig km´s (37600) van achter volkomen plat gereden stond ie op de sloop.
nieuwe lambda sonde
nog even en het is een nieuwe auto :cheer:
Kijk even of je bij de achterwielen sporen ziet van remvloeistof.
Of de hoofdremcilinder is kapot als je geen lekkage ziet of hebt dan moet je het hier in zoeken.
Ik wil de vorige eigenaar niet afkraken maar, ik dacht dat je daar een goede koop aan had gedaan??
Je hebt er nu constant pech mee!? Wat jammer :(
Let goed op de ABS pomp!! Deze gaan vaker kapot bij de Duitse super s..
Deze regelt namelijk je remdruk..
Mocht je nog K11 ABS delen zoeken, ik heb nog een hoop liggen..
Geen hoofdremcilinder, maar wel de verdeler en ABS pomp..
Ik begin te geloven dat ik er veel te veel voor heb betaald voor deze micra, zo`n 600 a 900 te veel. van de 2150,-
geen lekkage bij de remklauwen rond om te bespeuren, nergens anders ook.
ga de auto deze week aan de pomp zetten, oude remvloeistof er uit, nieuwe er in en goed ontluchten.
daarna remcilinder testen, daarna abs pomp testen.
en de uitkomst zal denk ik zijn dat ik bij jeroen een abs pomp ga halen en een nieuwe remcilinder ga kopen.
geen gebruikte, want wil in nabije toekomst ook rem upgrade doen en de boel betrouwbaar hebben.
word er zo langzamerhand wel wat flauw van steeds problemen met die auto.
ik ben er ook bang voor dat het nog niet over is gezien de PUINBAK aan draden en knutselwerkjes onder het dash en achter het middenconsole.
kan me kachelvent. niet eens op raam stand zetten om dat er zo veel draden tussen door lopen die er niet thuis horen.
en wat moet een auto met 3 lambda´s , een gewoon lambda sonde, een voor de sier met draden richting ?? en een voor de apexi
de lambda met draden naar ??? kan voor de air-fuell flow ratio meter zijn misschien ??
maar dat lijkt me onzin, dat zal toch wel ergens VOOR de verbranding gemeten worden lijkt me.
De ECU spuit in aan de hand van de lambda waarden.. Kan goed kloppen dat het zo zit dus
is idd beetje jammer van alles wat je tegenkomt,
maar je wist op van te voren toch dat je een rijdende project auto kocht ?
je micra heeft NOS en Turbo set up meegemaakt dus er is hier en daar idd wat beun werk verricht
ga me hier niet liggen verdedigen maar mensen die suggereren daar hou ik niet zo van.
Deze auto dat kan de hele NCN club beamen heeft me 6 jaren probleemloos naar elke meet gebracht. Verders maak ik er geen woorden meer aan vuil zal dat dus na dit bericht ook niet meer doen.
Citaat van: xleonl op 23 juni 2013, 17:18:58
is idd beetje jammer van alles wat je tegenkomt,
maar je wist op van te voren toch dat je een rijdende project auto kocht ?
je micra heeft NOS en Turbo set up meegemaakt dus er is hier en daar idd wat beun werk verricht
Er is mij nooit en te nimmer verteld dat het een project auto zou zijn.
Wil er verder ook niet op door gaan, ik heb deze auto van har gekocht en klaar.
deze problemen kon hij niet zien aankomen, en ik ook niet.
Diegene die niet meer in gebruik is heeft indertijd een uitlaattemperatuurmeter op gezeten met de Nos installatie. De andere is voor je wideband a/f meter.
Ok, die eerste is de lambda, de 2e is de loze en de derde met het zilveren snoertje is van de a/f zo als ik al dacht.
175 euro verder, maar de auto is weer bruikbaar.
remt weer, rijd weer.
eindelijk blij.
Citaat van: v6gek op 25 juni 2013, 17:07:45
remt weer, rijd weer. eindelijk blij.
mooi zo O0
En nu houden zo
ik ben nog wat voorzichtig, als ie na een week nog rijd dan krijg ik er weer vertrouwen in. :wave: :wave:
Mooizo!
wat was het nu met de remmerij ?
er zat witte substantie in het achtergedeelte van de leidingen, brokjes vuil e.d. en voor waren de 2 klauwen gewoon verrot slecht und kaputt.
leidingen zijn doorgespoeld tot heldere vloeistof, ben naar de sloop gevlogen voor 2 andere klauwen van een 1998 micra.. (en hoofdremcilinder voor op de plank)
Remt beter dan ie ooit bij mij gedaan heeft nu.
Fijn om te horen dat die weer goed remt!!!